Schollebos

Bermweg 133 2907 LD Capelle aan Den IJssel Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Schollebos

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 20:30

Jouw recensie over het restaurant Schollebos

Annette1984 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heel fijn en goed pannenkoekenhuis. We komen hier regelmatig. Het restaurant zit op een mooie locatie en heeft een mooi terras. Voor kinderen is er een mooie speeltuin. Het zou nog leuker zijn als er voor de allerkleinsten kinderen wat dichterbij het terras wat speelgelegenheid is. Verder niets op het restaurant aan te merken! Bediening is vriendelijk. We komen hier zeker weer terug!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Een heerlijke plek, allebei een lekkere pannenkoek, een heerlijk tapbiertje en een zeer goede en vriendelijke bediening! Dat alles tegen een zeer schappelijke prijs!! Prima!!
divocodermotion .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Ik en mijn partner hebben een lunch genomen. Bal gehakt en Broodje kroket. De kroket was goed, het brood erbij ook. Echter de bal gehakt was droog. De cola werd uitstekend geserveerd. Uit een zo een klein flesje, goed koud, geen ijsblokjes in het glas. Simpel en goed. Bediening was erg slecht. Een jongen had de bestelling opgenomen en kwam later terug om het nog een keer op te nemen omdat hij onze bestelling vergeten was. Toen kwam het verkeerde op tafel. Toen ik daarop reageerde vroeg de serveerster onbeleefd: "wat is er??" Zo praat je niet met klanten. Het zag er goed uit en heb het opgegeten. Ergo: te jong en slecht opgeleid onprofessioneel personeel. Het decor is uitstekend. Mooi uitzicht over het water naar het Schollebos en de sfeer binnen is ook verders goed.
Hannie V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
met de verjaardag van mijn oudste zoon heerlijk gegeten alles was vers heerlijke biefstuk kippenpoten en pannenkoek ijs van mijn zoon was bevroren personeel was vriendelijk en een snelle bedienig zeker de moeite waard om hier terug te gaan
Dik K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Eten bij het Schollebos is altijd weer een feestje.

Zelfs op een moederdag, wanneer je verwacht dat het druk is en het eten wat langer gaan duren en de bediening wat langzamer. Nou, dat valt dus heel erg mee. Er was dus rekening mee gehouden dat het druk zou worden. Zaak vol, vooral buiten want het was die dag erg zonnig. Geen last van de drukte gehad die dag...

Tegenwoordig nemen we als voorgerecht het tafelbrood, vers gebakken brood, wit en bruin met 3 overheerlijke sausjes. tappenade, kruidenboter en aioli. Stuk voor stuk lekker op brood.

Hoofdgerecht bestond uit meerdere schnitzels en meerdere satéschotels beiden met de bekende frites en slices. Oh ja er had ook nog iemand een pannenkoek (-:

Heerlijk allemaal.

Vriendelijke bediening, inmiddels worden we herkent (-:, maar dat kan ook niet anders als je daar toch wel regelmatig te vinden bent om te eten.

Kortom een aanrader.
Lea D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Schollebos is uniek in zijn soort! Ik heb vele pannekoekenhuizen bezocht na een gezellige boswandeling, maar zoals Schollebos is er geen. Het interieur is er fris, gezellig, uitnodigend en (bovenal!) schoon. De kaart is zeer uitgebreid voor een pannekoekenhuis. De bediening is hartelijk. Ik kom er vaak, en iedere keer probeer ik iets anders uit. Mijn favoriet blijft de bananenpoffertjes. Dit zijn poffertjes, met een banaan meegebakken, zoals het hoort! Wil je een beetje uitpakken, doe er dan lekker chocolade over, en toefje slagroom (een toefje blijft niet bij een toefJE) :)
ariekeeskanarie .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Leuke plek om even een hapje en een drankje te doen in het bos. Leuke, vernieuwde speeltuin. Uitgebreid pannenkoekassortiment. Leuk idee voor de pannenkoek van de maand. Aan de stoelen en banken kan je zien dat er vaak kinderen komen. Maar in tegenstelling tot de pannenkoeken, die waren super. Lekkerder vergeleken met andere pannenkoeken restaurants (vind ik).
Lisa M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Gezellig restaurant aan de rand van het Schollebos. Leuk om op het terras te zitten in het zonnetje. We komen hier regelmatig. De service is prima, de poffertjes lekker. De pannekoeken daarentegen bevallen ons niet. Paar keer geprobeerd, lijkt wel alsof ze van binnen klef zijn, niet lang genoeg in de pan? Weerhoudt ons niet om weg te blijven (genoeg alternatieven voor de pannenkoeken daar) ook zeer hondvriendelijk, erg fijn!
Lara R.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Laatst gegeten hier met mijn familie. We waren vanuit een ander restaurant waar we uiteindelijk hadden gereserveerd maar niet meer gingen eten hier terecht gekomen.
Van restaurant/eetcafe Schollebos kan je geen luxe verwachten maar er hangt wel een gezellige sfeer met een leuk decor waar je gewoon lekker kan genieten van eten en van elkaar. Honden zijn ook welkom bij Schollebos en voor de kinderen is er meer dan genoeg speelgoed en knuffels om mee te spelen, een kind waant zich hier in het paradijs.

Ik zelf had een pannekoek met kaas, deze was goed bereid maar erg machtig! De rest van het gezin had een hamburger met frietjes en salade, als ik hun moest geloven smaakte deze ook goed.

Ik kom hier vast nog eens een keer terug, maar dan in de middag om een wandeling te maken in het bos en dan vervolgens lekker te lunchen hier!

Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Op een zaterdagavond hier pannenkoeken gegeten. Het restaurant ziet er netjes en fris uit, niet een typische pannenkoekenhuis. Ook de ontvangst was netjes en positief. Na het uitserveren van de drankjes werd de bestelling opgenomen. Het duurde best wel lang voordat de pannenkoeken werden geserveerd, ongeveer een half uur. De smaak van de pannenkoeken is goed, maar ze zijn erg dun en klein, zit een beetje tussen een pannenkoek en een flensje in. Daarna is de bediening nog een keer bij de tafel geweest om te vragen of alles naar wens was. Daarna stopte elke service in dit restaurant. Rond 19.00 uur ging de bediening het terras opruimen, stoelen vastzetten, de keuken soppen en dat terwijl er nog zeker vijf tafels bezet waren. Hier was geen enkele aandacht meer voor.
We hebben 20 minuten tegen een leeg bord aan zitten kijken. Toen zijn we zonder dessert maar weggegaan. Geef niet graag onvoldoende maar deze service is echt beneden de maat. Het restaurant zou tot 21.00 uur open zijn, maar na 19.00 uur heeft de bediening er al geen enkele zin meer in.

Dik K.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Afgelopen zaterdag 20 april, mijn verjaardag daar gevierd. Tafeltje van 10 man bij elkaar. De bediening was zoals gewoonlijk weer zeer goed, het eten was ook zoals gewoonlijk zeer goed. En druk dat het was...
Geen enkel negatief puntje...
Sinds een tijdje is ook het interieur onder handen genomen, lekker fris is het geworden.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Op een koude zondagmiddag trek in poffertjes.. Na wat speurwerk op internet die pannenkoekenhuisje gevonden.
Gezellige zaak, lichte en frisse uitstraling. Echt eens wat anders dan de 'standaard' in deze categorie.
Heerlijke pannenkoeken en poffertjes, maar wat ons echt op viel was het attente en alerte personeel! Jong ,maar gedreven en erg gastvriendelijk. Onze complimenten gaan uit naar de jonge man die ons bediende, helaas geen naam bekend. Wij komen hier zeker nog eens terug, want in de zomer zal het hier ook prima vertoeven zijn op het terras.