Schnitzel & Weizen

Zeeburgerpad 1 1018 AH Amsterdam Nederland Kaart
31-202386988

Over het restaurant Schnitzel & Weizen

Helemaal gek op schnitzels? Probeer hier de knapperigste en lekkerste schnitzels en eet ‘m samen met een heerlijk, groot glas Weizen bier. In dit restaurant kun je terecht voor een ambachtelijk gemaakte schnitzel waar ze in Oostenrijk nog jaloers op zullen worden! Gemaakt van varkens- of kalfsvlees. Voor de vegetariër of visliefhebber is er een aangepaste variant. Neem er een klassiek Weizenbier bij en je vakantiegevoel is compleet! Auf Wiedersehen! Of Wiederschnitzel!

Meer informatie over restaurant Schnitzel & Weizen

• : Betaald parkeren aan de straat

Zondag t/m donderdag 11.00 uur - 01.00 uur
Vrijdag en zaterdag 11.00 uur - 03.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Schnitzel & Weizen

mark P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Leuke tent. Geweldige schnitzels. Nergens een gehad met dergelijke goede korst. Daarnaast de sausjes. Erg goed. Zeer leuk concept
Harry R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Drankjes zijn er prima: bier, wijn, spezi (aka cola mix)

De bediening (twee personen) is inderdaad vriendelijk maar wacht gerust vijf minuten aan de bar alvorens de bestelde drankjes te bezorgen op een moment dat er slechts enkele tafels te bedienen zijn en er verder niets te doen is.

Het duurde een uur voordat het eten opgediend werd. Onverwacht was dat de hoofdgerechten geen bijgerechten meer bevatten. Terwijl op de online menukaart tot vandaag (10 november 2017) de kinderschnitzel met friet vermeld staat. Op de site van iens.nl staat er (nog?) friet bij de andere schnitzels, en groente bij de vega versie vermeld. De schnitzel special (Peking eend) van 18 euro had een enome omvang en er lagen tien piepkleine stukjes komkommer naast. Bij de kalfsschnitzel van 14 euro krijg je alleen een stukje citroen en een minuscuul bakje bessensaus, net als bij de kinderversie.

Gezien de prijzen van de hoofdgerechten verwacht je wat meer dan alleen een groot stuk vlees op je bord. Dat dit sinds kort gewijzigd is zou duidelijker kunnen worden vermeld. Bij navraag werd ons gezegd dat gasten de bijgerechten niet opaten en ze daarom van de hoofdgerechten verwijderd zijn. Ik zou die hint van eerdere eters, gezien de prijzen, anders opgepikt hebben en de omvang van de schnitzels verkleinen zodat er bij de hoofdgerechten voor de huidige prijs, nog wat groente, rijst of friet op het bord kan. Immers wie wil zich aan alleen een groot stuk vlees vol eten als hij/zij uit eten gaat? We kregen vanwege de lange wachttijd en onduidelijkheid van de kaart koffie aangeboden. Dat is aardig maar we zouden liever wat evenwichtiger hoofdgerechten op de kaart zien...
willem W.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
heerlijk eten, vriendelijke bediening
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Zeer vriendelijk personeel
Juul V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Fijne bediening. Komen graag nog een keer.
Kim R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Heel geschikt restaurant voor gezinnen met kinderen,gaan ze heel goed mee om en leuk speelgoed beschikbaar!
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Een slim en leuk concept, schnitzel en witbier. Als je na kroegbezoek hongerig bent en niet al te kritisch leveren ze een verzadigende hap. Wij werden enthousiast en vriendelijk ontvangen door een grote bedieningsbrigade die grotendeels niet zo handig was; bij drie mensen vielen er biertjes, borden of schnitzels. De prijzen van de mooie selectie bieren op fles vond ik heel redelijk, in tegenstelling tot de rest van de kaart. Frisdranken maar ook de hoofdgerechten waren aan de prijs voor wat je krijgt. De schnitzels en garnituur (los te bestellen) waren ok maar hebben geen van allen een indruk achter gelaten. Wel een heel fijn terras aan het water in de zon met uitzicht op de windmolen.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Een Oostenrijks Schnitzel restaurant is absoluut een verrijking in de buurt. Zitten duidelijk nog in de opstart, dus soms gaat er iets mis, maar daar wordt heel goed op ingespeeld en uitstekend opgelost. Ziet er binnen erg leuk uit, maar buiten eten is natuurlijk fantastisch. Naast Weizen, hebben ze een prima Grüner Veltliner wijn. Een Flammkuchen als voorgerecht delen is meer dan een aanrader, de traditioneel was echt uitstekend. Wij gingen deze 1e keer allemaal voor de Kalfswiener, misschien niet zo groot als in Oostenrijk, maar heel smakelijk. Tevens kozen we voor een Grüner en een Bieten salade, deze laatste was echt heel erg lekker. Afsluitend met prima koffie en espresso met een traditionele Obstler. We hopen dat het een blijvertje is!
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Schnitzel & Weizen is net begonnen! Een lieve dame ontvangt ons en heet ons welkom, wow... de inrichting is naast intiem gezellig met een geweldig terrasje a/h water ook bedoeld voor inhakende en deinende menigtes in de gelachzaak beneden. Slim opgelost! Het restaurant zit naast een prachtige molen waar ze ook iets geweldigs met bier doen, ik denk dat de locatie helemaal goed gaat uitpakken voor S&W. Het eten. De kaart; er staan dus Zuid-Duits Oostenrijkse gerechten als curry worst en schnitzel op. Maar jee, het mag wel dan iets meer in die richting. Salatteller? We kregen nu een bakje aangemaakte sla en die was zeker niet Duits-Oostenrijks. De flammkuche die we aten was heerlijk, echt goed gebakken, maar niet de typische Duits-Oostenrijkse smaak. De kalfsschnitzel was heel erg lekker, echt ook goed gebakken. En eerlijk, dit kwam in de richting.
De keuze aan weizen biertjes was wel leuk, 2 mooie lokale, en er was 1 Weihenstephaner. Deze Beierse rakker doet het goed, maar is ondertussen wel overal verkrijgbaar. We vonden dat de kaart voor een Duits-Oostenrijks restaurant wel ietsjes authentieker mag, en de prijs voor een biertje wel een beetje aan de hoge kant. Verders, heerlijk!