Schmidt Zeevis Lunchcorner

6,6
Erg duur
Stengo .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
vanmiddag bij Schmidt geweest ,ieder een heerlijk broodje haring en garnalen en goed glas champagne erbij ,zover prima vriendelijke service ,totdat we bij de paella kwamen , oude nogal norse niet gezellige man ,zodat ik het al bijna voor gezien hield! enfin de paella thuis gegeten en dit is dus een regelrechte domper ,zeker voor 16,21 eu voor 2 personen ! er zitten 5 mosselen in en voor de rest bijna niets dan wat rijst! .Als ik dan ook nog totaal ongezellige entourage bekijk ,is het jammer dat men verhuisd is van t vasteland . zitten is er niet bij dus even gezellig lunchen valt tegen ,maar dat wist ik wel van de vorige keren ,alleen toen was alles meestal goed. Helaas nu heb ik het ermee gehad!
Nvt N.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Het is altijd een feestje om hier te lunchen, bestellen bij de balie en dan een vrije statafel zoeken, want het is er altijd druk. Een keuze maken uit de gerechten is lastig, want alles is lekker, tonijnburger, Oosterse garnalen, een 12 uurtje of gezellig samen een etagère vol met verschillende vissoorten, warm en koud. Tegenwoordig krijg je een apparaatje mee die geluid maakt als je bestelling voor je klaar staat bij de balie. Prima service, vriendelijke bediening.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Paella genaald voor 2 personen en zeer teleurgesteld in de prijs kwaliteit verhouding. Behalve een paar mosselen zat er bijna niets (herkenbaars) in geen garnalen, geen kip of vis, wel een paar ondefinieerbare vierkante staafjes (inktvis?) voor bijna 18 euro verwacht je toch iets meer, zeker van een zaak zoals Schmidt.
FoodieSchiedam .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
De vis bij Schmidt is heel erg lekker. Alle vis. We aten een gemengd vordje, de tonijnburger, de gefrituurde inktvisringen, mossels, kibbeling, allemaal top. Lekker glaasje wijn erbij. Enige minpunt vond ik het in verhouding klein aantal statafels. Bediening was wel zeer bereidwillig om een kruk bij te halen voor mijn minder valide partner. Een beetje zitgelegenheid erbij zou het helemaal fijn maken. Parkeren voor de deur is ideaal.
Johan40060 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Vandaag langs geweest voor broodjes haring en gebakken mosselen.
Wat een ranzigheid troef zijn de broodjes haring erg duur en nog zeer slecht ook.
Ik had ze in laten pakken en had het bij thuiskomst pas door.
Ik had ze beter op de Vlaardingse weekmarkt kunnen kopen dan was het wel goed geweest.
Nee van ons hoeft het nooit meer
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Op doorreis even een broodje eten bij Schmidt, op de 'nieuwe' locatie in de Spaanse Polder. Ideaal: voldoende parkeerplaats voor de deur. Wij zagen bij binnenkomst nergens een 'menukaart', op een kaartje naast de kassa na.
De prijzen zijn aan de hoge kant, op zich niet erg, maar om met je schoteltje vis van zo'n prijsklasse vervolgens letterlijk zij-aan-zij een een soort van bar te moeten gaan staan, vind ik apart.... Daarom besloten we het ook bij een broodje garnalenkroket á 4,95 euro te houden. Het was behoorlijk druk, het was bijna 'vechten' om een plekje, de statafels staan zodanig op elkaar dat je bij het passeren hoe dan ook een elleboog in je ribben krijgt.
Kennelijk is er ook een bovenverdieping, maar dat was middels een touw afgesloten.
Achter ons een ouder echtpaar, allebei een bordje vis en een glas wijn (á 3,55 euro): sta je dan.... Gemiste kans, wat mij betreft! Broodje was op zich prima, enorme bak mosterd erbij, 1 partje tomaat, 1 klein stukje citroen en wat blaadjes sla. Eerlijk: volgende keer rijden we door naar een plek waar we voor dat bedrag wél kunnen zitten.
Madddie .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Vandaag weer heerlijk gegetenbij Schmidt.Een team van Japanse koks maakte heerlijke gerechten met verser dan verse tonijn. Altijd druk, maar zeer gezellig. Snelle en topservice van de bediening. Aanrader als u zin heeft in een gebakken visje of een lekker broodje.
Jaco E.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Verl parkeerruimte en parkeren voor de deur (gratis) royaal entree, hygienisch, overzichtelijk en gezellig druk. Service toppie, snel en goed. Doormiddel van een buzzer laat men het weten dat de bestelling gereed staat. Verserdeversvers de vis zoals het heurt!!! Lekker wijntje erbij, een compkeet uitje. Eigenaar staat iedereen persoonlijk te woord en uitermate gastheer. Top hoor! Kom ik voor terug :€
A K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Nieuwe pand oogt groots, maar lunchruimte van binnen is het niet groter dan locatie Vasteland. Op zaterdagmiddag is het ontzettend druk, het was aandringen en kijken of we uberhaupt ergens konden eten. Uiteindelijk bij een aardig stel aan statafel geschoven. Butterfly garnalen, kibbeling, vissoep nog steeds lekker. Maar drukke sfeer en vermoeide personeel laten bij mij een negatieve indruk. Volgende keer dan maar niet op een zaterdagmiddag.
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Veel betere vis kan je nauwelijks vinden. Het is niet goedkoop, maar dat mag ook voor deze kwaliteit. Enige nadeel is dat je nergens kan zitten. Was ook vrij koud in de zaak, maar ja dat lijkt me redelijk met zoveel vis!
Vdwal .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Vandaag voor het eerst gegeten in de lunchcorner in het nieuwe pand van Schmidt Zeevis.
Hoewel het pand van buiten indruk maakt (markante vorm van een schip), is de sfeer binnen kil en afstandelijk. Ik mis de gemoedelijke sfeer van het Vasteland, waar wij vaak graag kwamen.

Nu: personeel in maritieme kleding, gouden knopen en tressen, kleine lunchkaart, weinig statafels, geen zitjes (gemiste kans?).

Mijn vissoep werd lauw geserveerd, de 2 garnalen die ter decoratie aan de rand van de kom hingen waren ijskoud. Ik retourneerde mijn soep. De soep kwam op goede temperatuur terug maar het had zo lang geduurd dat mijn man zijn eten al bijna op had.

Tot mijn verbazing zat er in de soep maar 1 stukje (niet herkenbare) vis! Dat mag toch geen vissoep heten? Het garnituur kon ook uitgebreider. Een bakje met rouille-achtige saus, maar waarom geen croutons en wat kaas erbij? (tip) Stokbrood en roomboter waren ok, maar een mes om te smeren moest ik dan zelf weer gaan vragen bij de counter. Kortom: de nieuwe zakelijkheid van het gebouw heeft op mij een negatieve uitwerking. Prijs/kwaliteitverhouding is ver te zoeken.
Mcdiner .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Topzaak, prima eten. Ik kom er dan ook vaak voor lunch. Nieuwe locatie is prettig, voor de deur parkeren. Wel maak ik het vaak mee dat het personeel er niet zoveel zin in lijkt te hebben om een bestelling op te nemen of er staat helemaal niemand achter de counter.
Woutb .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
In de Spaanse polder bij de nieuwe vestiging geweest, was zeer nieuwsgierig. Locatie is vlak bij mijn werkplek, ideaal dus! Het is een schitterend pand op een goed bereikbare plek. Een portie kibbeling en 2 haring besteld, 13,75!! Dit moet wel erg lekker zijn dacht ik nog. De haring was redelijk goed, een dikke 7, de kibbeling werd loeiheet in een plastic bakje gedaan waardoor de onderste zacht en papperig werden, de smaak was zeer matig. Van een bedrijf dat 99 jaar bestaat verwacht je meer deskundigheid. Kortom prijs/kwaliteit=schandalig, volgende keer weer iets verder rijden.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Wat een gezelligheid heerst er tijdens de lunch. Allerlei verschillende soorten mensen komen er voor 1 ding. De heerlijke vis!
Als je er in de rij staat zie je alleen maar lekkere producten, tegen de tijd dat je aan de beurt bent weet je niet eens meer wat je wilde bestellen.
Wij hadden deze keer een broodje tonijnsalade en een portie kibbeling met een wit puntje. Kan niet anders zeggen dan dat het heerlijk was. Wat een verademing om weer eens kibbeling te eten zoals het hoort te zijn.
Fijneter .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Nergens kan je zo onvervalst Rotterdams lunchen als hier. Het is natuurlijk armoedig dat je alleen in de vensterbank kan zitten en aan statafels staat te eten, en te drinken. Maar de keuze is bijna onbeperkt, de producten zijn supervers en de medewerkers zijn van het soort niet lullen maar poetsen. Zonder dat je het weet sta je te kletsen met mensen die je niet kent, maar ze hebben allen 1 ding gemeen: niet moeilijk doen. Wij rijden er speciaal 40 kilometer voor om hier even iets te eten, meestal blijven we hangen.
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2014
Hoorde dat Schmidt Zeevis de beste vis van Rotterdam heeft, dus ik dacht ik kom effe een broodje haring en een portie kibbeling eten. Prima te vinden, en het was druk dus ik dacht: altijd een goed teken. Ik kon snel bestellen, maar dat was het enige snelle. Ik moest 10 minuten wachten tot ik mijn bestelling kreeg, terwijl een medestudent (portie kibbeling besteld om mee te nemen) deze sneller kreeg, ook al bestelde hij deze na mij. Uiteindelijk ontving ik mijn bestelling: een broodje haring om mee te nemen, en een portie kibbeling bestaand uit 6 kleine stukken (dit voor een prijs van 6,95 euro). Natte kibbeling, weinig kruiden, en een smakeloze saus. Dit was dus niet de beste kibbeling van Rotterdam, haring was wel prima. Voor 6,95 kan ik twee grote porties kibbeling halen in Scheveningen, en dat ga ik voortaan ook doen. Jammer, niet voor herhaling vatbaar, vooral omdat het totaalbedrag 10,45 euro bedroeg. Schandalig duur voor een stad als Rotterdam, en als student kan voor zo'n bedrag voor twee dagen eten. Zonde van het geld.
Lekkerbek010 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Eet hier met grote regelmaat.
Op visgebied behoort schmidt tot de absolute top.
Alles is hier supervers en wordt mooi gepresenteerd,de garnalenkroket,tonijn sashimi en oesters zijn van uitzonderlijk hoge kwaliteit.
Ook de haring & kibbeling is er geweldig,de kibbeling wordt nog van kabeljauw gemaakt zoals het hoort.
Gerookte zalm is er in 3 soorten van gekweekt tot wilde schotse zalm die smelt op je tong.
De huisgemaakte kingcrabsalade is ook een echte aanrader.
Het is vaak wel dringen geblazen omdat het niet groot en bijna altijd druk is,maar het eten maakt dit meer dan goed.
De winkel en lunchcorner zijn mooi aangekleed,en als visliefhebber kom je hier helemaal aan je trekken.De keuze is heel ruim en alles is supervers.
Hier moet je gewoon een keer geweest zijn,een hele dikke aanrader.
Hugo A.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
De plek voor een vers portie Kibbeling, gebakken mosselen en mijn 2 favorieten: pistolet Hollandse garnalenkroket en pistoletje makreelsalade! Alles van topkwaliteit
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Heerlijke kibbeling gegeten, super verse vis met een knapperig korstje en een lekker sausje, glaasje witte wijn erbij. Je waant je God in Rotterdam. De bediening is snel en vriendelijk, zonder kapsones.
Dat je moet staan tijdens je lunch maakt niet uit, we komen vast en zeker terug
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
De Rotterdammers zijn te benijden met zo’n viswinkel in de stad. Het is een eldorado voor de visliefhebber: in de vitrines liggen tientallen soorten vers en glimmend te lonken. Rechts in de zaak is een hoek waar je allerlei lunchgerechten kunt bestellen. Vandaag nemen we een broodje dat overvloedig is belegd met heerlijke paling. En een Twaalfuurtje: een kopje rijk gevulde vissoep, drie mini-broodjes met zalm- , krab- en makreelsalade, en twee mosselkroketjes. Het is allemaal erg lekker.
Terwijl de bestelling wordt klaargemaakt, moet je proberen een (staan)plaats te veroveren aan een van de tafeltjes die her en der in de zaak staan. Dat valt nog niet mee, want veel mensen weten dat je hier prima kunt lunchen. Het is dan ook een klein wonder dat de bediening iedereen precies kan vinden om het bestelde te serveren. En dat ze bij de kassa ongemerkt maar nauwgezet in de gaten houden of iedereen wel afrekent. De sfeer in de zaak is ongedwongen en voor een snelle lunch is dit een uitstekend adres.