Schimmelpenninck Huys

Meer informatie over restaurant Schimmelpenninck Huys

Voordelig
Cees & Marola G.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
We hebben op 10 September 2016 op een weergaloze manier ons 40-jarig huwelijksfeest in het Schimmelpennink Huys kunnen vieren.
* Weergaloos, niet alleen volgens ons maar ook volgens onze familie en vrienden.
* Weergaloos door de ambiance van de borrel in de prachtige stadstuin en het diner in de barokzaal met een lange tafel voor 18 volwassenen en een ronde kindertafel met kleurplaten voor de kleinkinderen.
* Weergaloos door het het smaakvolle eten en bijpassende wijnen
* Helemaal weergaloos door de medewerkers die haarfijn de informele sfeer van onze bourgondische bijeenkomst aanvoelden en naadloos aansloten bij de wensen van het moment.
Op alle fronten onze welgemeende complimenten.
Anoniem42 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Na een tweetal keren een hightea te hebben gedaan, nu een lunch in de tuin. Wederom ging het allemaal erg traag, er loopt te weinig personeel rond. Het duurt te lang voor je kunt bestellen en als je dan besteld hebt, duurt het ruim 25 minuten voor de broodjes en het tweede drankje geserveerd worden. Tijdens de hightea die ik eerder heb gedaan, viel het mij ook al op dat er bijzonder weinig personeel rondloopt in de tuin. En dat is echt jammer, want de plek is top en het eten prima. Ik zou vaker komen, als er meer en vlottere bedieni g zou zijn.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Erg leuke sfeer, heel goed personeel, bijzonder attent en vriendelijk.
We hebben gegeten met 9 man, super! Heerlijk (verrassings)menu, bijzondere gerechten en erg goed verzorgd. Zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding.
Kortom, absoluut een aanrader!
Marijke M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
We waren hier met een arrangement via de Etos. twee nachtjes slapen inclusief ontbijt en drie gangen diner. We kregen een mooi plekje aan het raam. Een amuse van tomaat met watermeloen, mozzarella en basilicum... een heerlijk broodje met olie, gezouten boter en zongedroogde tomaten-tapenade. Voorgerecht: coquilles, mosseltje en allerhande andere mooie kleuren en smaken, zalig! Gronings big met bietjes en verschillende bereidingen van aardappel. En een prachtig toetje. De huiswijn was heerlijk en het water waarom we vroegen was lekker koud en kwam gewoon uit de kraan en stond niet op de rekening! De bediening was vriendelijk en attent. Ondanks dat het restaurant vol zat en er maar 2 mensen in de bediening aan het werk waren, kreeg iedereen voldoende aandacht. Wij hebben een hele fijne start gemaakt in het restaurant van een geweldig weekend in Groningen!
Marcel0512 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Onlangs hier gegeten met een bon van Groupon. Ondanks deze korting had men het goed voor elkaar! Keurig een apart menu met eventueel extra te bestellen gerechten. Wij hadden via Groupon alleen het hoofdgerecht.

De bediening was prima, vriendelijke meid die enthousiast aan het werk is. Het extra bestelde voorgerecht werd snel geserveerd en het hoofdgerecht kwam een kwartiertje later, heel fijn! In mijn mening zit er vaak veel te veel tijd tussen de gangen. De bediening was oplettend maar niet opdringerig.

De tournedos was goed gebakken, net medium, zoals ik het graag heb. Frisse salade en frietjes werden erbij geserveerd.

Kortom, een aanrader! Wél met een Groupon bon, zonder korting vind ik het aan de prijs.
Jorge R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Ober en serveerster heel aardig. Zij hebben een speciaal menu voor mijn vrouw geregeld, wie zwanger is. Super lekker gerechten, met een bijzonder tartar als voorgerecht.
Pablo66 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Het blijft een prachtige entourage aan de. Oosterstraat in Groningen. Op de weg naar binnen een bekende Nederlander tegen het lijf lopen past hier bij. Het eten was behoorlijk, maar zeker niet uitmuntend. Vooral de amusers vielen tegen en ook het hoofdgerecht was niet sprankelend: goed maar niet geweldig. Ook de bediening gaf weinig toegevoegde waarde. Is meer van te maken!
Koning007 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Het 4-gangen verrassingsmenu was een echte verrassing. Het voorgerecht en tussengerecht waren vis, op een zeer originele manier opgediend Met name de coquilles waren heerlijk.
Ook het Gronings biggetje als hoofdgerecht was fantastisch.
Het dessert was heel bijzonder en niet te veel. Ook de keuze van de huiswijnen kun je best aan hen overlaten. De charmante en vriendelijke bediening maakte de avond compleet. Echt een aanrader!
Rianne W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Samen met een vriendin een high tea geboekt, nog speciaal voor haar verjaardag. We hadden er onwijs zin in en kwamen dan ook lachend binnen. We hadden s ochtends om 09:30 gereserveerd voor smiddags 13:30. Toen we eenmaal binnen kwamen mochten we een plekje uitzoeken waar we wilden. Wel werd er even bij gezegd dat het iets langer kon duren omdat ze ons niet verwacht hadden. Waarom reserveren we nog ? Eenmaal een plekje uitgezocht in de gezellige binnentuin duurde het ongeveer 10 minuten voordat er iemand bij ons kwam met de bordjes bestek en de kopjes, hij vertelde nog even nadrukkelijk dat het hem niet was doorgegeven aan hem dat we zouden komen. 10 minuten later kregen we een glaasje prosecco en hadden er weer zin in. Toen was het wachten op de high tea, we begonnen met een heerlijk mostedsoepje, gevolgd door heerlijke scones ( wat overigens weer 10minuten duurde ? ) en daar kwam dan ook eindelijk de kan thee. Toen kwam de etagère met de zoete dingen. Eindelijk dachten we. Maar helaas, 2 innieminie stukjes taart, paar kleine bonbonnetjes en nog wat smoesjes met een muffin & brownie. En onderop lag nog wat kleine stukjes sandwich, smaak was goed hoor. Maar het brood viel van ellende uit elkaar. Eenmaal bij het afrekenen hebben we dit verteld en de jongeman zei ; ja ik weet het, ja klopt. Ja dit doet de keuken, hebben wij geen invloed op. Ik heb duidelijk verteld dat de 19,50 echt te veel is voor deze high tea maar helaas de jongeman deed er niks mee, liet ons de volle pond betalen & gaf ons niks ter compensatie. Jammer, maar hier komen wij nooit meer terug voor een high tea!
Rolf S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
De entourage doet meer verwachten. Het ziet er allemaal erg netjes en redelijk chick uit, maar een wat betere blik laat zien dat het hotel/restaurant betere tijden heeft gehad.
Het eten smaakte goed, maar niet overdreven. Bediening is niet mijn smaak, soms lang wachten top je opgemerkt wordt en daarnaast een ongeïnteresseerde indruk.
Susanne B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Ik woon al jaren in Groningen en had hier nog nooit gegeten( mede door de wisselende recencies/reacties). Door een Groupon-aanbieding een uitgelezen kans om het eens te proberen. Vriendelijke ontvangst aan de receptie en daarna werden we naar ons gedekte tafeltje in de binnentuin geleid. Bediening was op zich aardig maar nonchalant. Eerst werd een enorme flats vogelpoep midden op ons tafelkleed 'niet gezien', later werd er een ronduit vies amuseglaasje neergezet. Beide onmogelijk om over het hoofd te zien.
Het eten was prima, maar ook niet meer dan dat. Alleen de sla zag er oud en donker uit.
In de binnentuin kun je in principe goed zitten, alleen heel vervelend dat er steeds ronduit brutale stadsduiven rondvliegen en zelfs op je tafel landen! Verder is het hotelgedeelte waar je op uitkijkt echt toe aan een fikse opknapbeurt en mogen de ramen ook wel eens gelapt worden( en het zegt wat als dit uit mijn mond komt). Grote naam in de stad maar mijns inziens een beetje vergane glorie.
Fleu .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
wij hebben 2 weken geleden met een grouponbon hier gegeten in de binnentuin.
De tafels waren mooi gedekt met wit linnen en wijnglazen, de sfeer was gezellig,
De ober was ontzettend vriendelijk en het eten was heerlijk!
naar aanleiding van deze prima ervaring nog een grouponbon gekocht en hier gisteravond (25 juni) met mijn zus gegeten.
Tot mijn verbazing zag het er een stuk minder gezellig uit dwz: geen gedekte tafels.
maar helaas was alles was anders dan de vorige keer en niet in positieve zin!
Ten eerste zijn ze onze amuses vergeten (wat we zelf ook pas te laat opmerkten).
onze tournedos waren niet medium gebakken zoals gevraagd maar nog bijna rauw, ik vond dat niet zo'n probleem maar mijn zus wel waardoor zei een nieuwe kreeg maar pas zo laat zodat ik mijn eten al op had (anders was het koud geworden).
Verder heb ik een behoorlijk gedeelte van mijn vlees niet op kunnen eten omdat er een heel stuk spierweefsel aanzat!
hier wat van gezegd maar er werd niets meegedaan!
Al met al hebben we er een stuk minder van kunnen genieten dan de eerste keer!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Kamer geboekt met 4 gangen diner. Het was een verrassingsmenu. Ober legt geduldig uit wat je te eten en te drinken krijg. Publiek was een mengeling van zakenmensen (zoals ik) en wat oudere stelletjes die in alle rust van het diner en wijn willen genieten.
Ik moet zeggen dat het eten heerlijk was. Ik heb genoten. Decor is oud en wat achterstallig. Bediening is een wat oudere man die plezier in zijn werk heeft en prima uitleg geeft bij het eten en de wijnen.
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
fantastisch eten. heerlijke amuse (sinaasappel/zalm), machtige maar heerlijke gebonden soepen, en een gebalanceerd hoofdgerecht (kalfslende) op bedjes van zus-en-zo. Wat jammer is, is dat als je met een deal binnenkomt (Lekkerweg) je ineens niet meer adequaat geinformeerd wordt (we hadden ribeye besteld, die was op, dus werd het kalfslende; had een kleine moeite geweest dat voor het uitserveren mee te delen). bonbons meer dan oke!
Zoe1979 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Na een gezellige dag in Groningen hebben we hier op aanraden van een collega gedineerd. Eerst een lekker glas bubbels gedronken in de gezellige serre en vervolgens aan tafel. We hebben ons laten verrassen door de chef en dat was fantastisch! Een goede uitleg bij ieder gerecht door de professionele en gastvrije bediening. Ook hebben we gekozen voor een wijnarrangement. Mooie wijnen bij mooie gerechten. Wat wil je nog meer?! Wij komen zeker nog eens terug in dit prachtige hotel en restaurant!
Lottie88 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Met mijn vriend gegeten bij het Schimmelpenninckhuys.
We kozen voor het viergangen verassingsmenu met een daarbij behorend wijnarrangement.
Wat een slim idee om hier ook een bob-versie (met halve glaasjes) te doen. Zo konden we beiden genieten van het eten en de wijn.
Het eten was erg goed. Eerst de amuse, daarna heerlijke gerookte runderbonbon (werd aan tafel gerookt, echt super tof!) als tussengerecht coquilles, het hoofdgerecht was kalfslende (nog nooit eerder gehad, maar ik ben om) en daarna nog een lekker nagerecht. Onze ober wist bij elke wijn een soort college te geven. Leuk te zien hoe gepassioneerd mensen met hun werk bezig kunnen zijn!

Wij komen zeker terug!
Lladrijona .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Typisch geval vergane glorie al zegt youp van 't hek dat het er goed is.
Op een rustige doordeweekse dag gingen we zitten, we twijfelde of dat wel kon of mocht want na een kwartier was er niemand geweest, alle serveesters liepen langs ons heen. Toen ben ik maar iemand gaan halen maar er was niemand. Toen we na in totaal 25 minuten eindelijk konden bestellen kreeg ik van dobbem kroketten en mijn moeder tonijnsalade. Echter hadden ze onze broodkeuze verwisseld. Ik wilde bruin brood en mijn moeder wit, dat werd precies omgekeerd. Toen we dat zeiden was het antwoord:"o ik hoop dat het toch lekker smaakt". Geen sorry o.i.d. En dat was niet bepaald goedkoop, dit
Doen wij nóóit meer!
Rheldder .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015

Op 16 februari hebben wij (mijn vrouw, twee zoons en mijzelf) hier gedineerd.

Bijgaand een puntsgewijze evaluatie:
- de wachttijd tot de amuse was erg lang, het duurde ongeveer ruim 70 minuten voordat deze werd geserveerd.
- ook voor de overige gangen was de wachttijd veel te lang (terwijl er slechts vier tafels in de eetzaal bezet waren).
- het voorgerecht was prima.
- het hoofdgerecht viel zwaar tegen, te weinig groente, slechts enkele frieten per bord en een paar zeer kleine stukjes koolvis. Ook zat er veel vet aan het vlees. Een zeer slechte prijs/prestatieverhouding.
- de bediening straalde niet echt uit van “ik heb er zin in”en “ik ga het mijn gasten naar de zin maken”. Mijn vrouw en ik wilden allebei graag eendeborstfilet, maar kregen te horen dat dit niet voorradig was. Het aanbieden of meedenken van een alternatief door de ober bleef achterwege.
- verder viel met name mijn zoon op (hij heeft veel horeca ervaring in diverse top restaurants) dat de routing niet logisch was, de glazen slecht gepoleerd waren en de bediening/receptie weinig uitstraling toonden.

Kortom: wat ons een betreft is het geheel dat u biedt het bij lange niet waard en is de prijs/prestatieverhouding, gelet bovenstaande punten, ronduit slecht.

Wij waren nog van plan in het voorjaar met enkele familieleden te gaan highteeen bij u, maar u zult begrijpen dat wij dit plan inmiddels hebben laten varen.

Jan W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
We zijn hier geweest voor de high tea. Er was een groot assortiment hapjes aanwezig en het smaakte erg goed! Het aantal soorten thee viel nogal tegen, slechts enkele standaardsmaken.
Het was erg lastig om de bediening te bereiken, want ze kijken niet op of om. Verder werd er weinig geïnformeerd aan onze tafel of we nog iets nodig hadden. Zo werd ons theewater na verloop van tijd koud, iets wat mij logisch lijkt en waar je simpel op kunt anticiperen. De bediening was verder wel vriendelijk en erg beleefd.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Waren zaterdag 7 februari hier voor een high tea.
Wij komen daar nooit weer
Wat een onvriendelijk personeel.
We werden bij een tafel neergezet en dat was het dan,tafel werd gedekt, zonder dat ze ook maar 1 woord zeiden.
Niet 1 keer werd er gevraagd, of we nog iets nodig hadden en of het naar wens was.

Was de eerste keer, maar ook gelijk de laatste keer.