Schimmelpenninck Huys

Oosterstraat 53 9711 NR Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Schimmelpenninck Huys

Aan de Oosterstraat in het hart van de stad Groningen, ligt het sfeervolle restaurant Brasserie SPH. Bij het restaurant kun je genieten van een ontbijt, lunch of diner in een omgeving in de stijl van Jugendstil, compleet met kasteelhaard voor een behaaglijk en nostalgisch gevoel. In het voormalig patriciërshuis kun je naast een Frans georiënteerd diner ook genieten van typische Groningse gerechten. Zo ontbreken de Groningse mosterdsoep en de op Groninger wijze bereide tiramisu, niet op de menukaart.
Iets te vieren? Brasserie SPH, onderdeel van Hotel Schimmelpenninck Huys, is de uitstekende locatie voor een promotiefeest, familie aangelegenheid of een zakelijk evenement.
Kom eens langs op deze uniek locatie in de stad Groningen.

Meer informatie over restaurant Schimmelpenninck Huys

Jouw recensie over het restaurant Schimmelpenninck Huys

de Wolff-van Oudheusden A.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Het eten is apart en lekker, de amuse en het welkomshapje maakt het net iets meer !!!!
Alles wordt naar jouw smaak gemaakt.
Ze Wen O.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Wij hebben gezeten bij de teras om iets te drinken maar er waren geen serveerster. Eindelijk er was een gekomen naar onze tafel maar daarna het is lastig om de seveerster te vinden.

Het wachttijd bij de restaurant was prima. Het eten was verrukelijk. Een ding dat ik jammer vindt is serveerster heeft ons niet gevraagd als wij alles willen eten. Ik eet geen varken en helaas staat varken op de menu.
Fimmie V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Wachttijd voor er iemand naar ons toe kwam was te lang. Er werd niet gevraagd of we bij de lunch nog wat wilden drinken. De beloofde theedoos (voor de thee die we uiteindelijk na de lunch nog konden bestellen) kwam er helemaal niet dus die hebben we van de tafel van onze buren geleend. De bestelde verse jus d'orange was geen verse jus d' orange maar kwam uit een pak. Bij vertrek miste ik (hoewel personeel ons zag) het groeten, we konden gewoon gaan. Ietwat teleurstellend vandaag.
José V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Heerlijk gegeten, mooi opgemaakte borden, uitleg over wijn en spijs en correcte en vriendelijke bediening. Alleen zou de entourage wel een schoonmaakbeurt kunnen gebruiken.
dick.segenhout1 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
We hebben hier hier een heelijke lunch gehad. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Leuke zetting van de tafels. Keurg verzorgd.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
In de sfeervolle binnentuin gegeten waar we gebruik konden maken van zowel de brasseriekaart als de fine dining kaart. Uiteindelijk gekozen voor het 3-gangen verrassingsmenu. Niet te grote porties lekker eten, voorafgegaan door een starter en amuse. Het was niet heel druk waardoor we de volledige aandacht van de bediening hadden en op onze wenken werden bediend. Zeker een aanrader en een plek om terug te komen als we weer in groningen zijn!
Ron K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Via Luxery hotels twee dagen verbleven in hotel Schimmelpenninck in Groningen. Wat een prachtige kamer was ons toebedeeld. Klasse hoor en ook nog eens een extra groot bubbelbad. Bij de deal zat ook een diner wat wij bij het restaurant in het hotel konden gebruiken. Daar hebben wij echt heerlijkgegeten. Het was een verrassingsmenue. Waar wij ook echt door werden verrast. Prima naar ons zin gehad en ook mooi in het centrum van Groningen.
Esme V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Eten vonden we matig en het duurde erg lang voor dat we het kregen. Meisje die ons bediende was niet spraakzaam dus we snapte niet helemaal wat nou de bedoeling was. Op den duur gingen we het maar vragen. Alles werd op tafel gezet en we hebben geen personeel meer gezien..
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
We hebben een gezellige high tea gehad. We hebben moeiteloos 2x vegetarisch gekregen na gebeld te hebben en 2x gewoon. We hebben er van genoten alles was heerlijk en heel goed verzorgd we hebben gezeten in de gezellige rustige binnentuin
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
We hebben een heerlijk weekend gehad in hotel Schimmelpennnink. Mooie grote kamer, fijne bedden en een heerlijk ontbijt. Het hotel bevindt zich op een rustige plek midden in het centrum. Echt een aanrader!
John S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Zeer vriendelijke bediening met uitleg....en het had ons allemaal uitstekend gesmaakt. Voor herhaling vatbaar.
Het "gepraat" van meerdere mensen bleef wel wat meer hangen door de ingesloten tuin of de parasols.....dwz kwam druk over.
Maria A.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Sfeervol,en de High tea was erg lekker. Mooi van binnen. En klantvriendelijk.Zeker om eens terrug te komen.We vonden de tuin ook erg gezellig.
Talitha T.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Ik heb de lunch bites als menu gehad met aansluitend een bonbon workshop, alles was perfect geregeld en vooral de workshop was geweldig om te doen en zeker voor herhaling vatbaar.
Hannah B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Heerlijk culinair gegeten in het restaurant van het hotel, een prachtig sfeervol oud pand, met hele mooie plafonds en een heerlijke binnentuin. Zeer vriendelijk personeel en ook heel behulpzaam.
Mooie hotelkamer in een nieuwer gedeelte met bad en douche. Het enige minpuntje, de afzuiger en de designradiator zaten onder de stof in de badkamer, dus daar kan wat beter op gelet worden.
Ik kom graag nog eens terug.
Hilda H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Bij Brasserie SPH hebben we genoten van het hoofdgerecht als onderdeel van onze Walking Dinner Groningen. We hebben genoten van de heerlijke sukade en onze dochter heeft gesmuld van haar schelvis. We werden vriendelijk ontvangen en kregen een mooi tafeltje met uitzicht op de binnentuin. We hebben genoten.
Nancy V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Een gezellig, knus hotel! Heerlijk gegeten en ontbijt was ook geweldig. Vriendelijke bediening.
Wij komen zeker een keer terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Heerlijk gegeten bij restaurant SPH. Allervriendelijkste bediening en rekening houdend met dieetwensen. We komen hier altijd weer terug.
Johann G.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Hoge kwaliteit /prijsverhouding ,met oog voor persoonlijke wensen..we hebben goed en lekker gegeten, met bijpassende wijnen.
Melissa R.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Het verrassingsmenu deed zijn naam eer aan! Normaal gesproken zouden we deze gerechten niet van de kaart kiezen, maar jeetje wat was het allemaal verrassend lekker! Complimenten!
Steven F.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Heerlijk verrassingsdiner van de kok.