Schimmelpenninck Huys

Oosterstraat 53 9711 NR Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Schimmelpenninck Huys

Aan de Oosterstraat in het hart van de stad Groningen, ligt het sfeervolle restaurant Brasserie SPH. Bij het restaurant kun je genieten van een ontbijt, lunch of diner in een omgeving in de stijl van Jugendstil, compleet met kasteelhaard voor een behaaglijk en nostalgisch gevoel. In het voormalig patriciërshuis kun je naast een Frans georiënteerd diner ook genieten van typische Groningse gerechten. Zo ontbreken de Groningse mosterdsoep en de op Groninger wijze bereide tiramisu, niet op de menukaart.
Iets te vieren? Brasserie SPH, onderdeel van Hotel Schimmelpenninck Huys, is de uitstekende locatie voor een promotiefeest, familie aangelegenheid of een zakelijk evenement.
Kom eens langs op deze uniek locatie in de stad Groningen.

Meer informatie over restaurant Schimmelpenninck Huys

Jouw recensie over het restaurant Schimmelpenninck Huys

Maruschka H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Zeer beperkte keuze aan gerechten, bij ons hoofdgerecht waren de puree en de asperges koud en bij het dessert wist de serveerster de namen van de kazen niet.
K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Een bijzonder gezellig en sfeervol restaurant. Het eten was uitstekend en de bediening goed. Kortom een aanrader en wij komen nog eens terug.
Colette O.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Heel goede, smakelijke en creatieve gerechten. De bediening was ook uitstekend en vriendelijk. Kortom: een echte aanrader zonder enige voorbehoud!
Yvonne W.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Gezellige authentieke locatie. Goede bediening. High tea was prima geregeld. We hebben er van genoten!
Voor herhaling vatbaar.
Sanne S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Samen met mijn moeder een high-tea dekluxe gehad, was erg lekker. De hoeveelheid theesmaken viel wel tegen, dezen waren standaard. Het eten wat erbij zat was erg lekker!
Jeannette V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Ik heb hier heerlijk rustig met mijn dochter een High Tea gedaan. Alles was even lekker. Toch zou ik eens een High Tea willen zien zonder een suiker bom en chocola ( Ben wel erg dol op chocolade hoor) Ivm dieet. High Tea gezond of zo... Kortom, alles lekker. Bediening super en voor herhaling vatbaar.
Daniëla B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Wij hadden een High tea deluxe , wij waren toch wat teleurgesteld. De scone zat een kaneelsmaak aan, was wel vers. Clodded cream leek meer op iets anders. De soep was wel smakelijk, de thee en smoothie ook. Verder waren het geen sandwiches maar gewoon een deel van een broidje o.i.d, wat bonbons en mini brownies en cupcake. Een high tea kun je naar mijn mening beter nuttigen bij een gespecialiseerde zaak.
Esthor89 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Van een heerlijke hightea genoten, incl. mosterdsoepje, smoothie en glas verse jus. De stoelen zaten prettig en het personeel was vriendelijken behulpzaam.
Azra Z.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Heerlijke High Tea gehad, is het geld meer dan waard. Erg vriendelijke personeel die ook rekening houdt met allergieën of dieet wensen.
Tineke R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Historische plek met mooi aangeklede ruimtes. Bediening was zeer aardig en behulpzaam. We hadden een verrassingsmenu en dat pakte erg goed uit met vis en venkel gevuld met zoete aardappel. Mmmm!
Simone B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Prachtige locatie midden in het centrum, vriendelijke bediening, heerlijke high tea, meer dan voldoende!
Er was rekening gehouden met onze speciale wensen ( geen boter, koffie ipv thee), zeker voor herhaling vatbaar.
Sharon V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Verrukkelijk gegeten met heerlijk bijpassende wijnen en vriendelijk personeel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aelaanuil .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Heerlijke high tea vriendelijk personeel en een schitterende omgeving. Er was alle tijd om rustig van de high tea te genieten.
Eline O.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
We werden heel vriendelijk ontvangen en ook heel vriendelijk bediend. De bedoelingen van deze zaak zijn het allerbest, maar je merkt: ze gaan niet echt mee in de horeca ontwikkelingen van nu. De bediening loopt rond in de klassieke hotelkledij: slecht passend gilletje / witte blouse etc., maar ze weten eigenlijk amper wat ze opdienen (ook al zijn ze heel vriendelijk en doen ze echt hun best!). Het interieur is het ook net niet. Heel jammer, want het pand heeft heel veel potentie. Het ademt geschiedenis, maar is hier en daar echt slecht onderhouden of er is gewoon niet gelet op details, wat zonde is. Er ligt bijvoorbeeld overal een mooie chique marmeren vloer, het heeft een mooie serre en mooie glas in lood details, maar de wc's zijn in slechte staat. Kapot, verouderd, slecht onderhouden. Zo ook het binnentuintje waar je op uit kijkt, het ziet eruit of het totaal niet onderhouden wordt en dat geeft een andere indruk aan deze brasserie.
Het eten was erg dubbel, sommige gerechtjes erg lekker en zelfgemaakt zoals bijvoorbeeld de mosterdsoep, verder veel zoetigheden gewoon uit de groothandel/diepvries, zoals van die mini eclairs/soesjes en cupcakes. Dit kun je bij een luxe high tea anno 2018 gewoon echt niet meer serveren.. Standaarden zijn nou eenmaal hoog geworden. Ook de hartige hapjes vond ik helaas wat onder de maat. Alles behalve origineel, karig en niet vers genoeg. Het brood was te droog en in verhouding naar het beleg veel te veel.
Ciska B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
We hebben op tweede kerstdag mogen genieten van een perfect 4 gangen diner. Het eten was verfijnd, mooie smaken en zag er top uit!
De service was goed en de sfeer heel erg in stijl.
Het wijn arrangement was ook perfect.
Al met al genoten! Een aanrader voor een ieder!
Frederica J.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Ik heb een heerlijke brunch gehad, waarbij jullie ons goed ontvingen, goede service, en de kwaliteit van het eten was top.
Sandra W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Wat hebben wij heerlijk gegeten in het restaurant. Super vriendelijke service, verrassend menu en heerlijke wijnen. Aanrader in Groningen!
Ribca H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Prachtige accommodatie, prima gevuld buffet, vriendelijk personeel. We hebben het erg naar onze zin gehad. Nu waren we er tijdens de kerstbrunch maar vind het ook zeker de moeite waard om een keer te komen eten zonder speciale aanleiding.
van D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Wij vinden en vonden het echt goed. Prijs/kwaliteit uitstekend. Mooie gerechten met vis en vlees. Ook het wijnarrangement paste er goed bij.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
We waren welkom voor het kerstbrunchbuffet. Een tafeltje met kerstkaart en onze naam maakte een welkome indruk. De soep, voorgerechten en nagerechten in het waren prima. De warme hap had weinig smaak.