Schimmelpenninck Huys

Oosterstraat 53 9711 NR Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Schimmelpenninck Huys

Aan de Oosterstraat in het hart van de stad Groningen, ligt het sfeervolle restaurant Brasserie SPH. Bij het restaurant kun je genieten van een ontbijt, lunch of diner in een omgeving in de stijl van Jugendstil, compleet met kasteelhaard voor een behaaglijk en nostalgisch gevoel. In het voormalig patriciërshuis kun je naast een Frans georiënteerd diner ook genieten van typische Groningse gerechten. Zo ontbreken de Groningse mosterdsoep en de op Groninger wijze bereide tiramisu, niet op de menukaart.
Iets te vieren? Brasserie SPH, onderdeel van Hotel Schimmelpenninck Huys, is de uitstekende locatie voor een promotiefeest, familie aangelegenheid of een zakelijk evenement.
Kom eens langs op deze uniek locatie in de stad Groningen.

Meer informatie over restaurant Schimmelpenninck Huys

Jouw recensie over het restaurant Schimmelpenninck Huys

Jolanda S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Heerlijk gegeten. We hadden een 4- gangen menu, maar met alle kleine hapjes was het wel een 7- gangen menu en ook echt exclusief. De kok had er erg veel werk van gemaakt. Wij hebben de bediening dan ook de complimenten aan de kok laten geven. De bediening was ook zeer aardig en hebben hard gewerkt.
A V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
Het eten was perfect goede kwaliteit en perfect klaargemaakt.
Het rumoer kwam van 6 mannen die luidruchtig hun verhalen vertelde met de nodige bulderende lachbuien.
Maar we hebben heerlijk gegeten.
Het ontbijt was een verrassing heel uitgebreid en smakelijk voor dit alles een dikke 10 .
Ik kom zeker terug
Tia M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Prima lunch, enige opmerking hierbij is dat het allemaal warme items zijn en dat vonden we jammer want het koelt snel af!
Jeffrey B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Het was niet een beetje slecht, maar heel erg slecht. Bij binnenkomst worden wij door een dame (die haar jas nog aanheeft) naar onze tafel gebracht. We worden er neergezet, zonder uitleg of wat dan ook. Daarna komt er iemand gehaast langs om te vragen of we al drinken hadden besteld. We krijgen ons drinken en vervolgens gebeurt er letterlijk een dik half uur niks. Na zo\'n 40 minuten krijgen we dan eindelijk de lunch plaat. Een mini broodje hamburger speciaal en een gigantische plak kaas er op, een mosterdsoepje (dun, maar ik vond hem wel lekker), een uitsmijter, wrap met tonijn en een broodje kroket. Het was vooral veel en weinig elegant. Dit had echt veel beter gekund en dit zou ook nog goedkoper zijn voor SPH. Tijdens ons eten is er welgeteld 0 keer gevraagd of het smaakte of iets dergelijks. Dit nog los van het feit dat er non-stop personeel vanuit de afwaskeuken door het restaurant koopten met volle vuilniszakken. We waren al een tijdje klaar met eten, maar dat werd zoals ons hele verblijf niet opgemerkt. We zijn zelf maar naar de kassa gelopen om te betalen. Daar werd ook wederom niet gevraagd hoe het gemaakt had en of alles naar volle tevredenheid was. Daarom deze recensies. Loop met een grote boog om deze zaak heen. Genoeg andere zaken waar je een goede lunch kan krijgen voor dezelfde prijs, maar waar je als gast wel gastvrij behandeld wordt. Wij komen hier nooit weer en ik zal ook iedereen afraden deze tent te bezoeken.
Steffi V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Heerlijk ontbijt, chique diner, goede service en een prima kamer! Brood was zelf gebakken, echt te proeven. Diner was uitgebreid en de smaken pasten goed bij elkaar. Personeel is aardig. Kamers zijn niet bijzonder, maar zijn wel van alles voorzien. Douche was fijn! Wij raden dit hotel aan!
Annette S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
High tea met vriendin. Goed verzorgd lekker hapjes. Veel zoet. Zou van mij nog een klein warm hapje bij mogen of een zoetigheid vervangen.
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Heerlijk gegeten in de brasserie. Aardig, behulpzaam en alert personeel, erg fijn!
We zaten op een mooie plek bij de open haard.
Mariska H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Wat een fantastische gerechten! Goede smaakcombinaties en mooie producten. Helaas voelt het restaurant aan alsof je in een zaaltje zit, het mist sfeer. De bediening komt erg amateuristisch over, ze missen ervaring en komen nogal ouderwets over terwijl het jonge mensen zijn. De gerechten verdienen een mooi bijpassend wijnarrangement, dit werd ons niet aangeboden. Voor de gerechten zouden wij wel terugkomen!
Elma M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Wij vonden het saai aangekleed, alles deed een beetje kil aan, we zaten in een soort van hal waar continu mensen langsliepen voor jassen, vergaderzalen, hotelkamers... hierdoor kreeg je niet de gezelligheid die je verwacht.....de stoelen zaten gelukkig goed, bediening was prima.
we hadden luxe high tea, viel ons erg tegen, karig, straalde niets uit. (was zeker niet de luxe zoals omschreven)
hier hoeven wij niet nog een keer weer heen, jammer.
René H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
We hebben lekker en luxe gegeten. De bediening was vriendelijk en kundig. De sfeer was ontspannen chic te noemen, met een hele fijne achtergrondmuziek (deze avond rustige popclassics). Als je op zoek bent naar een restaurant dat nét dat kleine beetje meer biedt, dan ben je hier op het goede adres. Het hotel dat in hetzelfde pand zit zorgt voor een fraaie mengelmoes van allerlei gasten uit vele windstreken. Wij hebben ons erg vermaakt.
Patricia S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten in een mooie ambiance midden in het centrum van Groningen. Het personeel is erg vriendelijk. Een echte aanrader!!!
Tjitze Jan D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
We hadden het 4 gangen verrassingsmenu via Heerlijk gereserveerd. Dit menu was prima. De kwaliteit van de bijpassende wijnen was zeer goed.
V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Lunch op vrijdag was heerlijk en ruim voldoende; vlotte bediening is supervriendelijk.
Diner op zaterdag was prima; we moesten even wachten omdat het heel druk was in het restaurant aan de voorkant van het gebouw, maar dat werd prima gecompenseerd met een gratis mandje brood met pesto en kruidenboter. Ook nu weer vlotte en vriendelijke bediening met aandacht voor de gasten.
Leuke locatie met veel sfeer en grote patio met terras. Wij komen er zeker nog een keer terug.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Super leuk hotel met ontzettend goed restaurant. Super chef!!!!!!!!! Hebben hele fijne dagen gehad.
Studentenstad. Hebben we vannacht geweten. Och ja! Zijn ook jong geweest.
Koesteeg .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
De lunch was heerlijk. Ik kan niets negatiefs bedenken/melden, want er was niets negatiefs. Alles was prima, ontvangst, bediening, lunch.
Erna D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Geweldige bediening , zeer vriendelijk , het eten was van hoog niveau , prachtig opgemaakte borden , er werd goed rekening gehouden met onze kinderen
Divera V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2018
We verbleven 2 dagen in hotel Schimmelpenninckhuys en hadden voor beide dagen het restaurant gereserveerd. Daar hebben we géén spijt van gehad. Twee keer kregen we een verrassingsmenu. Beide dagen was het bijzonder en verfijnd. We hebben genoten!
Arthur N.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Lekker gegeten. Vriendelijk personeel. Leuk restaurant. We hadden een vier gangen diner. Via Groupon geboekt..
Aanrader.
Gerda H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Wij genoten van een prima diner in een rustige ambiance, gelegen aan en uitkijkend op een toch wel drukke straat in het stadscentrum. Het viel ons op dat de bediening uitstekend op de hoogte was van de diverse producten die wij voorgeschoteld kregen. Gewoon goed!
Tiebegien H.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Geen koffie en thee faciliteiten op de kamers [komt niet veel meer voor in hotels]

Heb 4 keer eerder in het Schimmelpenninck gelogeerd maar nog nooit zo,n kleine kamer gekregen
Dus is het deze keer erg tegen gevallen