Schimmelpenninck Huys

Meer informatie over restaurant Schimmelpenninck Huys

Jouw recensie over het restaurant Schimmelpenninck Huys

fransburchartz .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Schimmelpenninck huys is een zeer perfecte locatie om alleen maar ook in gezelschap een maaltijd in een ontspannen sfeer te nuttigen.
De bediening was vlot en aangenaam en het eten was heerlijk en goed bereid.
Natasja-Antoni .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Een kwalitatief zeer goede high tea met een perfecte bediening in een mooie ambiance. Echt de moeite waard en we komen graag terug.
Hennie K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
We hebben genoten van de High Tea Het was genieten voor ons allemaal. We komen zeker terug. Een van ons gezelschap heeft een glutenvrij dieet. Dit werd prima opgelost zodat we allemaal heerlijk kunnen genieten. Bravo????Dank daarvoor.
Elma D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijke lunch gehad hier. We hadden een lunch voor 2 personen. De lunch was ruim voldoende en de kwaliteit van hoog niveau. Zeker voor herhaling vatbaar!
Kit V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Het was erg warm in de ruimte, ondanks het feit dat het een serre betrof. Dat was jammer, net zo dat het jammer is dat ik deze recensie moet vullen tot 120 tekens.....
PL
Levensgenieter-- .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Via Groupon een high-tea-bon besteld, voor de helft van de prijs. Je zou verwachten dat je voor een high tea -die oorspronkelijk €60 zou kosten, meer krijgt. Het aperitiefglaasje zat overigens dan wel bijna tot de rand gevuld, wat er niet netjes uitzag. We konden deze kiezen, of een glas jus d'orange. De luxe theesoorten zoals beschreven op de website waren niet zo bijzonder. Er werd geen suiker/melk op tafel gezet. De mosterdsoep vooraf was erg smaakvol maar werd wat onhandig neergezet. Misschien serveren met een bordje eronder? De bediening was vriendelijk en attent, totdat er een heer aan tafel kwam met de etagère, die ons niet groette en na het neerzetten van de etagère weer wilde weglopen. Op vraag van ons legde de heer vluchtig uit wat hierop lag, maar vergat daarbij te vermelden welke sandwiches vegetarisch waren, waardoor ik mijn tanden zette in een broodje tonijn. Dit kan niet de bedoeling zijn geweest. Niet voor herhaling vatbaar, helaas
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Inrichting rommelig en niet schoon (dode vliegen). Kapotte meubeltjes en niet schone en oude toiletten. Servies was lomp en lepeltjes misten bij de thee. High tea was niet bijzonder. We misten de zalm en iets van gebak en zelf met een zakje in de weer is niet gepast. Een eigen pot is leuker.
Jasmin M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Alles was naar wens. We kregen waar voor ons geld en we kregen uitleg over de high tea. De sfeer was ook erg goed en alles was lekker.
augustm .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
We hebben genoten van een verrassingsmenu met originele gerechten van uitstekende kwaliteit! Daarbij een goed gekozen wijnarrangement. Een feestelijk avondje uit.
Erwyn V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Met uitzicht op de binnentuin van het Schimmelpenninck Huys genoten we 's middags van een high tea. De hoeveelheid was precies goed en smaakte prima. Er was een ruime selectie goede kwaliteit thee beschikbaar. De service was vriendelijk.
Dorine V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Het was erg lekker en de bediening was vriendelijk. Mooie aanbieding van Laatste tafeltje, ben van plan dit nog wel eens te doen.
Erwyn V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
We aten in de fraaie restaurantzaal een 3-gangenmenu als onderdeel van een hotelarrangement, voorafgegaan door een amuse. De service was vriendelijk en correct. De gerechten waren prachtig opgemaakt en smaakten lekker. Met name de stukjes varkensvlees in het hoofdgerecht waren heerlijk van smaak en bevielen ons erg goed. De bijpassende wijnen werden uitgebreid toegelicht.
Karen V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
De high tea was lekker!
De sandwiches konden wel iets ruimer belegd worden en het brood was een beetje droog.
Verder genoten van alle hapjes!
Robbert Jan B.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Vorige week heb ik geluncht bij het Schimmelpenninck Huys. Het was een opmerkelijke ervaring. We namen het verrassingsmenu. Als "amuse" kregen we een gazpacho. Voor een "amuse" is dat aan de uitgebreide kant, maar de soep was goed bereid, zij het een beetje te peperig. Ik miste een selderij tint. Het voorgerecht bestond uit heerlijke coquilles met een bijzonder feestelijk garnituur, waaronder een bonbon van vis, die bijzonder smakelijk was. Het hoofdgerecht was "Gronings big". Dat viel een beetje tegen. Varkensvlees in hoe dan ook nogal moeilijk. Het vlees was voor mij te taai, en de saus veel te zoet. De bijgeleverde asperges en snaps bevielen wel. De aardappelvariaties hadden uitzonderlijk weinig smaak. Bij wijze van nagerecht kregen we heerlijke cheescake met morilles. Echt perfect. De bediening was vriendelijk en zeer correct en ook met het juiste tempo. Dat was vroeger nog wel eens een probleem bij dit restaurant. Aan te raden, deze gelegenheid. Maar neem geen varkensvlees.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Geen andere conclusie mogelijk!

26-12-2016
Eerste kerstdag hebben wij mogen genieten van het 4-gangen kerstdiner van Het Schimmelpenninckhuys. In een gezellige entourage en zeer vriendelijk personeel werden ons een vijftal overheerlijke gerechten geserveerd.

Als amuse kregen we een bonbon van mousse van parmezaanse kaas voorzien van een gelei van basilicum. Helaas in 2 happen al op :-(

Daarna kreeg mijn vrouw een heerlijke Marbré van eend | crème van zoete mais | gebrande mais | zalfje van kervel. Aangezien ik niks van eend moet hebben kreeg ik een overheerlijke handgesneden carpaccio met parmezaan en een eerste trek olijfolie. Top!

Gevolgd door een Strandkrabbenbisque | langoustine | condiment van zeevruchten die al even lekker was en mooi gepresenteerd. Helaas lukt het niet een foto bij te plaatsen. Dan snappen jullie wat ik bedoel :-)

Als hoofdgerecht voor mij een Hertenbiefstuk | gekonfijte aardappel | structuren van pompoen | braam | beukenzwammetjes | Jus van morilles. Heerlijk mals en leuk gepresenteerd. Heerlijk! Mijn vrouw kreeg (ivm zwangerschap) een vegetarische variant. Mooi gepresenteerd in een stoofpotje.

Als afsluiting een Trio van chocolademousse | gezouten karamel | tuiles. Al even perfect en mooie structuren en kleuren op het bord. Complimenten!

Daarnaast verbleven wij in de bruidssuite die we aangeboden hadden gekregen van Laura van het Huys. Op de kamer een mooi doosje huysgemaakte bonbons die ook echt super waren. Beide kerstochtend een eenvoudig doch perfect kerstontbijt genoten met eigen gebakken vloerbrood en heerlijk beleg. Niks mis mee en zeker een reden om terug te komen.

Kortom : de perfecte kerst! Mede dankzij het zeer vriendelijke en servicegerichte team van het Huys.

Komen zeker nog aantal malen terug. Dan wil ik kamer 5 - daar schijnt mijn idool ook geregeld te verblijven :-)
Cees & Marola G.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
We hebben op 10 September 2016 op een weergaloze manier ons 40-jarig huwelijksfeest in het Schimmelpennink Huys kunnen vieren.
* Weergaloos, niet alleen volgens ons maar ook volgens onze familie en vrienden.
* Weergaloos door de ambiance van de borrel in de prachtige stadstuin en het diner in de barokzaal met een lange tafel voor 18 volwassenen en een ronde kindertafel met kleurplaten voor de kleinkinderen.
* Weergaloos door het het smaakvolle eten en bijpassende wijnen
* Helemaal weergaloos door de medewerkers die haarfijn de informele sfeer van onze bourgondische bijeenkomst aanvoelden en naadloos aansloten bij de wensen van het moment.
Op alle fronten onze welgemeende complimenten.
Anoniem42 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Na een tweetal keren een hightea te hebben gedaan, nu een lunch in de tuin. Wederom ging het allemaal erg traag, er loopt te weinig personeel rond. Het duurt te lang voor je kunt bestellen en als je dan besteld hebt, duurt het ruim 25 minuten voor de broodjes en het tweede drankje geserveerd worden. Tijdens de hightea die ik eerder heb gedaan, viel het mij ook al op dat er bijzonder weinig personeel rondloopt in de tuin. En dat is echt jammer, want de plek is top en het eten prima. Ik zou vaker komen, als er meer en vlottere bedieni g zou zijn.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Erg leuke sfeer, heel goed personeel, bijzonder attent en vriendelijk.
We hebben gegeten met 9 man, super! Heerlijk (verrassings)menu, bijzondere gerechten en erg goed verzorgd. Zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding.
Kortom, absoluut een aanrader!
Marijke M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
We waren hier met een arrangement via de Etos. twee nachtjes slapen inclusief ontbijt en drie gangen diner. We kregen een mooi plekje aan het raam. Een amuse van tomaat met watermeloen, mozzarella en basilicum... een heerlijk broodje met olie, gezouten boter en zongedroogde tomaten-tapenade. Voorgerecht: coquilles, mosseltje en allerhande andere mooie kleuren en smaken, zalig! Gronings big met bietjes en verschillende bereidingen van aardappel. En een prachtig toetje. De huiswijn was heerlijk en het water waarom we vroegen was lekker koud en kwam gewoon uit de kraan en stond niet op de rekening! De bediening was vriendelijk en attent. Ondanks dat het restaurant vol zat en er maar 2 mensen in de bediening aan het werk waren, kreeg iedereen voldoende aandacht. Wij hebben een hele fijne start gemaakt in het restaurant van een geweldig weekend in Groningen!
Marcel0512 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Onlangs hier gegeten met een bon van Groupon. Ondanks deze korting had men het goed voor elkaar! Keurig een apart menu met eventueel extra te bestellen gerechten. Wij hadden via Groupon alleen het hoofdgerecht.

De bediening was prima, vriendelijke meid die enthousiast aan het werk is. Het extra bestelde voorgerecht werd snel geserveerd en het hoofdgerecht kwam een kwartiertje later, heel fijn! In mijn mening zit er vaak veel te veel tijd tussen de gangen. De bediening was oplettend maar niet opdringerig.

De tournedos was goed gebakken, net medium, zoals ik het graag heb. Frisse salade en frietjes werden erbij geserveerd.

Kortom, een aanrader! Wél met een Groupon bon, zonder korting vind ik het aan de prijs.