Over restaurant Scherp

Zeeuwse gastronomie

Gelegen in het historische centrum van Middelburg. In een romantische setting geniet je van verfijnde smaken. De liefde voor Zeeland spat er af, chef Mart werkt met de mooiste streekproducten. Gastvrouw Dhani heeft evenveel passie voor de perfecte service en zorgt dat het je aan niets ontbreekt.

Meer informatie over restaurant Scherp

Maandag gesloten
Dinsdag t/m vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag gesloten

Anne Marie V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Fantastisch gegeten in een sfeervolle ambiance. Zeer vriendelijke bediening. Komen hier graag nog eens terug! Compliment
Marietta V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Op 8 november hebben mijn man en ik hier vanuit Den haag gedineerd én gelogeerd ( in de prachtige B&B (strandappartement) behorende bij Scherp). Wat een aangenaam restaurant, verdeeld in 3 delen maar tóch één geheel. Mooi gedecoreerd, prettige tafels en stoelen, mooi servies. We verkozen à la carte te eten.
De maaltijd was uitmuntend, prachtige gerechten met veel zorg bereid. Mijn man had nog nooit zulke grote oesters gegeten, Zeeuwse natuurlijk, met een geweldige smaak. Ik had de gegratineerde gamba's in een prachtige, originele schelp met daarnaast een kom verrukkelijke bisque van kreeft/krab.
We namen beiden als hoofdgerecht de tarbot. Prachtig opgemaakt en perfect van bereiding en smaak. De wijn sauvignon blanc was prima (prijs laag) evenals de koffie met friandises.
Goede bediening maar één klein minpuntje: zowel de dienstdoende serveerder als de ober waren steeds lang in gesprek met (blijkbaar) bekende gasten. Ze deden dat op prettige en rustige manier maar we voelden ons een beetje minder belangrijk. Jammer dat de eigenaar hetzelfde deed en niet even naar onze eetervaring kwam informeren. We logeerden tenslotte ook bij hem. Desalniettemin was het een geweldige avond! We komen zeker terug!!
Proevertje83 8.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Ontzettend lekker gegeten. Gekozen voor het suprisemenu met bijpassende wijnen, leuk om te zien dat iedereen in de bediening wat over de wijn wist te vertellen. Bijzondere smaakcombinaties, mooi opgemaakte bordjes, gastvrije bediening en een stijlvol interieur. Team Scherp staat op scherp!
A. P.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Zeer tevreden. Bediening SUPER! heerlijk gegeten, alles keurig verzorgd.
De prijs wel wat aan de hoge kant.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Altijd hartelijk en gemeend en geen poespas. Fantastische gerechten met verrassende smaak combinaties. Nooit een teleurstelling en altijd een genot.
Ka K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Mooie locatie in oude binnenstad. Sfeervol interieur. Prettige, rustige muziek. Zeer vriendelijke, attente bediening. Eten was heerlijk!! Mooie gerechten, fantastische smaak. Goede bijpassende wijnen. Als wij dichterbij zouden wonen, zouden wij hier zeker vaker gaan eten!
Restaurant ligt vlak bij de grote markt, maar je moet het net wel weten te vinden. Een absolute aanrader!!
Ilsekoen .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Goed gegeten van mooie gerechten.
Spijtig van het onderbord dat ons letterlijk aankeek.
We misten de gastvrouw en gastheer in deze zaak.
Jan-petra .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hebben genoten van het eten. Hadden een 5 gangenmenu met aangepaste wijnen, alles was perfect van smaak en bijzonder lekker. Het was echt top! Zeker een aanrader.
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Wij hebben een heerlijke avond gehad bij Scherp. Alle gerechten waren even verrukkelijk en de oesters van de chef en het bietjesdessert het meest verrassend. Ook de bijpassende wijnen waren goed gekozen. Een aanrader! Dank!
Helmhout .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Weer TOP gegeten bij Restaurant Scherp in Middelburg. Dhani en Mart hebben hun zaak prachtig uitgebouwd en voorzien van B&B faciliteiten: 'Slapen bij Scherp'. Een voorgerecht van huisgerookte zalm en een soep van asperges bleek een goede start. Daarna Oosterschelde kreeft (met de bekende zelfgemaakte frietjes en mayo, mmmh) en tot slot Crème brûlée. Ter begeleiding Pommery Champagne en Chassagne-Montrachet Blanc. Heerlijk. Tot snel!
Mieke H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heel erg lekker gegeten, gekozen voor het 4 gangen surprise menu. Groot minpunt: wij arriveerden om 19.15 (met reservering) met alleen nog 1 tafeltje bij deur en de wc's nog beschikbaar. Alle andere gasten worden ontvangen en uitgelaten naast onze tafel. Gezien de prijskwaliteit verhouding is dit niet echt gepast en voor toekomstige gasten een tip om bij een reservering expliciet te benoemen...
AnnetRene .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
We hebben gister (15-4) genoten van het 4-gangen verrassingsmenu! Heerlijke lamsrack, mooie verse ingrediënten en mooie schelpdieren op je bord die we normaal op het strand zien liggen maar nu ook in inhoud van kennen. Mooi gedaan.
Top was het wijnarrangement, en niet te vergeten het heerlijke dessert. Aanrader dus!!
René en Annet.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Bediening aardig en opmerkelijk: bij het bedienen van ons gezelschap van 6 mannen wist de bediening precies wie wat besteld had: prettig! Ook prima rekening gehouden met ons verzoek om snelheid omdat twee van onze tafelgenoten een trein wilden halen.
Een bijzonder lekker trippletje uit Hulst als aperitief maar de amuse viel bij mij niet bijzonder in de smaak. Het voorgerecht met coquille en truffel (?) eenvoudig en smaakvol. Hoofdgerecht schelvis heel erg lekker gebakken met prettige groenten er om heen. Ook leuk: gewoon goeie frietjes in een puntzak én mayo! Ook i.v.m. tijd geen dessert genomen maar nog 1 zo'n lekker biertje uit Hulst. Erg lekker gegeten en prettige bediening maar wel tikkie aan de prijs. Ik zou voor het 4-gangen verrassingsmenu gaan en alle tijd nemen dan valt alles op zijn plaats.
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Met een grotere groep hier gegeten, eigenlijk was alles gewoon heel goed. De gerechten waren allemaal lekker, de wijnen erbij idem dito. Kortom voor herhaling vatbaar, zeker voor een soortgelijk uitje.
Bas S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Bijzonder uitgebalanceerde gerechten en smaken. We aten ondermeer meer verschillende bereidingen van zalm, met een sojasausmarshmellow en wasabikogeltjes, was erg geslaagd. Amuse was spek in truffelroom, geserveerd in een halve eierdop. Hoofdgerecht van eend goed. Toetje met verschillende tropische vruchtbereidingen ook weer uitstekend. Goed wijnarrangement, we waraen erg tevreden.
Do B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
We hebben een verrassingsmenu genomen waarvan de onderdelen gekenmerkt werden door grote kwaliteit. Subtiel samengestelde smaken waren terug te vinden in alle gangen. Dit samen met een geweldige entourage en bediening maakte het tot een zeer aanbevelenswaardige avond
Joost.minouche .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Op 12 december hebben we een heerlijke avond gehad bij Scherp. We hebben gekozen voor 5 gangen en zijn bij elke gang aangenaam verrast.
Vriendelijke ontvangst, goede en attente bediening en een informele sfeer.
Bourgondier- .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Met een flinke groep (+- 14 man) in een zaaltje apart gegeten. De opzet was prettig. We zaten aan een grote vierkante tafel maar door de opzet was een gezamenlijk onderwerp gemakkelijk te voeren. We moesten wel een trap op wat we vooraf niet wisten. Gelukkig was niemand van ons slecht ter been. De trap zelf was voor degenen van ons gezelschap die wat drankjes op hadden, wel wat eng bij het vertrek.

Het eten was heerlijk. Wisselende smaken en soms experimenteel maar voortreffelijk geslaagd.

Op navraag zijn er voldoende (ook alcoholvrije) dranken aanwezig.

De service was helaas schraal te noemen in vergelijking met de ambiance en het kwaliteit van eten. De lege waterflessen op tafel werden wel weggehaald maar niet vervangen. Ook werd geen passende wijn geboden bij de gangen maar bleef het bij de huiswijn die eerder op de avond was besteld. Zeer regelmatig stonden de meerderheid van de glazen op tafel leeg en moesten wij de bediening om drank wenken.

Dat laatste is op zich al jammer maar geen probleem. Tenzij, zoals in ons geval, de bediening het merendeel van de tijd niet aanwezig is. Het leek wel alsof we vergeten werden. Zeer spijtig.

Voor service geef ik toch een 5 omdat misschien de bediening een slechte dag had. Er was wel een aparte bar voor ons aanwezig waar bediening aanwezig had kunnen zijn. Ik hoop dat het gewoon een slechte avond was. In een klein gezelschap om in het testaurant zelf te eten zal ik nog wel terugkeren. Met een groep wijk ik liever uit naar een ander restaurant na deze ervaring.
Mir1602 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Ik vond t geweldig, heerlijke wijntje, heerlijk eten en super aardige bediening! Toppertje! We hadden het 6 gangen verrassingsmenu :)
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Wij hebben lekker gezeten in het knusse Scherp. Het eten was verrassend en met uitstekende ingrediënten bereid, maar eerlijk gezegd hadden we wat meer verwacht. Het eten was echt te zout en na twee en een half uur aanwezig hadden wij pas één gang gehad. Deze punten gaan vast verbeterd worden, dus blijf vooral gaan!