Scheltema

31-206232323

Meer informatie over restaurant Scheltema

Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Na een middagje In de Wildeman en de Beertemple even een hapje gegeten bij Scheltema. Mijn vriendin de lever met bijbehorend garnituur en ikzelf de bekende biefstuk. Toe nog een appeltaartje en koffie. Prima verzorgd en goed van prijs.
Joost1969 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
In het oeroude Scheltema weten ze nog wat geweldig café-eten is. Wat een heerlijke dagschotel was dat: boeuf bourguignon. Prachtig mals rundvlees in een geweldige saus met wat zilverui en peen. Een diep bord vol. Natuurlijk met frietjes, warme groenten en sla met een eitje. En geen liefdeloze kwak Calvé, maar een mooie, milde zelfgemaakte mayonaise. En dat voor nog geen 17 euro.
Mooi bruine entourage met leestafel. En handje contantje afrekenen natuurlijk.
Bij Scheltema hebben ze zich niet gek laten maken.
Mharda .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Dit is de recensie van een borrel met een man of acht bij Scheltema. Echte ouderwets Amsterdams café, waar de barman zich drie slagen in de rondte werkt, en dat gewoon heel goed doet. bestelling in het hoofd, prijzen gewoon optellen uit het hoofd en cash betalen.
Aanrader om te borrelen: goede bitterbal, ossenworst en kaas. Drank uiteraard prima.
Voor herhaling vatbaar.
John J.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Op 11 januari 2015, na de matinee in het Betty Asfalt Complex, met vrienden en hun dochter bij Scheltema gegeten. De dames hadden biefstuk, vader en dochter de schnitzel en ik de gebakken kalflever. Uitstekend bereid, zeer smakelijk. Ruime porties, voldoende patat frites, gebakken aardappelen en een mooie salade. Top. Wat is het toch een gezellige tent. Komen hier wel vaker en elke keer weer een succes. Hartelijk dank bediening en keukenpersoneel. John.
JosSchinkel .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Heerlijke gebakken lever met uien gegeten. Daar ging een zeer smakelijk groentemengsel uit de oven bij en uitstekende gebakken aardappeltjes. Hartelijke bediening. Top!
Aranka T.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Na een museumbezoek en massa's toeristen in de straten was het een verademing om hier te arriveren. Gezellig, authentiek bruin cafe, erg vriendelijke, klantgerichte bediening. We hebben er een biertje (van de tap) gedronken. Toen bij de bestelling van een portie bitterballen bleek dat het uit 7 stuks bestond, hebben we voor de grap gevraagd of dat niet 8 mocht zijn. Tot onze aangename verrassing was dat zonder meer mogelijk!
Jochem J.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Mooie ouwe kroeg. Je kan hier prima eten. Wij hadden de hamburger. Goede hamburger met prima portie frieten erbij. No-nonsens kroeg waar de authentieke kroegsfeer hangt. Een minpuntje, pinnen is hier niet mogelijk.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Vrijdagavond borrel bij Cafe Scheltema. Bier komt met uiterste precisie op het juist moment vers getapt door. De kastelijn geinteresseerd in zijn klanten, precies zoals het hoort. We blijven ook nog even eten en krijgen dan de Ossobucco, speciaal voor de gasten klaargemaakt, geserveerd. Absoluut een toptent.
Bert A.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2012
Altijd leuk om in Scheltema te eten. De enige echte no-nonsense tent die ik ken. Jammer dat het vroeg sluit en dat je contact bij je moet hebben, maar dat hoort er ook een beetje bij. De bruine bonen met kapucijners zijn zoals bij ma thuis. De bediening is precies zoals je verwacht: snel, vriendelijk zonder te joviaal te zijn, en ze laten je ook nooit zomaar zitten zonder te kijken of je wat moet hebben. wereldtent. Eigenlijk zou je er niet over moeten schrijven want het is er nog echt voor de inwoners van de stad.
Fairvalue .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Authentiek bruin (eet)cafe met flink terras, de Nieuwezijds is gelukkig niet heel erg druk. Leuke en goede bediening. Lekkere salade, heerlijke aardappels, lekkere daghap en zeer goede (zelfgemaakte?) tapenade, ruim brood. Goede witte huiswijn voor weinig. Alleen de biefstuk Scheltema viel tegen, taaiig, je zou van een gerecht met de naam van het restaurant meer verwachten. Het was de 1e keer dat we hier aten, dus misschien hadden we pech. We komen zeker een keer terug voor de rest van de kaart en de atmosfeer. De prijzen zijn zeer reëel.