Scheepskameel

Kattenburgerstraat 7 1018 JA Amsterdam Nederland Kaart
31-203379680

Meer informatie over restaurant Scheepskameel

Jouw recensie over het restaurant Scheepskameel

Andries O.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Gisteren in dit mooie restaurant gegeten. Als geboren en getogen Mokumer een unieke ervaring op het voormalige Marine Terrein. Pracht lokatie! Ruim helder, licht met fantastische bediening en dito keuken brigade. Een pracht avond gehad. Heerlijk gegeten, en weer wat wijntjes geproefd, de gehele wijnkaart is Duits, heerlijke wijnen, goed passend bij het menu. Een aanrader!!
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Eindelijk bij de nieuwe hotspot van Amsterdam gaan eten op het voormalige Marineterrein, en wat was dat een voltreffer.

We worden zeer professioneel maar toch erg persoonlijk welkom geheten met een handdruk, en het is direct duidelijk dat men hier niet alleen zijn vak verstaat, maar er ook lol in heeft.
Ook alle andere leden van de jonge hippe bediening groeten ons vriendelijk wanneer ze ons tegen komen.

Eerst prinsheerlijk in de zon gezeten op het terras met weids uitzicht over het water, met een goede droge witte wijn.
Alle wijnen zijn Duits doch goed. Of dit een verkapt opvoedkundig statement betreft of een gimmick weet ik niet, maar de wijnen zijn gewoon erg lekker.
Ook worden we direct, en continu, in de watten gelegd met lekkere hapjes, water en vers brood. De eerste hapjes zijn gefrituurde visballetje. Heerlijk! De tweede borrelhapjesgang bestaat uit warme groene jalapenopepertjes. Geweldig, in al z'n eenvoud!

Eenmaal binnen kies ik van de 5-gangenkaart mijn favoriete gerecht, de steak tartaar (kalf), en als hoofdgerecht het wild zwijn.
Ook aan tafel krijgen we nog een hapje vooraf in de vorm van wat ossenworst met een groentenvariatie op Amsterdams zuur. Simpel maar bijzonder smakelijk.
De tartaar is werkelijk geweldig, met natuurlijk de kappertjes en mayonaise, maar ook wat knapperigs en verse basilicum.
Het wild zwijn is ook erg lekker, ondanks veel vetranden.
We drinken er een hele lekkere rode wijn bij (Deep Red, 2015) met veel smaken.
De kaasplank na is ook weer prachtig. Overheerlijke knapperige broodchips voor bij de bijzondere kaasjes.
En zelfs een koffie na komt per persoon op een groot zilveren plateau met je eigen koffiegarnituur.
Kortom, aan alle details is gedacht, en elke gang en elk hapje is een feest.

Het enige slechte nieuws is wat mij betreft het interieur. De locatie is geweldig, maar het kale gebouw oogt meer naar een schoolkantine van net na de oorlog dan naar een chique of hip restaurant. En ook op de wc waan ik me op schoolreis naar Polen.
Zonde, want met wat sfeervolle verlichting zou een grote slag gewonnen kunnen worden.
Wel mooi is de grote open keuken, en zoals gezegd het terras(uitzicht).
Daarnaast is het geen goedkoop restaurant, maar iedere euro waard!

Voor mij is de Scheepskameel de grootste positieve verrassing van de afgelopen jaren, en mijn nieuwe favoriet. Ik ben nu al bang voor de dag dat de tent sluit.
Ze zien mij snel en hopelijk vaak terug!
In één woord; Genieten.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Zeer goed restaurant, op een mooie en bijzondere locatie; sfeer in het restaurant is prettig; het gebouw is apart en is een lust voor het oog. Uitmuntende bediening met aandacht en kennis van zaken; zeer sympathiek om vaak vers water en brood op tafel te zetten. Het eten was heerlijk en voor herhaling vatbaar.
Minpunten: iets te duur en jammer dat bij thuiskomst de kleren in de was moeten (wat vaker is bij een open keuken). Genoeg reden om terug te komen.
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Het restaurant ligt op een mooie plek, bijzonder om vooraf de gebouwen op het kazerneterrein te bewonderen. Er wordt goed gekookt, al is de chevice van kabeljauw te zuur bij gebrek aan een tegenhanger. Maar in het tussengerecht met rode mul zijn de lichte ziltigheid en een zuurtje van citroen perfect in balans. En ook het hoofdgerecht met de corvina en ratatouille is eenvoudig maar doeltreffend: de smaken zijn in harmonie. De tartellette met room en aardbeien is eigenlijk te eenvoudig, maar er zijn eigenlijk geen erg originele nagerechten. Wel staan stevige vleesgerechten op de kaart, die een volgende keer om verkenning vragen. Alle wijnen op de kaart zijn uit het Duitse taalgebied, het zou de bediening sieren om daar wat meer duiding bij te geven - voor veel mensen is dat een onontgonnen terrein. Verder is de bediening attent en oplettend.
Xander V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Hier gisteren voor de derde keer gegeten. De scheepskameel is goed op weg om mijn favoriete restaurant in Amsterdam te worden. Wat maakt dit restaurant zo bijzonder? Het begint al bij binnenkomst, waar je iedere keer weer ontzettend prettig verwelkomt wordt. Eenmaal aan tafel verschijnen er meteen brood en flessen kraanwater. Wat kunnen veel restaurant hier van leren!
Het personeel is uiterlijk kundig en hebben stuk voor stuk brede kennis van wijn en de gerechten op de kaart. Het eten is iedere keer weer groot feest.
Ik kijk nu al uit naar mijn volgende bezoek!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Scheepskameel is een fijne locatie op het voormalig marineterrein in de binnenstad van Amsterdam, mooie spot en het restaurant is fraai ingericht.
De keuken is goed en bij vlagen uitmuntend, ik was erg onder de indruk van de varkensnek maar bijvoorbeeld wat minder van het rabarber-pistache taartje (te zoet). De wijnkennis van het bedienend personeel is uitmuntend en de selectie aan bijzondere Duitse wijnen geweldig, laat je vooral bij elk gerecht separaat adviseren want het komt de beleving zeer ten goede.
Mark1213 B.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Voor de eerste keer,een beetje zoeken op het terrein maar bij binnenkomst aangenaam verrast door ervaren en zeer gastvrij personeel.Tafels mooi gedekt en ruime opzet. Adequate bediening en keuze uit voor - ( koud ) , tussen - ( groente ) ,hoofd - en nagerecht
Mooi opgemaakt en zeer smakelijk. Alleen wijnen uit Duitsland en zeer goede prijs/kwaliteit. Wij komen hier beslist weer terug.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
En dan is het eten opeens toch heel erg goed! We gingen hier met name heen voor de wijnkaart. Op dat gebied was het dan ook dik in orde. De combinatie met de gerechten was vootreffelijk. Vooraf had ik een terrine van eend, daarna prei en als hoofdgrrecht de ree. Bij de tafelgenoten viel met name de schaal met zuurkool in de smaak. Van de amuse tot aan het dessert was het een vootreffelijk en verzorgd diner.
Mflyer .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Enige minpuntje was de snelheid. Binnen 1 minuut na binnenkomst menu op tafel en na 2 minuten al vragen wat we wilde. Ook de gerechten kwamen erg snel. Binnen een uur waren we al klaar met voor/hoofd. Ik verwacht in dit restaurant wel wat meer van de avond, dat ik lekker kan tafelen.
Martine P.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
We hadden niet gereserveerd maar konden toch een tafel krijgen, wat fijn! De bediening was erg vriendelijk en professioneel en de gerechten lekker. Ik had de pastinaaksalade als voorgerecht en de fazant als hoofdgerecht, mijn partner de zwijn als hoofdgerecht en de tartalette toe. De enige kritiek die ik heb is dat het voorgerecht veel te snel op tafel kwam (ongeveer 1 minuut nadat we besteld hadden) en dat de toch niet goedkope glazen wijn (we bestelden per glas) qua hoeveelheid wel erg aan de zuinige kant waren...
coby S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Wij vonden het een super avond; allereerst de speurtocht over het voormalige Marineterrein...het restaurant Scheepskameel bleek helemaal aan het eind te zitten. Spannend al die oude gebouwen die nu weer een nieuwe functie hebben gekregen. Het eten was goed, niet uitzonderlijk veel. De fazant, puree met zuurkool, bloedworst en een knakworstje smaakte prima. Het fazantenpootje was wel wat klein; mijn partner had een filet van griet: mocht ook wel wat groter zijn. De wijn die ons werd geadviseerd was heerlijk: een Riesling uit 2015 van het huis Kühling-Gillot! Als dessert koos ik de Madeleines (warme koekjes) met een sabayon...perfect!
Wat wij erg leuk vonden was het geroezemoes, de open keuken, de relaxte sfeer, de aardige bediening...kortom ingrediënten voor een geweldige avond!
Food L.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Uitstekende avond gehad met heerlijke gerechten. Vooral de fazant was een 10 en de service ook. Wel op tijd reserveren want altijd vol. Wij komen zeker terug.
j_fien .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Afgelopen zaterdag hier met zijn zessen gegeten om de promotie van mijn zusje te vieren en ik kan niet anders zeggen dan dat ik helemaal verbijsterd was. Wat een fantastische aanwinst voor Amsterdam. De keuken is helemaal open en we konden zo met de afwasser meekijken. Is dit een pluspunt zou je zeggen? Ik vind van wel, het personeel heeft duidelijk plezier in hun werk en het is een genot om ze bezig te zien. Dan het eten. Fantastische frisse verfijnde gerechten. Rauwe makreel, een heerlijke gerechtje met ei en aardappel en als hoofd een prachtige combinatie van hert. En dan nog de wijn. We kregen fantastisch advies en mijn vader als francofiel wist uiteindelijk niet waar hij meer van had genoten, de wijn of het eten.
Al met al een fantastische avond gehad en we komen zeker snel terug.
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Geweldig fijne zaak. Persoonlijke ontvangst. Ontspannen en werkelijk alles op zijn tijd. Geeft aan dat het personeel goed kijkt naar zijn gasten en ervaren is. Uitgebreid advies over de wijnkaart en ook daarin niet teleurgesteld. Bijv. Onze aanvankelijke keuze voor een rode wijn werd ontraden bij de menukeuze en daar kwam een perfect passende wijn en NB goedkopere voor in de plaats. Er wordt met zorg gekookt. Er is geen haast. Wij dachten op tijd weg te moeten voor een volgende shift maar dat bleek gelukkig geenszins aan de hand. Als er nl iets is waar we een hekel aan hebben... kortom zeer tevreden met deze eerste ervaring. Komen graag terug.
Floor V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Met 4 collega's gegeten. De zoektocht naar het restaurant is niet eenvoudig, zeker als je geen gebruik maakt van de parkeergarage.
We hebben 4 gangen genomen + de nodige flessen wijn.
Prima kwaliteit en voldoende voor een hongerige maag.
De prijs / kwaliteit is redelijk. Niet te duur en ook niet goedkoop. Bediening is keurig ; niet te opdringerig. De wachttijd is normaal.
Wel is het erg rumoerig ; wellicht is dat te verminderen met tafelkleden.... Wel dus een aanrader.
m V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Het eten was wel OK (verhouding prijs/kwaliteit matig). Maar het was al lang geleden dat ik bij thuiskomst mijn kleding moest verwisselen omdat het stonk naar de keuken.. Dus een investering in een betere afzuiging lijkt me geen overbodige luxe.
m V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Het eten was wel OK (maar verhouding prijs/kwaliteit matig). Maar het was al lang geleden dat ik bij thuiskomst mijn kleding moest verwisselen, omdat het stonk naar de keuken.. Dus een investering in een betere afzuiging lijkt me geen overbodige luxe.
Dammetje .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Met een grote groep gegeten in de Scheepskameel. Het uitzicht buiten is mooi al is daar in het donker weinig van te zien. Het eten viel ronduit tegen. De voorgerechten waren flauw en de groenten in deze gerechten doorgekookt. Snoekbaars als hoofdgerecht. 2 kleine stukjes vis op een bedje en verder geen groenten, frites etc. Hetzelfde bij de entrecote. Kleine porties en kaal geserveerd. De smaken zijn vlak en vallen tegen. O.a brownie met ijs als dessert. Brownie is koud, keihard en vraagt een mes in plaats van een vork. Het. Bolletje ijs kost 1.50 euro extra en dan verwacht je goed ijs. Geen ambachtelijk ijs maar helaas bedenkelijke kwaliteit . Dranken en wijnen zijn aan de prijs en jagen de prijs van het diner omhoog. Door de zeer open keuken kan je de brigade goed aan het werk zien.
Personeel heeft moeite om het overzicht te houden en geregeld loopt men te zoeken voor welke tafel de gerechten bestemd zijn. Je bestel koffie en krijgt espresso etc.
Klapstuk was voor ons een van de koks die met zijn blote handen een salade en dressing Mengde. Hij proefde vanaf vingers en ging vrolijk door met mengen.....
Wij kunnen in ieder geval zeggen dat wij er een keer hebben gegeten.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
29-11-2016
zeldzaam fijne bediening
waanzinnige wijnen, Robert Weil en Huber (zowel weiser burgunder als spatburgunder) hadden mijn voorkeur , wat een feest om dit te drinke - tranentrekkend mooi.
we hebben genoten
dank voor de fijne avond
natalie V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Mooie locatie, leuke bediening en goede wijn. Eten bedroevend slecht... Kwaliteit, keuze, en dan te duur voor wat het is.