Scheepskameel

31-203379680

Meer informatie over restaurant Scheepskameel

Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Scheepskameel is een fijne locatie op het voormalig marineterrein in de binnenstad van Amsterdam, mooie spot en het restaurant is fraai ingericht.
De keuken is goed en bij vlagen uitmuntend, ik was erg onder de indruk van de varkensnek maar bijvoorbeeld wat minder van het rabarber-pistache taartje (te zoet). De wijnkennis van het bedienend personeel is uitmuntend en de selectie aan bijzondere Duitse wijnen geweldig, laat je vooral bij elk gerecht separaat adviseren want het komt de beleving zeer ten goede.
Mark1213 B.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Voor de eerste keer,een beetje zoeken op het terrein maar bij binnenkomst aangenaam verrast door ervaren en zeer gastvrij personeel.Tafels mooi gedekt en ruime opzet. Adequate bediening en keuze uit voor - ( koud ) , tussen - ( groente ) ,hoofd - en nagerecht
Mooi opgemaakt en zeer smakelijk. Alleen wijnen uit Duitsland en zeer goede prijs/kwaliteit. Wij komen hier beslist weer terug.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
En dan is het eten opeens toch heel erg goed! We gingen hier met name heen voor de wijnkaart. Op dat gebied was het dan ook dik in orde. De combinatie met de gerechten was vootreffelijk. Vooraf had ik een terrine van eend, daarna prei en als hoofdgrrecht de ree. Bij de tafelgenoten viel met name de schaal met zuurkool in de smaak. Van de amuse tot aan het dessert was het een vootreffelijk en verzorgd diner.
Mflyer .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Enige minpuntje was de snelheid. Binnen 1 minuut na binnenkomst menu op tafel en na 2 minuten al vragen wat we wilde. Ook de gerechten kwamen erg snel. Binnen een uur waren we al klaar met voor/hoofd. Ik verwacht in dit restaurant wel wat meer van de avond, dat ik lekker kan tafelen.
Martine P.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
We hadden niet gereserveerd maar konden toch een tafel krijgen, wat fijn! De bediening was erg vriendelijk en professioneel en de gerechten lekker. Ik had de pastinaaksalade als voorgerecht en de fazant als hoofdgerecht, mijn partner de zwijn als hoofdgerecht en de tartalette toe. De enige kritiek die ik heb is dat het voorgerecht veel te snel op tafel kwam (ongeveer 1 minuut nadat we besteld hadden) en dat de toch niet goedkope glazen wijn (we bestelden per glas) qua hoeveelheid wel erg aan de zuinige kant waren...
coby S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Wij vonden het een super avond; allereerst de speurtocht over het voormalige Marineterrein...het restaurant Scheepskameel bleek helemaal aan het eind te zitten. Spannend al die oude gebouwen die nu weer een nieuwe functie hebben gekregen. Het eten was goed, niet uitzonderlijk veel. De fazant, puree met zuurkool, bloedworst en een knakworstje smaakte prima. Het fazantenpootje was wel wat klein; mijn partner had een filet van griet: mocht ook wel wat groter zijn. De wijn die ons werd geadviseerd was heerlijk: een Riesling uit 2015 van het huis Kühling-Gillot! Als dessert koos ik de Madeleines (warme koekjes) met een sabayon...perfect!
Wat wij erg leuk vonden was het geroezemoes, de open keuken, de relaxte sfeer, de aardige bediening...kortom ingrediënten voor een geweldige avond!
Food L.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Uitstekende avond gehad met heerlijke gerechten. Vooral de fazant was een 10 en de service ook. Wel op tijd reserveren want altijd vol. Wij komen zeker terug.
j_fien .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Afgelopen zaterdag hier met zijn zessen gegeten om de promotie van mijn zusje te vieren en ik kan niet anders zeggen dan dat ik helemaal verbijsterd was. Wat een fantastische aanwinst voor Amsterdam. De keuken is helemaal open en we konden zo met de afwasser meekijken. Is dit een pluspunt zou je zeggen? Ik vind van wel, het personeel heeft duidelijk plezier in hun werk en het is een genot om ze bezig te zien. Dan het eten. Fantastische frisse verfijnde gerechten. Rauwe makreel, een heerlijke gerechtje met ei en aardappel en als hoofd een prachtige combinatie van hert. En dan nog de wijn. We kregen fantastisch advies en mijn vader als francofiel wist uiteindelijk niet waar hij meer van had genoten, de wijn of het eten.
Al met al een fantastische avond gehad en we komen zeker snel terug.
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Geweldig fijne zaak. Persoonlijke ontvangst. Ontspannen en werkelijk alles op zijn tijd. Geeft aan dat het personeel goed kijkt naar zijn gasten en ervaren is. Uitgebreid advies over de wijnkaart en ook daarin niet teleurgesteld. Bijv. Onze aanvankelijke keuze voor een rode wijn werd ontraden bij de menukeuze en daar kwam een perfect passende wijn en NB goedkopere voor in de plaats. Er wordt met zorg gekookt. Er is geen haast. Wij dachten op tijd weg te moeten voor een volgende shift maar dat bleek gelukkig geenszins aan de hand. Als er nl iets is waar we een hekel aan hebben... kortom zeer tevreden met deze eerste ervaring. Komen graag terug.
Floor V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Met 4 collega's gegeten. De zoektocht naar het restaurant is niet eenvoudig, zeker als je geen gebruik maakt van de parkeergarage.
We hebben 4 gangen genomen + de nodige flessen wijn.
Prima kwaliteit en voldoende voor een hongerige maag.
De prijs / kwaliteit is redelijk. Niet te duur en ook niet goedkoop. Bediening is keurig ; niet te opdringerig. De wachttijd is normaal.
Wel is het erg rumoerig ; wellicht is dat te verminderen met tafelkleden.... Wel dus een aanrader.
m V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Het eten was wel OK (verhouding prijs/kwaliteit matig). Maar het was al lang geleden dat ik bij thuiskomst mijn kleding moest verwisselen omdat het stonk naar de keuken.. Dus een investering in een betere afzuiging lijkt me geen overbodige luxe.
m V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Het eten was wel OK (maar verhouding prijs/kwaliteit matig). Maar het was al lang geleden dat ik bij thuiskomst mijn kleding moest verwisselen, omdat het stonk naar de keuken.. Dus een investering in een betere afzuiging lijkt me geen overbodige luxe.
Dammetje .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Met een grote groep gegeten in de Scheepskameel. Het uitzicht buiten is mooi al is daar in het donker weinig van te zien. Het eten viel ronduit tegen. De voorgerechten waren flauw en de groenten in deze gerechten doorgekookt. Snoekbaars als hoofdgerecht. 2 kleine stukjes vis op een bedje en verder geen groenten, frites etc. Hetzelfde bij de entrecote. Kleine porties en kaal geserveerd. De smaken zijn vlak en vallen tegen. O.a brownie met ijs als dessert. Brownie is koud, keihard en vraagt een mes in plaats van een vork. Het. Bolletje ijs kost 1.50 euro extra en dan verwacht je goed ijs. Geen ambachtelijk ijs maar helaas bedenkelijke kwaliteit . Dranken en wijnen zijn aan de prijs en jagen de prijs van het diner omhoog. Door de zeer open keuken kan je de brigade goed aan het werk zien.
Personeel heeft moeite om het overzicht te houden en geregeld loopt men te zoeken voor welke tafel de gerechten bestemd zijn. Je bestel koffie en krijgt espresso etc.
Klapstuk was voor ons een van de koks die met zijn blote handen een salade en dressing Mengde. Hij proefde vanaf vingers en ging vrolijk door met mengen.....
Wij kunnen in ieder geval zeggen dat wij er een keer hebben gegeten.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
29-11-2016
zeldzaam fijne bediening
waanzinnige wijnen, Robert Weil en Huber (zowel weiser burgunder als spatburgunder) hadden mijn voorkeur , wat een feest om dit te drinke - tranentrekkend mooi.
we hebben genoten
dank voor de fijne avond
natalie V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Mooie locatie, leuke bediening en goede wijn. Eten bedroevend slecht... Kwaliteit, keuze, en dan te duur voor wat het is.
toliens .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Hoge verwachting werd grote teleurstelling. Bediening prima, erg licht, erg op elkaar gestapeld en geen privacy, erg druk.

Echt....Shnitzel.....bord......gefrituurd??? Keurslager of Damrak???
wilde eend......bonk gekookte spinazie geen smaak, saus slecht????
wat een tegenvaller.....
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Wow, dit is een uitstekend restaurant. We kwamen vroeg dus konden we kiezen waar we wilden zitten en we kozen een tafeltje aan het raam met uitzicht op het IJ. De formule was nieuw voor ons, maar we gingen het avontuur aan. Het voorgerecht (coquille) was zeer goed. Het kool tussen gerecht was perfect. Het hoofdgerecht (poon) was weer zeer goed. Alleen het nagerecht (de gepocheerde peer) was wat minder maar nog steeds goed. Verder waren de Duitse wijnen ook uitstekend. En de bediening niet alleen snel en attent, ook de persoonlijke touch is aanwezig. Kortom hier komen we zeker terug.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Veel goede verhalen over gehoord, leuk, maar iets te prijzig concept o.i. Smakelijke voor- en groenten gerechtjes, ook goede hoofdgerechten, maar toch iets minder spannend als wij hadden gehoopt. Vriendelijke service, mooie lokatie, eenvoudige inrichting.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Eindelijk een restaurant in Amsterdam met veel, ja zelfs uitsluitend, Duitse wijnen en wat voor: van eenvoudig tot top! De wijnlijst is een duidelijke signatuur, maar wat het eten betreft onderscheidt dit restaurant zich met simpele hippige happen in geen enkel opzicht van vele andere restaurants die dit ook bieden.
Kimmik .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Op een toplocatie in Amsterdam uitkijkend over het water in een mooi pand kun je hier heerlijk eten. Persoonlijk vind ik de inrichting geweldig en ook alle kleine details (zoals de zilveren schalen) die naar Duitsland verwijzen. Ook de open keuken is een leuk element. De akoestiek is prima, met 5 personen konden wij elkaar prima verstaan.

De menukaart is iets wat anders dan we gewend zijn maar wel erg leuk opgezet. We zijn begonnen met de rauwe gerechten. Zelf had ik de kabeljauw, goed van smaak. Ook de andere gerechten zagen er goed uit en van mijn tafelgenoten begreep ik dat het goed smaakten. We dronken een droge riesling die erg goed beviel. Bij de groentegang koos ik voor de venkel. ook deze was mooi van smaak maar niet mijn favoriet van de avond. De venkel werd opgevolgd door de wilde eend. Heerlijk! Uiteindelijk afgesloten met een citroentaartje maar na een hapje van de linzertorte te hebben geproefd zou ik die aan iedereen willen aanraden, geweldig.

De service is geweldig, alles is top geregeld en keurig zonder dat je je ongemakkelijk voelt. Je krijgt direct water (dat continue wordt aangevuld) op tafel wat ook erg prettig is. En er is een gedegen kennis van de wijnkaart.