Scheeps

Westhaven 4 2801 PH Gouda Nederland Kaart

Over restaurant Scheeps

Smullen in Gouda

In het historische binnenstad van Gouda, aan de Westhaven, kan je bij Restaurant Scheeps terecht voor lunch, een high tea of een heerlijk diner. Op loopafstand van de meeste hotels, word je door de erg vriendelijke en gemoedelijke bediening verwelkomt. Eenmaal aan tafel geniet elke fijnproever van een uitermate fijn gedresseerde keuken, het verrassingsmenu of van de à-la-carte gerechten gecreëerd met seizoensproducten uit de streek. Bij mooi weer kan je terecht in de prachtige stadstuin met patio.

Meer informatie over restaurant Scheeps

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag
Zondag Gesloten

Kalmeijer .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij restaurant scheeps. Lekker lang tafelen, prima bediening echt een top restaurant.
Wilt u lekker eten in gouda ga dan naar restaurant Scheeps
Ivankaedwin .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Een aardig, gemiddeld restaurant waar je prima kunt eten. Echter niets speciaals.
Parkeren in de omgeving is drama, wees daar op voorbereid.
Bas D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijke avond gehad, goede kwaliteit eten, vriendelijke en attente bediening. Was rumoerig omdat de zaal compleet vol zat (logisch dus). Was ten tijde van Goudse restaurantketen. Al met al voor herhaling vatbaar.
P Z.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Eten was niet heel verrassend, maar wel smakelijk. Bediening is slordig. Flauw dat ze boter en olijfolie standaard op iedere tafel zetten, maar je moet wel 1,50 p.p. betalen als je daar brood bij wilt hebben. Bij een restaurant in deze prijsklasse mag je verwachten dat dit inbegrepen is.
Jeanette K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten, heel aardige eigenaar. Zeker de moeite waard om te gaan eten.
Ruud K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Sfeervol ingericht restaurant, vriendelijk personeel en goede bediening
Menu kaart met leuke gerechten en mooie wijnkaart. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Als we in Gouda zijn proberen we regelmatig andere restaurants, maar we keren nog steeds graag terug naar Scheeps.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wij eten regelmatig bij Scheeps, maar ieder jaar eind augustus komen we hier de 'Reeuwijkse wilde eend' eten. Een heerlijke specialiteit. De sfeer in het restaurant is gemoedelijk en de bediening vriendelijk en correct. Weer een geweldige avond gehad!
Marijkeornee O.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gekozen voor het verassingsmenu. Erg lekker en prima prijs/kwaliteit verhouding. Achterin gezeten en wat daar erg prettig was is dat je elkaar daar makkelijker kunt verstaan.
Ghans_Foodie .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
De bedienig was zeer goed, duidelijk toegelicht alleen jammer dat ze niet direct wist wat het vegetarische gerecht was. De carpacio was goed alleen wat overladen met granda padano. De tournedos was zeer goed en precies zoals besteld gebakken. Het zeebaars gerecht had perefecte boter zachte vis alleen de rijst was niet spannend en zwom in olijf olie.
A.j.van.rijs .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
De waardering in de cijfers zeggen voldoende. De bediening is vriendelijk, snel en attent. Aanvullende tip: soep had wel iets warmer opgediend kunnen worden. Fijn dat er ook een aardige binnentuin aanwezig is.
Ankyvisser .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
We wisten niet helemaal hoe het zou zijn. Waren nog nooit bij Scheeps geweest.
Maar we hebben super gegeten, het was gezellig druk, ondanks dat het maandag was, zat het vol.
Vooral het voorgerecht, gerookte paling op toast, en het nagerecht, crême brulée met ijskoffie, waren geweldig!

Een aanrader!
Lenia Lotte .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
In een voorgerecht ontbraken ingrediënten die op de kaart vermeld stonden en waaraan de bediening moest worden herinnerd. Het brood waarnaar was gevraagd, kon niet tijdig worden geleverd (omdat het nog moest worden afgebakken), maar moest wel worden betaald, zo bleek uit de rekening die bij thuiskomst werd gecontroleerd. De vis van de dag, aanvankelijk 'warm aanbevolen' bleek helaas niet meer voorradig.
Maar de wijn was heerlijk....
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We kwamen voor het scratch menu, tussen koorrepetitie en concert door. Ingericht in scheeps-sfeer, zowel aan de wand als met de 'zeilen' aan het plafond (die waarschijnlijk ook voor goede akoestiek zorgen). Voldoende keuze in het menu, de bediening was vlot, mooie presentatie op het bord en prima smaakcombinatie. De enige verrassing was bij het betalen, toen de reguliere prijs werd berekend maar ook dit werd vlot hersteld. Dit restaurant is zeker een tweede bezoek waard.
Stephan D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Scheeps. Allebéstraat Carpaccio vooraf en de kabeljauwfilet en tournedos als hoofdgerecht. Dessert was een dame blanche en een proeverij. Allebei eeg lekker. Bediening was goed, sfeer was relaxed. Mooie locatie in het centrum van de stad, gelegen aan één van de grachten.
Nicoenmarianne .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Erg lekker eten. Mooi opgemaakte borden, prima portiegrootte. Vriendelijke meiden in de bediening. Ruimte en aankleding prima, niet heel bijzonder of sfeervol.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
wij gaan regelmatig eten bij dit restaurant: alles is kakelvers en van lokale producten. bediening is zeer betrokken, vriendelijk en aanspreekbaar als je net even iets anders wilt. zou iets meer vegetarische gerechten mogen serveren. wij voelen ons altijd welkom.
BancS .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Vooropgesteld dat het eten echt heerlijk was (en hier gaat het tenslotte om), hebben wij ons niet welkom gevoeld. Bij binnenkomst verstoorden wij het koffiemomentje van de gastheer en dit merkte wij ook duidelijk. Het valt op dat vooral gasten die hier met regelmaat komen ook vriendelijk ontvangen worden. Het 1e & 2e glas jus d'orange verschilde qua inhoud enorm (2e was beduidend minder, maar er werd wel eenzelfde prijs gehanteerd. Bijschenken van de wijn was kennelijk niet nodig. Al met al verliep alles nogal stroef, maar dit is natuurlijk onze ervaring! Voor het eten een dikke voldoende, maar we zullen hier niet snel naar terug gaan.
Albert.snoei .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Samen wezen eten op een zaterdagavond. Is echt een goed restaurant met goed personeel. De kwaliteit en hoeveelheid van het eten was prima!
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
De bediening en de sfeer zijn zoals altijd top. Ik vind zelf de gamba's met sweet chilisaus erg lekker.
Het is een heel gezellig restaurant, met een ontspannen sfeer, aandacht voor de klanten en dat niet alleen door de eigenaar, tijd voor een praatje. Er wordt wel heel hard gewerkt. De kwaliteit is prima ook in vergelijking met de prijs.
Sandes2010 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
voor de 1e keer daar gegeten. Vriendelijk en attent personeel.
Eten was perfect, zeker voor herhaling vatbaar en aan te bevelen bij anderen.