Scharrels en Schuim

Lijnbaan 36-42 3012 EP Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Scharrels en Schuim

Het beste van het spit en de tap

Een bijzonder restaurant, met een bijzondere naam: Scharrels en Schuim. Vanwaar de naam? "Scharrels" vanwege de overheerlijke (scharrel)kip die zij serveren en "schuim" vanwege het bier dat zij schenken. Hun motto is dan ook bijzonder treffend: "Het beste van het spit & het beste van de tap". Ook hebben ze een pareltje van een locatie weten te bemachtigen, temidden van scharrelend en winkelend Rotterdam. Aan de Lijnbaan is dit de beste spot om uit te rusten na een dagje Rotterdam.

Meer informatie over restaurant Scharrels en Schuim

Maandag t/m Woensdag 11:00 - 23:00
Donderdag t/m Zaterdag 11:00 - 04:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Thierry M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Gezellig restaurant, lekker eten tegen een goede prijs en een hele vriendelijke bediening op een prima locatie in Rotterdam
D. H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
gezellige zaak, relaxte sfeer, ontzettend leuke en gezellige bediening, een leuke kaart met daarop ook goedkope gerechten, het eten werd vlot gebracht en nogmaals de bediening is daar top, zeer vriendelijk. zeker een aanrader.
Jaimie B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Gegeten met onze zoon van 6 en die lukte zijn vingers erbij af. Erg kindvriendelijk en lekker gegeten. We deden wat langer over het fingerfood hapje en toen werd gevraagd of we het hoofdgerecht wat later wilden. Dat vind ik prettig meedenken van de bediening.
Ricardo R.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
De gegrilde halve kip is heerlijk! Simpel en eenvoudig, zoals het hoort. Daar kom ik telkens voor terug! Het personeel bij Scharrels en schuim is vriendelijk en efficiënt.
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Smerigen plakkerige tafels en smakeloze kipwrap.
Niels L.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
We zijn naar binnen gelopen vanwege het mooie interieur en die lekkere kippetjes die aan het spit hangen. Met heerlijke trek hebben we volmondig een hele kip besteld en zoals de naam al doet vernoemen; 2 bier. Het bier kwam op een normaal tempo op onze tafel maar al snel (na een paar minuten) kwam de kip ook al. We hadden niet echt tijd om te acclimatiseren. De kip zag er verradend goed uit, een lekker krokant en goed gekruid velletje, mooi wat groente ernaast, mooi op een originele houten plank opgedient. Maar na een paar happen bleek al snel dat de kip gigantisch droog was, dit was het borst gedeelde en die is altijd droog, met goeie moed zijn we begonnen aan de pootjes. Tot ons spijt waren deze ook erg droog en het viel ontzettend tegen.

Wat een leuk en gezellig restaurantje blijkt word in één klap kapot gemaakt door het eten wat er in geserveerd word.
Cobi D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Heerlijke wraps met kippendijen gegeten. Mijn tafelgenoten hadden sateh en die was ook prima. Goede prijs/kwaliteitverhouding en zeer attente bediening. Ook over de Chardonay niets te klagen.
petra B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant
Jeroenenalice .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Smaak is prima, kaart is qua hoofdgerechten wat beperkt. Leuke zaak om lekker te ontspannen.
Veel verschillende bier soorten
ABC_ecl .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Lekker gegeten voordat we naar De Doelen gingen. Heerlijke biertjes en prima bereide, sappige kip. Leuke sfeer en moderne inrichting.
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijke kip! Kip gleed van het bot af. Genoten met een lekker Nel.
Goede muziek. Leuk personeel. Gezellige interieur. Top!
Carlos C.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Super lekker gegeten personeel heel vriendelijk wachttijd was ook niet al te lang voor de mensen die er waren al met al een goed kip restaurant ik zeg zeker doen.
Niki S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het was een geweldige avond. Mijn vriendin was erbij en was ook helemaal weg van het restaurant. Ik raad het zeker aan!!
Carlos C.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Ik zelf de kip besteld was top ! Al het andere zag er ook prima uit. Leuke sfeer en ook niet al te lang wachten op het eten.
esther Z.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
we hebben hier heerlijk gegeten en vonden de sfeer heel erg leuk , ook de inrichting is warm en gezellig.
zeer vriendelijke bediening met andere woorden wij gaan hier zeker vaker een kippetje eten !!!
Fleur J.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Lekker eten, uitgebreide drankkeuze + welgemeend advies, fijne service en een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Echt een aanrader!
martin V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Prima gegeten, lekker snel. No nonsens restaurant met een leuk thema. Ideaal om even voor een voorstelling o.i.d. wat te eten.
Desiree B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Gezellig restaurant in de foodtruck stijl die nu erg hip is.
Leuke vlotte en jonge bediening, geheel in stijl van restaurant.

Alles op de kaart is kip en dat is leuk. Kaart wat beperkt maar voldoende lekkere mogelijkheden.

Gekozen voor de kipburger. Kip was heerlijk, broodje wat droog.
Niet te duur, snelle en leuke service, aanrader voor een leuke makkelijke avond met vrienden of zoals wij... snel voor een voorstelling in het theater.
Maaike C.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Gezellige eetgelegenheid in hartje Rotterdam. Ze hebben een kleine kaart maar de gerechten zijn heerlijk. De bieren vind ik wel prijzig. Bediening is vriendelijk en behulpzaam. Zeker een aanrader.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Beetje hit en miss; wij kregen onze drankjes vrij vlot maar daarna was het wachten geblazen ook bij de tweede drank bestelling die pas aankwam toen wij al praktisch uitgegeten waren. Kip restaurants springen op het moment als paddenstoelen uit de grond, deze is niets bijzonders, hebben wel een DJ op de eerste verdieping maar daar zijn wij niet voor gebleven