Scharrels en Schuim

Lijnbaan 36-42 3012 EP Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Scharrels en Schuim

Het beste van het spit en de tap

Een bijzonder restaurant, met een bijzondere naam: Scharrels en Schuim. Vanwaar de naam? "Scharrels" vanwege de overheerlijke (scharrel)kip die zij serveren en "schuim" vanwege het bier dat zij schenken. Hun motto is dan ook bijzonder treffend: "Het beste van het spit & het beste van de tap". Ook hebben ze een pareltje van een locatie weten te bemachtigen, temidden van scharrelend en winkelend Rotterdam. Aan de Lijnbaan is dit de beste spot om uit te rusten na een dagje Rotterdam.

Meer informatie over restaurant Scharrels en Schuim

Maandag t/m Woensdag 11:00 - 23:00
Donderdag t/m Zaterdag 11:00 - 04:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Niki S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het was een geweldige avond. Mijn vriendin was erbij en was ook helemaal weg van het restaurant. Ik raad het zeker aan!!
Carlos C.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Super lekker gegeten personeel heel vriendelijk wachttijd was ook niet al te lang voor de mensen die er waren al met al een goed kip restaurant ik zeg zeker doen.
Carlos C.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Ik zelf de kip besteld was top ! Al het andere zag er ook prima uit. Leuke sfeer en ook niet al te lang wachten op het eten.
Esther Z.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
we hebben hier heerlijk gegeten en vonden de sfeer heel erg leuk , ook de inrichting is warm en gezellig.
zeer vriendelijke bediening met andere woorden wij gaan hier zeker vaker een kippetje eten !!!
Fleur J.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Lekker eten, uitgebreide drankkeuze + welgemeend advies, fijne service en een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Echt een aanrader!
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Prima gegeten, lekker snel. No nonsens restaurant met een leuk thema. Ideaal om even voor een voorstelling o.i.d. wat te eten.
Desiree B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Gezellig restaurant in de foodtruck stijl die nu erg hip is.
Leuke vlotte en jonge bediening, geheel in stijl van restaurant.

Alles op de kaart is kip en dat is leuk. Kaart wat beperkt maar voldoende lekkere mogelijkheden.

Gekozen voor de kipburger. Kip was heerlijk, broodje wat droog.
Niet te duur, snelle en leuke service, aanrader voor een leuke makkelijke avond met vrienden of zoals wij... snel voor een voorstelling in het theater.
Maaike C.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Gezellige eetgelegenheid in hartje Rotterdam. Ze hebben een kleine kaart maar de gerechten zijn heerlijk. De bieren vind ik wel prijzig. Bediening is vriendelijk en behulpzaam. Zeker een aanrader.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Beetje hit en miss; wij kregen onze drankjes vrij vlot maar daarna was het wachten geblazen ook bij de tweede drank bestelling die pas aankwam toen wij al praktisch uitgegeten waren. Kip restaurants springen op het moment als paddenstoelen uit de grond, deze is niets bijzonders, hebben wel een DJ op de eerste verdieping maar daar zijn wij niet voor gebleven
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Echt een top restaurant met een hippe sfeer en heerlijke cocktails, kip en bier! Leuke bedieing met een persoonlijke touch en mooi vormgegeven.
Patricia J.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
De zaak is leuk ingericht. De bediening is vriendelijk. Wij hadden allebei de halve kip van de grill. Deze is sappig en goed bereid en smaakt zoals kip behoort te smaken. De bijgerechten daarentegen zijn in een woord waardeloos. De frietjes waren koud. De groene salade was niet aangemaakt met dressing of wat dan ook. De koolsla was mierezoet. Volgende keer bestellen we alleen kip van de grill zonder bijgerechten.
Charlotte W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Scharrels en Schuim voldeed volledig aan mijn verwachtingen. Een kleine, maar niet te kleine, kaart; je komt immers toch voor de kippetjes! Die waren knapperig van buiten en grotendeels zeer mals van binnen; sommige stukjes waren echter iets meer aan de droge kant. Lekkere bijgerechten die ook leuk zijn om met de tafel te delen. Zo deelden we de maïskolf, coleslaw (die viel iets tegen), frietjes (heerlijk!) en appelmoes. Lekkere sausjes ook, met name de barbecuesaus. Fijne doekjes voor het opfrissen naderhand. Vriendelijke bediening. De bierkaart zou nog iets uitgebreider mogen.
Ferry V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Geweldig restaurant met heerlijke kipproducten alles heerlijk mals met geweldige smaken.
Uitgebreide bierkaart en gin tonics.
Inrichting van het restaurant is prachtig.
Personeel is erg vriendelijk en komen graag met tips en suggesties
Al met al een restaurant waar ik graag kom en zal blijven komen.
Raymond.speel .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Over het geheel genomen waren de gerechten prima, speciaal het broodmandje en de kip saté.
De bediening met een lach, en het decor was goed. Gewoon een aanrader.
Keshu .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Het hoofdgerecht, de halve kip, was heerlijk. Overbodig om daar nog een sausje bij te gebruiken. Als voorgerecht oma's kippensoep, niet slecht, maar mijn oma's soep vond ik lekkerder. Tafelgenoten hadden veel lof voor het voorgerecht kipsalade, en ook hun halve kip en kipburger waren prima. Op het redelijk volle terras werd vlot geserveerd door de vriendelijke bediening.
Wat een heerlijke (tap)biertjes serveren ze hier zeg!
Fritsitter .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Bier en kip. Dat is wat een man wil! Ga in dat geval naar Scharrels en Schuim, dit restaurant is gemaakt voor ons. Het restaurant ligt dichtbij het stadhuis en is dus de ideale uitvalsbasis na een dagje Rotterdam. De kaart bestaat zoals de naam al een beetje zegt uit alles omtrent kip. Chicken wings, omelets, kip van het spit, kippeling, kipsalade… Alle varianten zijn aanwezig. De hoofdgerechten worden aangevuld met extra’s zoals frites en salade. Ik koos zelf de specialiteit kip van het spit. Heeeeerlijk! Het vlees was zo gaar dat het zo van de botjes af viel. Het decor was industrieel maar wel mooi. De bediening was jong en enthousiast. Top!
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Als kipliefhebber kom je in Rotterdam best wel aan je trekken, de laatste jaren zijn er genoeg en steeds meer mogelijkheden om smakelijke kippetjes geserveerd te krijgen (en dan bedoel ik geen gefrituurde KFC-meuk).
Derhalve leek Scharrels & Schuim ons een prima plek om zo'n kakelend stukje vlees te verorberen. ook de bierkaart sprak ons aan (Mooie Nel!), en na een leuk plankje met drumsticks en worst als voorgerecht bestelden we alle zeven een half kippetje. Ondanks dat het niet heel druk was liet dat helaas even op zich wachten, maar niet zodanig lang dat het écht stoorde (hoewel we wel nog naar een concert in Rotown moesten). Toen de gerechten geserveerd waren kon het smikkelen beginnen, en dat gebeurde ook: prima kippetjes. Misschien íets te droog, maar wel zeer smakelijk.
De aardige en prima serveerster bood ons toen ook nog een drankje van het huis aan omdat we zo lang hadden moeten wachten (wat dus echt wel meeviel). Zeer attent. Al met al een goede ervaring hier.
Proevert010 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Het eten is niet echt bijzonder; gewoon kip. Overigens wel in veel variaties en smaakvol bereidt. Leuk is het assortiment bieren en de diverse gin tonics. Bediening vriendelijk en attent. Leuk voor een snelle hap!
Rianne B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken, het was alleen iets te druk voor het personeel waardoor de bediening erg traag was. De dame in de bediening gaf zal aan dat ze er geen erg in hadden gehad dat het North Sea Jazz in de stad was en dat was duidelijk helaas......