Schaftlokaal

31-315820201

Meer informatie over restaurant Schaftlokaal

Nina118 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
We komen regelmatig eten bij 't Schaftlokaal. Mooie industriële inrichting vanuit de vroegere fabriek. Leuk dat ze met kleine (emaille) pannen werken passend bij de geschiedenis. Vriendelijk personeel. Het idee van de Potten en pannen proeverij is dat je kan delen. Dat hoeft niet, maar is wel de gedachte er achter. Ik heb de biefstuk stroganoff gegeten. Vooral de saus was erg goed van smaak. De dikke frieten waren een erg lekker bijgerecht. De toetjes passen bij de omgeving, zoals Koffieparfait met een likeur van de Olde Iessel.
0606gemini .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Prachtige locatie. Wij kwamen eten met een groep van 20 mensen en aten daar de proeverij van voor- en hoofdgerechten. Alles zag er prima uit, goed voor het oog, maar waar was de smaak? Alles smaakte nogal flauw. Geen enkele smaaksensatie. De bediening was vriendelijk, maar had geen idee welke tafel welk drankje had besteld. Het meest ergelijke was de wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht: 1 uur! Goed voor de drankverkoop, dat wel!
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Simpele maar lekkere gerechten. De patat is bijzonder lekker. Stoofpotje ook erg lekker, maar het is de patat waar ik voor terug zou komen. Prima services. Lokatie in de DRU.
Ikrammel .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
De locate en inrichting en ontvangst zijn prima, en ook de prijzen lijken redelijk.
Op de (niet heel erg overzichtelijke) menukaart ziet gebakken zalm met venkelsalade en bearnaisesaus er uit als een lekker gerecht. De zalm scoort een magere voldoende, maar de venkel is onherkenbaar gemaakt door de bereiding en de saus. Zonde van zo'n mooie groente.
Hier ontbreekt duidelijk vakmanchap in de keuken.
Vaerny C.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Vanavond heerlijke biefstukpuntjes gegeten en mijn zoon heeft gesmuld van de gamba's.
Vooraf zalm op roggebrood gehad, altijd goed!
Bediening is attent en kindvriendelijk. Aan de achterzijde is een mooie tuin met waterpartijen. Voor herhaling vatbaar!
MB1983 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Bij het Schaftlokaal kun je lekker eten door diverse potjes en pannetjes samen te delen. Er is voldoende keus tussen vlees, vis en vegetarisch (fijn!) en ook het broodje vooraf en de bijgerechten zijn erg lekker. De bediening is erg vriendelijk en professioneel. Ook als je meerdere mensen aan je tafel krijgt, blijft alles soepel lopen. Het decor is super! Het gebouw waarin het Schaftlokaal zit is erg mooi, maar ook het hele (gerenoveerde) gebied eromheen is echt de moeite waard om te bekijken.
Manmmm .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Paar dagen achterhoek hebben we afgesloten met een bezoek aan dru terrein. Een hapje eten bij het schaftlokaal liep uit op een teleurstelling. De gerechten zouden zich lenen om te delen, maar een minipannetje met een ministukje (goede) sukade, asperges en puree leent zich daar niet zo voor. Je kan een supplement bestelen daarbij, maar wat bestel je dan daarbij? Kortom het concept werkt wat mij betreft niet. Voor zover het gerecht van de eetgenoot, mijn gerecht was sliptong met gestoofde prei en citroenboter. Sliptong: geruime tijd uit de vriezer , met paneermeel droog en smakeloos gebakken, prei: met veel garam massala kerrie gebakken, niet geschikt bij de vis en jammer van de preismaak. citroenboter: niet te verifiëren. Echt een gemiste kans. Mijn tip: serveer ouderwetse goede Gelderse gerechten in de authentieke pannetjes, en overweeg het concept delen nog eens. Overigens hebben we de vis niet hoeven te betalen, dat is een mooi gebaar, maar ik had liever lekker visje gegeten.
Bernard1970 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
Super mooie locatie! Heel sfeervol oud met moderne inrichting. En bediening is erg vriendelijk: jong en enthousiast. Aanrader: potten- en pannenproeverij. Verschillende lekkere dingetjes in kleine pannetjes geserveerd. Echt een leuke avond gehad!
Swiffer .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Op zondagavond met 2 personen hier gegeten na een bezoek aan de geweldige Farm en Country fair in Aalten. Wilden nog even in de Achterhoekse sfeer blijven hangen door hier te gaan eten.
Helaas zijn enkele voorgaande reviews volstrekt herkenbaar. Bij ons spande de specialiteit van het huis de kroon: een pannetje met een doorsnee van circa 10 cm met als inhoud aardappelpuree+jus voor ruim 12 Euro! De omschrijving: Onze klassieke DRU pan, van rundvlees in rode wijn gestoofd met spekjes, zilveruitjes en champignons. Hierover geklaagd kregen we wel korting. Vlaamse frieten duur maar lekker (misschien wel daarom!). Meisjes ok, jongeman op het arrogante af. Maar ja ook de Achterhoek gaat met zijn tijd mee. Kortom: drankje ok maar meer zeker niet!
Jannita .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
Omdat het zeker 2 jaar geleden was dat we daar gegeten hadden en we daar wel altijd een biertje gaan drinken (veel verschillende soorten en lekker speciaalbier van de tap) en wij het een prachtige locatie met vriendelijk personeel vinden, zijn we daar gaan eten.
We kregen, gratis, aspergesoep. Ondanks dat we een gegeven paard etc, de soep smaakte alsof het uit een pakje kwam en was daarnaast ook niet lekker. Als hoofdgerecht hadden we kip teriyaki en zalmspiesjes met spek omwikkeld. De zalm was zo droog dat het uit elkaar viel, de witte spek hield het bij elkaar. De zalm smaakte nergens naar, niet eens naar vis en de gehele spies had gewoon echt geen smaak.
De kip was gelatineachtig en vettig en had zeer vlakke smaken, ook dit smaakte nergens naar. Het bijgerecht van groene salade was ook smaakloos. Er zat een dressing overheen, maar deze dressing smaakt naar een soort kruidenwater en ook hier weer vlakke, smakeloze smaken.
Ik heb de serveerster gevraagd of ze wel echt een kok in dienst hebben! De bediening en entourage zijn ontzettend leuk en voor een biertje of een drankje zeker naartoe gaan, maar om te eten??
Nee ik heb daar ook aangegeven dat ik hier zeker nooit meer kom om te eten. Daarnaast vind ik de prijs/kwaliteitverhouding absoluut niet in orde. Voor deze prijzen mag je zeker goede kwaliteit verwachten.
Dus voor een lekker drankje in een leuke bijzondere omgeving met aardig personeel; zeker gaan
Om te eten; absoluut niet
Eduard E.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Schitterende locatie op oud fabrieksterrein wat tot 'cultuurfabriek' is/wordt omgebouwd. Mooi industrieel pand, strak ingericht met onderdelen die verwijzen naar het industriële verleden, zoals de ijzeren pannen die vroeger ter plekke werden gemaakt.
Na ook nog een zeer vriendelijke en professionele ontvangst hooggespannen verwachtingen. Het eten maakt dat niet waar; smaakt naar supermarkt en soms niet al te vers maar droog. Staat niet in verhouding tot de ambiance van de locatie en de prijs, daarvoor verwacht je toch net iets meer.