Scandinavisch Dorp (Elanderhus)

Oude Badweg 1 9766 TJ Eelderwolde Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Scandinavisch Dorp (Elanderhus)

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Renny68 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Samen met mn dochter even lekker lunchen. Het eten smaakte prima, alleen zat er een haar in mijn broodje en toen ik dat liet zien bij het afrekenen, kreeg ik alleen een sorry. Mijn dochter had een wafel zonder ijs. Maar ook het bolletje kon ik afrekenen. Erg jammer dat er met zo'n klacht niets gedaan wordt. Dan was de ontevreden klant misschien weer tevreden geworden.
A M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
beste eetliefhebbers, als je tóch in de buurt van de leuke, mooie, gezellige en prettige provinciale hoofdstad bent, ga dan alsjeblieft hier langs voor een ontzettend heerlijke maaltijd van ultieme kwaliteit; zowel voor een lunch als een high-tea als een diner: alles smaakt hier even uniek, is kwalitatief hoogstaand, is goed bereid en van voldoende royale portie. Daar bovenop is de bediening uiterst attent en vriendelijk, en de rekening afgestemd op de geleverde hoge kwaliteit. Ik heb werkelijk genoten, en kom hier voortaan absoluut graag terug. Wat is dit een genot van de Scandinavische keuken !!
Evelien D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Mijn partner en ik komen met enige regelmaat bij het Elanderhus: in de zomer op het terras en regelmatig diner. En alle keren hebben wij heerlijk gegeten en is de bediening super: attent, informeel maar tegelijkertijd zeer correct. Afgelopen vrijdag waren wij met een aantal collega's en zijn wij wederom niet teleurgesteld. Als hoofdgerecht hadden mijn partner en ik de eendenbout: zo mals en lekker gekruid! Heerlijk! De bijgerechten ook zeer smakelijk: de peertjes waren subliem, net als de boontjes en aardappeltjes. Na de voorgerechten (ook om je vingers bij af te likken, het gepofte aardappeltje bij de gravad lax!!) en de hoodgerechten zaten wij vol, dus dit keer geen recensie van de nagerechten!
Margay .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
In een hele fijne gemoedelijke sfeer ging ik met 4 anderen uit eten. In een ver verleden eens geweest om te eten en af en toe eens om op een zondagmiddag wat te drinken. Mijn metgezellen bestelden een voorgerecht, maar er stond geen vegetarisch voorgerecht op de kaart. Natuurlijk is het mogelijk er om te vragen, maar om te voorkomen dat ik een portie sla zou krijgen sloeg ik over. De voorgerechten van de anderen zagen er goed uit en smaakten ook zo naar verluid. Aangekomen bij het hoofdgerecht had ik 1 keuze: pasta gevuld met kaas. Liefst eet ik veganistisch, maar af en toe maak ik een uitzondering. Wederom zagen de borden van de anderen er mooi uit en waren ze lovend over de smaak. Het vegetarische gerecht was gewoon niet goed. Erg machtig en niet smaakvol. Erg jammer. Mijn conclusie is dat het voor de carnivoor een fantastische kaart is, maar dat je als vegetariër of veganist hier beter alleen kunt komen voor een drankje.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
her kerstdiner was prima, vooral het vlees- en visgedeelte was gevarieerd en overvloedig. De vegetariërs kwamen er helaas bekaaid af. De hoeveelheid groente was beperkt en hetzelfde geldt voor de salades. Vleesvervangers ontbraken. Een deel van het dessert was smakelijk een deel was minder. De kazen waren verrassend.
De bediening was redelijk, de prijs/kwaliteitsverhouding ook.
Dick S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
We komen hier vaker, en dat is niet voor niets. De heerlijke Scandinavische atmosfeer spreekt ons erg aan. Het plekje aan het meer is ook prachtig. We wonen sinds kort tijdelijk om de hoek, dus de keuze om hier te gaan eten was snel gemaakt.
Vooraf kunnen we het warme brood met de paté aanbevelen. Er zit een heerlijk potje saus/compote bij.
Ikzelf had de dagvis: botervis. Prima gegaard maar iets flauw van smaak. De eendenbout viel erg in de smaak bij mijn disgenoten, net als de vegetarische schotel, die mooi was opgemaakt.
Zoonlief had biefstuk. Het is geen grote eter, dus kon ik die ook proeven: prima.
Van de drie geproefde wijnen, kozen we de Italiaanse merlot. Heerlijk.
Vermeldenswaardig is nog de rødgrød als dessert. Mijn favoriet.
De bediening is prettig, jong en bijdehand. Nog een tip: mijn dochter wilde thee en bleek te kunnen kiezen uit 50 soorten. Maak het ze dan iets gemakkelijker door een lijstje te geven of even mee te nemen naar de theehoek.
Bij de afrekening viel het bedrag toch ietsje aan de hoge kant uit maar verder niets dan lof!
K H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Al een aantal keer bij het Elanderhus geweest, deze keer voor een high tea. Het personeel is altijd erg behulpzaam en aardig maar soms een beetje verward/afgeleid. Ook wel aandoenlijk op een bepaalde manier, Noordelijke hartelijkheid door ruimschoots de tijd te nemen voor een praatje met de gasten (alleen leidt dit soms tot onnodig lang wachten voor andere gasten om bijv drankje te bestellen). Het zoete gedeelte van de high tea was ruimschoots aanwezig. Persoonlijk had ik iets meer hartige gerechtjes geserveerd. Bonbons, koffieboontjes, pindarotsjes, soesjes, zeebanket, noga, allemaal erg lekker maar ook wel erg makkelijk. Daardoor is de prijs/kwaliteit verhouding te hoog niet doordat de smaak niet goed is maar doordat veel van het zoete niet zelf gemaakt is en vrij goedkoop is qua aanschaf. Wel blij werd ik van de Zweedse taart en Noorse wafel met kersen en room. Ook de thee-hoek met 50 soorten losse thee welke je onbeperkt kunt proberen is een echt het stokpaardje van dit restaurant, houden zo!! Ook is er veel sfeer in het restaurant door het vele hout (typisch Scandinavisch) en de open haard. Ik heb een sneak preview gehad van het onbijtbuffet, dit ziet er lekker uit! Binnenkort maar eens een Finse blokhut reserveren!
Th S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Gisteren genoten van een heerlijke salade met zalm en garnalen, en mijn zoon een heerlijke wafel met kersen.leuke vriendelijke bediening.
Ik kom zeker weer!
Drewes M.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Hier het hoofdgerecht "dagverse vis" gekozen. Het was roodbaarsfilet, speels gepresenteerd met verschillend gekleurde ingredienten, oortjes gesneden uit courgette, muts van roseval aardappel enz. misschien geinspireerd op een trol. Leuk dat ook hier veel aandacht wordt gegeven. Bijlagen ook prima in orde en m'n vriendin zei dat dit de lekkerste frietjes waren die ze ooit had gegeten. We schoten in de lach toen een wat oudere dame aan een tafel verderop dezelfde opmerking hoorden maken. Bediening ook prima in orde en met uitzicht op het Paterswoldse meer een prima decor.
Jipp .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Hier al een paar keer geweest maar nog nooit een recensie geschreven. Vandaag werd dat eens tijd.
Heerlijke wafels hebben ze hier en een lekkere chillplek binnen bij de haard. De bediening is altijd even aardig en vriendelijk. Zo ook vandaag onze pinpas bleef maar weigeren dus kregen we het ijsje gratis mee. Dat noem ik nu eens klantvriendelijkheid top ! houden zo.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
We kwamen hier voor de lunch tijdens een drukke zondag. Niettemin waren alle lunch gerechten van prima kwaliteit en was ook de bediening erg correct. Van de kaart hadden we diverse gerechten. De Toasti Gustav was lekker en de vossenbessendip paste er verrassend goed bij. De Elanderburger was een smaakvolle grote burger. Met het Polser broodje voor de kids was niks mis, maar de Tunnerbrod en de Vikingbrood Skagerak waren voor de goede trek wel erg minimale lunch gerechten. Op het decor valt niks af te dingen en we hebben met plezier geluncht, maar bij thuiskomst was niet iedereen z'n trek gestild.
Onno01 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Leuke Scandinavische inrichting met meerdere open haarden voor een aangenaam klimaat.
Wildzwijn keurig geserveerd, erg smakelijk en voorzien van prima verschillend garnituur.
Vriendelijke bediening.

Zeker om weer eens terug te komen!
MDolf .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Heel erg teleurstellend. Ik begrijp niet hoe dit restaurant aan een 8,7 komt. Wellicht stond er deze avond een andere kok in de keuken? Nou ja dan een kok die niet kan koken. Ik had kabeljouw besteld (dagvers van Blokzijl). De vis (allemaal dunne stukjes van de staart, lekker goedkoop?) was zo doorbakken (bruin) dat het helemaal droog en uitelkaar viel en zo in stukjes op elkaar gelegd op het bord gepresenteerd (zag er niet uit). Daarbij spruitjes die zo gaar gekookt waren (of opgewarmd) dat je met weinig kracht puree hiervan kon maken. Zelfs de ober gaf toe dat ze niet lekker waren. Smaken verschillen maar ik kom hier niet weer .....
Annette D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Perfect gegeten! Konden perfect inspelen op de dieetwensen van ons. Denken mee in de keuken! Perfecte locatie! Attente en aardige bediening.
Daffy .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Met 4 volwassenen en een kind van 9 hier geluncht. Dit restaurant ligt met een klein vakantiepark aan het water. Het restaurant is helemaal in Scandinavische stijl opgebouwd en ingericht wat er erg leuk en sfeervol uitziet.

Personeel was vriendelijk en correct. We hebben wel wat lang op ons drankjes en eten moeten wachten maar het eten was wel heerlijk.

Alles wat op de kaart staat is, zoals je verwacht, eten uit Scandinavië en absoluut niet zoals de Zweedse balletjes bij de bekende Zweedse meubel gigant. Frisse en verse ingrediënten worden hier gebruikt.

Wij hebben volop genoten van het eten en als we in de buurt zijn komen wij zeker weer een keer terug.
Rieks G.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Het diner in het Elanderhus van het Scandinavisch Dorp is ons uitstekend bevallen. Mijn vrouw had een voorgerecht van rolletjes Zweedse rauwe ham met een vulling van appel, pruimen en abrikoos. Het bord was fraai opgemaakt en het smaakte heerlijk. Dat gold ook voor mijn voorgerecht van Noorse garnalen in een schelpje van kropsla met een frisse yoghurt mayonaise.
Als hoofdgerecht kozen we voor hakkebief (een Deens gerecht bestaande uit gehakte runderbeef met een krielei en lichte mosterdsaus) en Noorse zalmfilet. De filet was omwikkeld met Zweedse rauwe ham op een bedje van jonge bladspinazie. Van beide gerechten was zowel de opmaak als de smaak voortreffelijk. De bijgerechten bestonden uit heerlijke krielaardappeltjes, stukjes warme groenten op een spies en een frisse salade.
De nagerechten waren in lijn met het voorgaande. Mijn vrouw had limoenijs en ik koos voor het zogenaamde Stordessert (verrassing van de chef). Ook hiervoor complimenten voor de creativiteit van de kok.
De jeugdige vrouwelijke bediening was attent, kundig en behulpzaam.
Mo B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Knusse sfeer, heerlijke 3 gangen gekozen van het herfstmenu. Ook de wijn was erg lekker. genoeg keuze, ook voor vegetariers. Vriendelijke bediening. Een echte aanrader en ik ga hier zeker weer een keer heen!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Een tijd terug heb ik hier heerlijk gegeten en de bediening was erg vriendelijk. Alles werd mooi op de borden gepresenteerd en het smaakte erg goed. Je zit er knus maar het decor is niet compleet naar mijn smaak ingericht. Tevens ben ik hier wezen high teaën met collega's wat helemaal te gek was. Heerlijke zelfgemaakte gebakjes, chocolaatjes noem maar op. En dan heb ik het nog niet gehad over de goddelijke zelfgemaakte slagroom met kaneel. Absoluut een aanrader om te gaan high teaën.
Bensleijster .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2012
Prima locatie om iets te vieren. Alsof je zo ergens in Noorwegen op de toplocatie bent. Goede kwaliteit van eten en overige consumpties. Wij hebben er met familie een weekend arrangement gehad. Daarbij was bij sommigen een kleine wanklank dat sommige huisjes nog een beetje gedateerd waren.
Josien G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Wat een prachtige locatie heeft dit restaurant! Heb hier afgelopen zomer meerdere keren op het terras gezeten met uitzicht op het Paterswoldse meer. Bij kouder weer is het goed vertoeven bij de open haard binnen, met koffie en een lekkere Noorse wafel.
De vriendelijke bediening is altijd in voor een praatje.