Scandinavisch Dorp (Elanderhus)

Oude Badweg 1 9766 TJ Eelderwolde Nederland Kaart

Over het restaurant Scandinavisch Dorp (Elanderhus)

Eten en ontspannen op Scandinavische wijze is mogelijk op dit speciale plekje in Drenthe. Pal aan het Paterswoldsemeer waar het uitzicht zomer en winter adembenemend is. Een compleet nagebouwd Fins dorp waar het restaurant de blikvanger is. Vers bereide gerechten met een vette knipoog naar alles wat uit deze koude streken dagelijks op tafel wordt gezet. Een ontdekking voor iedereen die eens ‘wat anders wil’ en op zoek is naar rust en gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Scandinavisch Dorp (Elanderhus)

Woensdag t/m zondag 10.00 - 22.00 uur
Maandag en dinsdag gesloten

Jouw recensie over het restaurant Scandinavisch Dorp (Elanderhus)

Simon W.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
Onlangs hier geluncht met een vriendin. Op het menu staat menig visgerecht, maar gelukkig zijn we beide visliefhebbers. Wat opviel waren de ruime porties die tevens goed verzorgt waren. Toch was de smaak hier en daar ietwat overheersend -dat heb je soms met vis- maar dat is dan ook het enige minpuntje. Beter iets teveel smaak dan te weinig.

Dit te samen met een uitstekende bediening en een zeer prettige, ongedwongen ambiance en de locatie, maakt een bezoek aan het Elanderhus zeker de moeite waard.
Hatte H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
vriendelijke bediening en een heerlijk buffet hebben bijgedragen aan een fijn feest wat we bij het scandinavisch dorp hebben gevierd. Grote klasse.
Hw A.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Mooie plek en best aardig gegeten. Maar dramatisch slecht qua logistiek en bediening.
- brood kwam pas na voorgerecht
- lange wachttijden voor het eten
- toetje was kennelijk mislukt en bleek achteraf niet beschikbaar (stond wel op rekening)
Er was geen alternatief. Wel naar gevraagd, maar nooit antwoord op gehad. Is gewoon genegeerd.
- personeel is heel vriendelijk, maar hebben totaal geen overzicht, weten niet wie al tijden zit te wachten etc. Beetje onnozel en goed bedoeld, maar absoluut niet professioneel.
- bijgerechten (patat en groente) zijn voor vier mensen net zoveel als voor twee. Weinig dus. Bestel je bij dan krijg je dat na het eten.

Al met al vermakelijk om te zien, maar niet in verhouding tot de prijs. Beetje Fawlty towers maar dan vriendelijker. Kaar kom wel met honger weer thuis.
margot V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
We hadden een plaats in de serre.
Daar was het koud. Konden gelukkig verhuizen
jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel. Hond mocht mee wat een service!! Gaan hier zeker een keer weer heen.
grunewald.frits G.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
lekker gegeten. goede porties.
Ellen G.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
We kregen geen keuzemenu maar er werd ons mondeling gezegd wat we te eten kregen. We konden dus ook niet zien hoe duur het a.h.menu was. Meestal staat dit erbij vermeld op de menukaart.
Ik moet zeggen dat het eten heerlijk was! Toen we moesten afrekenen bleek het menu E.38, - te kosten en de wijn E.4,25 per glas. Dat vonden we best pittig. Meestal betaalden we gemiddeld zo'n E.27.50 tot E.35.00!
Angelique D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Het spijt me dat ik het moet schrijven maar ik vond de geserveerde gerechten niet boven het niveau van een eet-cafe uitstijgen. Als je hier met deze actie gaat eten krijg je minderwaardige kwaliteit, helaas. We werden geserveerd door een meisje met een groezelig t-shirt en een ander meisje met viezig lange nagels. Ik zal hier niet meer gaan eten!!
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Prettige bediening en sfeer. Zeer vriendelijk. Prijs menu aan de hoge kant voor wat je krijgt. Maar door de AH actie werd het de helft.
h.klein30 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Het was leuk om via de AH actie weer kennis te maken met ,,Het Scandinavisch Dorp
Leuke attente bediening, lekker eten in een prima sfeer .
Er zijn geen opmerkingen te maken.
Thea M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Goede keuken, mooie en smaakvolle gerechten, Als je perse rustig wilt dineren, reserveer dan buiten het spitsuur want dan kan het erg druk zijn.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Lekker gegeten, fijne bediening en voor herhaling vatbaar. Mooie entourage. Ook gezellig druk. Buiten de terrashaard aan. Sfeervol.
Lammert V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Bij de AH actie wisten we niet wat voor waarde er tegenover stond ( 1 x betalen 1 x gratis) . Het was een vastgesteld menu. We hebben niet kunnen lezen vooraf wat dit menu moest kosten. Bij de afrekening vonden we het totaalbedrag toch wel aan de prijzige kant.
dpdijkman .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
We hebben niet expliciet gevraagd naar de prijs van het AH-menu. Het viel ons daarom tegen dat we bij het afrekenen alleen de pinbon meekregen. We hebben het idee dat prijs van het AH-menu wat aan de hoge kant is. We hebben goed gegeten. Er was ruim voldoende.
Gerrit M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Wij zijn zeer tevreden over het eten in Elanderhus.. Vriendelijke en attente bediening. Alles zag er zeer verzorgd uit Kwaliteit van het diner was erg goed en smakelijk. We komen graag een keer terug.
riakokanneveldt .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Het was gezellig en het eten was smakelijk,lekkere Groningse witte wijn. Een aanrader.
Prettige omgeving,en erg vriendelijk personeel,die vertelden wat er op het bord lag.
Ate H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
We werden blij verrast door het Scandinavisch Dorp, niet slleen voor feesten en partijen, maar ook een prima restaurant. Heerlijk eten en vriendelijke bediening. Aanrader, wij komen terug.
teunkuik .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
De bediening was netjes en verzorgd. De wachttijd tussen de gerechten was redelijk; kon niet anders vanwege de drukte.
Wij kennen het “Elanderhus” en hebben daar vaker gegeten.
Margreet V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Het Scandinavisch dorp is een sfeervol restaurant. De bediening is attent, opgewekt en vriendelijk. De gerechten waren goed verzorgd en smaakten heerlijk. Het nagerecht was een verrassing: een proeverij van allerlei heerlijkheden .
Vandijk.caroline V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Even eten bij de 'achterburen' deden we vaker, maar nog niet met de restaurant actie. In het restaurant is het druk. We drinken een lekker borreltje (Groningse witte wijn 'Solaris', erg lekker) en krijgen te horen dat er een vastsstaand menu is in de actie. Dat is even een tegenvaller omdat we minimaal keuze hadden willen hebben (minimaal uit twee voor-, hoofd- en nagerechten). Het voorgerecht is bief tartaar, rauw vlees dus en dat lijkt de dame, i.v.m. een kwetsbare inwendige mens en afkeer van rauw vlees, niet handig. De oplossing komt in graved laks als voorgerecht. Net niet helemaal rauwe vis. Simpel, maar erg lekker (de bief wordt ook gewaardeerd door de man overigens). Daarna gevulde kalkoenrollade met gebakken aardappeltjes (en mosterdmayo), spruitjes/tuinbonen en stoofpeertjes als bijagen. Dat ziet er dit keer allemaal prima uit en ook de kalkoen smaakt goed. Maar dan........... het sluitstuk...... verrassing van de chef als toetje..... een lang bord met daarop een mini aardbeibavarois, mini chocolade bavarois, rodgrod en een bol vanille ijs, een stukje brownie, een luchtige petit four en dat alles rondom een lik caramel..... en het toetje eten bij de open haard. Kortom: het klopte weer! Hulde daarbij aan de jonge brigade die, ondanks de wat grotere gezelschappen die er ook waren, de boel mooi onder controle had.