Scandinavisch Dorp (Elanderhus)

Oude Badweg 1 9766 TJ Eelderwolde Nederland Kaart

Over het restaurant Scandinavisch Dorp (Elanderhus)

Eten en ontspannen op Scandinavische wijze is mogelijk op dit speciale plekje in Drenthe. Pal aan het Paterswoldsemeer waar het uitzicht zomer en winter adembenemend is. Een compleet nagebouwd Fins dorp waar het restaurant de blikvanger is. Vers bereide gerechten met een vette knipoog naar alles wat uit deze koude streken dagelijks op tafel wordt gezet. Een ontdekking voor iedereen die eens ‘wat anders wil’ en op zoek is naar rust en gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Scandinavisch Dorp (Elanderhus)

Woensdag t/m zondag 10.00 - 22.00 uur
Maandag en dinsdag gesloten

H.J. H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Henriëtte H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
AH-restaurantactie: vast menu. Lekker gegeten. Verassings-dessert lekker en zeer uitgebreid, maar het was gewoon te veel (hoofdgerecht-vlees wellicht al te grote portie?) Sfeervol.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Opvallend veel zorg voor een mooie opmaak. Het enige minpuntje was dat het soms nogal tochtje op de plek waar wij zaten, verder alles super.
Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
We hebben hier met vrienden gegeten. Vriendelijke gastvrije bediening. Het was via de ah iens actie en het was dus een beetje een verassing wat we voorgeschoteld zouden krijgen. Maar we hebben zeer goed gegeten. Zeker een restaurant om nog eens terug te komen.
hm.wedema .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Onze ervaring met het dineren bij het Scandinavisch dorp was dermate positief,dat we binnenkort daar weer gaan eten met vrienden. Dat de mayonaise wat lang op zich liet wachten was maar een klein (negetief) detail.
Hilly T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Goed restaurant met prima eten. Vlees kan minder.
Als ik goed heb begrepen is het ah menu altijd hetzelfde, het gehele seizoen. Dat is niet aantrekkelijk, want we gaan er graag naar toe.
L.D. P.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
C'est le ton qui fait la musique... het welkom was direct onvriendelijk met de boodschap dat er een bruiloft was en we slechts tot half acht op het terras konden eten. Goed om aan te geven, alleen zoals gezegd de toon waarop. Vervolgens kwam de kaart en werd weer ingenomen toen bleek dat we een AH dinerbon hadden. Mondeling werd het keuzemenu meegedeeld: vegetarisch of kalkoen. Op mijn vraag naar de wijnkaart: die hebben we niet en mondeling de twee wijnen aangekondigd. Kortom een katterige start, waarna we prettig bediend werden, heerlijk hebben gegeten en pas om negen uur zelf van het terras vertrokken! Stressbeheersing als aandachtpunt?!
HARTEBEEST .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Het restaurant ligt prachtig aan het meer. Gezellige sfeer binnen, een zachte achtergrond muziek.
Erg vriendelijk enthousiast personeel. De maaltijd werd leuk opgediend en was erg smakelijk en ruim voldoende.
De prijs was aan de hoge kant. Er was alleen een keuzemenu mogelijk.
joketjeert .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken op het terras bij het Elanderhus. Prettige, sfeervolle accommodatie en omgeving. Vriendelijke ontvangst. Goede bediening.
Gunter L.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
eten was goed alleen aan prijzige kant
Natalie H.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Een sfeervol restaurant op een mooi plekje! Heerlijk eten en mooi geserveerd! Vriendelijke en enthousiaste bediening. Is wel wat aan de prijs, maar dat zal ook wel bij de kwaliteit horen :)
Marchien H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Heerlijk eten op een prachtige locatie. Serveersters mogen iets alerter zijn (bijv bij lege glazen, uitleg over gerechten bij het verrassingsmenu).
J ohanna P.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
We hebben voor het eerst gegeten in het Eiladerhuis in Eeldewolde(Scandinavischdorp) we hebben er van genoten en denken nog eens te gaan personeel erg vriendelijk leukeacomadatie waarschijnlijk tot ziens !
koosenhennie .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
het diner was buitengewoon goed.Op de vraag waar we kunnen zitten werd gewezen daar. Er werd niet meegelopen en je aan je tafel gebracht.De tijd tussen de gerechten was lang.Volgens de bediening was het erg druk. is voor mijn geen excuus.Het restaurant ligt aan een mooie locatie aan het meer.
Mariska W.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Op zich altijd goed eten; alleen jammer dat de wrap (tonnebrod oid) niet direct vers bereid wordt (maar al eerder gemaakt wordt en in vershoudfolie bewaard wordt...). Vervolgens bleek de folie in het eten te zitten (middenin welteverstaan...), ook de roomkaas was al duidelijk in gedroogd. Ook jammer dat de bediening het erg simpel af deed en er geen excuses of iets van af kon.....
renny68 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Samen met mn dochter even lekker lunchen. Het eten smaakte prima, alleen zat er een haar in mijn broodje en toen ik dat liet zien bij het afrekenen, kreeg ik alleen een sorry. Mijn dochter had een wafel zonder ijs. Maar ook het bolletje kon ik afrekenen. Erg jammer dat er met zo'n klacht niets gedaan wordt. Dan was de ontevreden klant misschien weer tevreden geworden.
a M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
beste eetliefhebbers, als je tóch in de buurt van de leuke, mooie, gezellige en prettige provinciale hoofdstad bent, ga dan alsjeblieft hier langs voor een ontzettend heerlijke maaltijd van ultieme kwaliteit; zowel voor een lunch als een high-tea als een diner: alles smaakt hier even uniek, is kwalitatief hoogstaand, is goed bereid en van voldoende royale portie. Daar bovenop is de bediening uiterst attent en vriendelijk, en de rekening afgestemd op de geleverde hoge kwaliteit. Ik heb werkelijk genoten, en kom hier voortaan absoluut graag terug. Wat is dit een genot van de Scandinavische keuken !!
Evelien D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Mijn partner en ik komen met enige regelmaat bij het Elanderhus: in de zomer op het terras en regelmatig diner. En alle keren hebben wij heerlijk gegeten en is de bediening super: attent, informeel maar tegelijkertijd zeer correct. Afgelopen vrijdag waren wij met een aantal collega's en zijn wij wederom niet teleurgesteld. Als hoofdgerecht hadden mijn partner en ik de eendenbout: zo mals en lekker gekruid! Heerlijk! De bijgerechten ook zeer smakelijk: de peertjes waren subliem, net als de boontjes en aardappeltjes. Na de voorgerechten (ook om je vingers bij af te likken, het gepofte aardappeltje bij de gravad lax!!) en de hoodgerechten zaten wij vol, dus dit keer geen recensie van de nagerechten!
Margay .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
In een hele fijne gemoedelijke sfeer ging ik met 4 anderen uit eten. In een ver verleden eens geweest om te eten en af en toe eens om op een zondagmiddag wat te drinken. Mijn metgezellen bestelden een voorgerecht, maar er stond geen vegetarisch voorgerecht op de kaart. Natuurlijk is het mogelijk er om te vragen, maar om te voorkomen dat ik een portie sla zou krijgen sloeg ik over. De voorgerechten van de anderen zagen er goed uit en smaakten ook zo naar verluid. Aangekomen bij het hoofdgerecht had ik 1 keuze: pasta gevuld met kaas. Liefst eet ik veganistisch, maar af en toe maak ik een uitzondering. Wederom zagen de borden van de anderen er mooi uit en waren ze lovend over de smaak. Het vegetarische gerecht was gewoon niet goed. Erg machtig en niet smaakvol. Erg jammer. Mijn conclusie is dat het voor de carnivoor een fantastische kaart is, maar dat je als vegetariër of veganist hier beter alleen kunt komen voor een drankje.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
her kerstdiner was prima, vooral het vlees- en visgedeelte was gevarieerd en overvloedig. De vegetariërs kwamen er helaas bekaaid af. De hoeveelheid groente was beperkt en hetzelfde geldt voor de salades. Vleesvervangers ontbraken. Een deel van het dessert was smakelijk een deel was minder. De kazen waren verrassend.
De bediening was redelijk, de prijs/kwaliteitsverhouding ook.