Scandinavisch Dorp (Elanderhus)

Oude Badweg 1 9766 TJ Eelderwolde Nederland Kaart

Over het restaurant Scandinavisch Dorp (Elanderhus)

Eten en ontspannen op Scandinavische wijze is mogelijk op dit speciale plekje in Drenthe. Pal aan het Paterswoldsemeer waar het uitzicht zomer en winter adembenemend is. Een compleet nagebouwd Fins dorp waar het restaurant de blikvanger is. Vers bereide gerechten met een vette knipoog naar alles wat uit deze koude streken dagelijks op tafel wordt gezet. Een ontdekking voor iedereen die eens ‘wat anders wil’ en op zoek is naar rust en gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Scandinavisch Dorp (Elanderhus)

Woensdag t/m zondag 10.00 - 22.00 uur
Maandag en dinsdag gesloten

Jouw recensie over het restaurant Scandinavisch Dorp (Elanderhus)

vandijk.caroline V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Even eten bij de 'achterburen' deden we vaker, maar nog niet met de restaurant actie. In het restaurant is het druk. We drinken een lekker borreltje (Groningse witte wijn 'Solaris', erg lekker) en krijgen te horen dat er een vastsstaand menu is in de actie. Dat is even een tegenvaller omdat we minimaal keuze hadden willen hebben (minimaal uit twee voor-, hoofd- en nagerechten). Het voorgerecht is bief tartaar, rauw vlees dus en dat lijkt de dame, i.v.m. een kwetsbare inwendige mens en afkeer van rauw vlees, niet handig. De oplossing komt in graved laks als voorgerecht. Net niet helemaal rauwe vis. Simpel, maar erg lekker (de bief wordt ook gewaardeerd door de man overigens). Daarna gevulde kalkoenrollade met gebakken aardappeltjes (en mosterdmayo), spruitjes/tuinbonen en stoofpeertjes als bijagen. Dat ziet er dit keer allemaal prima uit en ook de kalkoen smaakt goed. Maar dan........... het sluitstuk...... verrassing van de chef als toetje..... een lang bord met daarop een mini aardbeibavarois, mini chocolade bavarois, rodgrod en een bol vanille ijs, een stukje brownie, een luchtige petit four en dat alles rondom een lik caramel..... en het toetje eten bij de open haard. Kortom: het klopte weer! Hulde daarbij aan de jonge brigade die, ondanks de wat grotere gezelschappen die er ook waren, de boel mooi onder controle had.
Siea O.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Jammer dat driekwart van het menu nietvers was: diepvries groenten, kant en klare onderdelen van het grand dessert. Zijn geld niet waard: eens maar niet weer: geen aanrader! Zonde want locatie prima!
Alies L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Ik kan helaas niets over dit bezoek invullen want het restaurant heeft op zeer onvriendelijk wijze en zonder met een alternatief te komen de reservering (AH actie) telefonisch geannuleerd. Ik ben er eerder dit jaar geweest voor een high tea en daarvan vond ik de prijs/kwaliteit verhouding slecht.
Wat betreft de sfeer, het ziet er wel scandinavisch uit maar ik vind het er ontzettend lawaaiig, veel mensen dus veel geluid van andere tafels. Niet geschikt voor een romantisch etentje.
H.J. H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Prettige sfeer mooi uitzicht over het Paterswoldse meer . goed / lekker eten.
Ria P.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
we hebben met AH-bon gegeten, het was zeer lekker en erg leuke bediening! Zelfs een 5e persoon kon met een bon voor de helft eten! Wel jammer, keuze uit vlees en vegetarisch, er zijn restaurants die met AH-bon meer keuzes hebben! Smaak was heeeeeeerlijk! Had ook mijn 65e daar gevierd 4 jaar geleden, was ook super!
nandaschols .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Veel aandacht besteed aan de gerechten. Prettige bediening. De prijs vond ik wel aan de hoge kant. Maar niettemin zeker voor herhaling vatbaar.
ria.knikman .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Was hier met AH bon. Vond wel redelijk duur voor een menu. Misschien opgehoogd?
Als je de gewone menu"s bekeek waren die goedkoper. Kwaliteit was prima.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
De locatie en omgeving etc. was bekend. Toch waren we verrast door de gehele entourage zoals het terras met de glasheldere vijver met vissen en het restaurant met de Scandinavische (houten) uitstraling.
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Uitstekend en fraai gelegen restaurant Na uitleg en toelichting door de serveerster werden de heerlijke gerechten ook nog op fraaie en kustzinnige wijze geserveerd waardoor het eetgenot nog werd verhoogd. Alle lof.
Aarnoud D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Heerlijk gegeten samen met mijn
Vriendin! We komen hier vast nog wel eens een keer weer!
hierro82 T.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Jammer dat de boeking van Iens niet door was gekomen terwijl ik wel een bevestiging had gekregen. Daarna ging alles goed. Fantastisch eten. Prachtig opgedekt. En 3 jonge meiden die met een flinke dosis spontaniteit ons een heerlijke avond hebben bezorgd. Zeker een aanrader. Geen keus in het menu bij de AH actie maar dat was niet erg...dit was de beste keus.
ReinierWagenaar .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Het was verrassend, niet alleen het menu, maar zeker de ontvangst, de bediening, de sfeer en de ruimte. Met smaak ingericht en het gaat in het Elanderhus om beleving van de gasten. Super klantgericht en Echt een aanrader.
Jarith V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Ik, maar dat is natuurlijk nogal persoonlijk, vind de inrichting veel weg hebben van een Duitse Rinus schnitzel paradijs. Maar de bediening en het heerlijke eten maken de inrichting snel doen vergeten! Prima plek om heerlijk te eten en bediend te worden.

Aanrader!
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
We kwamen vanwege de AH-restaurantactie en dit heeft ons zeker niet teleurgesteld. Goed eten en meer dan genoeg. We waren op een rustige zondagavond dus er hing een relaxte sfeer.
mctdt .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Lekker gegeten, royale porties. Genoten van de omgeving. Gezien het mooie weer konden we op het terras, met uitzicht op het Paterswoldse Meer, eten.
nynke.nienhuis .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Heerlijk gegeten, eten werd snel gebracht en was goed heet..
Omdat ik zwanger ben heb ik een aangepast menu gekregen, heel netjes..
Annika B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
we komen vaak in dit restaurant om te lunchen ! Mijn dochter neemt altijd de brød en vindt het erg lekker. Het is echt een aanrader om hier te komen. En vooral bij het lunchen/Scandinavisch buffet .
kooij01 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Het was een heerlijke zomeravond om aan het Paterswoldse Meer te eten. We lieten ons verrassen met het menu; een bijzonder voorgerecht; een heerlijk hoofdgerecht en fantastisch nagerecht !
Lia K.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Mooie plek en zeer de moeite waard om heen te gaan.
Vriendelijk personeel en het menu van de ah actie was super goed .
Jammer dat we niet buiten konden zitten, ook even prachtige plek om te ziten.
R.E. W.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten was echt een feestje en meer dan genoeg. Nagerecht van diverse proeverijen was echt de kers op de taart. Bediening was buitengewoon vriendelijk en attent. Al met al een aanrader.