Scandinavian Embassy

6,8
7,1
Joachim F.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Uitstekende koffie hier - maar daar houdt het positieve verhaal ook mee op. De bediening is bijna non-existent en heeft duidelijk geen lol in hun werk. De kaart is beperkt en wel origineel (oesters voor ontbijt), maar de uitvoering is weinig geïnspireerd. Het decor is zeer spartaans en weinig comfortabel. Denk niet dat ik hier ooit terugkom voor iets anders dan een afhaalkoffie....
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Een aardige artichock soep was de 14,50 eigenlijk niet waard. Koffie en sap zijn goed, de bediening nauwelijks geinteresseerd: al is er bijna niemand, men doet net alsof men het enorm druk heeft. Van de ruimte is nauwelijks te zien of het is gehuurd of gekraakt, het is heel erg negentiger jaren. Leuk voor hipsters maar niet voor lekkerbekken.
JPD .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Fijne plek om te lunchen zo vlak bij mijn werk. Zaak zonder opschmuck, daar het gaat om het product. Roggebrood met gravad lax, geitenyoghurt en gepocheerd eitje zijn favoriet en de Ethiopische filterkoffie voelt bijna als een glas wijn bij het geheel. Bediening is accuraat en gereserveerd, op een vriendelijke manier.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Van alle koffiezaken in Amsterdam zijn er een paar die er bovenuit steken en daarvan is Scandinavian zonder meer degene met het allerbeste eten en de allercoolste spijs-koffie combinaties. Daarnaast is de sfeer heel erg leuk; persoonlijk, lichtjes eigenwijs, ingetogen, zeg maar gewoon Scandinavisch en dat maakt de zaak heel prettig. Hier draait het om specialty koffie van de beste roasters uit Kopenhagen, Oslo en Stockholm zoals Drop Coffee en Coffee Collective. Alles supervers en zowel te koop als te drinken. Hele goede pattiserie, alles huisgemaakt en dat is nu eens niet gelogen en fantastische ontbijten en lunches geinspireerd door de Nordische keukens, alles in huis gemaakt en a la minute bereid voor je neus. Wat jammer dat je er niet kan dineren behalve dan met groepen op reservering.
JansuitAms .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Dit weekend wederom heerlijk gegeten met z'n twee-en. Zalm met een perfect gepocheerd ei voor haar en zalm met heerlijke aardappel salade voor mij. Koude koffie met tonic was een vreemde combo voor mij maar wel geslaagd, erg verfrissend.
JansuitAms .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Fantastic coffee.
Great food, especially the poached egg with salmon
Best service with an un-amsterdam real personal touch from the barista and chef!
Merlino .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Na goede recensies gelezen te hebben op zondagmiddag naar Scandinavian Embassy getogen... bij binnenkomst was het vrij druk, dus het personeel was bezig met andere klanten. Na een tijdje gewacht te hebben maar 'ns zelf een kaart opgesnord en naar de toonbank gelopen om te kijken wat er verder te krijgen was, daar de kaart bestond uit twee losse velletjes en nogal incompleet aandeed (er stonden geen taartjes op, geen warme maaltijden, alleen koffie/sapjes, en wat broodvarianten). Uiteindelijk gekozen voor de carrot cake en de cinnamon bun die op de toonbank stonden, en een Rwanda filter en een 'Sap' op kamertemperatuur.

Toen ik m'n bestelling had doorgegeven waren we inmiddels zo'n 10 minuten binnen en het was een stuk rustiger geworden. Dat betekende echter niet dat ons plankje aan de muur (ca 15x30cm) al afgeruimd was, en omdat we er zelf toch graag wat wilden kunnen neerleggen besloot ik (zoals in menig koffiebar regelmatig gebeurt) de vuile afwas van de vorige bezoekers zelf naar de toonbank te brengen. Dat was blijkbaar niet de bedoeling, want daar werd me door het dienstdoende meisje toegebeten dat "this isn't a good place for you to put it". Toen ik vertelde dat we een klein muurplankje hadden en ik wilde helpen door het even te komen brengen, werd me door de kok, die zich tot dan toe niet met het gesprek had bemoeid, van een paar meter afstand toegeroepen dat "size doesn't matter". Zou ie het misschien over iets anders hebben gehad?

Eerst kregen we de cinnamon bun en de carrot cake. An sich prima, het glazuur van de carrot cake was behoorlijk zoet maar dat is smaak. Wel jammer dat het theelepeltje (ja, theelepeltje) waarmee ik werd geacht de carrot cake te eten vuil was.

Vervolgens werd ons door de kok de drankjes gebracht. De koffie was prima, goed bereid maar zeker niet beter dan bij sommige andere bars. het sap voor mijn vriendin was wat ingrediënten zoals citroen en kaneel waar water overheen was gegoten, en alle ingrediënten lagen nog onderin. De boodschap erbij was "you need to stir it", wijzend op het lepeltje waar ik al een paar happen van m'n carrot cake mee had genomen! Toen m'n vriendin vervolgens vroeg of dit bedoeld was als room temperature - het was koud - werd er gezegd: "room temperature, yes cold". Op het verzoek of het toch echt op room temperature mocht zoals besteld, werd er een beetje gezucht, werd het glas meegenomen, wat uit weggegoten en er werd warm water bovenop geschonken...

Decor was niet per sé mijn ding maar ook dat is smaak. en als de koffie goed is en de service vriendelijk wat mij betreft verder ook onbelangrijk.

Elk bezoek aan een horecagelegenheid is een interactie tussen gast en personeel, en misschien klikte het gewoon niet tussen deze tent en mij, dat is zeker mogelijk. Maar ik vond de service echt waardeloos en zal hier zeker nooit meer uit vrije wil terugkomen.
Dear Merlino,

We would love to get in contact with you as soon as possible in order to discuss your experience at Scandinavian Embassy. Please contact Rikard on rikard@scandinavianembassy.nl, 0619518199 or stop by for us to make it up to you and your girlfriend. We are honestly sorry...
Jorspeed .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Dit is wat je kunt verwachten van een goede koffiebar. De koffie is van ongekende kwaliteit, bizar lekkere smaak. In combinatie met een lekker stukje taart of wellicht een stevig ontbijt maakt het de combinatie des te beter. Alles wat je kiest is over nagedacht en wordt met alle aandacht bereidt alsof de maker, Rikard, elke keer weer een kunstwerk aan het maken is. Hij neemt er echt de tijd voor. Het zweedse interieur zorgt voor de nodige sfeer en open keuken geeft de betrouwbaarheid dat er goed met de gerechten wordt omgegaan. Kort samengevat, een perfecte plek om je weekend op zaterdag ochtend te starten.
TastingBear .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Fantastisch ontbijt genoten. Perfect gepocheerde eieren op een mooi dun gesneden en huisgebakken roggebrood besmeerd met schapen yoghurt. De smaak werd heel fijn beinvloed door heel dun gesneden prei en komkommer. Gravad lax, huisgemaakt, werd erbij geserveerd op verzoek ipv de kaviaar. Alles was mooi opgemaakt.

De koffie was verrassend. Een Keniaanse filterkoffie, zacht van smaak maar niet slap zoals de meeste filterkoffie's.

Inrichting is eenvoudig. De staff maakt alle produkten zelf en geeft zelfverzekerd advies. Vriendelijk en behulpzaam.

Ik kom terug.