Scallywags Lunchroom & Diner

Kettingstraat 8 2511 AN Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Scallywags Lunchroom & Diner

Ben je klaar voor een internationale break? Kom dan naar Scallywags restaurant. Hartje Londen in Den Haag. Gerechten worden bereid volgens Engels recept, ook de zoete taarten die zo onweerstaanbaar lekker ruiken. Neem je woordenboek mee als je geen Engels spreekt, want de bediening is English as well. Je voelt je toerist in eigen land, ideaal als je even wilt ontsnappen aan je dagelijkse beslommeringen. Geniet van deze bijzondere ervaring.

Meer informatie over restaurant Scallywags Lunchroom & Diner

Maandag t/m Woensdag 11:00 - 22:00
Donderdag t/m Zondag 11:00 - 23:00

• Af te huren , Per boot te bereiken
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Mijn eerste kennismaking met dit "huiskamerrestaurant" Een fijne verrassing. Een menu met voor ieder wat wils, prima witte wijn. Ik had een klein probleempje met een hoofdgerecht van een van mijn disgenoten, dit werd uitstekend opgepakt door Jeffrey, de gastheer. Thank you, we'll be back!
D.R. W.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Liever kom ik niet in een restaurant dat onderdeel is van een grote chain. Scallywags laat zien waarom, echte mensen met echte passie. Hier krijg je nog het gevoel dat je als klant iemand bijzonders bent. De gastheer en kok geven je de ervaring dat ze je al jaren kennen en hebben oprecht aandacht voor jou als persoon. En aandacht voor service. Aanvullende wensen werden direct op en top opgevangen. Het eten is erg goed en zeer aangenaam geprijsd. Jammer alleen dat mijn stukje kip wat aan de droge/taaie kant was. Door de overweldigende service en de kwaliteit van de andere gerechten heeft dit mij echter geenszins dwars gezeten.

Een absolute aanrader voor mensen die van knus houden waarbij echte mensen aandacht voor je hebben.

De aankleding van de zaak geeft een echt "huiskamer" gevoel.
Martinvantoll .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Vorige maand hier lekker gegeten (confit achting met linzen).
We vinden alleen de inrichting zeer rommelig, de bediening kan naar onze smaak meer lachen en was wat traag!
Ronny D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Vrolijke zaak met bijpassend personeel. Goed lamsvlees gegeten maar net iets te well done naar mijn smaak, gezellig druk voor een vrijdag. Complimenten wel voor de opmaak van het eten.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Een dikke acht voor het eten: de kaart is prettig klein en de (4) gangen erg smaakvol en in goede proporties. De pollo (in Indian summer) en de cheesecake vond ik super. Mijn tafelgenoten zaten ook te genieten, onder andere van de lamb in jerky choco. Door de huiskamersfeer ben je gelijk op je gemak en valt het niet op dat het gewoon druk is in dit kleine restaurant. De 'service' is eigenlijk een verkeerde naam voor wat de eigenaren en het personeel boden, zoveel vriendelijkheid, humor en zelfs muzikaliteit. Het maakte 'uit eten' tot een ontroerende ervaring.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Alsof je bij de gastheer thuis eet.. dat gevoel hadden we meteen na binnenkomst.
Het is een klein gezellig zaakje waarvan de helft keuken is. De Engelse eigenaar spaart kosten nog moeite zijn gasten een "cosy" gevoel te geven, is oprecht geïnteresseerd en zingt tijdens het koken vrolijk wat Engelse teksten. Beslist geen "haute cuisine" maar alles lijkt bespreekbaar... klant is koning. Leuk, gezellig en lekker... maar bovenal een mooie belevenis.
Martinus1967 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Gezeten in luie fauteuils aten wij hier prima in de gezellige huiskamersfeer van dit restaurant. De menukeuze is beperkt maar qua prijs-kwaliteit dik in orde. Goede wijn bij gedronken en inderdaad, de eigenaar zong niet onverdienstelijk een nummer en vertelde en passant ook nog een mop. Wij hebben het bijzonder naar onze zin gehad.
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Geweldig restaurant. alsof je bij je oma komt eten. Het eten is ok, met een korte keuzelijst, maar de sfeer en entertainment krijgen een dikke 10. Regelmatig wordt je verrast door de eigenaar die een (schuine) mop vertelt, spontaan een liedje zingt of aan tafel bijschuift. De voertaal is daarbij Engels.
Het eten was een soepje, daarna een groene salade met een originele dressing (aardbeien cajun), hoofdgerecht wordt geserveerd met een grote schaal met groente, en daarna kregen we koffie creme brulee.
Geen culinaire hoogstandjes maar wel een briljante avond gehad voor een hele kleine prijs.
Go find out for yourselves!
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Eten bij The Scallywags is een belevenis. Het restaurant straalt de gemoedelijkheid van een huiskamer van je oude tante of oma uit. Heerlijke oude lampen, sierlijke stoelen en een krakende vloer. De eigenaar doet er alles aan om je je thuis te laten voelen en lukte prima ! We hadden het gevoel aan te schuiven bij het diner van een goede bekende. Er is geen vast menu maar een krijtbord met de mogelijkheden, in ons geval 4 gangen (waarvan 2 vast en 2 met opties). De soep was verfijnd en top, de 2de gang een ceasar salad was een hoopje sla zonder fantasie. Het hoofdgerecht (lam voor een aantal en garnalen) was weinig verheffend, lam te lang gegaard en garnituur niet echt spannend. Het dessert, keus uit sortering cheesecakes was ook. De rode en witte huiswijn was prima voor bij de gerechten. Al met al een heerlijke avond, fijne gesprekken, erg prettige bediening maar qua maaltijd viel het mij een beetje tegen. Afgezet tegen de prijs. 140 euro voor 5 personen inclusief was die gedachte echter snel weg, want prijs/kwaliteit-verhouding is echt ok!
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Een stap terug in de tijd, zo voelde het een beetje. Heerlijk tot rust komen in een restaurant/huiskamer zonder harde muziek, zonder luidruchtige mensen, maar gewoon gezelligheid en warmte. Scallywags heeft geen vaste kaart, maar een handig krijtbord met het menu van de dag (3 of 4 gangen). De start was een uiterste smaakvolle soep (pompoen), daarna een niet zo spannende salade en als hoofdgerecht keuze uit garnalen, lamb chops, chicken en een vegetarische variant. De garnalen waren lekker vernam ik van een tafelgenoot, de overige tafelgenoten hadden de lamskoteletten. Deze waren 'ok' , maar wel redelijk ver door. Als sweet desert een selectie van (cheese)cakes. Prima afsluiter. Al met al met name een heel gezellige avond met fijne mensen, ontzettend prettige bediening en dit alles voor een zeer schappelijke prijs!
Snvd .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Wij waren er tijdens Italian night, heerlijk verwend met een 6-gangen diner. De bediening was heel gastvrij en vriendelijk en de sfeer die er heerste... Wauw!! Je voelt je vanaf het begin al warm en welkom en erna wordt dat gevoel alleen maar versterkt. Al met al een fijne avond, heerlijk eten en een super bediening! Zeker een aanrader!!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2014
Wat mij het meest is bij gebleven van mijn bezoeken (ik heb er volgens mij 4x gegeten nu) is de sfeer, de eigenaar die super aardig en gastvrij is en uiteraard het eten zelf.
Wat ze zeggen op de site over verse ingredienten en specerijen klopt absoluut. Je kan op een krijtbord zien wat het menu is die dag, dat wordt door de eigenaar uit de doeken gedaan aan tafel. Elk gerecht wat ik daar ooit gekregen heb is goed verzorgd en lekker bereid in de open keuken waar je het eten klaargemaakt kan zien worden.
Ik raad een ieder, die van goede sfeer en lekker ongehaast eten houd, aan om hier minstens één keer te gaan eten.

Wij gaan vrijdagavond weer en kijken er naar uit!
Iris R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2014
Op z'n Engels! Heerlijk eten, geweldige gastheren en zeer sfeervol restaurant! De eigenaar staat als een bitchard in de keuken en z'n partner in crime op de vloer! Toptent!
Mellow66 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Super gezellig, leuke inrichting, vrolijk gezelschap, heerlijk eten, warme ontvangst, verzorging en oprechte aandacht door eigenaars. Wat wil je nog meer? Ik vond het een feestje en raad het zeker aan. Vooral inderdaad de Ceasar salad, maar ook het veggie hoofdgerecht en een heerlijke cheesecake. Een om absoluut vaker naar toe te gaan.
Withaar .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Gisteren hier weer heerlijk gegeten. Concept met 4 gangen waarbij alleen keuze uit 3 of 4 verschillende hoofdgerechten (en eventueel uit 2 toetjes) is misschien even wennen, maar als je hun caesar salad een keer hebt gehad kom je er voor terug en kan je alleen maar hopen dat hij op het menu blijft staan. En ook de toetjes zijn altijd verrukkelijk.
Jacob87 J.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2013
Hier met mijn vriendin gegeten ter gelegenheid van speciale gebeurtenis. Service is geweldig, bijzonder ontspannen, heerlijke leren fauteuils, ongedowngen huiskamersfeer. Open keuken, ze halen blijkbaar verse producten op de markt. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Geen bijzonder verrassende gerechten, maar voor het type gerechten (bijv. Caesar salad) halen ze het maximale er uit. Ik kan en gadit aan iedereen aanraden.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Een zeer aangename verrassing dankzij de sympatieke gastheer, de gezellige huiskamersfeer, de overheerlijke geur van bereide gerechten, het lekkere eten, de aandacht voor detail. Vier gerechten voor twintig euro en alles goed op smaak. Genieten hoor!
GerdaOskam .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Supervriendelijk ontvangen door de gastheer in dit sfeervolle restaurant. Lekker gegeten in dit bijzonder gezellig ingerichte restaurant. De persoonlijke aandacht bij scallywags doet het hem echt!
Cheeba .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2013
Vandaag hebben we hier voor het eerst gegeten. We werden verwelkomd door de vriendelijke gastheer, en we mochten onze eigen tafel uitkiezen. Interieur is erg huiselijk, verschillende tafels en stoelen wat het allemaal net iets anders maakt. Sfeer is erg relaxt en een hele vriendelijke gastheer. Menu is wat beperkt maar toch weer uitgebreid. We kregen een 4gangen diner, waarvan je de hoofdgerecht zelf mag uitkiezen. We begonnen met een heerlijke pompoensoep, als tussengerecht een frisse ceaser salad met fruit en heerlijke huisgemaakte honey/mustard dressing, Bij de hoofdgerecht heb ik aangegeven dat ik vegetarier ben en dat was zeker geen probleem, de chef zou eenn gerecht met tofu bereiden, deze was ook erg lekker en m'n vriend is voor de vis gerecht gegaan en ook deze was erg lekker! Ons desert was verse cheesecake uit de oven, heerlijk!! Het was zeker een geslaagd etentje voor een zeer goeie prijs. Ik ben ook erg benieuwd wat er voor de volgende keer op het menu staat! Tot snel!
Jeannie V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Fijngeprijst en bovenal gezellig. Kom hier regelmatig en inmiddels ben je een kind aan huis. Vriendelijk personeel. De inrichting is uit een 50- jaren museum gehaald maar straalt een huiskamergevoel uit.

Kleine kaart, smakelijk eten, lekkere soepele wijnen. Lekker ongecompliceerd. Daar houd ik van