Scallys lunchroom

Wagenstraat 117 2512 AS Den Haag Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Scallys lunchroom

Maandag en Dinsdag 08:30 - 19:00
Woensdag t/m Zondag 08:30 - 22:00

Carolien_B_carolien .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wij komen hier al zeer lang regelmatig voor een uitgebreide brunch, meestal in het weekend (Wij hebben een keer ook heerlijk avondgegeten.) De bediening is altijd uitstekend, de slechte recencies kan ik echt niet herkennen uit de realiteit (er is ook maar een bediening en de baas, allebeide altijd even vriendelijk, ook hoe ze teenover anderen zijn). Het decor moet je zeker liggen, beetje te veel kitsch, maar net weer zo dat ik me er toch heel fijn voel en zelfs als het af een toe best knus is, als het druk is. Meer huiskamersfeer, dus heerlijk gezellig. Je moet geen chique verwachten, dat is het zeker niet. Maar echte engelse fry-up is zowiezo niet chique. Ik heb hier zelfs Engelse vrienden met veel eisen aan eten mee durven te nemen, zonder er spijt van te hebben. Het is altijd super lekker, we hebben denk ik al bijna alles van de kaart gegeten en toch is het iedere keer weer lastig kiezen (en wij houden allebeide van goed een ook wel duurder uit eten gaan). Voor de hoeveelheden en de kwaliteit die je krijgt vind ik persoonlijk de prijzen nog laag. Je moet iig een grote maag en voldoende tijd meenemen om ervan te genieten (dat het even duurt ligt ook aan de kleine keuken en dat er maar twee mensen in de keuken staan), maar de waarschuwing staat op de kaart en op de website.
Het beste zijn uiteindelijk toch de scones, hoewel de taarten ook altijd heerlijk zijn, dus het blijft altijd lastig kiezen en het moet nog maar passen in je buik.
Dit is een echte parel!
D.R. W.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Een schattig, zeer Brits, zaakje. Een echte lunchroom voor een bakje thee met melk.
Mijn vriendin heeft een echte Britten Fetish, dus al het Britse is goed. Het super kitscherige interieur heeft wel iets. De broodjes zijn erg goed, maar de taartjes nog veel beter.
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Heerlijke high tea gehad. Niet zoals verwacht met de obligate étagere, maar keuze uit een hartige sandwich (één per persoon), een hele (grote) versgemaakte taartpunt (met verrassende keuzes als banaan-kokos, appel-pruim e.d.) en een enorme scone met clotted cream en aardbeienjam. Daarbij overheerlijke verse thee met theezeefje. Tip zou kunnen zijn om de verse thee in een thee-ei te doen, zodat het laatste restje thee niet zwart is .... Wij waren hier op zatermiddag en het zaakje zat vol, en met maar één ober duurde het best lang voordat we uiteindelijk onze hightea kregen. Maar kwaliteit is geweldig en de prijs zeer laag te noemen! Zeker voor herhaling vatbaar!
Ekes .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
De beste scones OOIT!!! De warme chocolademelk is ook erg aan te raden, en alle taarten. Vers en heerlijk. Speciale ambiance
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Lekker onbijtje gehad, had een omelet en een britse thee, en zeer vriendelijke bediening, echte britse aankleding maakt het af.
NeeltjeDenHaag .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Leuke tent, maar de kwaliteit van het eten blijft achter. De sandwiches waren beide keren soppig en niet crispy. Al is het decor leuk Brits, het is erg stoffig.
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Erg vriendelijk ontvangen en heerlijk gegeten. Ze hebben veel soorten thee en ze weten ook hoe ze het moeten zetten. Gezellige sfeer en lekker warm binnen (het was hartje winter).
Elre .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Deze man probeert een echte engelse tearoom neer zetten. Het is een kleine tent en daardoor erg knus. Het eten is echt britisch, simpel en lekker.
Jane-Eyre .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
High tea gehad. Als je bij de high tea witte sandwiches met zalm etc. verwacht ben je hier aan het verkeerde adres. Wij konden kiezen uit 3 verschillende broodjes. Kozen het broodje pittige tonijn en het broodje spek. Was met liefde klaargemaakt en smaakte prima. De broodjes waren alletwee warm. Als tweede werd een scone met clotted cream en aardbeienjam samen met een stuk taart naar keuze. Wij kozen de chocoloadetaart. De scones en de taart waren allebei homemade en smaakten prima.
In de lunchroom heerst een ontspannen sfeer. Als je haast hebt ben je hier aan het verkeerde adres (staat ook op de menukaart). Wat wij een minpuntje vonden waren de, overigens prachtige, theeserviezen die op tafel stonden. Deze waren nl ontzettend stoffig. Gelukkig bleken ze alleen decoratie. De bediening was heel vriendelijk maar kwam erg verlegen over. Ze bleek nog maar pas bij Scallys te werken en sprak geen Nederlands.
Nicole S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Don't die before you try!
Dit is nou wat je noemt een eerlijk restaurant. Alles wordt met verse ingrediënten bereid, met liefde als belangrijkste ingrediënt. Met de inrichting geef je je ogen de kost en zo kom je bij Scally met een op alle fronten voldaan gevoel buiten. Of het nou een kopje koffie/thee met een van zijn heerlijke zelf gebakken cakes/taart is, een lunch of diner, alles is gewoon heerlijk. En Scally, ontzettend vriendelijke man die trots mag zijn op wat hij heeft opgebouwd en de wijze waarop hij zijn klanten verwent met lekkers uit zijn keuken.
Daan160 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Vooral de service met liefde maakt het een feestje
Heerlijke Engelse gerechten. Let wel op! Engels eten moet je wel van houden.
Kliko71 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Fantastische Engelse high tea zoals je hem krijgt in Engeland! Heerlijke hartige sandwiches, top taart en lekkere scones. Was allemaal vers en warm. Geweldige Engelse eigenaar.
Rachel90 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Scallys is a wonderful tearoom in the heart of The Hague with excellent food, and absolutely delicious scones and cakes. I cannot decide which kind of dessert is my favourite one, I love all of them. The atmosphere is good and the stuff is very welcoming and attentive. You will not regret visiting it.
Em M.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Voor het eerst bij Scallyslunchroom geweest. We hebben de high tea genomen. Je krijgt verse thee, je kan kiezen uit verschillende soorten thee. Als je gemberthee kiest, krijg je verse gember in de thee. Het eerste warme gerecht was heerlijk. Bij de tweede ronde konden we niet kiezen uit al die lekkere taarten. We hebben gevraagd of we van elke taart een stukje konden krijgen. En wat kregen we? We kregen verschillende stukken taarten: wortelentaart, appel-gember-kaneel-taart, chocoladetaart, stuk bananen-kokostaart. Ze waren allemaal lekker! Onze favoriet was de wortelentaart. De scone was lekker vers en smeuïg. Bij Scallyslunchroom worden de scones zelf gebakken. We hebben heerlijk gegeten. We komen gauw terug.
Tanya T.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Ik ben hier met een vriendin geweest, wij hadden de brunch; scrambled eggs met bacon/tomaat of spinazie, verse jus d'orange, een grote heerlijke scone met een grote pot thee.. Alles was heerlijk, de eigenaar was erg aardig en alles voor een goede prijs! Love it :-) Ik kom hier zeker nog eens terug
Dennis U.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Afgelopen zaterdag 15/2/14 hier geweest. Locatie even via je google maps o.i.d opzoeken, want niet meest voor de hand liggend (zeg maar in Chinatown..) Klein lunchroom, je moet ook geen haast hebben. Maar de thee en het eten zijn geweldig! Met zorg bereid en ruim voldoende. Geen gebak gehad, maar o wat zag dat er vreselijk lekker uit zeg! ABSOLUTE aanrader
Scharrel-123 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Ohhhh, ik vind het een heerlijk restaurant!
Ik ervaar altijd het gevoel alsof ik thuis kom omdat de service en bediening persoonlijk en warm is. Ook heb ik op meerdere plaatsen high-teaded maar dit is toch echt de lekkerste high tea die ik heb gehad. Geen tierlantijn met etageres (waarna je nog steeds trek heb) maar een heerlijke en vooral gezonde salade en als afsluiting niet te vergeten de lekkerste cake en SCONES die er bestaan!! Ik vertrek altijd weer met een voldaan enhappy gevoel.
Een heerlijk tent die Den Haag alleen maar goed doet!! Scally, ga zo door!!
Tanja U.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Superplek voor een echte High tea. De bediening heeft geweldige britse humor. Het eten is fantastisch en de tea wordt nog echt met losse thee gemaakt en met zorg bereid en opgediend. Je moet geen haast hebben en reserveren is wel handig.
A M.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Na tenminste 2-3 jaar heb luchtverversing in deze lunchroom.hier weer eens een tafel gereserveerd voor de lunch. Dat bleek prima geregeld. Laat ik beginnen wat ik hier het minst vind: het is zo ontzettend jammer dat als je hier luncht je de rest van de (mid)dag blijft ruiken naar deze locatie. Dat constateerde ik destijds ook al. Ofwel, doe alsjeblieft iets aan de afzuiging e/o luchtverversing in deze lunchroom. Dat zou het zo meer aantrekkelijk maken. Echt. Want het eten is hier formidabel: een leuke, brede kaart met allerlei afwisselende super-Engelse gerechten. Wij genoten ieder van onze eigen keuze: een BLA-BLA sandwich, een Hawai melt en een tonijn-spinazie omelet. En met verse jus, melk en cola rekenden we ieder een tientje af. Dus de prijs-kwaliteit-kwantiteit verhouding is op orde.
TIP: de inrichting van deze locatie mag wat mij betreft ook worden gewijzigd: volgens mij komen gasten hier niet per se voor het "Engels koninklijk huis", dus herzie deze e/o investeer in een nieuwe stijl, zowel qua decor als qua meubilair.
Katharina T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Scally's is such a lovely and authentic place!! The menu is both unconventional with different open sandwiches and traditional with British scones. And the chocolate cake is always worth a sin!!
Mattheus and his staff are so welcoming and Scally's cozy intimate arrangement always makes me feel I'm visiting friends rather than going out.
Everyone who is tired of anonymous overcrowded places, will love Scally's unique atmosphere and its authentic British flair, for both delicious meals or simply a cup of coffee!