SB Noord

7,2
Janchou .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Pas op voor verkooptruc

September 2016 weer eens gegeten. Driegangen menu. Fraai uitzicht op zee.
Voorgerecht prima, toetje ook. Gekozen voor de rib-eye, mijne was behoorlijk te eten, zij het niet bijzonder, maar die van mijn vrouw teruggestuurd, weinig smaak en veel vet. Was geen probleem en korte tijd later werd dit vervangen door tonijn, die uitstekend smaakte. Bediening uitermate vriendelijk en behulpzaam, maar.....>
Een vervelende verkooptruc die men al jarenlang toepast is om na het opnemen van de bestelling van drankjes en menu de volgende nonchalante vraag te stellen: “zal ik dan maar vast wat brood op tafel zetten?” In vele restaurants gebeurt dit ongevraagd en gratis, maar hier wordt voor enkele minibroodjes (tezamen minder dan een kadetje) met een minieme hoeveelheid boter later € 4,50 op de rekening gezet. Snel verdiend dat wel.
Rot truc: Stoppen daarmee!
Gijs H.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Gewoon een harstikke leuke en betaalbare strandtent met goede kwaliteit drinken en eten. Vanaf 1700 tot zonsondergang geborreld en gegeten en voor 2 personen E 110 kwijt. Ze hebben mooie bites, ( 6 garnalenkroketten, mooie tonijn met zalm) en prima hoofdgerecht ( mooie spaghetti vongole). Helemaal goed !
Reinier L.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Zo leuk kan een strandpaviljoen zijn! Zeer gezellig en origineel ingericht. Bediening is uitermate vriendelijk, attent en hulpvaardig. De spaghetti Vongole eet je nergens in Nederland zo lekker als hier. Mijn disgenoten waren ook zeer tevreden met hun zeebaars en sliptongetjes. Een absolute aanrader!
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Ontbijt vanaf 0900uur in strandtent "Noord" in Bergen aan Zee. Van simpel croissant met jam tot uitgebreid ontbijt met lekker glas champagne Billecart Salmon, prijs per glas 8,50 euro)! Mooi geserveerd ontbijt (met roerei, zalm, bieslook en crème fraise en lekker brood), geen probleem een extra stuk brood te krijgen. Uitzicht mooi richting duinen, verwegstrand en dichtbij strand. Leuke inrichting. Musjes(niet op de menu-lijst..) vlogen door de tent en speelden opruimer, ze hielpen extra dat het een bijzonder ontspannen ontbijt werd, dat tot de laatste 'kruimel' opging!
Fleur O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Spontaan bedacht dat we gingen eten bij strandpaviljoen,hartstikke druk natuurlijk met t redelijke goeie weer uiteindelijk.Bediening kwam snel vragen voor drinken en eten.Tafeletje was erg ranzig waar we aan zaten overal haren en viezigheid werd opknipt afgenomen.Cappacio werd geserveerd maar de sla was er af gewaaid allemaal kon ze niks niks aandoen zei t meisje van bediening,nou ja zeg dan haal je toch nieuwe???verder was t eten niet bijzonder kids vonden patat niet lekker,wat kan er nou mis zijn met patat?En inderdaad veel te veel geld betaald voor alles.Nee wij komdn hier niet meer terug.....
Ingridf73 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Regelmatig eindigen we een mooie dag bij Noord. Eten is gewoon goed en de bediening super. Vaak kiezen we voor het menu en dat stelt nooit teleur.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
's Avonds geborreld bij Strandpaviljoen Noord.
Opvallend attente en snelle bediening.
Heerlijke lamsgehakt spiesjes gegeten en woteltjestaart en een goede cappucino als besluit.
Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Wat een deceptie! De strandtent waar ik altijd zo graag kom is niet meer. Het heet nu ook strandpaviljoen Noord en is niet meer van Sissy Boy.
Van het super leuke interieur zijn alleen de terrasstoelen over. Het is nu een ongezellig verlichte met armoedige frutsels, plastic bloemen ingerichte tent geworden.
De kaart oogt hoopvol, doch zeer prijzig. Na mijn oesters die op zout!!! worden geserveerd, waardoor je dus een hap zout op je lippen hebt staan als je de oester naar binnen wilt slobberen, de salade nicoise met vers aangezette tonijn op een bedje van tonijn uit blik!! en de ouwe brownie uit de vriezer van de groothandel was mijn teleurstelling groot!
Jammer van zo'n topplek.

Marc_w .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Na een wandeling in het duingebied geluncht met een prima makreel-zalm salade op brood. Wijn en bier erbij, zonder probleem een glaasje water bij de koffie.
Op het dakterras kun je in lage stoelen net uit de wind en in de zon zitten. Op het dakterras is geen bediening dus de lunch zelf gehaald. Bij de bar binnen deed ik mijn waardevolle zonnebril even af. Vergeten.... dus teruggelopen; de bril leek vermist maar even later bracht de barmedewerker hem aan ons op het dakterras. Gelukkig werd het toch niet een te dure lunch!
HelmerV .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Weer eens met z'n tweeen gaan dineren bij SB Noord. De plek is mooi, op het strand van Bergen aan Zee, de inrichting op eerste oog leuk hip. Deze standtent is naar blijkt inmiddels niet meer van Sissy Boy dit seizoen, en dat heeft z'n weerslag op kaart, prijs, decor en kwaliteit helaas. De SB kan dus ook van de naam af in deze rubriek, het is nu gewoon strandpaviljoen Noord.

We nemen een prosecco als aperitief en daarna drie gangen en een fles wijn, ook een fles bruiswater, want kraanwater wordt in mini glaasjes per glas geserveerd wat gedoe is, een karaf kraanwater kan om niet nader verklaarde redenen niet.
De wijn, een Gruner Veltliner, wordt wat plomp ('ik schenk meteen maar in want hij is toch lekker') en met verkeerde naam door de jongste bediende gebracht maar smaakt prima. Het bruiswater is een fraai gepresenteerde fles op locatie van koolzuur voorzien kraanwater, maar dat drukt de pret niet.

Vooraf oesters en Spaanse Vissoep. De oesters zijn op oosterse wijze, wat betekent dat er naast sjalot en azijn een bakje sojasaus bij zit, en zijn niet meer top vers, maar zonder de soja en met azijn en sjalot gaan ze best. Wel heel naar dat ze op een laag grof zout geserveerd werden, wat betekende dat er een overdosis zout van de schelp op je lippen komt bij het opslobberen, een gore ervaring. De vissoep is wat waterig en de dwerg inktvisjes die er in dobberen taai, maar smaak is verder ok.

Als hoofd witte asperges met zeewolf en schuim van gele wortel, en asperges met eendenfilet, mosterdjus en krieltjes. Hier gaat het gelukkig beter: De zeewolf is goed gegaard, het schuim van wortel lekker, de asperges prima. Ook de eend is lekker, alleen het is een geconfijt boutje en een borstje, dus geen filet, de mosterdjus iets zwaar voor bij de asperges maar wel smakelijk.

Als dessert nemen we een brownie en een punt chocoladetaart met beiden een dubbele espresso erbij. Zoals zo vaak wordt de espresso meteen geserveerd en duurt het gebak iets langer, maar goed. De koffie smaakt goed, maar het gebak is droog en heeft een bijsmaak. Lijkt duidelijk ontdooid en niet meer al te vers, de bijsmaak lijkt er op te wijzen dat het een tijdje met andere dingen in de koeling heeft gestaan.

Voor het afrekenen maken we een opmerkingen over het gebak, dat het niet smaakte. We hadden ook nog zeker de helft laten staan. De serveerster reageert wat verontwaardigd, zegt dat het dagvers van de bakker is, zeker niet ontdooid, ze zal navragen in de keuken en laten weten waar het vandaan komt. We zien haar niet meer terug, ze gaat elders het terras opruimen. Dit bevestigd ons vermoeden: diepvries, slecht ontdooid, te lang bewaard. En te laf om dat even aan ons te bevestigen. Het blijft ook gewoon op de rekening staan ondanks de klacht. Dag fooi, jammer, gemiste kans.

De prijzen zijn verder best stevig, maar als de kwaliteit top zou zijn geweest zou ik het er voor over hebben. Nu is 129EUR voor z'n tweeen gewoon wat veel geld voor wat we krijgen.

Het decor is aardig, maar mist de leuke frisse touch die Sissy Boy had, ook al is het grootste deel van het interieur overgenomen. Nu staan er zijden bloemen in vazen, fleurige fat-boy lampen, suffe gekleurde kussentjes op de stoelen die van de Action lijken, maar dit alles is een kwestie van smaak, ik ben gewoon meer van de Sissy Boy stijl.

Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er nog in moet komen en dat een en ander verbetert. Zoals het nu is, is strandpaviljoen Noord niets meer vergeleken met wat vorige uitbater Sissy Boy er tot nu toe van wist te maken en geen omweg meer waard.
HLA .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Met 2 personen hier gegeten, een prima tafeltje aan het raam. Een glaasje kraanwater is in dit restaurant niet mogelijk, men werkt alleen met van verre aangevoerde flessen. Weinig klantvriendelijk, zeker gezien het feit dat we een behoorlijke rekening (Euro 112) opgebouwd hadden. Dus geen water gedronken, wel een fles prima witte wijn. Van de 6 oesters van mijn voorgerecht waren er 4 goed, de overige 2 leken hun beste tijd al gehad te hebben en smaakten niet erg vers. Na melding hiervan bij de bediening gebeurde niets met deze mededeling. De sliptongetjes daarna waren goed, alleen de bijgeleverde salade had veel beter gekund. Afgezien van de klacht over de oesters was de bediening heel attent en vriendelijk.
Marjolein P.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Leuke strandtent, kom hier graag. Wel even reserveren van te voren. De sliptongen en fruits de mer zijn erg lekker. De bediening is vriendelijk, op drukke dagen moet je wat langer wachten. Zowel buiten als binnen ziet het er leuk uit, een beetje woonwinkel meets strand.
Arie H.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Mooi paviljoen op het strand in Bergen aan Zee. Een aardige menu kaart met keuzen voor elk wat wils. Plateau noord is absoluut een aanrader als voorafje! De bediening is attent en alert. En wat jammer dan, dat je dan frietjes krijgt uit oud vet......
Lonkers .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Wij hebben dinsdag bij strandpaviljoen noord gegeten en werden goed bediend door een blonde vlotte meneer we hadden gekozen voor de witte huiswijn die heerlijk was en als diner oesters vooraf en een fruits de mer als hoofdgerecht, nou wij kunnen jullie zeggen dat was smullen alles was goed op smaak en in balans en voor dat geld zo'n plateau echt top. Bedankt voor deze gezellige avond, en we komen zeker weer langs.
Carla G.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Is het normaal als je een high tea bestel dat je de thee appart moet afrekenen !!!!!!!!!!!!!!waarom noemen ze het dan een high tea .....
Sasja-v .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Op het buitenterras een plekje gevonden uit de wind. Heerlijk in de zon op een leuk ingericht terras. Na een aperol spritz als aperitief een noord plateau besteld. Mmmm de gefrituurde olijven, gemarineerde garnalen, manchego kaas, iberico ham waren heerlijk. Het komkommersoepje was minder bijzonder. Daarna had mijn tafelgenoot tournedos en ikzelf pannetje met schaaldieren. Beide echt verrukkelijk. Naast het heerlijke eten, de mooie zonsondergang was de bediening en bedrijfsleiding echt heel vriendelijk, vlot en gastvrij. Wij komen zeker terug!!!!
Joep K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Mooie avond aan het strand. Goed plekje gevonden buiten bij aardige, maar wat stijve strandtent. Zonder acht te slaan op eerdere recensies, pasta vongole besteld en sliptongetjes. Het was werkelijk niet te eten. De pasta slecht van smaak en overmatig gekruid en de tongetjes slap gebakken en ronduit vies. Smakeloze dressing op armetierige sla. Alleen de friet was nog een beetje te doen. Bij dit toch wat pretentieuze restaurant, waar op de borden met oesters en Champagne wordt geschermd, lijkt de verhouding prijs en kwaliteit volledig zoek. Voor ons nooit meer Noord.
Thaïs J.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
We hebben hier een all-in ontbijtje besteld met koffie en jus d'orange. Alle producten waren goed, vers brood en jus d'orange. De koffie smaakte ook goed. We kregen echter een overdaad aan broodbeleg. Dus bestelde nog wat extra brood bij. Dit werd niet extra aangeslagen op de bon. De bediening was wellicht wat te relaxed, ook voor ons doen ;-) De setting is erg mooi, direct op het strand. Ook de inrichting is zeer hip te noemen. Veel gebruik van witte meubels. Ik kom hier geregeld wanneer ik in Bergen ben.
Onno Q.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Volgens mij is Strandpaviljoen Noord dit seizoen goed begonnen. Het begint met de binnenkomst. De leuke inrichting gaf mij een prettig gevoel. De bediening is erg vriendelijk en vrolijk. Het eten is redelijk prijzig. Wellicht ligt dit aan de locatie (restaurant ligt achter de duinen aan het stand). Maar het eten was wel erg lekker. De keuzemogelijkheden op het menu zijn voldoende, hoewel wel enigszins beperkt. Eten was goed en ik heb een leuke avond gehad, mede door de bediening en het eten.
Heddynas .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Het was een mooie zomeravond en wat is er dan romantischer om in een leuk uitziend restaurantje aan zee met z' n tweetjes te gaan eten?
Het was er erg vol, maar we vonden nog een plaatsje niet het fraaiste maar daar was niets aan te doen. Bij een vriendelijk studentje ( vertelde ze nadat we het haar vroegen , leuk) bestelden we een prosecco, kwam direct, prima. Daar we geen grote eters zijn , bestelde mijn man de pasta vongole en wilde ik de salade met diverse soorten vis wel , nou dat was werkelijk erbarmelijk!!!! Er waren wat stukken vis, forel, zalm en 2 garnalen op een hoop niet aangemaakte sla gegooid. Zo slecht heb ik zo'n ( zij het niet kostbaar) gerecht nog nergens, maar dan ook nog nergens gegeten ik kan het danook nog niet eens een EEN geven, foei.