Savenije

Dorpsstraat 149-151 7524 CH Enschede Nederland Kaart

Over het restaurant Savenije

Het beste plekje op de veranda

Omgeven door eeuwenoude bomen ervaren bezoekers van Restaurant Savenije de zorg en gastvrijheid die zo kenmerkend is voor het Twentse platteland. Toeristen en zakenmensen vinden er rust en gezelligheid, maar ook de culinaire klasse die van een gerenommeerd hotel verwacht mag worden. Neem plaats op de veranda of in het gezellige restaurant en laat je even lekker in de watten leggen!

Meer informatie over restaurant Savenije

Dinsdag t/m Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Ook vandaag maken we gebruik van de Albert Heijn Restaurantactie om te gaan eten bij hotel restaurant Savenije in Lonneker. Bij binnenkomst valt ons het enigszins gedateerde en huiskamer achtige sfeer. In de grote ruimte zijn de tafeltjes ruim ingedeeld waardoor niet of nauwelijks “last” heb van je buren. Het Albert Heijn menu bestaat uit 3 voor-, 3 hoofd-, en 2 nagerechten. Voor ons zat er beide wat bij maar ik kan me voorstellen dat dit menu te krap bemeten is. We hebben prima gegeten met een vriendelijke en attente bediening. Er was niet op onze voorgerechten aan te merken; 1x Champignons Dordogne en 1x Runder Carpaccio. Als hoofdgerechten hadden we 1x Heekfilet met Roomsaus (precies goed gebakken met een heerlijk sausje) en 1x Rundersucade (heerlijk gegaard met een smakelijke saus). Dit alles werd op het bord geserveerd met wat warme groente (op een bietenpuree die ze wat mij betreft achterwege hadden kunnen laten) en met een mooie verse salade (met helaas geen of wel erg weinig dressing) en heerlijke dikke knapperige frieten. Wij vonden de laatste gang het minste van de avond. De door ons beide uitgekozen Limoentaart op bastagnekoek was te zoet wat melig en zonder lekkere zure “bite”. Jammer! Al met al toch een prima menu met aandacht voor de gast en het eten (mayonaise bij de friet, een amuse van Courgettesoep, gratis fles water op tafel). We proberen het hier in de toekomst vast nog wel een keer.
1mariaterbruggen .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
vrijdag 27 jan. gegeten. Super avond gehad bij Savenije.
Leuke ontvangst, alle tafels waren bezet heel gezellige sfeer. Het eten was perfect , compliment voor de kok.
Vooraf hadden we champignons Dordogne heerlijk. Hoofdgerecht Runder sukade om te zuigen voortreffelijk.
Nagerecht dam e blanche ook super. Alles klopte , wij hebben een geweldige avond gehad. Het personeel en de gastvrouw zijn super vriendelijk tijd voor een praatje echt geweldig. Bedankt allemaal voor de geweldige avond ,tot snel wij komen graag terug.
Rob A.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
de bediening was perfect, leuke jonge mensen die plezier in hun werk hebben. Het eten was minder, ten minste wat ik heb gehad. De champignons en de carpaccio waren minimaal van smaak, eigenlijk was de carpaccio zo weinig dat het niet te proeven was. Mijn vrouw had de sucade en dat was perfect. Maar ik had de paprika gevuld met risotto, en was niet lekker, laf van smaak. Jammer.
In totaal was de 37,50 voor 2 menu's genoeg. Als ik dit bedrag moest betalen voor 1 menu zou ik me opgelicht voelen.
Voor mij zeker geen aanrader.
berwes .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Ja meerdere keren...Super... Zie dat de waardering met 2 is verwijderd...en terecht...Zat er op dicht bij en heb meegekregen hoe deze " dame " te keer ging....Zo gefrustreerd , niet te begrijpen, hoe durf je een super gastvrouw en met geweldig personeel zo te vernederen...en dan niet te vergeten een " topkok "...
Nico D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten; het sucadestuk is echt een aanrader, om te zuigen zo lekker. We hoorden dat er ook negatieve reviews waren en daar snappen wij echt helemaal niets van. Wij gaan Savenije zeker aanraden bij vrienden en kennissen en komen ongetwijfeld nog een keer terug.
Francesco B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Goede restaurant. Goed ontvangen, we zijn verrast door een onverwacht warme courgettemoes zeer lekker!!Twee rode wijn besteld verrassend lekker, niet zuur,zacht en krachtig met een goede afdronk, zoals hoort bij rode wijn, geserveerd met twee glazen naturel water. Carpaccio was goed ,simpel, met verse ingrediënten! De sukade vlees met twee sauzen, was super, mals en sappig, versierd met gekochte groente, precies "al dente",met verse sla, tomaten, en Vlaamse friet niet te hart gebakken. Als dessert citroentaart versierd met slagroom, vlierbessen, bosbessen en een krokante kruidige bodem, heel lekker! Koffie met bonbons. Voor ons twee was de perfecte avond!!
Henna K.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
vandaag het AH menu genuttigd en moet eerlijk zeggen dat het complete menu naar prijsverhouding uitstekend is geweest. De bediening ontzettend vriendelijk, opmerkzaam en het is ons aan niets ontbroken.
We hebben niet lang op de gangen gewacht en de opmaak van ons bord zag er zeer smakelijk kleurrijk en verzorgd uit.
De smaken waren zeer goed op elkaar afgestemd. De sukade was goed gegaard en smolt bij elke hap in de mond. De oerfriet was zeer knapperig en smaakvol.

de ambiance van savenije is vooral rustig, zeer comfortable stoelen waarin je prettig lang in kunt zitten. De algehele sfeer geeft het gevoel alsof je je in een huiskamer bevindt.

Al met al een dikke aanrader.
Heerlijk gegeten en zal zeer zeker in de toekomst de rest van de AH menu komen nuttigen.
John R.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Het was naar wens prijs kwaliteit verhouding is goed.
Hebben een leuke avond gehad en kunnen dit restaurant aan bevelen.
Gerrit R.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Het is een leuk restaurant. Goede ontvangst. Leuk personeel en het eten was van zeer goede kwaliteit. ook was het , ondanks dat het vol was zeer rustig en kon je goed met elkaar praten. Zeker voor herhaling vatbaar.
tamarapol .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten. De rundersukade is echt een aanrader maar ook de vegetarische gerechten zijn lekker.
De bediening is super en zeer gastvrij.
We komen zeker nog een keer terug!
T. T.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Door de positieve recensies voor Savenije gekozen, helaas achteraf.
Als vooraf gekozen voor de campignon dordogne dat bleek te bestaan uit 3 mega champignons, gevolgd door de sukade waarbij de rode wijn wel erg overheerste in de gebonden saus en zeer traditioneel werd opgediend met een roosje bloemkool, broccoli en een wortel. Daarbij een schaaltje met sla, tomaatjes en komkommer en patat. Waar je verwacht bij limoentaart een luchtig en fris nagerecht bleek dit hier niet meer dan een mierzoet stukje bastognekoek met daarop harde laag soort van boter met daarop enkele besjes.
Bij het afrekenen bleek men voor bovenstaand AH-menu zonder verfijning maar liefst EUR 37,50 te durven rekenen. Kortom, de prijs / kwaliteit verhouding is hier ook nog eens volledig zoek en dus geen aanrader.
Huub P.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Erg gezellige ambiance goede zeer vriendelijke service eten was heerlijk goede prijs qualiteit verhouding. Echt voor een herhalingsbezoek waard.
Hester S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Lekker gegeten, fijne bediening, goeie porties. Mooie plek midden in Lonneker aan het Dorpsplein. In de zomer een prachtig terras.
Marleen V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Buiten brandde de vuurkorf en binnen de kachel, het restaurant is gezellig ingericht en het personeel is vriendelijk. Het eten is van super kwaliteit; alle ingrediënten voor een geslaagde avond. Zeker een aanrader.
Remko W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Spontane bediening, kundig met adviseren van wijn. Heerlijk AH-restaurantactie menu. Gezellige en ongedwongen sfeer. Zeker een aanrader!
Corine B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Genoten van een ontzettend lekker diner, waarvan de tweede gratis icm spaaractie AH! Absoluut een aanrader! Gezellig, aardig personeel!
thea.agterbosch .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijk personeel en het restaurant is zeer sfeervol aangekleed met kerstversiering.
Zeker aan te bevelen
Annie S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Het is een rustig restaurant gelegen in dorp Lonneker bij Enschede met voldoende gratis parkeerplek voor de deur. Vriendelijke gastvrouw en goede gerechten.
Eline K.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Na het lezen van voorgaande recensies had ik mijn twijfels. Toch gegaan. Na het hoofdgerecht heb ik tegen de vriendelijke ober gezegd dat ik slechte recensies had gelezen. Hij gaf aan dat met de komst van de nieuwe chef veel verandert is. Mijn partner en ik hebben beide genoten van het eten. Aanrader!
tatee221 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
De carpaccio was zeer waterig, sausje erop wel lekker. De sucade leek alsof het het laatste stuk uit de pan was...helemaal uit elkaar gevallen en lange stukken draadjesvlees, smaak wel goed. De sla zonder dressing...gatsie. Ik vond het al met al zeer 'vlak'.