Savenije

Dorpsstraat 149-151 7524 CH Enschede Nederland Kaart

Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant Savenije

Het beste plekje op de veranda

Omgeven door eeuwenoude bomen ervaren bezoekers van Restaurant Savenije de zorg en gastvrijheid die zo kenmerkend is voor het Twentse platteland. Toeristen en zakenmensen vinden er rust en gezelligheid, maar ook de culinaire klasse die van een gerenommeerd hotel verwacht mag worden. Neem plaats op de veranda of in het gezellige restaurant en laat je even lekker in de watten leggen!

Meer informatie over restaurant Savenije

Dinsdag t/m Zondag vanaf 10:00

Jouw recensie over het restaurant Savenije

Henriette O.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Wil H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Wij hadden dus gereserveerd. Er ws niemand anders om te eten. Er werd een tafel voor ons gedekt in de serre, geen gek idee natuurlijk want dan was er van buitenaf te zien, dat er gasten waren
grietje Z.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Zeer karig menu voor € 37.50. De ober vroeg 10 keer of alles naar wens was. Patat op een groot bord, dus snel koud. Menu erg karig. Carpacio bestaat uit een beetje vlees met kaas erover. salade ziet er niet aantrekkelijk uit.
Dame blanche als nagerecht. men vergat de chocola.
Ellie O.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Het eten was smakeloos, zonder enige creativiteit opgediend en veeeeeel te duur voor wat je krijgt.,....................
Louise M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Ouderwets lekker gegeten. Rundersukade, langzaam gegaard. Zorg aan besteed. Verschillende groentes op je bord, niet mee geknoeid, waar krijg je dat nog? Een frisse salade en knapperige frieten erbij. Top. Enorm genoten.
130946 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Goede hartelijke ontvangst, we werden verwacht. Mooie zomeravond, zonder problemen werd op terras mooi gedekt. Excuses voor de " herenclub" die wat lawaaierig was, maar gezien de mooie dag en prachtig pleintje was de levendigheid eerder een plus als een minpunt.
elbw1954 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Erg vriendelijk bediening - lekker en puur eten
meedenkend uit zich zelf voor een zwangere iets anders brengen
weten wat ze niet en wel mag eten.
gaan er zeker vaker eten
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Met de AH actie op woensdag 21 juni bij Savenije gelunchd. Konden vanwege weer buiten zitten; daartoe werd buitentafel keurig omgevormd tot luxe tafel met wit kleed etc. Bediening was uitermate vriendelijk en klantgericht.
De gerechten waren voortreffelijk; zeker een gelegenheid om hier terug te komen.
sjm S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Goed gegeten voor allerzins redelijke prijs. Een heerlijk sucadelap vind je lang niet overal op de kaart.
Bedienend personeel was vriendelijk en hulpvaardig. Sfeer en uitstraling van het geheel kunnen iets professioneler. Maar het is natuurlijk maar net wat je wenst.
Goede prijs / kwaliteitverhouding. We kunnen een ieder een bezoekje aan dit restaurant aanbevelen.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Dit is een restaurant waar je thuis voelt Ina de hotel eigenaresse komt persoonlijk bij tafel om een welkomst praatje te maken top.
Wolfgang L.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Prima restaurant, uitstekende bediening. Tussendoor werd gevraagd of de chef kok al met het volgende gerecht verder kan gaan. Voor mij is dit nieuw, maar erg servicegericht. Prijs/kwaliteitsverhouding oké, gewoon heerlijk gegeten in een fijne sfeer.
Karin O.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
De prijs voor het menu ligt aan de hoge kant als je het vergelijkt met andere restaurant die een zelfde prijs hanteren. Het eten is goed maar geen culinair hoogstandje.
Michel C.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Porties zijn aan de kleine kant en sober. De presentatie had beter gekund. Kille witte borden. Prijs/kwaliteit verhouding is te duur. Als ik de volle mep had betaald was het te duur betaald en zou ik teleurgesteld zijn. Had het gevoel dat het echt het AH menu was, afgemeten porties.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Wij hadden het 3 gangenmenu wat speciaal voor de AH actie was samengesteld.
Vooraf de rundercarpaccio, deze smaakte goed maar was net iets te koud.
Het hoofdgerecht was sucade,
Het vlees was wel zacht maar naar mijn mening overheerste de smaak van kruidnagel of een ander sterk kruid.
Daardoor is het hoofdgeregd door mij niet opgegeten.
Prijs kwaliteit klopt volgens mij niet zoals in de eerder genoemde beoordelingen wordt geschetst. Te duur voor een simpel en niet smakelijk menu.
Toetje was simpel maar wel lekker
Thessa W.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Heerlijk gegeten! Rundercarpaccio, heekfilet, rundersukade, dame blanche en citroentaart waren allemaal geweldig. Op de woensdag waarop wij er waren, was het restaurant behoorlijk leeg. Met iets meer gasten was het denk ik nog wat gezelliger geweest.
Wilma M.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk gegeten met persoonlijke, erg vriendelijke bediening. We kregen zelfs de eigen fiets van de eigenaresse te leen!
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Mijn zus was op bezoek uit Breda bij mij in Enschede. Dus samen wandelen naar Lonneker. We werden aller hartelijkst ontvangen. We namen plaats aan een tafel in een ruimte die aandoet als een huiskamer. De bediening en gastvrouw zorgen ook voor een sfeer die je het gevoel geeft van thuiskomen. Het eten was goed, voorgerecht, ik: kippensoep, echt lekker, mijn zus carpaccio ook prima. Hoofdgericht, ik vis, heerlijk, mijn zus stoofvlees, ze gaf aan dat het precies goed was, en lekker dus. Mijn zus hoefde geen nagerecht, ik wel: de bastogne koek nagerecht: heerlijk. Dit restaurant is een aanrader, gelegen aan een mooi rustig plein, waar het bij mooi weer ook heerlijk toeven is op het terras. Ik kom zeker terug!
Ria L.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Prima eten, vriendelijke bediening, prijs kwaliteit uitstekend
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Ook vandaag maken we gebruik van de Albert Heijn Restaurantactie om te gaan eten bij hotel restaurant Savenije in Lonneker. Bij binnenkomst valt ons het enigszins gedateerde en huiskamer achtige sfeer. In de grote ruimte zijn de tafeltjes ruim ingedeeld waardoor niet of nauwelijks “last” heb van je buren. Het Albert Heijn menu bestaat uit 3 voor-, 3 hoofd-, en 2 nagerechten. Voor ons zat er beide wat bij maar ik kan me voorstellen dat dit menu te krap bemeten is. We hebben prima gegeten met een vriendelijke en attente bediening. Er was niet op onze voorgerechten aan te merken; 1x Champignons Dordogne en 1x Runder Carpaccio. Als hoofdgerechten hadden we 1x Heekfilet met Roomsaus (precies goed gebakken met een heerlijk sausje) en 1x Rundersucade (heerlijk gegaard met een smakelijke saus). Dit alles werd op het bord geserveerd met wat warme groente (op een bietenpuree die ze wat mij betreft achterwege hadden kunnen laten) en met een mooie verse salade (met helaas geen of wel erg weinig dressing) en heerlijke dikke knapperige frieten. Wij vonden de laatste gang het minste van de avond. De door ons beide uitgekozen Limoentaart op bastagnekoek was te zoet wat melig en zonder lekkere zure “bite”. Jammer! Al met al toch een prima menu met aandacht voor de gast en het eten (mayonaise bij de friet, een amuse van Courgettesoep, gratis fles water op tafel). We proberen het hier in de toekomst vast nog wel een keer.
1mariaterbruggen .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
vrijdag 27 jan. gegeten. Super avond gehad bij Savenije.
Leuke ontvangst, alle tafels waren bezet heel gezellige sfeer. Het eten was perfect , compliment voor de kok.
Vooraf hadden we champignons Dordogne heerlijk. Hoofdgerecht Runder sukade om te zuigen voortreffelijk.
Nagerecht dam e blanche ook super. Alles klopte , wij hebben een geweldige avond gehad. Het personeel en de gastvrouw zijn super vriendelijk tijd voor een praatje echt geweldig. Bedankt allemaal voor de geweldige avond ,tot snel wij komen graag terug.