Savenije

Dorpsstraat 149-151 7524 CH Enschede Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 37.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten

Speciale deals

-30% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Savenije

Het beste plekje op de veranda

Omgeven door eeuwenoude bomen ervaren bezoekers van Restaurant Savenije de zorg en gastvrijheid die zo kenmerkend is voor het Twentse platteland. Toeristen en zakenmensen vinden er rust en gezelligheid, maar ook de culinaire klasse die van een gerenommeerd hotel verwacht mag worden. Neem plaats op de veranda of in het gezellige restaurant en laat je even lekker in de watten leggen!

Meer informatie over restaurant Savenije

Dinsdag t/m Zondag vanaf 10:00

Jouw recensie over het restaurant Savenije

Marie-Anne T.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
TELEURSTELLEND BEZOEK AAN RESTAURANT SAVENIJE. Onze reservering hadden ze niet gezien, want ze keken niet meer "zo laat" naar de reserveringen, dus voor ons geen warm welkom. Er moest een tafel gedekt worden, en dat leek al teveel gevraagd. Toen wij de wijnkaart vroegen, somde de eigenaresse de wijnen op zonder de prijzen te noemen. Er was wel een wijnkaart en de prijzen per fles liegen er niet om. Dit restaurant is duidelijk overprized, zowel voor eten als voor drinken. Het eten was goed, maar niets bijzonders. De heekfilet, was geen heek, maar een andere, onbekende vis. De grootste verrassing was de rekening. Een fles water voor €7,50! Bij navraag bleek dit een fles van 1,5 liter te zijn, en wij hadden 1 liter. De uitleg over de prijs was een warrig verhaal van de fiscus! die de prijs bepaalt aan de hand van het aantal glazen! Dit was de eerste en tevens de laatste keer dat we bij Savenije zijn gaan eten.
J.G.H. B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Meer aandacht schenken aan voor- en nagerecht. Het hoofdgerecht was prima.
De prijs van het menu was te hoog, doch vanwege het 2e menu (AH) gratis acceptabel.
Voor een fles water vonden we 7,50euro wel erg veel.
Marjon V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
We hebben heerlijk gegeten, de bediening was top!
Aanrader!!
Elisabeth S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Vriendelijke bediening. Buiten het AH menu werden mosselen aangeboden. Het eten is eerlijk. Niet verfijnd maar wel lekker. De frites waren helaas niet goed. Slap, niet krokant afgebakken
willy H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Erg lekker gegeten Dit was de derde keer en steeds tot volle tevredenheid. tot volgend jaar.
Maria B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
De amuse (mosterdsoep) was te zuur vonden wij. Had smeuiger gekund. Kippensoep en de schampignons a la Dordogne waren voortreffelijk. Het sucadestuk lekker gaar en goed van smaak. De patat was buitengewoon lekker, niet te hard gebakken in verse olie. De groente , bloemkool en broccolie hadden net heet water gezien dus zo goed als rauw, een misser. De gemixte salade daarentegen lekker en rui gevuld. Het toetje Dame Blanche
vonden wij te koud voor deze koude dag, liever crème Brulee . In z,n algemeenheid was het een heerlijk diner.
De Gastvrouw was bijzonder vriendelijk, daardoor een gemoedelijke sfeer. Zeker de moeite waard om nog eens naar toe te gaan.

M. Boersma en A. Schreur
Mirjam E.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Voor het AH menu was er keuze uit 3 voor- / hoofdgerechten(vegetarisch/ vlees/ vis), plus een keuze uit 2 nagerechten. Het eten was heerlijk. De bediening hield, ondanks dat het druk was, goed in de gaten of iedereen genoeg te drinken en eten had. We hebben echt zitten genieten en gaan zeker nog eens terug.
Heleen A.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Sfeervol restaurant met keurig gedekte tafels. Zeer vriendelijke bediening door meisje en jongen! We kwamen met een kaart van de A.H. restaurantaktie. Amuse mosterdsoep smaakte wel, de champignons Dordogne waren bijna rauw smaakloos en supervet. Als hoofdgerecht hadden we sucadevlees en dat was redelijk, het simpele bordje sla bestond alleen uit icebergsla met een tomaatje, een waterig geheel. De frietjes waren prima en het toetje, coupe dame Blanche in kleine uitvoering, was lekker.
Roy T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Hier gegeten met de AH-restaurantactie. Dat werd ook bij de ontvangst nadrukkelijk benoemd: "U komt voor het AH-menutje", niet nodig want dat wisten we al. Brood besteld, duurde lang voordat het werd gebracht. Voorgerecht, Champignons Dordogne, was een klein portie. Dat gold ook voor de Carpaccio, die veel te koud was en bovendien vrij smakeloos, Parmezaanse kaas ontbrak, de pijnboompitten waren niet (voldoende) geroosterd. Hoofdgerecht Sukade was absoluut niet lang genoeg gegaard, waardoor het vet in het vlees een vervelend mondgevoel gaf, terwijl het vet, indien lang genoeg gegaard, als het ware oplost. Porties waren ook nogal verschillend qua grootte. Groente erbij was fantasieloos, de geijkte wortel met groen eraan heeft zijn tijd wel gehad. De salade was eveneens smakeloos en nogal boers opgemaakt. Het nagerecht was op zich wel lekker, de spuitslagroom, die al ingezakt was toen deze werd geserveerd is echt "not done". De totaalprijs voor een menu kwam ook niet overeen met de prijzen op de kaart op internet, of het nagerecht moet rond 15 euro kosten, maar dat was het zeker niet waard. Mogelijk was e.e.a. afgestemd op de AH-restaurantactie, maar dan slaat Savenije de plank toch echt mis. We waren nog nooit geweest, maar komen ook niet nog eens.
Nadia A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wat hebben wij genoten van dit etentje.. goede service van het personeel & een heerlijk menu! Gewoonweg perfecte sucade!
Salina L.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten en aardige bediening, alleen wel steeds zo’n 50 minuten wachten na elk gerecht, terwijl gasten die later kwamen soms al eerder een gerecht hadden. Ook waren ze de friet en sla eerst nog vergeten bij het hoofdgerecht. Verder was het geslaagd!
Brums .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Vrij lange wachttijd tussen de gangen.
Muziek iets te luid naar onze smaak, valt vooral op als het niet jouw genre is.
Het eten was goed maar weinig verrassend.
Annechien V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
zou er zelf niet meer naar toe gaan er waren meer mensen met klachten die we al horen dat we aan het eten waren

niet aangenaam om te horen
jbeidhofam .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Een echte aanrader, vriendelijke bediening keuze uit gerechten beperkt maar zeer goede kwaliteit leuke intoerage
Een echte aanrader.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Carpaccio was teleurstellend, weinig smaak en overheerst door zout / bouillonpoeder. Salade was slechts ijsbergsla met een schijfje tomaat en een schijfje komkommer; zat ook nog wat zand aan. Rundersukade was wel erg lekker; dessert was prima. Ik vond het ook raar en soms afleidend dat in dit restaurant de TV met voetbal aanstond.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten, er was een overzichtelijk menu met toch redelijk wat keus. Met name de Champignon Dordogne was om van te smullen, maar de stoofpot en het chocoladeijs waren ook erg lekker. De bediening had misschien wat sneller gekund, maar er waren een paar grote groepen en het is ook beter om de gangen niet te snel achter elkaar te hebben en de bediening was heel vriendelijk.
Ik vond de eetzaal gezellig en levendig.
Johan O.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Kwaliteit van het eten was prima. Wel lange wachttijd tussen de verschillende gerecgten.
M.i. kon de keuken de drukte niet aan.
henk H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Prima kwaliteit gerechten ,alleen tussen voorgerecht en hoofdgerecht lange pauze(ruim 3 kwartier)
Correcte bediening,vrijwel geen geluidshinder
Sebastiaan E.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Met ons 2tjes lekker gegeten, de sfeer was goed, we zaten in een redelijk volle zaal en het niveau van geroesemoes was niet te luid, de bediening en service waren top!
Remco S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
De bediening was erg aardig en netjes. Echter werd er door de dame in de bediening geen aandacht aan ons gegeven. Duurde het erg lang voor wij eten kregen (het voorgerecht kregen we bijvoorbeeld pas na 1,5 uur) en stokbrood besteld (zou na 5 tot 10 minuten gebracht worden) echter na 25 minuten werd voorgesteld of we het wilde af bestellen. Bediening en keuken wat dat betreft nog veel te leren.

Eten smaakte goed echter was de groente verschillend qua hoeveelheid per bord en waren de boontjes niet volledig gedopt. Gerechten waren niet af. Normaal 37,50 voor een 3-gangen menu, maar dat is het zeker niet waard.