Savenije

Dorpsstraat 149-151 7524 CH Enschede Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 37.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
      Limoentaart
      Koffie met Mocca

Speciale deals

30% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes.
Niet van toepassing op keuzemenu’s.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Savenije

Het beste plekje op de veranda

Omgeven door eeuwenoude bomen ervaren bezoekers van Restaurant Savenije de zorg en gastvrijheid die zo kenmerkend is voor het Twentse platteland. Toeristen en zakenmensen vinden er rust en gezelligheid, maar ook de culinaire klasse die van een gerenommeerd hotel verwacht mag worden. Neem plaats op de veranda of in het gezellige restaurant en laat je even lekker in de watten leggen!

Meer informatie over restaurant Savenije

Dinsdag t/m Zondag vanaf 10:00

Jouw recensie over het restaurant Savenije

Eduard W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Heerlijk eten in een gezellige ambiance
DJ at the dish X.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Mooie entourage, maar kleine ruimte met drie tafels. Een oude jachtkamer. Aardige, attente bediening. Geen lange wachttijden, Het liep vlot door.
Lekkere kippensoep, met veel stukken kip. Het hoofdgerecht was echter zeer teleurstellend. Een royaal stuk heekfilet. Maar de vis smaakte nergens naar. Waterig, maar ook vettig. De groente was zompig. Lekkere friet wel en hele basale salade. De limoentaart was machtig en vet, De Dame blanche Okay. De wijnen werden goed vol ingeschonken, maar de kwaliteit was zeer matig. De prijs was weer wel goed. Al met al teleurstellende ervaring.
W.a M.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Prima hoe dit restaurant omging met dieet wensen, prettig om zo uit te gaan.
J.R L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Eten was echt goed op de sla na,daar zat zand in, hebben personeel op de hoogte gebracht.
Die hebben het doorgegeven aan de kok. Personeel heeft excuses aangeboden.
Rianne D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Had veel meer verwacht van het eten. Alle verse groenten en fruit waren top. Champignons vooraf veel te vet, vlees hoofdgerecht zout en droog, taartje achteraf bodem te grof. Heel jammer. Met wat kleine aanpassingen een goede tent van te maken.
Okko V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Prima plek om te zijn.
Gezellige sfeer
J. R.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Het was niet erg druk toen wij er waren er was ons inziens voldoende bedienend personeel aanwezig en toch duurde het wachten op de gerechten erg lang. En er was nog een consumptie teveel inrekening gebracht. Wij gaan voorlopig niet weer
FOKJE V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Gezellig en sfeervol. Bediening is perfect. Komen graag terug.
Natasja A.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Met AH actie gegeten bij Savenije. Het viel tegen, alles wat gedateerd, incl. de gerechten. Vond de gerechten vet, bij zowel vis als vlees kregen we vet gebakken courgette als groente, leek gebakken in oud vet.
De sla die geserveerd werd bij het hoofdgerecht zat ook als garnering bij het voorgerecht, niet echt origineel.
Als dessert had ik cheesecake van limoen, maar het was vrij compact alsof er een ingrediënt mist.
De koffie en thee was prima, maar de bonbon was van goedkope plak chocolade. Voor dit geld had een ander niveau verwacht. Een taak voor Herman Den Blijker….
Marie-Anne T.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
TELEURSTELLEND BEZOEK AAN RESTAURANT SAVENIJE. Onze reservering hadden ze niet gezien, want ze keken niet meer "zo laat" naar de reserveringen, dus voor ons geen warm welkom. Er moest een tafel gedekt worden, en dat leek al teveel gevraagd. Toen wij de wijnkaart vroegen, somde de eigenaresse de wijnen op zonder de prijzen te noemen. Er was wel een wijnkaart en de prijzen per fles liegen er niet om. Dit restaurant is duidelijk overprized, zowel voor eten als voor drinken. Het eten was goed, maar niets bijzonders. De heekfilet, was geen heek, maar een andere, onbekende vis. De grootste verrassing was de rekening. Een fles water voor €7,50! Bij navraag bleek dit een fles van 1,5 liter te zijn, en wij hadden 1 liter. De uitleg over de prijs was een warrig verhaal van de fiscus! die de prijs bepaalt aan de hand van het aantal glazen! Dit was de eerste en tevens de laatste keer dat we bij Savenije zijn gaan eten.
J.G.H. B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Meer aandacht schenken aan voor- en nagerecht. Het hoofdgerecht was prima.
De prijs van het menu was te hoog, doch vanwege het 2e menu (AH) gratis acceptabel.
Voor een fles water vonden we 7,50euro wel erg veel.
Marjon V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
We hebben heerlijk gegeten, de bediening was top!
Aanrader!!
Elisabeth S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Vriendelijke bediening. Buiten het AH menu werden mosselen aangeboden. Het eten is eerlijk. Niet verfijnd maar wel lekker. De frites waren helaas niet goed. Slap, niet krokant afgebakken
willy H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Erg lekker gegeten Dit was de derde keer en steeds tot volle tevredenheid. tot volgend jaar.
Maria B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
De amuse (mosterdsoep) was te zuur vonden wij. Had smeuiger gekund. Kippensoep en de schampignons a la Dordogne waren voortreffelijk. Het sucadestuk lekker gaar en goed van smaak. De patat was buitengewoon lekker, niet te hard gebakken in verse olie. De groente , bloemkool en broccolie hadden net heet water gezien dus zo goed als rauw, een misser. De gemixte salade daarentegen lekker en rui gevuld. Het toetje Dame Blanche
vonden wij te koud voor deze koude dag, liever crème Brulee . In z,n algemeenheid was het een heerlijk diner.
De Gastvrouw was bijzonder vriendelijk, daardoor een gemoedelijke sfeer. Zeker de moeite waard om nog eens naar toe te gaan.

M. Boersma en A. Schreur
Mirjam E.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Voor het AH menu was er keuze uit 3 voor- / hoofdgerechten(vegetarisch/ vlees/ vis), plus een keuze uit 2 nagerechten. Het eten was heerlijk. De bediening hield, ondanks dat het druk was, goed in de gaten of iedereen genoeg te drinken en eten had. We hebben echt zitten genieten en gaan zeker nog eens terug.
Heleen A.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Sfeervol restaurant met keurig gedekte tafels. Zeer vriendelijke bediening door meisje en jongen! We kwamen met een kaart van de A.H. restaurantaktie. Amuse mosterdsoep smaakte wel, de champignons Dordogne waren bijna rauw smaakloos en supervet. Als hoofdgerecht hadden we sucadevlees en dat was redelijk, het simpele bordje sla bestond alleen uit icebergsla met een tomaatje, een waterig geheel. De frietjes waren prima en het toetje, coupe dame Blanche in kleine uitvoering, was lekker.
Roy T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Hier gegeten met de AH-restaurantactie. Dat werd ook bij de ontvangst nadrukkelijk benoemd: "U komt voor het AH-menutje", niet nodig want dat wisten we al. Brood besteld, duurde lang voordat het werd gebracht. Voorgerecht, Champignons Dordogne, was een klein portie. Dat gold ook voor de Carpaccio, die veel te koud was en bovendien vrij smakeloos, Parmezaanse kaas ontbrak, de pijnboompitten waren niet (voldoende) geroosterd. Hoofdgerecht Sukade was absoluut niet lang genoeg gegaard, waardoor het vet in het vlees een vervelend mondgevoel gaf, terwijl het vet, indien lang genoeg gegaard, als het ware oplost. Porties waren ook nogal verschillend qua grootte. Groente erbij was fantasieloos, de geijkte wortel met groen eraan heeft zijn tijd wel gehad. De salade was eveneens smakeloos en nogal boers opgemaakt. Het nagerecht was op zich wel lekker, de spuitslagroom, die al ingezakt was toen deze werd geserveerd is echt "not done". De totaalprijs voor een menu kwam ook niet overeen met de prijzen op de kaart op internet, of het nagerecht moet rond 15 euro kosten, maar dat was het zeker niet waard. Mogelijk was e.e.a. afgestemd op de AH-restaurantactie, maar dan slaat Savenije de plank toch echt mis. We waren nog nooit geweest, maar komen ook niet nog eens.
Nadia A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wat hebben wij genoten van dit etentje.. goede service van het personeel & een heerlijk menu! Gewoonweg perfecte sucade!
Salina L.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten en aardige bediening, alleen wel steeds zo’n 50 minuten wachten na elk gerecht, terwijl gasten die later kwamen soms al eerder een gerecht hadden. Ook waren ze de friet en sla eerst nog vergeten bij het hoofdgerecht. Verder was het geslaagd!