Satéhuis

Maandag 17:00 - 22:00
Dinsdag t/m donderdag 16:00 - 22:00
Vrijdag t/m zondag
- Lunch vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant Satéhuis

gerritnieboer .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
De keuze menu is wat beperkt maar wij hebben lekker gegeten! Bediening is vriendelijk en vlot. Wij komen zeker weer een keer terug.
John M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Wij hebben ontzettend lekker gegeten en de bediening was goed ... als we in groningen zijn zouden we daar gewoon weer heen gaan ... heel gezellig groet john en dees
Corrie H.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
wij werden direct geholpen toen we binnen kwamen, de menukaart werd vlot gebracht.
we hadden genoeg tijd om tot een keuze te komen en kregen antwoord op onze vragen mbt de gerechten.
de bediening was vlot (iets gehaast) maar vriendelijk.
het eten was van prima kwaliteit,
aenf.tilstra .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Lang gewacht op de soep, die op de verkeerde tafel was geserveerd. Na de bediening hierop attent gemaakt te hebben, duurde het nog 15 min. voor de soep werd gebracht. Toen volgde erg snel het hoofdgerecht.
Hoofdgerecht: borden rommelig opgemaakt, wel goed van smaak. Toetje (dame blanche) lekker.
j.huizer29 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
boven verwachting heerlijk gegeten en erg aardige vlotte bediening via de site besproken met ah spaaractie. zou erzo nooit binnen gestapt zijn maar een goede leer voor de volgende keer
j.habekotte .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Echt fantastisch gegeten!! Via AH actie, een zeer goede maaltijd voor een laag totaalbedrag. Portie was enorm, mijn vrouw kon het niet op. Ook met mijn hulp bleef er nog wat over...... aanrader!
AstridenJan .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Wederom heerlijk gegeten. Deze keer met de ah actie. Uniek hoe ze de sateetjes zichtbaar op de grill hebben.
Zeker wten dat we er weer eens aanschuiven.
mariannef1 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
We komen hier regelmatig. De satéschotel is altijd lekker, de hoeveelheid precies goed. Het eten wordt snel geserveerd. Voor een snelle maaltijd zit je hier goed maar wil je langer blijven 'tafelen' dan word jje niet weggekeken.
Gert B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Verrassend gezellig, anders je vanaf de buitenkant verwacht.
Het eten is erg lekker en ruim voldoende. Een aanrader om nog eens terug te gaan.
Gaby V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Wij komen al jaren eigenlijk al vanaf de opening. Zij zijn een klein beetje familie geworden. Ik heb fe kinderen zien opgroeien. Altijd gezellig en ze.zijn altijd vriendelijk. Wij komen regelmatig eten. Zelfs familie uit den Haag komen graag.
Harry W.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Saté van de bbq heerlijk, zeker ook de lamssate. Loempia vooraf en ijs met spekkoek na eveneens lekker! Wel tijd voor een opknapbeurtje en de salade bar kan ook een update gebruiken, was ook niet meteen een fijn tafeltje om aan te zitten. Met filmpje in het Groninger forum een fijn avondje uit. Met ah actie voor 30€ gewoon lekker uit eten geweest.
h-folser .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Wij komen terug. Het was erg goed. Echte aanrader!!!!! Vlotte bediening en ook het toetje was super. Vooral de spekkoek.
Mokum8 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
De saté is heel goed maar verder...totaal niet Indonesische smaak.
De pisang goreng met poedersuiker...hoe bedenk je zoiets???
Naai goreng is alles behalve nasi goreng, geen trassi.
De prijzen zijn veel te hoog!
Erg jammer want de Indonesische keuken is nml waanzinnig lekker, zelf Indo maar beschamend dit 'restaurant'
wimenlouise .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
we hadden er wat meer van verwacht. Prima en vlotte bediening maar eten is fantasieloos. Daar kun je veel meer van maken door mix van sauzen, beter en gevarieerder vleeskwaliteit, meer gebruik van oosterse kruiden etc. Ook de inrichting kan een oppepper gebruiken. De naam van het restaurant dekt de lading niet. Met satevlees kun je veel meer doen dan dat satehuis laat zien. Kom op , team satehuis, dit kan beter......
EvaGrim .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Superlekkere sate van echte houtkoolgril. Hele vlotte bediening. Voor leuke prijsjes mag je ook nog van de saladebar halen. De menuutjes zijn een aanrader met veel lekkers. De sate kambing (lamsvlees) is erg lekker en ook de soepjes zijn lekker. Enig minpuntje misschien dat typisch Indische bijgerechtjes zoals atjar, seroendeng en gefruite uitjes ontbreken of in kleine hoeveelheden komen, en de sambal moet je apart bijbestellen. Restaurant zit heel handig tegenover het filmhuis (Groninger forum). Wel reserveren rond het weekend want het is een grote zaak maar kan erg vol zijn. Ook vol zit je hier lekker ruim. Wij zijn er twee keer geweest en vonden het helemaal top!
Vnesz .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Vanavond een bestelling via de website gedaan voor 2x menu nummer 18 Saté Ajam. Na een uur wachten nog geen bezorger gezien, dus gebeld. Er werd gezegd dat de bezorger al een poosje onderweg was. Dus weer wachten, inmiddels was het 19.00 uur geweest en bijna 1,5 uur na de internet bestelling en hèhè daar was het eten. De saté was lauw, de rijst oke en het bekertje ketjapsaus was gewoonweg koud. Alsof het überhaupt nooit warm was gemaakt. We moesten de maaltijd dus eerst zelf opwarmen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij het Satehuis en ik heb dan ook niet zoveel zin er weer te bestellen ondanks de smaakvolle saté's.
Mark P.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Wij waren met een groep van 7 en we hadden gereserveerd. Er was netjes een tafeltje vrij gehouden en de binnenkomst verliep prima. Maar na de hele eet ervaring was duidelijk waarom het restaurant Satéhuis heet - de saté is fantastisch maar al het andere eten is de moeite niet waard.

ETEN
Het eten was vrij wisselend. De spare ribs waren best aardig en dat gold ook voor het meeste andere eten. De saté stokjes en de saus waren beide heel erg goed. De saus was iets donkerder dan sate saus die ik gewend ben en heel erg smaakvol. Het vlees werd op een soort binnen barbecue gegaard waardoor er een perfect "grill" smaakje aan zat.

De rest van het eten was allemaal best lekker, maar vaak zomaar op een bord gekwakt, zelf had ik de Nasi Tjampur speciaal. Hiervan was eigenlijk alleen de sate kanbing heel erg goed. Verder kreeg je een bord met in het midden rijst, en de rest van de gerechten waren er maar een beetje tegenaan gegooid. Daarnaast was bijvoorbeeld de Rengdang helemaal niet zo goed en ook niet lang genoeg gegaard om echt lekker zacht te zijn.

Conclusie ETEN
Prima home-style eten, maar voor een restaurant helemaal niet bijzonder - behalve de Saté. Ga je echt naar het restaurant voor de saté? Dan heb je voor een fatsoenlijke prijs heel goed eten. Voor de andere gerechten zou ik niet terugkomen vanwege het amateuristische niveau in de keuken. Tegenover andere restaurants waar op een hoger niveau gekookt wordt is het ondanks dat ik prima gegeten heb niet eerlijk om meer dan een 6 te geven.

SERVICE
Wij werden netjes bediend door knappe Aziatische dames die hun werk goed verstonden. Zoals je het verwacht in een niet te duur restaurant, geen bijzondere plus of minpunten.

DECOR
Er zijn een aantal vrij comfortabele zitplaatsen en het restaurantje is best goed ingericht. Er is een open keuken, wat ik zelf heel fijn vind en het is er best sfeervol. Achter de bankjes aan de muur zitten de radiatoren, bovendien waren die aan de bovenkant niet super schoon noch goed afgewerkt. Al met al een aardig decor want in deze prijsklasse kom je gewoon kleine nadelen tegen.
Bianca Z.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Vanavond heerlijk wezen eten bij het satehuis, echt super lekker gegeten en absoluut niet duur! Vriendelijk personeel en snelle service! Wij komen hier zeker nog een keer terug! :)
bbfazer .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Heerlijke saté en nog lekkerder vond ik de babi gulling, heerlijk krokant buikspek. Veel verschillende saté soorten, met heel erg lekkere pittige zelfgemaakte ketjapsaus. Je proeft duidelijk de houtskool smaak waarop het vlees gegrild is. Bediening is top door de eigenares zelf. Kortom een aanrader om eens lekker te genieten van de klassieke sate op houtskool, die je zo nergens kunt krijgen.
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
We hebben er prima gegeten. We kozen voor een menu met Lemper, soep en sateschotel, ijs en thee.
Locatie lekker dichtbij de stad.
Goede vlotte bediening.