Satebar (Witte de Withstraat)

Witte de Withstraat 51A 3012 BM Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Satebar (Witte de Withstraat)

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 12:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 23:00

6,4
6,9
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Jaren geleden een keer gegeten. Toen had ik een nasi rames en die smaakte me zeer goed! Als mensen me vroegen waar je een lekkere rames kon eten noemde ik steevast deze Satebar. Vorig jaar dus bij de andere Satebar gegeten en dat viel vies tegen. Met de nadruk op vies. Volgens degene die ons bediende kwam het eten van beide Satebars uit dezelfde keuken. Ik had toen een recensie willen schrijven met een 3 voor het eten en een 10 voor de service want deze aardige man bood aan om het eten van de rekening te halen!
Twee weken geleden toch maar weer deze Satebar in de Witte de With geprobeerd. En nu geen nasi rames maar Guleh Kambing, dat eet ik niet zo vaak. Vies was het niet maar zoals deze smaakte, nee, dat hoeft voor mij ook nooit meer. Je proeft wat de bedoeling is en de geit zit er ook in: daar is dan ook alles mee gezegd.
En mensen doorsturen naar de Satebar: ga ik natuurlijk niet meer doen.
TanteKelly .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Zin in een frisse gado gado liep ik bij de Satébar naar binnen. De serveerster was vriendelijk en nam mijn bestelling snel op en vroeg of ik rijst of lontong bij mijn gado gado wilde. Ik bestelde de lontong en vroeg of deze koud geserveerd kon worden aangezien deze soms warm wordt gemaakt. Mijn verbazing was groot toen de lontong inderdaad koud werd opgediend maar de gado gado WARM! De samenstelling van de groenten was ook om te huilen: welgeteld 1 doorgekookte spezieboon, 2 halve stronkjes broccoli en 2 halve stronken bloemkool op een bergje taugé en kool. Een paar stukjes tahoe en jawel, een half ei. Ongelofelijk hoe je dit kunt verkopen als gado gado. De emping was overigens wel goed en waarschijnlijk zelf gebakken.
Dit alles werd geserveerd op bord dat verdwaald leek uit een TexMex restaurant, geel en rood met 'gezellige' chilipepers op de rand. De volgende keer als ik zin heb in een gado gado loop ik even door naar de Chinees op de hoek. Daar weet ik wat ik kan verwachten als ik dit bestel.
Christian O.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Het eten is minder dan voorheen, maar okee. De prijzen zijn prima, maar frisdrank en appelsap voor 3,50 slaat helemaal nergens op. Jong meisje in de bediening is vooral blij met zichzelf. Jammer. Dat was beter en met een beetje je best doen kom je een eind.
Connerjohn .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
De verschillende Satebarren in Rotterdam waren tot vorig jaar mijn favoriete restaurants om even snel wat te eten. Helaas gaat de kwaliteit nu al een tijdje achteruit. Afgelopen zaterdag weer geprobeerd en helaas was het eten weer niet goed warm en lang niet zo smaakvol als in het verleden. De kipsate was ook niet goed doorbakken maar ik had geen interesse meer om er op in te gaan bij de arrogante bediening. De jonge meisjes in de bediening bakken er weinig van tov de oude garde die er eerst stonden. Tevens maakt die voordeur het een tochtgat.
Smulpaling .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Bekent concept, nu aantal jaren opweg. Verslapping van het geheel. Eten is pre-coocked, wat voor Indisch nog meer smaak behoort te geven maar in dit geval lauwwarm eten. De bediening is ongeïnteresseerd en doet alleen hoogst noodzakelijk. De houten stoeltjes zijn en blijven een crime.
Shaira K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Hapje gaan eten. Eten smaakte niet. Smaak was niet in de kip ingetrokken, alleen de buitenste laag had wat smaak. Kregen een gerecht met pindasambel, slechte kwaliteit pindasambel. Bediening was oke. De verse kokosnoten die wij kregen waren aan de oude kant, dat was aan de smaak te merken
Omar K.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
In 1 week 2 keer geweest en beide keren (net zoals voorgaande keren, wat langer geleden) gewoon HEERLIJK. De sate is echt perfect en de ketjap is ook ongeevenaard. De rijst (gele kuning en nasi) is lekker. De Sajor heeft een lekker kokosmelk smaak en de kipgerechten zijn ook goed.
Service niks op aan te merken. De meiden doen wat ze moeten doen en zijn verder goed aanspreekbaar en servicegericht. Wij komen vakerrrr.
Eat2eat .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Hier komen wij regelmatig omdat je hier top Indisch kan eten tegen een redelijke prijs. De nasi goreng/kuning rames is echt geweldig. Dit is geen restaurant / toko waar je uitgebreid kun / moet tafelen. Een geweldig concept met uitstekende kwaliteit. Bediening wisselt vaak waardoor deze wisselend is van kwaliteit, je hebt hierin geluk nodig. Saté zou van mij beter mogen behalve de Saté Kambing deze is heerlijk. Een aanrader!
Maartje S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Op aanraden van anderen hier gegeten. Meteen bij binnenkomst vriendelijk begroet. Het restaurant zat beneden bijna vol maar er was nog plek voor 4. Lamsate, kipsate en varkensate was erg lekker en de gele gebakken rijst was ook heerlijk. Als dessert een cappuccino en spekkoek maakte het compleet. Erg uitgebreid uiteten was niet het plan dus dit was een goede manier om snel een hapje te eten. Dit straalt de zaak ook uit. Tafels vond ik overigens wel ruim en groot genoeg in tegenstelling tot wat ik van anderen lees. Kortom, lekker eten, vriendelijk personeel een goed idee voor een snelle hap.
Sara85 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Gisteravond hier een hapje gegeten voordat we naar de film zouden gaan. Het was heel rustig in de zaak en hierdoor werden we vlot bediend. Wat tegenvalt is dat de serveerster niet zelf vraagt of we een dessert, koffie of thee willen. Het is zo eenvoudig en juist daarmee kunnen ze weer wat meer geld verdienen, zou ik denken.
Mijn man en ik hadden beide de kip-sate met nasi goreng. De portie is ruim en de sate en nasi zijn lekker pittig. Als je weinig pittig eten gewend bent, dan wellicht al snel té pittig.
De tafeltjes in het restaurant staan wat dicht op elkaar, zodat je al snel bestek van een ander tafeltje eraf gooit, dit gebeurde mij maar ook bij de serveerster gebeurde dit.
Jonatan Q.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Spontaan hier naar binnen gelopen. Oorspronkelijk voor thee en koffie, maar de menukaart sprak ons erg aan. Daarom ben ik zelf voor de sate babi met witte rijst gegaan en mijn vriendin voor ayam rica-rica. Beide gerechten waren erg lekker en de service was prima op één ding na: we hadden gebakken banaan besteld die nooit bij de tafel is aangekomen. De reden hiervoor was waarschijnlijk de wisseling van bediening, want de banaan stond ook niet op de rekening. Een foutje moet kunnen, vind ik. Gezien de prettige ervaring, lekkere maaltijden en prima prijs/kwaliteit verhouding, komen wij hier graag nog een keer terug.
Berno V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Sinds lange tijd weer eens hier gegeten. Ik vroeg de niet al te vriendelijke bediende een gerecht met tempé. Vervolgens wees hij een gerecht aan welke ik bestelde. Helaas zaten daar maar drie stukjes tempé in. Toen ik hem hiermee confronterende gaf hij aan dat dit zo hoorde bij dit gerecht. Hij bood me niets anders aan.

Toen hij mijn gerecht opnam, vroeg hij wat ik erbij wilde: rijst, nasi of gebakken bami. Ik bestelde met bami. Toen ik de rekening kreeg, bleek dat €2 extra te kosten. Hij had mij hierover moeten informeren is mijn mening. Toen ik aangaf dat ik erg teleurgesteld was, was hij niet genegen ook maar iets aan de bizar hoge prijs te doen voor een mager bord bami met slechts enkele stukjes tempé.
Geachte heer/mevrouw, spijtig dat u een slechte ervaring heeft gehad. De 2 euro extra kosten voor nasi goreng, bami goreng en nasi kuning ipv witte rijst staat keurig op de menukaart. U heeft een gado gado besteld met bami goreng, en niet alleen een bami met tempe. Er is aangegeven dat u ook een sg tempe als bijgerecht kunt bestellen.

Reactie van proever:

Als jullie reageren, dan wel dingen zeggen die waar zijn. Er is mij geen bijgerecht geadviseerd en het kan wel op de menjkaaty staan van die €2, maar ik vraag advies en krijg een aanbod van jullie ober. Als het advies dan afwijkt van de kaart, is dat melden wel zo klantvriendelijk. Dat ik gado gado bestelde was mij ook helder. Maar op de menukaart staat niet alle ingriendienten omschreven en ook staat de aangeboden 'gebakken bami' niet zo omschreven op de kaart. Het zijn stiekeme manieren om extra geld te vragen.
Palfleppa .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Voor de museumnacht dachten we even een snelle hap te eten bij de Satebar. Stonden lang te wachten bij de bar voordat iemand ons eindelijk te woord stond. Kregen uiteindelijk een tafeltje bij de ingang. De deur werd wel gesloten voor ons, want het personeel had zelf waarschijnlijk ook door dat er veel gasten met jas aan in de zaak zaten te eten. Iedere keer als de deur open ging, kwam er een koude wind mee naar binnen. Aanrader dus als het wat koud is buiten om niet dicht bij de deur te gaan zitten. Het eten kwam snel en was goed. Wij hadden site ayam kecap die erg lekker was en aya rugjak. In Ayam Rujak zou cocos moeten zitten, maar daar was dan kennelijk heel zuinig mee gedaan. Het decor is simpel en het is echt een zaak waar je voor een snelle hap komt, niet om er uitgebreid te gaan zitten tafelen, want de sfeer straalt snelheid uit.
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Wie tussen 2 films door snel even een hapje wil eten voor een schappelijke prijs, kan prima terecht bij de Satébar. Kleine menukaart, alles apart bestellen, tamelijk grote porties, snel geserveerd door vriendelijk, doch gehaast personeel. Lekker? Ja. Zij het dat alles een beetje standaard is en niets extreem goed of bijzonder smaakt. Ik krijg alleen de indruk, dat er veel opgewarmd wordt in de magnetron. De bami was namelijk aan de buitenkant van de bak warm, maar in het midden hooguit lauw en dat gold ook voor de rijst.
Eliza V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Een jaar geleden hier niet zo goed gegeten,kan gebeuren, deze vrijdag een tweede kans. Twee sate kambing en rijst wilde we delen, we moesten door naar de bios dus wilde niet teveel eten. Ieder onderdeel moet apart besteld worden dus wat krijgen we; een groot bord met sate kambing en rijst en een klein bordje met alleen sate kambing. Hoe onhandig, niks gezegd maar ons wel geergerd. Stel dat je met een zakenrelatie hier gaat eten. Nee beter niet. De sate kambing was taai en dat bij een satebar. De sojasaus te gekruid maar dat is een kwestie van smaak. Kroepoek smaakte nergens naar. Atjar leek uit een potje te komen. Nou volgende keer maar weer naar Den Haag waar je nog orgineel indisch kan eten. Sorry indonesier recencies ik was ook op java en bali dus weet echt hoe sate kan smaken.
Tuinpad .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Ik begrijp werkelijk niet waarom er zulke hoge cijfers voor de saté worden gegeven. Ik vind de smaak vér onder de maat, de saté smaakt beslist niet naar de originele Javaanse saté, ergo, het komt niet eens in de buurt. Lichtelijk gekruid met alleen ketoembar, daarna dichtgeschroeid door kort te frituren en vervolgens afgemaakt op de grill, of ergo, in een grillpan. Geloof mij, hier krijg je echt geen originele Javaanse saté zoals wordt beweerd. Schouderophalend wordt er gereageerd op mijn klacht over de smaak. Eens, maar nooit meer!
Hana H.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Als rasechte Indonesiër vind ik dat de satébar een van de weinige restaurant is dat heerlijk Indisch eten serveert! Al zijn de porties van de saté's groter dan die van Indonesië, de smaak is wel aanzienlijk goed. Dit geldt niet alleen voor de saté's, maar ook gerechten als daging bali en babi rica rica. De gemiddelde porties zijn niet te ruim en ook niet te weinig, je eet met gemak je bord leeg en zit met een goedgevulde buik. Wat ook leuk is: gerechten kunnen nogal pittig zijn, ze zijn dus niet erg aangepast op de 'Hollandse tong', hulde! Service mag echter wel wat sneller, als klant moet je soms namelijk moeite doen om de aandacht van het personeel te vangen.
Yvette E.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Wij zijn nu al zo vaak geweest ook bij Restaurant Indonesia.We gaan vaker indonesisch eten (ben zelf van indonedische afkomst ) vind echt alles super lekker!De satekambing is zo mals en goed gekruid zoals alles.Heerlijke gerechten de gado2 is mn favoriet met de kambing.Het personeel is heel vriendelijk en werkt echt keihard,en het is in alle zaken altijd druk.Dat zegt genoeg denk ik,sowiso heel goed betaalbaar en je krijgt echt veel:-)Dus voor ons is de satebar THE
BEST!!
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Gisteravond hier gegeten voor de eerste keer. Nog net buiten kunnen zitten met de terrasverwarming aan. Het eten is ok. Ik had kousenband met taugé en aardappel, echter dit wordt geserveerd als een hoop met een hoop pindasaus erover. Daardoor is alles erg zompig. Ik vond het niet bijzonder, heb mijn bord niet leeg gekregen (heb ik normaal nooit). Mijn tafelgenoot had kip met een kecapsaus. Deze was wel goed te doen, maar ook niet bijzonder van smaak. Wellicht hadden we de verkeerde gerechten gekozen en hadden we strikt voor de saté moeten gaan, maar het eten wat we nu geproefd hebben zou ik zeker niet voor terugkomen. De bediening was ietwat gehaast, wel vriendelijk, maar je voelt je niet per se gelijk welkom. De jongen uit de bediening was wel erg hartelijk! Tafeltjes zijn erg klein en als je pech hebt zit je zowat op schoot bij je buren. Al met al voor deze prijs best redelijk gegeten, maar ik zou niet terugkomen. Als ik dan voor fastfood zou gaan dan biedt de Witte de With genoeg betere/goedkopere opties.
Rears .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Hier op een zondagavond bij toeval beland. Het eten was van ons allebei erg lekker, boven verwachting. De nasi was wel te pittig, eigenlijk bijna niet te doen hoewel we allebei van pittig eten houden. De saté en de tofu waren prima gekruid. De bediening is snel en efficiënt, je moet hem wel zelf wenken. De bediening weigerde vreemd genoeg een voorgerecht te serveren, omdat het te pittig zou zijn zonder rijst. Decor is basic.