Satebar (Rodezand)

Rodezand 34A 3011 AN Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Satebar (Rodezand)

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
7,1
Jansjes .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Wij zijn al jaren fan maar nu holt de formule van de satebar hard achteruit.
In de praktijk werkt er maar 1 persoon in de bediening. Altijd correct en vriendelijk maar loopt zichzelf voorbij. Komt jachtig en gehaast over. Het eten is prima met name de Lamssate met Kecabsaus, maar na de piektijden krijg je indruk dat je de leftovers geserveerd krijgt. Minder vers. Kwaliteit bewaken is wel een tip. Het decor is hoognodig toe aan vervanging. Bij binnenkomst stoffering banken en stoelen vol vlekken, staat niet uitnodigend , tip of reinigen of vervangen. Toilet en trappen schrijnend. TRAPTREDEN aan elkaar geniet het is wachten welke klant het eerst uitglijd danwel een val maakt. Toiletten kapotte deuren en verlichting. Satebar het is 1 voor 12, investeer in je zaak en in je klanten.
Eat2eat .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Heerlijk een Nasi Goreng Rames besteld als lunch ;-). Ik ervaar dit restaurant als één van de betere Indonesische restaurant voor een zeer betaalbare prijs ook nog eens. De smaak is zeer authentiek en de porties zijn ruim geserveerd. Smaak is echt indo keuken! Wanneer je uitgebreid wilt eten bestaat de mogelijkheid om boven te eten. Zeer goed concept.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Goede plek voor een heerlijke Indische maaltijd. De saté is heerlijk, aangevuld met longton en gado gado. De nasi, soto soep, mihoen, alles smaakt heerlijk. Alles is ruim voldoende, goed heet en heel betaalbaar. De bediening is heel aardig en snel. Kortom, een plaats waar ik regelmatig een hapje eet.
Huis03 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
We komen hier erg vaak en eten dan altijd sate kambing met lontong. Deze is altijd even lekker! Vriendelijke bediening. Op een of andere manier nodigt de inrichting en/of verlichting niet uit tot lang tafelen. Dat is jammer, want verder is het een leuke zaak.
Jasonprins .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Op een dinsdagavond met een collega de sate kambing met gele rijst besteld en als bijgerecht de acar ketimun. De sate is werkelijk hemels. Goed gegrild en de rijst vol van smaak. Mijn collega heeft een nasi rames besteld met een Sate babi kecap als bijgerecht. Dat was iets teveel voor 1 persoon.

Bediening is vriendelijk en attent, wel een kleine zaak.

Voor herhaling vatbaar
Rinekevandergraaf .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Nasi Goreng Rames gegeten veel heel veel tauge en bonen en alles dreef in het vocht.
De saté was ook niet je van het. Wij komen hier niet meer terug!

Soetje .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Eten is lekker maar niet exclusief. Saté kambing staat op de kaart als lamsvlees. Het hoort geit te zijn. Nasi is achteruit gegaan. Vroeger vaker gegeten en destijds was het eten smaakvoller. In Rotterdam wel de enige echte bekende Indonesisch restaurant.
Fan Of Food .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Ik ben hier met een vriendin gaan eten en we namen dit keer de Saté Ayam Kacang met voor mijn vriendin Nasi Goreng en voor mij Bami Goreng erbij. Ons favoriete bijgerecht Pisang Goreng erbij gekozen en gemeld dat we alles op goed hete temperatuur wilden hebben. Helaas bleken onze schotels toch niet te stomen van de warmte, dus maar teruggegeven. Ondertussen werd wel al het bijgerecht neergezet. De schotels kwamen daarna wel wat warmer terug, maar het blijkt moeilijk te zijn om iets goed heet op tafel te zetten. Mogelijk speelt het een rol dat er eigenlijk twee restaurants zijn waar de keuken voor werkt. De keuken ligt namelijk een verdieping hoger bij Restaurant Indonesia. We gaan voortaan wel weer naar de vestiging aan de Karel Doormanstraat. Daar wordt het eten trouwens ook net even wat pittiger gekruid, wat onze voorkeur heeft. De bediening was netjes en vriendelijk. De zaak heeft een simpele inrichting, met net genoeg ruimte voor ieder tafeltje.
Iamalittlepiggy .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Goed adres voor een bord vol Indonesische heerlijkheden. Ajam Goreng is een aanrader evenals de verschillende soorten sate. Daging Blado kan af en toe heel pittig zijn, dus niet zomaar zonder te proeven een hap aan je kind geven!
Alexander R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Wordt het minder? Misschien een drukke vrijdagavond...

Satébar zit tussen fast food en dining-in in. Voor een kleine 40 euro voor 2 personen kan je een prima maaltijd krijgen. Deze avond was het vrij druk en daarbij leek het personeel het niet helemaal onder controle te hebben. Beroemd om dat saté nam mijn vriendin de sate ayam kecap en ik de sate babi kacang, met losse nasi. Het was wel eens beter en bij een afnemende kwaliteit komt een snelle goedkope wokmaaltijd bij een nabijgelegen concurrent eerder in aanmerking.

We zullen toch twee keer nadenken, maar komen vast nog eens terug.
Janjanzen .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Vaker hier gegeten, maar heden nieuwe bediening en kok. Paar losse gerechten plus rijst besteld. Bij opdienen werd pas gemeld dat de helft was uitverkocht. Alternatief gerecht kwam pas toen rest bijna op was. De balisaus was smakeloos, de kipsate leek gekookt ipv gegrild en taai. Op klachten werd gereageerd door beide personeelsleden met onbeschoft geschreeuw. Ik had het er nog nooit zo leeg gezien bij de lunch maar begrijp nu hoe dat komt.
Marcel120377 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
2 x per jaar is dit restaurant een vast adres waar ik met een goede zakenrelatie eet.
de rames gerechten zijn altijd van goede kwaliteit. daarnaast nemen we altijd een portie sate kambing die altijd heerlijk is. Dit keer hadden we ook de sate manado kacang. Deze smaakte perfect.
de kroepoek als voorgerecht was wat aan de taaie kant. Het bier sloeg tot 2 maal toe in 1 glas dood, maar werd wel op tafel gezet.
het restaurant heeft een een wat zakelijke uitstraling
Fred9174 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Vanavond bij sate bar gegeten, viel heel erg tegen, taaie rendang, taaie kroepoek en haren in mijn eten van zeker 20/25 cm lang. Komhier nooit meer. Zal het doorgeven werd er gezegd.
Freddy S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
De Sate Kambing is hier erg goed. Ik heb ook andere gerechten gegeten hier maar de sate heeft mijn voorkeur. De bediening is correct maar meer ook niet, wat onpersoonlijk. Prima eettentje om even snel een hapje te doen, je hoeft niet lang te wachten maar het is ook geen gezellig resto om lang na te tafelen. Prijzen zijn laag.
Ester D.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Inmiddels 3x geweest. Lekker indonesch eten voor een hap tussendoor. Boven kan je uitgebreider eten. De satebar heeft een uitgebreide menukaart met voldoende vega opties. Bediening is snel en netjes behalve als iets nietp goed is gegaan. Dan is de klant beslist GEEN koning en wordt je zelfs (beleefd met een glimlach, maar toch...) tegengesproken.
Henkie13 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Altijd goed voor even een snelle hap, is niet een zaakje om lang te tafelen.
De gerechten zijn vers uitstekend bereid en vlot klaar, bediening altijd attent en behulpzaam.
Sate kan wel eens droog zijn maar ligt waarschijnlijk aan wie deze bereidt, maar de smaak is top.
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
We hebben gisteren genoten van een heerlijke gado gado met lontong, sate ayam kecap en sate Manado kacang. De bediening een oudere, lieve Indonesische man was erg prettig. Voor wat betreft de inrichting: het ziet er allemaal keurig uit, maar mist zoals bij vele Indische restaurants gezelligheid. Prima adres voor een snelle lunch
D1980 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Ik ben een enorme fan van satebar! Het eten is verrukkelijk. Ik kom minimaal één keer per week :) De service is normaal ook fantastisch! Wat mij echter 2 weken geleden op een zondag opviel, was dat er maar 1 bedienster rondliep! Ik had het zo met haar doen, ze was letterlijk aan het rennen en het zweet liep bijna van haar voorhoofd ! Ondanks dat, was ze erg klantvriendelijk en liep ze toch met een glimlach op haar gezicht! Ik zou toch op de drukke dagen meer personeel inzetten. Zo heeft u tevreden klanten en tevreden medewerkers. Tot snel!
Alexander R.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Top prijs-kwaliteit Indonesisch!

Satebar "Indonesia" adverteert zelf al met "de beste sate van Rotterdam", en daar is niets aan gelogen. Mijn vriendin kende Indonesia nog niet, ondanks dat ze groot liefhebber van de Aziatische keuken is. Misschien dat het komt door het prima aanbod van Aziatisch in de buurt rond de Meent (zie onze andere beoordelingen).

Boven de Satebar zit het restaurant. Voor het eten kun je zitten aan de pakweg 10 tafeltjes, maar ook aan de bar. Dit is een heel huiselijk concept en maakt dat iedereen zich thuisvoelt, je komt thuis om even lekker bij te komen en een hapje te eten. Passend is dat alles vrij dicht op elkaar zit, dus verwacht niet veel privacy, maar dat is ook niet de bedoeling. Het is een plek om mensen tegen te komen, maar ook leuk voor 2 of 4.

Het eten is zonder fratsen en erg goed. Super kwaliteit vlees, groenten en nasi. Lekker vers en geweldig van smaak (en lekker pittig!). Alles wat je kiest is goed, dus twijfel niet, je komt toch weer terug :-). Je kunt binnen 30 minuten in en uit zijn, of blijf wat langer hangen. Amper 3 tientjes later heb je heerlijk gegeten en gedronken (alleen de koffie zou ik laten).

Tot de volgende keer!
Camminga .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2013
Gewoon lekker goed en redelijk authentiek Indisch eten, Sate Kambing was zelfs echt goed ,maar de Nasi Rames mocht er ook zijn ,met in ieder geval knapperige groenten. Interieur beneden nodigt niet uit om eens een hele avond te blijven zitten en bij te kletsen. Meer eenzaaak : eten en weg wegwezen .