Satebar (Karel Doormanstraat)

Karel Doormanstraat 332 3012 GP Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Satebar (Karel Doormanstraat)

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
5,9
Dannik .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Vandaag voor de zoveelste keer naar de satebar geweest. Het lijkt erop of er een nieuwe eigenaar is. Satebar vonden we altijd erg lekker maar na vandaag kom ik daarop terug, de saté was karig en droog, de satesaus was zo anders van smaak ( waterig met weinig smaak) en de zoete kip was ook droog en smaakloos. De lontong was volop waterig en de bami was smaakloos en smerig te noemen. De porties zijn beduidelijk kleiner geworden.
De zaak zelf begint ook wat af te takelen en het pinnen achter de bar was ook erg vreemd en armoedig.
Voor ons geen Satebar meer, wat ooit de lekkerste saté was is tegenwoordig een croma pakje saté uit de vriezer geworden.
Erg jammer wat een teleurstelling
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Ben over de afgelopen paar jaar regelmatig in deze vestiging wezen eten. Vandaag was het toch een stuk minder aangenaam. Zoals meestal was er maar 1 serveerster in de zaak die vanavond helaas niet oplette. Sate ayam met witte rijst besteld en sate ayam met gele rijst gekregen. Verder geen probleem, ook lekker. Er werd niet gevraagd of het naar wens was, voor een 2de drankje moesten we de serveerster ook zelf aanspreken. Bij het afrekenen bleek dat het restaurant plotseling geen American Express meer accepteert, terwijl de stickers met het logo daarvan gewoon nog op de deur hangen. Als ik aanbied om dan maar contant te betalen blijkt dat dit ook niet meer kan. Enkel pin is nog geaccepteerd. Dan sta je als gast toch mooi voor schut als je alleen cash en je Amex kaart bij je hebt...
Al met al een teleurstellend bezoek.
v.d. Linden R.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Afgesproken met een zakelijke relatie.
Het restaurant is erg klein, of ze proberen te veel tafeltjes te proppen in een te kleine ruimte.
Het eten was prima! De bediening was aardig.

De volgende keer kies ik toch een ander restaurant uit vanwege de opgekropte inrichting.
Jack W.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Ooit met vrouw en wederzijdse vriendin wezen eten bij een sterrenrestaurant in Rotterdam en de volgende dag hier. Stiekem vonden we het hier lekkerder. Misschien niet authentiek Indonesisch, maar de saté is prima, met lekkere (pikante) nasi en een vlotte bediening. Geen plek om uren te blijven zitten, wel om heerlijk te eten.
Marco X.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Altijd goed eten hier. Ik blijf me echter verbazen over het feit dat de 'bazen' besluiten om 1 serveerster in te zetten op zo'n vaak goed gevulde zaak. Resultaat: heel lang wachten op alles, ergerlijk. De serveerster neem ik niets kwalijk, die vliegt rond om iedereen te bedienen. Het is doodgewoon minachting vh management naar hun klanten toe.
André T.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Terug van vakantie uit Duitsland hebben we met z'n vieren gegeten bij Satebar. Wij hebben soto ayam en sate kambing (één met lontong de rest met witte rijst). De gerechten waren lekker en sate kambing vlees was maals. vriendelijke en snelle bediening.
Albert S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Ik heb Nasi Rames besteld en helaas was dit niet lekker. Het vlees was droog, er lag erg veel rijst op mijn bord en de groenten waren veel te gaar.Verder geen saus te bekennen. Ik vond het een enorm teleurstellende ervaring
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Altijd lekker om te lunchen. Laatste keer Sate Kambing en Sambal goreng tempé genomen en die smaakte fantastisch. Ik kom terug.
loempialover .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Ik bestelde de sate babi kacang (varkenssate met pindasaus) met bami goreng. Ik vond het apart dat er geen witte rijst bij de sate bij komt. De prijs voor de bami goreng vond ik te duur aangezien de bami smaakloos was. De sate was wel lekker op smaak.
Arjan G.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
vanavond in de satebar karel Doorman straat gegeten. De Soto Ayam was geen ayam in te bekennen en was zuur met sambal er nog een beetje smaak aangegeven maar toch niet opgegeten. Sate Manado varkens vlees leek te vaak in en uitgevroren en gort droog en de bij behorende pinda sauceleek meer op pindakaas. Dus niet voor herhaling vatbaar zonde van het geld
Claudiadelbosco P.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
De Satebar is mijn favoriet voor even snel wat eten en het verveelt nooit.

De gerechten zijn altijd even lekker en veranderen nooit (positief). Ik neem altijd de kipsate met pindasaus en nasi goreng met gebakken banaan en vraag ook altijd naar de sambal HEERLIJK.

De prijzen zijn in verhouding en de porties zijn voldoende.

Tot snel weer!
Florianne D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Leuk en modern restaurant. Vooraf soto ayam soep, goed gevuld en heerlijk gekruid. Hoofdgerecht nasi met malse kipsate. Vriendelijke bediening.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
voor een lunch een aardige gelegenheid om een hapje te eten. De kwaliteit van de saté is redelijk net niet te droog. De bijgerechten gado-gado en nasi goreng heb ik ik Rotterdam beter gegeten. De bediening is vriendelijk het decor netjes/modern.
Taco V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Voor de derde maal in 4 jaar daar gegeten. Helaas vergeten dat ik toen bij de tweede keer pas tevreden was, en daardoor het verkeerde gerecht koos: bami rames. Fout, helemaal fout. Het heet hier SATEHbar, ik had dus SATEH moeten bestellen en niet iets anders. Links en recht werden de heerlijkste satehschotels opgediend. Mee-eter verging het met zijn nasi rames iets beter, al kreeg hij witte rijst ipv nasi goreng. Twee personen bedienen er, de dame schenkt aanmerkelijk royaler dan de heer. Rustige sfeer, geen muzak, leuk punt in Rotterdam. Vlotte bediening, leuke inrichting, iets te weinig ruimte tussen de tafels. Maar niet hinderlijk. Terugkomen? Ja, maar dan dus voor de sateh!
Misskan .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
We mochten bij binnenkomst zelf een tafel uitkiezen. Wij hadden niet heel erg trek dus wij kozen voor 2 soorten sate, soepje en extra bami. De lams sate was voortreffelijk, kipsate in satesaus niet heel bijzonder. De bami was iets aan de droge kant. De sato ayam soep is niet wat ik normaal gewend ben bij andere surinaamse zaken. Er mag kwa ingredienten wel iets meer in, het was overigens verder wel vol van smaak. Voor een snelle hap is het zeker aan te raden.
Denise E.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Gisteren heb ik met een vriendin gegeten bij de Satébar aan de Karel Doormanstraat in Rotterdam. We werden warm verwelkomd en mochten zelf een plekje uitzoeken. We kozen voor een plekje op de lange bank. Ik zat op de bank en voelde me net een kleuter aan een ''grote-mensen-tafel''. Heb dus even mijn jas onder mij kont geschoven zodat ik op ooghoogte zat met mijn vriendin. Een minuut later kwam er aan het tafeltje ernaast twee andere personen zitten. Ik moet zeggen, dat was wel erg dicht bij elkaar. Dit verklaart het cijfer voor het decor. Dit kan absoluut beter... Zo, nu hebben we de negatieve dingen gelijk maar gehad. Over op de positieve dingen (en die zijn er in overvloed!).

Als voorgerecht hadden we beiden de Soto Ayam (€4,-), de javaanse kippensoep. Een grote kom met heerlijke verse kippensoep, voorzien van verse nog knapperige taugé en een lekker eitje. Dit gerecht is bijzonder vullend. Ga je dus lunchen, ga dan alleen voor de soep. Dat is meer dan genoeg!

Oeps toch nog een negatief puntje - wat kwam het eten snel! Onze kommen soep waren weggehaald en 10 seconden later stond het hoofdgerecht al op tafel! Daar mag wel wat tijd tussen zitten in mijn ogen.

Gelukkig was het hoofdgerecht een heerlijk simpel bord vol Indonesie! Beiden hadden wij de Sate ayam kacang - saté van kip met pindasaus - (€7,75) besteld. Ik had daarbij Bami Goreng (€4.00) en mijn vriendin Nasi Goreng (€4.00). De saté was werkelijk verrukkelijk! Precies wat wij verwachtten van een satebar ;-) Perfect gemarineerd en supermals. Ook de pindasaus is heerlijk en was gelukkig goed in verhouding. Niet te veel en niet te weinig. De bami is een prima bijgerecht maar de saté op zich zou al voldoende zijn! Daarbij zat er nog een (in mijn ogen iets te weinig, want lekkere (!) ) zoetzure groenten salade bij. Al met al was het gerecht verrukkelijk!

Jammer wel: ze hebben geen toetjes. Op zich niet erg, want ze zitten naast ijssalon Capri. Helaas voor ons was deze toen wij weg gingen gesloten :-(

Wij hebben gezellig en vooral lekker gegeten bij de Satebar aan de Karel Doorman straat. Ik kom zeker nog eens terug!
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Als voorbereiding voor een avondje Vrienden van Amstel Ahoy, besloten wij (gezelschap van 8) te eten bij de Satebar. Wij hebben hier absoluut geen spijt van gehad. Ik had een Sate Ayam Kacang besteld. Voor mijn gevoel zijn de recepten traditioneel, misschien licht verwesterd, maar de smaken waren uitstekend. Fijne dunne bami wordt erbij geserveerd, maar je kunt ook kiezen uit rijst of nasi. De service was erg snel, maar daarom is het ook een 'bar'. Het eten is ook heel goed betaalbaar, en prima geschikt als bodem voor een avondje uit. Je zult er best lang kunnen zitten, maar als je één gang neemt kun je ook weer binnen 20 minuten buiten staan.
Jan-Willem1967 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Afgelopen zaterdagavond voor de tweede keer bij de Satebar aan de Kareldoormanstraat gegeten. Ik en mijn tafelgenoot hadden de nasi rames genomen met apart 4 stokjes saté kambing genomen. Het eten is goed vullend maar niet bijzonder te noemen. Daarentegen is de prijs wel goed. Service is ook goed, lekker vlot en erg vriendelijk. 1 serveerster (Aziatische vrouw) was erg attent, had oog voor detail en ondanks de drukte maakte ze tijd voor een praatje. Wij komen hier zeker nog eens terug.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Na allerlei enthousiaste verhalen over de Satebar die in de Karel Doormanstraat geprobeerd. Het viel ons wat tegen: de vegetarische loempia was erg klein en de smaak ontbrak eraan. De sambal erbij was wel goed. De hoeveelheid kipsaté was voldoende, het vlees was redelijk mals, maar de satésaus was wat vlak. Echt minpunt was de groente: een beetje komkommer in zuur. Er was één serveerster, die niet erg oplette, dus we liepen af en toe zelf maar naar de balie. De aankleding is eenvoudig, maar het staat zo vol, dat je nauwelijks uit de voeten kunt, ook al is het erg rustig. De prijs viel dan wel weer mee.
Fayruz .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Ik was al verschillende keren langs de 'beste' Satébar van Rotterdam gelopen, dus ditmaal maar eens uitproberen. Echter geen sate genomen, maar een medium-pittig rundvleesgerecht met kokosmelk en hete boontjes als bijgerecht. Er zat echter kraak noch smaak aan het geheel! Het vlees was bovendien niet heel mals en sommige stukjes waren zelfs uitgedroogd. De boontjes waren melig en echt zonder smaak. Ik vroeg - en kreeg - wel lekkere huisgemaakte sambal erbij om het geheel een beetje op te peppen. De bediening was wel vriendelijk en snel. De tafeltjes staan erg dicht bij elkaar, dus je kunt de gesprekken van je buren moeilijk negeren. Nee, niet voor herhaling vatbaar helaas..