Sarinandé

7,2
6,7
Tuinpad .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Een gedateerd (afhaal)eethuis, waarbij de inrichting somber aandoet. De gerechten worden NIET vers bereid. Ik weet dat dat ook niet altijd mogelijk is omdat de meeste gerechten een lange voorbereidingstijd genieten, maar kom zeg, zelfs de saté óók opwarmen in de magnetron....!? Hierdoor was er zoveel smaakverlies (doorgekookt) dat ik het werkelijk niet te eten vond. Mijn partner nam een schotel met gesmoord rundvlees en dit vlees was zo pittig dat haar de tranen over de wangen liepen. De jongedame in de bediening had haar per abuis de pittige variatie voorgezet. De bestelde cappuccino bevatte geen melk maar alleen wat schuim. Dit was voor ons eens maar nooit meer.
NomihoshiBanchou .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Echt Indisch eten doe je in Den Haag bij Sarinande. Ze serveren omvangrijke rames schotels en ook de pittige ikan bali is niet te versmaden. Prima om met een (klein) gezelschap te gaan lunchen. Het kan binnen soms wat krap zijn, maar bij mooi weer kun je ook met je glas tjendol op het terrasje in de achtertuin in de zon gaan zitten.
Robert V. W.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
In Den Haag is er veel keuze in Indonesisch eten. Dat maakt een beoordeling kritischer. Sarinande is een prima Indonesisch restaurant wat meer accent moet gaan zetten op het restaurant zijn, met alle kwaliteiten die daar bij horen:

Het eten is goed, maar niet echt spannend of verrassend. Je kunt ook eten afhalen. Al het eten ligt in de toonbank en je kan ook aanwijzen wat je wilt en gaat een magnetron in. Dat doet af aan de smaak en beleving.

De traditionele keuken mag wat winnen aan kwaliteit (minder opwarmen) en originaliteit, Er is meer dan bami en nasi en wat gerechten er om heen; weg bewegen van een afhaalcentrum naar een volwaardig restaurant.

De zaak wordt veelal gedreven door 1 persoon, waardoor de bediening kan haperen. In alle gevallen correct en vriendelijk, maar wellicht door de drukte geen feest van herkenning en begroeting bij een wekelijks bezoek... Klantenbinding doet er toe!

Het decor is erg somber en van een verleden tijd; niet echt gezellig. Rood skai en verkeerde belichting (TL licht?) dragen niet bij aan een goede sfeer, net als de toonbank. Alsof je in een snackbar zit...

Advies is meer in te gaan inzetten op een echt Indonesisch restaurant. Afhalen aan de achterdeur. Er is potentie zo nabij de Theresiastraat.
Shannonx .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Heerlijk gegeten. De bediening is zeer vrolijk en vriendelijk, zoals het hoort bij Indonesië! Mijn aanraders zijn zeker de babi panggang spek en de nasi goreng rames Sarinandé. Top!
Arjana B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Via Indonesische vrienden ben ik in contact gekomen met Sarinande. Ik had op korte termijn een plek nodig waar ik met vrienden mijn verjaardag kon vieren en direct door kon naar Amsterdam, omdat het vlakbij centraal station is gelegen.

Zelf heb ik niet veel verstand van Indonesisch voedsel, maar daar kwamen mijn vrienden goed van pas. We hebben 'Rijsttafel Sarinande' besteld voor 8 personen en kregen veel variërende gerechten van pittig tot zoet, zelfs met de vegetariërs is er rekening gehouden.

Eindstand waren we erg tevreden over de bestelling, de service en de snelheid. Enige oomerking die ik kan maken is het decor, waar iets meer aandacht in gestoken kan worden.
Christine77 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Een heerlijke Cappuccino bij Tabasco op het terras, maar aangezien we meer trek hadden in iets pittigers toch maar gekozen voor het indonesische eethuisje Sarinandé precies om de hoek. De eigenaresse was nog even de vloer aan het moppen en aangezien het toch mooi weer was leek het terras op de binnenplaats een goede optie. Best wel een uitgebreide kaart en een Nasi Kuning leek ons wel wat. Een geroosterd ( opgewarmd) sateetje babi erbij maakte de maaltijd compleet (dit sateetje smaakte best dus hoe zou een vers geroosterd sateetje dan wel niet smaken)
Ja en waarom nou Nasi Kuning? Gewoon omdat de Nasi Putih nog niet klaar was. Hoewel niet alles op het bord door en door warm was smaakte het niet verkeerd. Zou ik er nog een keertje komen? Misschien wanneer ik in de buurt ben.
Ilona2 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Bij dit restaurant kom ik geregeld voor de lunch. Nog steeds geen recensie geschreven omdat het eigenlijk gewoon constant goed is en prettig om heen te gaan. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Eten is authentiek. Inrichting niet bijzonder, maar wat maakt dat uit. Ook nog betaalbaar. Een aanrader dus.
Epicure .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Hier de Nasi Koening schotel gegeten met rendang, sambal goreng telor, tempeh, pittige kip en sambal goreng boontjes. Allemaal prima van smaak, maar vrij zout. De gele rijst leek te zijn gemengd met witte rijst en miste de normaal zo heerlijke kokosgeur. Ook vrij droog van structuur. De liefde leek een beetje te ontbreken.
Bediening was vriendelijk en geduldig en gaf goed advies.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
De kaart is uitgebreid en niet prijzig. We hebben er lekker extra saté kambing bij besteld. De bediening is plezierig. De inrichting is eenvoudig maar smaakvol. Er is tevens een toko waar gerechten kunnen worden afgehaald. Totaal niet hinderlijk.
René P.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2013
Voor het eerst hier gegeten. Sate kambing met lontong. Heerlijk van smaak en lekker pittige saus. Kopi tubruk was ook uitstekend.Aanrader, Zeker voor die prijs! Mijn vrouw nam ketoprak Jakarta en die smaakte volgens haar zoals ik die ook maak thuis en dat is een compliment.
Tacorojo .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
Eenvoudig restaurantje met vriendelijke bediening. We wonen in de buurt en waren hier wel vaak langsgereden, maar hadden er nog nooit gegeten. Was niet al te druk, maar op deze maandagavond toch nog stuk of zes van de vijftien(?) tafeltjes bezet. We hadden een rijsttafel, met veel verschillende gerechtjes. We waren wel wat teleurgesteld in de kwaliteit van het eten: saté aangebrand en rijst wel erg droog. Ik denk niet dat we hier nog een keer zullen eten, voor dezelfde prijs kun je in Den Haag wel beter Indonesisch eten.