Sarinah - Javakitchen

Vrijdag 15:00 - 21:00
Zaterdag 16:00 - 21:00

T S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Vorige week Gado gado afgehaald. De reist rook muf en was beslist oud, wel goed warm. De rest, in een apart bakje, zwom in een waterachtige pindasaus met een blauw gekookt ei. De smaak was verder goed.
Robert J.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
Sommige toko's zijn een omweg waard. Dit is er zo één. De eigenaren koken met passie en overtuiging en maken alles vers met verse kruiden, veelal biologisch zelfs. "Bij mijn vader op het erf liepen de kippen zo rond, dus hier moet dat ook goed zijn", hoorde ik hier zeggen.

Wat je ook kiest, je eet je vingers erbij op, zo lekker.
Ik heb graag een bakje kant-en-klaar in mijn vriezer van Haider en Nova om even op te warmen in de koekenpan (magnetron is bij mij uit den boze!). Een van de grotere genoegens in mijn leven, zó lekker!

Inmiddels ben ik kind aan huis hier en word ik zelfs gebeld als ik te lang wegblijf: "Ik sta met de telefoon in mijn handen om je te bellen, kom je net aangelopen". Hoe leuk is dat. Een groter welkom kan ik mij niet voorstellen. Ik blijf hier altijd langer dan ik me voorgenomen heb. Als het klikt, klikt het.

Het interieur is netjes en de keuken is brand- en brandschoon. Dit vind je nergens zo proper.
Aan de wand hangt een meterslange foto van het geboortedorp van de eigenaar. Hij heeft de foto zelf gemaakt! Als je goed kijkt, zie je hoe de foto uit verschillende foto's is samengesteld... :)
JoanneW .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Heerlijke Indonesische toko. Lekker pittig eten. Naast de gewone Bara hebben ze hier ook een gevulde Bara, zeer lekker. De rijst is smakelijk, de Rendang gewoon goed.