Sari

• Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen
7,1
Robert K.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Met 5 personen overheerlijk gegeten in klein, maar sfeervol restaurant. Eten bereid met authentieke Indische kruiden. Vriendelijke en vlotte bediening en duidelijke uitleg van wat er allemaal op tafel kwam. Ook druk met afhalen. Aanrader!
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Sari staat al jaren bekend om haar goede keuken. De menukeuze is niet ruim, maar wat je ook kiest, het is kwaliteit en prima geprepareerd. Er is echter de laatste tijd een minpunt. Vooraf reserveren is gewenst, geen probleem. De staf weet dus hoeveel couverts er uitgeserveerd mogen worden. Het afhalen is een succes-fenomeen geworden. Zelfs bij telefonische bestellingen sta je "lang" in de rij. Maar erger vind ik dat de restaurantklanten zo'n 45 minuten mogen wachten op het eerste gerecht. Bij navraag wordt gezegd dat afhalers ook moeten wachten. Een beter keuken/bestelprogramma zou dit moeten kunnen voorkomen. Jammer, want het 'verlaagt" het genoegen.
Opama .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Alweer tijdje geleden hier aangelegd; decor nog steeds saai/monotoon; maar het eten dan: prima knapperige pangsit vooraf, dan de uitgebreide rijsttafel saté, waarbij sommige sausjes ( o.a. pindasaus) wel erg op elkaar leken. Al met al wel lekker maar geen "wauw" gevoel. Minpunt: de permanente stroom afhalers doorheen de tafeltjes en de uiterst beperkte bierkeuze: louter Heinekenbrouwsels. Volgende keer dan ook maar afhalen....
John J.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Wij halen regelmatig voor het gemak ons eten bij "Sari" maar ook omdat het decor waarin je bij Sari zit ons niet verleid. Het eten echter, mn. de kleine rijsttafel, blijft voor ons écht smakelijk Indonesisch.
Heb ik recht van spreken met een Indische vader en vele rijsttafels bij verschillende gelegenheden van ooms en tantes, oma en restaurants? Ik heb in ieder geval genoeg Indisch eten achter de kiezen.
Het verschil van méér specerijen tov. de gemiddelde Chinees is duidelijk aanwezig (en liefhebbers van pedis komen ook aan hun trekken indien gewenst). De simpele saté van het varken met pindasaus alleen al vind ik overtuigend en blijft voor ons bovengemiddeld net als de verschillende rundvleesgerechten!
Buk D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Keurig restaurant. Met 2 personen genoten van mini rijsttafel. De bediening was snel, vriendelijk en correct en ik kon het restant van het diner meenemen in een doosje, het werd voor me ingepakt. Wat betreft het eten was ik ook tevreden; de varkenssaté smaakte heerlijk geroosterd, de nasi was goed warm en de rendang smaakte ook prima. Zeker aan te bevelen. Enige nadeel is inderdaad dat de afhalers steeds langs je tafel moeten (vandaar die 7 voor decor) Ik kom hier graag nogmaals eten!
Foodexpertamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Sari kom hier al jaren. Begrijp de laatste 2 recensies totaal niet . Wij bestellen altijd rijsttafel sari met daarbij nasi goreng. Werkelijk top , rendang, boontjes alles smaakt zoals je het gewend bent vanuit Indonesie. Ook bestellen we soms ayam pangang erbij , kip van de grill in een heerlijke saus. Service is altijd in orde . Kortom voor indo food zou ik naar sari gaan !
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Indonesisch restaurant Sari, Heemstede aan de Valkenburgerstraat 48 bezocht op 1 maart 2015. Telefonisch gereserveerd, correct behandeld.
Apero: witte huiswijn (lekker wijn) voor wederhelft, zelf een biertje, dit zouden we voortzetten bij het eten. Menukaart rijk en uitgebreid. Gekozen voor de SARI Rijsttafel, specialiteit van het huis. Dessert: we vroegen een licht dessert, de dame die ons bediende adviseerde de spekkoeken. Besloten met een resp. thee en koffie.
Restaurant redelijk bezet. Veel afhaalklanten.
Bij het apero lekker knapperige kroepoek.
De rijsttafel had vele bekende rijsttafelgerechten: groentes, rundvlees, kip. Viel wat tegen: met name de vleesgerechten waren echt veel te vet, erg jammer, dreven zelfs in het vet. Kan incidenteel zijn maar het overkwam ons. De saté was ronduit teleurstellend: eveneens erg vet en absoluut niet bijzonder. Groentes OK, net knapperig genoeg maar ook weer vettig.
Spekkoeken lekker daarentegen.
De bediening is beleefd en ook vriendelijk, maar de wachttijd was fors voordat alles op tafel kwam. Niet erg op zich, je bent 'uit' dus hebt tijd maar aandacht voor de restaurantgasten was wat weinig: contact zoeken om een drankje tussendoor te bestellen was erg lastig.
Wat ons een op brak was het continue gepasseer vlak langs je tafel van de afhaalklanten met de plastic tasjes (glas omver e.d.), dat stoort, geeft enorme onrust.
Verder, het restaurant is proper maar qua ambiance kaal.
Prijs kwaliteit verhouding is okee, maar men leest: we waren niet bijster geinspireerd door ons diner in Sari.
Helaas, terugkeren zullen we niet snel doen, op zoek naar een beter Indonesisch restaurant in de regio Haarlem e.o.
Florine K.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Ik kwam hier met mijn dochter op een zaterdag. Hoewel we om 7 uur kwamen en het restaurant nog niet halfvol was, waren er geen haakjes meer en moesten we de jassen op de stoelen leggen, op verzoek van de bediening.
We bestelden geen voorgerecht, en de bestelde rijsttafel kwam pas na 40 minuten op tafel, nogmaals toen zat het nog zeker niet vol.
Het eten op zich (uitgebreide vegetarische rijsttafel) was prima, afgezien van het hardgekookte ei in een sausje, het werd op de warmhoudplaat gezet maar was koud...
Pluspunt, en tip voor wie de porties teveel vindt: vraag om de rest mee te nemen en het wordt keurig verpakt overhandigd bij vertrek! Voor ons tweeën bijna genoeg voor een tweede maaltijd.
Afhalers kunnen trouwens tevoren bellen en dan staat het op de afgesproken tijd klaar, heel handig.
Cas W.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Fantastisch eten, altijd afhalen, zeer vriendelijke bediening maar wat zijn de prijzen absurd hoog! Lieve mensen van Sari doe hier eens wat aan, het kan echt ook voor iets minder zeker voor afhalen.
Opama .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Even weer op de Oosterse toer, een tussendoortje wat toch lekker was, in zijn klasse; de sat? rijsttafel, 7 spiesjes, de meesten lekker, enkele weinig verrassend ; ook de bijhorende groentjes en oosterse snuisterijtjes passen aardig, ook hier nogal wisselend in smaak. Heerlijke gebakken rijst en mie. Vooraf portie pangsit, krokant en mooie vleesvulling.Vlotte vriendelijke bediening. Jammer dat de keuze aan lekkere biertjes erg beperkt is.Het decor boeit ons niet.
Opvallend hoeveel afhaalmenu's er de deur uitgaan!
Voor een tussendoortje mag het er zijn, wat boven de gemiddelde oosterling , evenwel geen echte uitdaging
Jerry1973 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
Normaal gesproken mijn favoriete Indonees. De rijsttafel Sari is altijd geweldig.

Bij de laatste afhaalmaaltijd kreeg ik echter de indruk dat er een andere kok was. Het eten was niet op het normale niveau.

Een tegenvaller. Taai vlees...de sauzen niet zo 'rijk' als normaal. Jammer.
Gretha54 W.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Wij halen regelmatig een vegetarische rijsttafel. Eten niet in het restaurant, maar thuis. Zeer gevarieerde gerechten voor niet-vleeseters. De tahu telor is super! Prima afwisselende smaken. En, ruim voldoende om twee dagen van te smullen!
Sybylle .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2012
Nadat we ons op de stoel hadden gewurmd - ons tafeltje stond wel erg krap op dat van de buren - kregen we een standaard schaaltje kroepoek als welkomstknabbel. Niet bijster origineel. Gelukkig maakten de huiswijn en de heerlijke soto ajam veel goed. Er zijn bij Sari alleen rijsttafels te bestellen en het is soms wat onduidelijk wat de verschillen nu precies zijn. Wij bestelden de meest uitgebreide (32 euro pp). En dan heb je dus met z'n tweeën genoeg eten voor drie of zelfs vier personen. Over het algemeen is alles in de bakjes prima te eten, maar er blijven toch een paar praktisch onaangeroerd. Als je de rekening gepresenteerd krijgt, is het toch even slikken. Prijs-kwantiteit is prima, maar de prijs-kwaliteit-verhouding is wat scheef.
Ronald M.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2012
Authentiek Indisch restaurant. Excellente rijsttafel met voldoende variatie. Jammer dat er geen sambal werd geserveerd. Kon even wel op verzoek werd ons duidelijk na afloop.
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Heerlijke indonesische rijsttafel.
Veel bakjes met verschillende smaken.
Voordeel tijdens erg warme dagen is de airconditioning binnen.