Sari Koering

Wijnhaven 114A 3011 WV Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Sari Koering

Kees M.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Wij gaan er geregeld eten, het smaakt heerlijk, echt Indonesisch.
Als het kan gaan we 1 x per week, we balen ervan als ze weer eens op vakantie gaan.
Sammy70 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Ik was hier al een jaartje of 8 niet geweest...maar moet eerlijk zeggen..het was als vanouds weer smakelijk...lekkere saté. .heerlijke bami..binnenkort maar weer eens langsgaan. . .
Iamalittlepiggy .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Oei. Het Restaurant ziet er van binnen niet uit (no worries, het is er super schoon) en de look is zo gedateerd, dat het weer grappig wordt. Maar dit wordt goed gemaakt door het heerlijke eten en de aardige bediening. Hele andere smaken dan de andere Indonesische restaurants in Nederland. Lekkere rijsttafel, maar ook super goede losse gerechten.
Klaasjan K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Zaterdag avond voor het eerst gegeten daar,het viel zwaar tegen we konden zien dat alles uit de magnetron kwam. We vonden het al zo gek dat we niets konden veranderen in de samenstelling maar dat kan ook niet als je alles opwarmt. Twee gerechten terug gegeven balado waar veel teveel trassie in zat zo dat het rundveel naar vis rook en smaakte en een kip gerecht dat door de magnetron was uitgedroogd.
Noppen .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
wij hebben een in juni gegeten bij Sari Koering. Bij binnenkomst valt al op dat alles een beetje vervallen en gedateerd is, maar dan kan het eten nog steed prima zijn (dachten wij) Het voorgerecht viel mee maar was niet bijzonder daarna bestelde ik vis gerold in een bananenblad in een sambalsaus. De vis bleek echter nog bevroren van binnen. Geen probleem volgens de gastheer hij zei letterlijk dat hij te kort in de magnetron had gezeten, Na 4 keer opwarmen was hij warm, maar helemaal pap van binnen. het overige eten was ook niet bijzonder. Bij het afrekenen bleek dat je niet kon pinnen, dus eerst een betaalautomaat opzoeken en weer terug om af te rekenen. Er werd ook niets aangeboden vanwege de mislukte vis.
Het ergste was nog dat ik een week later garnalen ging kopen op de chinese boot en daar lag kant en klaar in de vriezer de vis gerold in bananenblad met de sambalsaus. Wij zullen in iedergeval nooit meer gaan eten bij Sari koering
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Een eerste kennismaking met Sari Koering kan wat ons betreft op een vervolg rekenen. De ontvangst is vriendelijk ook de verdere avond vervult de eigenaar de rol van gastheer op een eigen maar heel vriendelijke wijze. Zij vrouw zwaait scepter in de keuken. De geserveerde gerechten zijn goed van kwaliteit. De inrichting is gedateerd. Om dat je bij Sari Koering voor het eten komt is dit zeker een Indonesisch restaurant om aan te bevelen.
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Een hartelijke ontvangst, enthousiaste recensies en echte Indische tantes in de keuken. En toch viel het een beetje tegen. Het had wat gepeperder gemogen wellicht, maar daar lag het niet aan. Wat vooral miste was de subtiliteit en diepgang van de sauzen en gerechten, het brede palet aan kruiden in de boemboes. De smaak was gewoon een beetje vlak.
Ach, misschien ben ik een nostalgicus. De smakelijke kost van Sari Koering afzetten tegen de beste herinneringen aan in eetlagen uitmondende familiebijeenkomsten uit je jeugd. Dat is geen partij.
Naomi K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
We halen regelmatig het maandmenu bij de vriendelijke eigenaar. Heerlijk Indonesisch eten, de porties zijn zeer ruim.
De zelfgemaakte sambal is erg lekker!
RoseyDopey .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Ik ben bij zit restaurant nu tweemaal geweest, dus echte kennis kan ik slechts uitspreken vanuit persoonlijk mening.

Voorafje was simpel; wat je verwacht kroepoek met een dipje, wat wel verassend was is dat het dipje daar een zelfgemaakt sambal was! ik ben helaas in de tussentijd allergies gewoorden voor een van de componenten van het mengsel maar dat het heerlijk was stond als een paal boven water (Helaas kregen we het recept niet mee, och...) wij hebben een van de 2 mogenlijke rijsttafels genomen (een redenlijke groote variatie van kleinere hapjes, aan te raden.) en op verzoek hebben ze er een driemans gerecht van gemaakt, het meest notabelen de bananan met poedersuiker uit de frituur(ga ik van uit) Maar dat is dan al vanaf kleins af aan een favoriet geweest moet ik eerlijk toegen... Het is een redenlijk klein restaurantje, ik denk ongeveer 40~60 zetels, en langer dan het breed is dus het voelt knus, dit kan problemen opleveren als het iets voller is, vooral met het halen en brengen van de gerechten. Het decor is wel Prachtig, en de eigenaar is een waarlijk vriendenlijk man, we hebben geloof ik een groot deel van de conversaties met hem in de buurt kunnen delen, zeer vriendenlijk persoon. En uiteraard Spekkoek! Prachtige sluit van een avond was dat.
Alexlingen .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Kom zelf al jaren in het Restaurant, en al die keren smaakt het eten het zelfde, daar herken je een heel goed restaurant aan, echt heel goed, is en blijft mijn nummer 1! probeer vooral is de uitgebreide rijsttafel, echt een aanrader.
Ingrid O.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Het eten vond ik niet bijzonder. Ik hoorde regelmatig de ping van de magnetron en toen ik langs de keuken liep zag ik grote bakken met eten staan. Het lijkt erop dat het eten ergens anders wordt bereidt en hier opgewarmd. Vers kwam het niet op mij over. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar ik moet zeggen dat ik ook in Rotterdam wel lekkerder en sfeervoller heb gegeten.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Hier de Indonesische rijsttafel genomen. Heerlijk eten met de altijd vriendelijke eigenaar(Dick) . Dit is een prima plek om van de Indonesische keuken te smullen.
H H.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Heb samen met m'n vrouw het dagmenu genomen, gebakken rijst met pittige groente en kip, babi ketjap (vlees boterzacht) en 2 stokjes sat?. Heerlijk echt Indonesisch eten voor slechts € 12,50, je kunt het ook meenemen. Restaurant is van binnen redelijk gezellig. Een aanrader voor wie gewoon echt lekker Indonesisch wil eten in Rotterdam.
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Aan alles merk je dat dit een goed indisch restaurant is. De gerechten zijn lekker klaargemaakt. We hadden een rijsttafel voor 2 personen. De soto ayam vooraf was echt heerlijk, en lekker licht. Soms bij indonesisch vind ik de smaken te zwaar, maar dat is bij Sari Koering helemaal niet. Het lijkt ook alsof alle gerechten net iets anders smaken, beter gebalanceerd. Ook een hele vriendelijke en kundige bediening. Let op: de porties zijn echt heel groot, dus niet te veel kroepoek snoepen :-)
Enige minpuntje was dat de rechauds niet even goed werkte waardoor een aantal gerechten toch afkoelde. Sinds tijden niet zo goed indonesisch gegeten. Vroeger had je nog de echte Raden Mas, maar helaas..
Joey D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2013
Overheerlijk gegeten bij Sari Koering. Het was nogal druk (waarschijnlijk een feestje) waardoor het wat langer duurde voordat we het menu e.d. kregen aangeboden, maar het was het helemaal waard. We zijn met z'n tweeen voor de luxe rijsttafel geweest (~15 gerechten) en vrijwel alles was van goede kwaliteit, alleen de kip was een beetje droog.

Enige minpuntje voor de service - Je kan er alleen contant of met creditcard betalen, dus niet pinnen. Hou daar rekening mee, gelukkig hadden we een creditcard bij ons, want anders hadden we naar de pinautomaat moeten lopen (5 minuten verderop)...
Rick P.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Heerlijk indonesisch eten en vooral ook precies genoeg. Metname de rendang en andere stoofgerechten zijn goed op smaak. De bediening is prima. het decor... Ik denk dat dit restaurant in de jaren 70 geopend is en dat er daarna niets meer veranderd is. Maar het eten is prima en daar komen wij voor. Een romantisch etentje zou ik hier dan weer niet zo snel plannen...
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Wat verscholen in een minder aantrekkelijke gebouwenrij aan de Wijnhaven ligt dit restaurant waar ik al een tijdje mijn zinnen op had gezet vanwege de lovende recensies. Gisteren moest het er dan maar eens van komen. Bij binnenkomst is het eerste dat opvalt de grote bar. Waarschijnlijk een restant van een eerder daar gevestigde horeca-gelegenheid. De ruimte is verder gedecoreerd met schilderingen en attributen die je in een indonesisch restaurant kunt verwachten, maar heel bijzonder is het niet. De ontvangst is echter hartelijk, de bediening vriendelijk. En dan waar het om gaat: het eten. De rijsttafel die we kozen was op alle fronten zoals die hoorde te zijn, tot en met de bijgerechtjes. De traditionele Indonesische/Maleise keuken op zijn best. Een Bintang-biertje erbij, en het feest is compleet. Als je dan ook nog een de prijs in aanmerking neemt, dan is de enige conclusie: prima restaurant!
Joeri B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Misschien wel het beste Indonesische restaurant in Rotterdam. De zaak zelf oogt erg ongezellig, maar het eten maakt alles meer dan goed! De eigenaresse staat zelf in de keuken en kookt met liefde en authentieke smaken. Géén aangepaste, Hollandse hap. En als Indo's weten we waar we het over hebben. We waren met drie personen en hadden allemaal iets anders. En alle gerechten waren goed tot zeer goed. Wat heet moest zijn, was dat ook. Saté kambing is vaak een graadmeter voor de keuken. En deze was ook uitstekend. Ook de service is vriendelijk, misschien soms wat traag.
Margie M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Hier is geen bling bling restaurant maar een ras echte Indo, heerlijke indoneschise gerechten. Vooral de sate kamping is hier verrukkelijk.
Een restaurant waar je voor een redelijke prijs, en met vriendelijke bediening wordt geholpen. Het is echt een onderschat Indisch restaurantje.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
was al heel lang van plan om hier te gaan eten. Dus de verwachting was hoog. Dit is helemaal waar gemaakt. De uitgebreidste rijsttafel van het menu genomen met mijn tafelgenoot. Alles smaakte alsof je in Indonesië zat te eten. Heerlijk gekruid, lekker pittig niet te heet. Leuke en vriendelijke bediening. Al met al inderdaad een onderschatte en misschien wel wat vergeten zaak ivm de ligging. Ook de prijs kwaliteit is uitstekend. Kom hier zeker terug.