Sari Indonesisch Restaurant

6,1
Voordelig
John V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Ik kom hier al vele jaren en dacht laat ik ook maar eens een keer een recensie schrijven.
Ik ken bijna alle restaurants in de regio Den Haag en dit is zeker een van de beste!
De baas staat zelf in de keuken en dus niet in de bediening. Het eten is door de jaren heen ( 25 jaar ) steeds beter geworden. Zelf vind ik de Ajam Pedis en Daging Semoor erg lekker. Maar ook de Kambing Sate ( echt geit en geen lamsvlees ) is erg lekker. De entourage is sober zoals je in de meeste Indonesische restaurants ziet, maar wel gezellig. Alhoewel het afhalen wel wat meer afgescheiden zou mogen worden van de gasten aan tafel. Het personeel en de bediening is zeer vriendelijk met nauwelijks of geen verloop.
Reserveren is wel nodig als je niet teleurgesteld wilt worden. Selamat Makan!
Tamrontan .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Alle gerechten hebben de juiste Indonesische authentieke smaak; niets op aan te merken.
Als kenner van deze keuken kan ik zeggen dat de gerechten niet opgewarmd zijn, maar puur vers; wel is waar dat sommige gerechten een bepaalde voorbewerking hebben gehad.
Bediening heel vriendelijk en redelijk attent. Van begin af altijd al een aanrader.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
We kwamen zonder te reseveren op een drukke zaterdagavond op goed geluk binnenlopen. Als er geen plek zou zijn, zo adchten we, konden we nog altijd eten bestellen en mee naar huis nemen. Er was echter nog een tafeltje achter de balie vrij. Een "reserveplaats" zou je het kunnen noemen. De bedienig verontschuldigde zich daarvoor, maar geen probleem, we hadden dan maar moeten reserveren.
We kozen voor een uitgebreide rijsttafel. Het eten werd vlot opgediend en mijn hemel, wat lekker. Sarie is een authentiek aandoend indisch restaurantje, zonder opsmuk. Je gaat er dus vooral naar toe uit liefde voor de originele indische keuken en die is daar goed, zeer goed. Ik blijf het bijzonder vinden dat men het overgebleven eten keurig in bakjes doet en mee naar huis geeft. Het zou inderdaad doodzonde zijn om de restanten van zo'n voorstreffelijke rijsttafel weg te gooien.
Dsa2176 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Sombere inrichting, meer ingericht voor de afhaalbalie dan voor een restaurant.

Het eten is matig en lijkt opgewarmd en verstopt onder een te grote hoeveelheid pindasaus.
Sigrid V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Dit restaurant zou goed aangeschreven staan. De inrichting is sober. De bediening is heel verschillend. Stug, onvriendelijk. Dit alleen is voor mij al een reden om er niet meer heen te gaan. Ik voelde me absoluut niet welkom.
Stanley O.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Zaterdagavond geweest om tussen werk door (dienst voor ziekenhuis) een klein hapje te gaan eten. Had zin in een soto ayam met rijst als maaltijdsoep, wat niet heel ongebruikelijk is in de Indonesische keuken. Dat zo aangekondigd bij binnenkomst, maar ik mocht toen niet meer in het restaurant zitten. Er was genoeg plek, maar kennelijk geen zin om de tafel opnieuw te moeten dekken. Jammer ook, want hij had me best een dubbele portie kunnen verkopen met een drankje. Akkoord gegaan met meenemen. Ook hierna geen vriendelijke houding van de eigenaar. Ober kwam overigens wel sympathiek over.
De soto ayam zelf was helaas ook matig. Te veel ketjap manis gebruikt.
Geen aanrader wat mij betreft en ik zal er ook niet meer terugkomen.
Uitstraling van interieur beetje wat je kan verwachten.
Gvi .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
onlangs hier met 2 vriendinnen gegeten. Goh wat was dat lekker, niet dat vlakke "alles smaakt hetzelfde" eten, maar alle gerechten met een eigen authentieke smaak. Ik had de 1 persoons rijsttafel en daar hoorde een saté ajam bij. Ik ben gek op saté gambing, en dat is niet overal te krijgen. Hier wel en ik mocht de ajam omwisselen voor de gambing, daar deden ze niet moeilijk over. Top.
Ik woon niet in de buurt maar kom vast terug.
Rokie .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Een eenvoudig restaurantje in een winkelcentrum maar met een uitstekende keuken. We hebben een prima rijsttafel genoten en we komen zeker nog eens terug. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Een aanrader.
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2014
Sari bestaat al 25 jaar en niet voor niets; wat ons betreft krijgen ze de 'constant goed' prijs. Zelden maak je mee, dat een restaurant zo'n lange periode een zelfde zeer goede kwaliteit op tafel zet.
Ach en wat ik hier lees over oubollig en bediening. Wij zijn nogal nuchter, dus poppenkast hoeft van ons niet - en dat wordt bij Sari dan ook niet opgevoerd. Gewoon, dan doe je al gek genoeg. De plek is er zelfs (sinds 1 jaar) op vooruit gegaan. Het gehele winkelcentrumpje De Vijverhoek heeft een perfecte opknapbeurt ondergaan. Ruimer, meer parkeermogelijkheid; helemaal goed. Houden zo, liefst nog eens 25 jaar.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Hier nasi rames speciaal gegeten.
Smaakte heel goed. Hoeveelheid was ook prima. Prijs is redelijk. Value for money.
Was hier deze keer ook gezellig druk. Alle tafeltjes waren bezet, zal wel door voorjaarsvakantie komen.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Sobere inrichting en bediening plichtmatig vriendelijk. Rijsttafel gekozen, eten best aardig, soms wat vet en lijkt opgewarmd te zijn. Nasi en bami lekker. Inrichting verouderd en het totaal plaatje lijkt een beetje te blijven hangen in de jaren tachtig.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Heerlijke rijsttafel gegeten in een informele sfeer. Na afloop kregen we het resterende mee naar huis. De bediening heeft gelijk dat het ook als een compliment voor de keuken gezien kan worden als de gast het overgebleven eten niet weg laat gooien. We komen hier zeker nog eens terug. Dat het interieur eenvoudig is geeft alleen maar een authentieke sfeer. Niet veel aan veranderen dus.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Hier recent gegeten, vind de ruimte erg krap wij zaten met 8 personen bij de toiletten en de garderobe. En dan iedereen die komt afhalen staat achter je met een soort tussen muurtje als afscheiding, dit is niet echt prettig. Wel lekker gegeten maar ik vind de porties erg klein zeker de prijs in aanmerking genomen.
Bediening is correct, smaken zijn authentiek maar mag wel iets pittiger (rendang bijvoorbeeld) nu iets teveel op de 'hollandse smaak' afgestemd heb ik het gevoel. Saté kambing was erg lekker !!
RonnVanEtten .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2012
Een Indonesisch restaurant dat que sfeer oke is; kan wat gezelliger. bediening vriendelijk.
Eten is lekker, maar vooral de babi pangang pedis is een echte aanrader. Regelmatig halen dus.
Bob61 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Ik haal hier regelmatig nasi goreng rames speciaal of nasi koening. Smaakt mij altijd prima! De sfeer in de zaak is wat minder maar qua eten heb ik nooit klachten gehad. De bediening vind ik zakelijk maar wel vriendelijk. Van mij een dikke voldoende!