Sari Citra

Meer informatie over restaurant Sari Citra

7,1
Marcoen V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Heerlijk Indonesisch eethuisje waar ik al sinds jaar en dag zowel afhaal of 's avonds even snel aanschuif om te eten. Ik vind het een van de beste toko's van Amsterdam, waar het eten het dichtst tegen het authentieke aan zit. Met meer dan 40 'bakken' verschillende gerechten een van de meest uitgebreide waar je zelf van alles kunt samenstellen. De Longtong Speciaal is nog steeds een van mijn favorieten. Hoewel je nog steeds na 10 jaar dat ik er kom niet kunt pinnen, en de vriendelijke vrouwen vaak bijzonder slecht verstaanbaar Nederlands spreken (wat het soms wat kortaf kan doen lijken) blijft het een van mijn favoriete eettentjes om een goede hap Indonesisch te halen.
RDonkers .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Waanzinnig goede Indische keuken. Heel veel waar voor je geld zowel is kwaliteit als kwantiteit! Fijn dat er nog eettentjes in de Pijp zijn die hun prijzen niet hebben verhipt alleen omdat ze in de Pijp zijn gevestigd.
Menno H.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Uitstekend eten, bediening begrijpt en verstaat weinig en lijkt niet te weten waar ze mee bezig is. Solliciteert naar een bezoek van de FIOD, want nog immer alleen contante betaling mogelijk

Wildzwijn .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Prima prijs kwaliteit verhouding. Een authentiek interieur met vriendelijke Indonesische dames en veel keuze wat betreft de gerechten.
Jose R.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Afgelopen zaterdag hier een nasi rames speciaal gegeten. Prima smaak, weinig op aan te merken. Beetje kleine portie alleen. Bediening is echt verschrikkelijk. Ontzettend onvriendelijk en kortaf. Ze kijken je niet eens aan tijdens een gesprek. Er zijn veel betere toko's met ook nog een veel vriendelijkere bediening. Ik kom hier niet weer.
Rogier D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Hier eet ik graag de nasi rames speciaal. Ik vind deze hier echt heel erg goed smaken, keer op keer weer! Ga snel weer een Saritje doen :)
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Ooit begonnnen ze in een heel klein pandje om de hoek in de Saenredamstraat maar inmiddels zitten ze al jaren aan de Ferdinand Bol. Het is een eethuisje met vooral een hele grote toonbank in het midden waar een rijkdom aan Indische gerechten in uitgestald is. De beste optie is om daar een bordje van te laten samenstellen waarbij men geduldig opschept en de porties afgewogen verrekent. Wie dat niet wil kan ook kiezen voor een van de bordjes in vaste samenstelling zoals met plaatjes aan de wand aangeboden. Ik kies vaak voor de "Nasi Goreng Rames Speciaal". Daarbij vragen ze netjes of je deze "pittig" wenst en als je daar "ja" op zegt kom je erachter dat ze ook "pittig" bedoelen. Men eet hier authentiek en vakkundig bereid. Je bestelt hier aan die toonbank en de dames in de bediening laten zich niet opjagen. Gecombineerd met het feit dat dit een zeer populaire plek is maakt dat er vaak een lange rij staat. Kom daarom vooral buiten het spitsuur van 18:00 tot 20:00. De inriichting is wat je van een eethuisje mag verwachten. Toch ook een prettige plek om af te spreken.
Proever19900 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
Toen ik van het vastgestelde menu een gerecht wilde vervangen voor iets anders was dat niet mogelijk, daarvoor moest ik extra betalen wat dan ontzettend duur uitkomt, ze zijn absoluut niet (klant)vriendelijk in die zin, ook al kwam ik daar tot voorheen regelmatig. Ook erg onvriendelijk en onpersoonlijk overigens. Kortom, voor de fijne sfeer hoef je hier niet je eten te halen, en ook niet als je zelf je menu wil samenstellen want dan is het zwaar overprized. Ik fiets tegenwoordig 10 minuten om om bij mijn favoriete tentje te halen, lekkerder eten en super aardige mensen in de Jordaan.
Snowman71 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2013
Echt goed Indonesisch eten zoals als het volgens mij hoort te smaken, naar ja wie ben ik. Veel keuze uit wel meer dan 30 gerechten, pittig of mild van smaak enz. Mijn persoonlijke topper is de udang peteh heerlijk. Kom wel op de fiets want parkeren is erg moeilijk in deze buurt
Finetastebuddies .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
HEERLIJK, MAAR NIET EERLIJK!
Overal lees ik hoe goed de prijs/kwaliteit verhouding is, maar daar zijn wij het helemaal niet mee eens. De prijs per ons op het menu was heel redelijk, maar de uiteindelijke rekening nogal duur. Dit hebben we uitgezocht door de prijzen te noteren en thuis alles te wegen...en inderdaad, de bon viel elke keer 12-14% hoger uit! Een (officiële) bon wilden ze ons niet geven toen wij hier naar vroegen.

Nu moet ik wel toegeven dat de gerechten echt heerlijk zijn: de gebakken tempeh heerlijk knapperig zoet, Rendang echt pittig, hete ei heerlijk gemarineerd, de Smoor vol smaak, en mijn lievelings- hapje de Lemper. Genoeg vers bereidde gerechten om van te kiezen, zowel vlees, vis of vegetarisch.

Conclusie? Bestel of een vast gerecht, of wees bereid extra te betalen voor zelf samengestelde gerechten.

Onze allerlaatste bestelling was toen er €24.40 in rekening werd gebracht voor een menu van €21.80. Jammer.
Eelco W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
Erg leuk tentje in de Pijp, je kan allerlei losse gerechten bestellen. Of gewoon van de 'muur' een menu kiezen. Ik kies meestal de nasi rames, voor 8 euro heb je een complete maaltijd die fantastisch smaakt. Maw voor geen geld een heerlijke authentieke maaltijd.
Michael K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Heerlijke veelheid aan keuze om af te halen in indisch, zowel hoofdgerechten als lekkers voor na. Natuurlijk kun je gaan voor de klassiekers als nasi rames, maar ik raad je aan zelf samen te stellen; dat is iets duurder, maar erg lekker! Service is snel, ze hebben geen pin.
Vooren72 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2012
Leuk indonesisch eethuis heb met vier vrienden hier gegeten en waren nog geen 60 euro kwijt (4 man). Veel keuze uit authentieke indonesische gerechten.