Sardinia

Meer informatie over restaurant Sardinia

Geesje-L .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Een bezorg-recensie:
Lagen vandaag met ons bootje in de haven van Meppel. Mooi weer. Dus hebben ons een pizza laten bezorgen door Sardinia.
Aan de telefoon werd meteen de bezorgtijd vermeld.
De pizza's waren op tijd en warm en heerlijk:
Een lekkere dunne bodem, subtiel maar voldoende belegd, niet teveel maar precies genoeg kaas en lekkere gegrilde groenten enz.
Kortom: een aanrader!
Robert .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Op 22 juni en 6 juli vierde we een verjaardag bij Sardinia. De 22e konden we met z'n 9'en buiten in de late zon zitten en met het zelfde gezelschap zaten wij 2 weken later binnen en weer aan een lange tafel. We namen vooraf een anti-pasti en bruschetta. Heel lekker. Onze eerdere ervaring met de witte huiswijn maakte dat we beide avonden andere keuzes maakte en de wijnkaart bied gelukkig veel mooi's. We aten o.a. Saltimbocca, Pesce misto griglia, Carpaccio en Pizza (o.a. de Margherita en Emiliana). We proefde soms van elkaars bord en iedere hap was lekker. De aanleiding was een feestelijke en bij Sardinia eten is een traktatie. We zien uit naar een volgend bezoek aan het Italia (van Meppel).
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ondanks dat er regen voorspelt was, kwamen we in Meppel op het terras van Sardinia terecht. Netjes gewaarschuwd door de bediening dat er binnen geen plaats zou zijn als het zou gaan regenen, besloten we toch door te zetten en eten te bestellen op het terras. Gelukkig bleef het droog en hebben we kunnen genieten van een heerlijke Italiaanse culinaire verwennerij.
Stephanie M.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Op een dinsdagavond naar Sardinia zonder te reserveren. Ging net goed. Paar min op een tafeltje moeten wachten. Vooraf capaccio gegeten, jammer van de oesterzwammen en kappertjes. Vind dit geen toegevoegde waarde.
Pasta pesto daarentegen was wel heerlijk.
Bediening wat minder. Jonge jongen, beetje te amicaal. Gooide wat water over de tafel maar kwam later niet terug met een nieuw glas.
Ed500 .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Op een doordeweekse dinsdag druk bezet. Eten uitstekend en goede prijs/kwaliteitverhouding! Bediening is weinig geïnteresseerd en op het onvriendelijke af. Akoestiek is slecht: door drukte kan je elkaar aan tafel moeilijk verstaan.
Matthijs V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Als voorgerecht de heerlijke bruchetta met tomatentapenade en een proeverij. Vond persoonlijk de verhouding hammen met de rest iets teveel maar het was heerlijk. De zalm ook goed op smaak. Aardappeltjes erbij waren goed op temperatuur. Water wordt kosteloos bijgevuld. De rode huiswijn is goed van smaak. Andere gasten hadden erg dorst en kregen halve liter glazen bier. Bediening is vlot. Elke dag geopend en altijd druk. Reserveren is handig! Komen hier vaak om even snel te eten maar ook lang tafelen kan hier prima. Aanrader de limonchello als dessert. Komen snel terug.
Rick M.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
leuke sfeervolle gezellige zaak! heerlijke pizza's voor een goede prijs.
het was erg druk op de dag van ons diner en moesten wat langer wachten dan waarschijnlijk hoort. dit was echter niet erg omdat het zeer gezellig was. de pizza was daarna het wachten ook wel waard! wij komen hier zeker nog een terug!
Babsie_Flash .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Vanavond weer heerlijk gegeten bij Sardinia. De pizza's smaken goed en zijn max 13,- euro. Desserts zijn erg goed en zijn ook vriendelijk geprijsd (rond de 5 tot 6 euro). Verder altijd vriendelijke bediening.
Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Al bijna 30 jaar een begrip in Meppel! Goede, ietwat droge pizza's, zeer goede pasta en klantvriendelijke bediening. De eigenaar is een echte Italiaan en speelt zijn als gastheer met verve. Goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Populair restaurant, waar wij om half 6 één van de laatste tafeltjes hadden! Bediening was niet heel hartelijk. Pizza had prima dunne bodem, maar de verwachting die ik had van een pizza-carpaccio werd niet helemaal waargemaakt.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Tot onze verbazing was er toch nog plaats zonder dat we een afspraak hadden. Niet echt de wensplek (we zaten beneden in de drukte van de bar en keuken), maar uiteindelijk bleek het mee te vallen. De bediening was goed, attent en creëerde een prettige sfeer.
Dan het eten. We kozen voor een proeverij Antipasto fantasia. Wat een heerlijke start van de avond. Met deze proeverij kom je meteen in de Italiaanse sferen. Als dan de smaak van de verschillende componenten ook nog eens heerlijk zijn, dan wordt je helemaal blij.
Als hoofdgerecht kozen we voor de Filetto Tartufo en de Filetto Marsala vergezeld van de spaghetti aglio oilio. Wat een smaakbeleving, elke hap was ronduit verrukkelijk. Het vlees was perfect en van buitengewone kwaliteit.
We hebben op basis van een eerdere positieve ervaring van drie maanden geleden, gekozen voor Sardinia en het was nu, misschien door onze goede keuze van de kaart, nog intenser. We werden er blij van.
Tot de volgende keer.
Judith1979 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
We hebben hier lekker buiten gegeten op het terras. We hebben genoten van een heerlijke ossenhaas met marsalasaus, bruschette met tomaatjes, kipfilet met pesto en tomaatjes en als afsluiter een grand dessert. We dronken een fles Vermentino. Heerlijk! Jammer dat er geen wijnkaart is. Gelukkig konden we naast de huiswijn deze heerlijke wijn krijgen. Het eten is echt goed. Prijs/kwaliteit ook helemaal in orde. Bediening iets afstandelijk. Het was druk en we merkten iets van stress/irritatie bij de dame die ons bediende. Maar desondanks echt een leuke avond gehad en we komen zeker vaker. De eigenaar (ik ga ervan uit dat de Italiaanse eigenaar rondloopt) is overigens zeer vriendelijk en dienstverlenend.
Mijn M.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2013
In de middag hebben op basis van de goede recensies gereserveerd bij Sardinia in Meppel, wat maar goed was ook, want we hadden het laatste tafeltje van die dag. Het restaurant was in de avond ook helemaal vol, mede door een grote groep die bijna een hele verdieping voor zichzelf had.

We hebben op zich goed gegeten maar zijn niet zo enthousiast als sommige van de vorige recensies. Qua eten was het best ok, maar niet dat er 9's voor gegeven moeten worden. De bediening was vriendelijk, maar het was duidelijk dat ze het te druk hadden. De ambiance was zoals je bij een typische italiaan verwacht. Al met al (maar dit kwam mede door de grote en luidruchtige groep) was de ambiance niet top.

Voor een snelle pizza kan ik dit restaurant wel aanraden. Om er een avond gezellig met twee personen te tafelen? Nee.
Brambox .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2013
Fijn en goed Italiaans restaurant. Tip: Probeer de spaghetti aglio oilio. Beetje krap zitten maar dat neem ik voor lief. En heerlijke koffie zoals het hoort
Margriet D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Heerlijk gegeten! De gebakken mosselen en vitello tonato zijn een aanrader, maar ook de tomatensoep en tartaar van zalm waren top. Prima lasagna, heerlijke tournedos van de grill. En onze kleine van tweeënhalf heeft gesmuld van de spaghetti bambino. De desserts en ook de fijne bediening maakten de avond compleet. Echt Italiaans, top gegeten.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Via Iens zijn wij op een zonovergoten avond terechtgekomen bij Sardinia. Het terras zat om 19.30 uur vol, maar na een 20 minuten wachten op een terras aan de overkant van het plein kwam er, zoals toegezegd, een tafel vrij. We troffen een uiterst vriendelijke bediening die ons op deze warme avond direct voorzag van de bestelde wijn en onbesteld (maar zeer gewaardeerd!) water. De pizza's die wij kregen waren prima: een dunne knapperige bodem, smaakvol belegd. We dronken er een iets duurdere karaf rode wijn bij (11 euro voor een halve liter). Meestal drink je bij een Italiaan een veredelde vorm van ranja, maar dit was echte wijn en nog lekker ook. Daarna een uitstekende espresso met grappa na. Die laatste had wat mij betreft wat royaler ingeschonken mogen worden, maar goed, als dat het enige commentaar is...
Lucy M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2013
Restaurant inrichting is iets te "Grieks/Oosters", tafels iets te dicht op elkaar, wel netjes en schoon.
Het eten was goed, maar jammer dat de salade overgoten wordt met een sausje en je niet olijfolie en een goede balsamico erbij krijgt om het zelf af te maken.
De bediening is netjes en water wordt ongevraagd aangevuld.
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Dit restaurant heeft een mooi samengestelde kaart. Goede pizza's en lekkere vleesgerechten - de varkenshaas was wel een beetje vet. Ook de vegetarische menukeuzes waren smaakvol. We waren met 14 personen, en meer dan 1,5 uur wachten op het hoofdgerecht is te lang (dit terwijl het voorgerecht snel werd uitgeserveerd). Keuken heeft geen moeite met kleinere gezelschappen. In ieder geval, het eten maakte veel goed!
Hanneke M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
Gezellige drukte, attente bediening (espresso van het huis), leuke menukaart, heerlijke tomatensoep, pizza met knapperige dunne bodem, verse ingredienten en supermalse ossehaas met pasta, kortom: heerlijk gegeten, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2012
Ja...daar sta je dan in het centrum van Meppel. Waar zullen wij eten?
Iens bekeken, maar daar werden wij dit keer niet wijzer van. Te weinig reviews. Dan maar op het gvoel af. Wij stevenen af op een Italiaans ogende zaak. Wij vragen daar " bent u een pizzeria of een echt restaurant"? Het laatste werd bevestigd. Hebben wij daar toch goed gegeten! Wauw! Vooraf: gebakken mosselen..niet gepaneerd. Erg lekker. Daarna hadden wij beiden een voortreffelijke gegrilde tournedos met een prachtige gorgonzola saus. Niet vet. Mooi van structuur.
Wij hebben - totaal onverwacht - genoten.