Sardegna

Oudegracht 161-WERF 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Sardegna

Voel je welkom!

Gelegen in een knusse werfkelder aan de Oudegracht. Je bevindt je dan wel in hartje Utrecht, maar het zou net zo goed een restaurantje in Italië kunnen zijn. Van het moment dat je binnenkomt word je helemaal in de watten gelegd en verschijnen de mooiste en meest authentieke gerechten op tafel.

Meer informatie over restaurant Sardegna

• Mastercard , Visa card
5,5
5,9
5,9
Duur
HenkenJannie .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
met echtgenote hier voor het eerst gegeten; tevens voor het laatst. Neem uw vergrootglas mee: dan alleen kunt u de tonijn ontwaren op uw pizza al tonno. Er wordt bij de wijn alleen capsones water geschonken, 5 euro voor een flesje. De slechte landwijn in een karafje van een halve liter vindt het management 12 euro waard.
De ambiance geeft aanleiding tot langdurige depressie, onbegrijpelijk dat er toch nog aardig wat tafeltjes waren bezet. Onbegrijpelijk dat dit restaurant nog bestaat.
Ronald O.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Je zit leuk aan het water en bediening is ok, maar voor het eten hoef je er niet naar toe. Begonnen met een prosecco (€7 p/s), deze was oprecht niet te drinken. Mierzoet en slechte kwaliteit. Vervolgens een Antipati besteld voor 2 pers (€25). We kregen een boord met drie soorten vlees van de plaatselijke supermarkt en wat droog brood... We zijn na deze teleustelling ook maar weggegaan en elders verder gaan eten.
Woutje80 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Pizza tonno en een gegrilde tournedos besteld. Bij uitserveren van de gerechten direct wat mayo voor bij de aardappels geserveerd, dit vond de eigenaar niet nodig want de aardappels waren italiaans bereid. Nou als ik mayo wil moet je mayo leveren volgens mij. Het personeel galopeert langs de tafels want ze willen o zo graag afruimen, anders wordt meneer namelijk kwaad. Het personeel spreekt geen NL's, erg handig voor die 4 italianen en 3 chinezen per maand die start van de tour de france willen herbeleven. De tournedos was knetter rare en niet rare medium. Alles zonder sauzen en met veel brood geserveerd, zoals een mediteraan betaamt. In die zin authentiek Italiaans maar niet geschikt voor de Nederlandse eter die z'n biefstukje met jus en sauzen geserveerd wil zien. Pizza tonno was goed te eten.
AnjaStr .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Wij hebben hier met z'n drieen pizza gegeten. Pizaa was warm, maar bord helemaal koud. daardoor is de pizza binnen de kortste keren ook een kouwe bedoening. Wat smaak betreft: erg vlak. Had beslist wat meer gekruid gemogen. Naast bestelde wijn en sinaasappelsap werd gevraagd of we wat wilden. Ja, graag! Maar nee, kraanwater schenken was er niet bij...
Ik herken dus veel van andere commentaren: serveerster die Engels praat (en wij blijven in het Nederlands antwoorden), een eigenaar die nog nooit een gast heeft gehad met te snel afkoelende pizza (en kennelijk niet wil begrijpen dat borden voorverwarmen een tevreden klant kan opleveren). Verder een hoge rekening (inclusief 7 euro voor een piepklein toetje). Ben blij dat wij niet hebben ingestemd met fles bronwater. Alles bij ekaar: teleurstellend
Hansiepansie01 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Een werkelijk trieste ambiance een soort kantine met een depressieve ober die continue te gehaast is. Eten dat kwalitatief ver maar dan ook ver onder de maat is en daardoor peperduur. Kalfsoesters waaien bij een kuchje van het bord af. Echte te weinig. Zoek een beter restaurant uit! Die vind je al heel gauw!
Lodewijk G.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Langs de oude gracht, met ook een ingang via een steegje, zit dit restaurant op een prachtlocatie. Voor een beschaafd bedrag (€12-18) kun je hier een pizza of pasta bestellen. Deze smaken zoals je bij een Italiaan mag verwachten, maar niet buitengewoon goed.

De bediening spreekt soms slecht of geen Nederlands, en kan rondom bot zijn (weigeren bijvoorbeeld kraanwater te schenken, ook als je al enkele karaffen wijn op tafel hebt staan).
Rdr24 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
De locatie aan het water is erg leuk. Het eten is prima. De kalfsoester heerlijk mals en met een heerlijke saus.

Je moet wel minimaal twee gerechten bestellen. De porties zijn klein. Ik had er makkelijk drie op kunnen eten maar dat vond ik qua prijs echt teveel worden.

Vandaar een lagere score voor het eten. Ik vind de prijs echt fors voor wat je krijgt.

Bediening vriendelijk. Inrichting binnen miste wat mij betreft wat sfeer...
AngeliqueJM .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Echt een goed restaurant; Italiaans eten zoals Italiaans eten ook bedoeld is. Dus geen bresaola en carpaccio die bedolven wordt onder veel sla, gedroogde tomaten en dressing, maar gewoon puur en eerlijk mals vlees. Het voorgerecht 'Burrida Sarda' (tonijn) is echt heerlijk. Verder diverse andere Sardijnse specialiteiten, zoals b.v. de 'spaghetti della casa', de ravioli/panzerotti, diverse vleesgerechten en heerlijke visspecialiteiten (de 'gamberoni' zijn echt een aanrader!). Geen poespas en geen fratsen, gewoon heerlijk, puur Italiaans eten. Wij zijn hier regelmatig te gast en de kwaliteit is een goede, constante factor. Het eten is hier altijd voortreffelijk. Ook de pizza's zijn lekker en de huisgemaakte tiramisu en panna cotta vormen een goddelijke afsluiter.
Kortom, wij komen hier beslist terug.
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Matig Italiaans restaurant vanwege véél te hoge prijzen en slechte service. Eten is van gemiddeld niveau, en overtreft de verwachtingen nergens. Service is ronduit slecht: Niet attent, niet gastvrij, spreekt geen Nederlands, onvriendelijk. Prijzen absurd. Eerste de beste toeristen'val'. Afrader
Elsvanbarten .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Bij sardegna aan de oude gracht in Utrecht hangt een gezellige en warme sfeer. Het is een klein restaurant, waar je in de zomer ook nog eens gezellig aan het water kunt zitten. Ik heb hier een heerlijke tonijn pizza gegeten. Ook de service is hier prima. Dit is zeker een aanrader.
Raimooij .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2014
Op dinsdagavond in zeer rustig restaurant gegeten (zal ongetwijfeld aan de dinsdag gelegen hebben). Het restaurant is, naar mijn mening, zeer oubollig ingericht (of dat authentiek is op Sardinië is, weet ik niet). De bediening was zeer vriendelijk en snel (en in het Italiaans/Engels). Het voorgerecht was een bordje met authentieke vleeswaren van Sardinië (€14,50 voor 9 plakjes worst/vleeswaren vind ik erg duur). Daarna hadden we allebei een pizza. De verse produkten heb ik niet echt kunnen ontdekken. Volgens mij waren de champignons uit een potje. Ik ben van mening dat dit niet echt een restaurant is voor pizza's maar meer vlees, vis en andere traditionele gerechten van Sardinië. Misschien wil ik hier nog wel een keer iets anders proberen dan een pizza. In totaal waren we €56,- kwijt. €13,50 voor vier drankjes vind ik niet echt leuk geprijsd.
Ton M.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Voor de tweede keer hier wezen eten, samen met mijn vrouw en twee dochters. Het was opvallend rustig in dit wat gedateerd aandoend Italiaans restaurant. Het eten was zeker niet gedateerd: een lekkere antipasti van gegrilde groenten en vleeswaren uit Sardinië. Maar wat echt heerlijk was, waren de originele steenoven pizza's. Precies goed van bodem, heerlijk belegd, authentieke smaken. Opvallend is dat een deel van de bediening geen Nederlands spreekt; nu is mijn Italiaans nog slechter, dus met engels konden we elkaar verstaan. Mooi in dit ICT-tijdperk is om de Italiaanse eigenaar nog een rekening op papier te zien uitschrijven, waarna hij het eindbedrag op de kassa aanslaat. Kan het klassieker?
Christine77 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
Jaren geleden kwam ik geregeld in dit restaurant met z'n eigenzinnige eigenaar/chef en zijn alleraardigste partner Jenny als gastvrouw. Ja prijzig waren ze wel maar kwalitatief onovertroffen. Hier maakte ik al kennis met Carpaccio en Vitello tonnato toen dit nog nergens anders op de kaart stond. Overigens het is voor zover ik het kan beoordelen ook nergens anders zo lekker en authetiek als hier. Maar goed December was voor mij een echte uitgaan maand en ik had Sardegna als eerste op mijn lijstje staan. Alle klassiekers stonden nog op de kaart: Filet met Funghi en Paglia e Fieno..... heerlijk! De bediening was correct en wat de rekening betreft... daar was ik op voorbereid en uiteindelijk gewoon redelijk. Mooi restaurant, met chic tafellinnen goeie menukaart en een wijnkaart die er wezen mag.
Hansst55 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Goed gegeten in Italiaanse sfeer met het Italiaanse Diner Dagen menu. Eenvoudige en eerlijke gerechten, uitstekend van smaak. Attente bediening.
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Bijzonder lekker gegeten met een bevriend stel in dit Siciliaanse restaurant. De zaak zat vol Italiaans sprekenden, dat belooft vaak veel goeds. Ik was er al eens eerder geweest, dus wist al wat ik kon verwachten. Vooraf namen we gezamenlijk gegrilde groenten en gedroogd vlees, beide erg lekker. De heren aten vervolgens beiden een pizza (niet te vet, niet te zout, een mooie dunne bodem) en de dames de gegrilde tonijn (heerlijk), die geserveerd werd met boontjes en subliem op smaak gebrachte aardappelpartjes. Na kozen we voor ijs, tiramisu (een hele flinke portie, die helaas zo op was) en panna cotta (waarvan een tweede werd besteld). De prijs voor al dit heerlijks was heel goed! De service is ook subliem. Er word inderdaad veel Engels gesproken, maar ze zijn dan ook erg 'Italiaans gebleven'. Wat de gerechten dus ten goede komt. Een van mijn tafelgenoten moet glutenvrij eten; daar werd heel goed rekening mee gehouden. Een aantal maal opnieuw overleg, extra mogelijkheden in het aanbod, vriendelijk en meedenkend. Om nieuwe drankjes hoefden we niet eerst te vragen en de tafel werd steeds keurig gedekt voor elk gerecht. Gewoon zoals het hoort, met een beetje extra. Het decor is gewoon gewoon. Niets bijzonders. In dit restaurant ben je voornamelijk bezig met het eten, dus dat is ook prima zo. Ik kom zeker weer terug.
Ton M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Met een gezelschap van 10 mensen genoten van een heerlijke Italiaanse maaltijd!
Het restaurant doet qua inrichting echt italiaans aan, maar nog veel belangrijker is het eten: zo smaakvol, zo authentiek, zo "eenvoudig" dat het gewoon genieten is.
De bediening is erg vriendelijk maar spreekt soms alleen engels en dat is een nadeel, zeker als er kinderen in het gezelschap zijn.
Maud V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Het menu 'Mare' was echt heerlijk, de bediening was netjes en attent (alleen opvallend dat we standaard in het Engels werden aangesproken). Ik vond de prijzen wat aan de hoge kant, maar het eten maakte dit meer dan goed. Hier ga ik graag nog eens eten.
Kneij .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
De smaken van pizza vallen erg tegen en de kaas en champignons biedt flauwe smaak. Enige positieve punt is dat de bodem erg goed is. De prijzen zijn te duur voor een redelijke pizza.
Florence P.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2013
Zeer authentiek Italiaans/Sardijns restaurant. Toen wij er waren waren er ook paar Italiaanse families aan een uitgebreide maaltijd, dat is altijd een goed teken! Zelf gestart met een lekkere bressaola en daarna mooie grote smaakvolle gamba's. Mijn vriend vooraf gemarineerde verse tonijn gevolgd door malse Scallopina en onze 15-jarige genoot van een lekkere simpele pasta (op haar verzoek gestript van alles behalve de tomatensaus) en daarna een pizza. De aandacht van de eigenaren of bediening voor de gasten mag wel wat intensiever, ik vind het zelf altijd wel leuk om nog even een gesprekje te voeren in het Italiaans :-) maar er was weinig interactie waardoor dat er niet van kwam
Brug50 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2012
Te zoute pizza met weinig smaak maar een goede bodem, duur voorgerecht met flauwe kaasjes, een rot herrie in de omgeving. Vriendelijke bediening.