Over het restaurant Sarban

Sarban is een familierestaurant dat met trots in januari 2010 is opgericht door onze familie; de familie Alizadah. Het was het eerste Afghaanse restaurant in Zuid-Nederland. Met de gastvrije ontvangst en verrassende gerechten veroverden zij al snel de harten van de gasten.
Sarban betekent letterlijk ‘de gids’. Afghanistan is van oudsher een drukke doorgangsroute tussen oost en west. Volkeren uit verschillende culturen reizen langs de handelswegen en laten hun invloed op het land na. Aan het hoofd van de karavaan staat de Sarban, die de kamelen en hun berijders veilig door Afghanistan naar hun bestemming leidt. Team Sarban neemt je ook onder haar hoede in jouw kennismaking met de Afghaanse keuken en cultuur. Naast fantastische smaken, proeft u ook de warme, informele sfeer van ons land. Zij schuiven graag even bij je aan tafel aan en vertellen over de gerechten en de cultuur van ons land.
Chef Rabia en Chef Ahmad bereiden dagelijks vers hun gerechten en koken volgens familierecept. Degene die heeft gekookt, serveert de maaltijd ook uit. Aan tafel vertellen ze je graag over onze bijzondere gerechten. De nadruk ligt op dagverse en natuurlijke ingrediënten die elk gerecht karakter geven. Ze houden rekening met allergieën zoals lactose en/of gluten, koken halal en desgewenst veganistisch. Natuurlijk is er de keuze uit bijpassende wijnen. Probeer ook eens de huisgemaakte vijgenlikeur of vijgenwhisky.

Meer informatie over restaurant Sarban

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag is de keuken geopend van 17.00 - 22.00 uur

9,1

Jouw recensie over het restaurant Sarban

Stefany A.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk gegeten!!
Daarbij is ook de sfeer warm en gezellig. De chef komt elk gerecht aan tafel uitleggen, heel fijn. Echt een beleving om hier te eten.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Gisteren gaan eten voor het eerst bij Sarban. De bediening was vanaf het eerste moment erg gastvrij en enthousiast. We hebben het verrassingsmenu besteld en er werd rekening gehouden met allergieën. Het eten was echt voortreffelijk, veel verse en aparte gerechtjes. De bediening heeft elk gerecht uit gelegd en dit vond ik ook erg leuk gedaan. Daarnaast serveren ze heerlijke theetjes wat ikzelf een groot pluspunt vind!
Leo R.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Zaterdagavond 11 februari 2017 hebben we hier wederom heerlijk gegeten. Twee van de vier hadden de vegetarische variant van het kennismakingsmenu, en twee hadden het 'vlees-kennismakingsmenu'. Even heerlijk en exotisch als altijd. Ook de bediening was weer perfect en persoonlijk zonder opdringerig te zijn.
We hebben opnieuw heerlijk gegeten.
Het was deze avond erg druk en terwijl we van onze koffie/thee aan het nagenieten waren, stonden verschillende mensen al enige tijd aan de bar te wachten. We werden daarom op uiterst vriendelijke wijze gevraagd of we het erg vonden om onze tafel vrij te maken voor andere gasten. Eigenlijk vonden we dat een beetje jammer; we hadden graag nog wat langer na willen genieten. Gastvrijheid stond en staat gelukkig nog steeds bovenaan in dit authentiek Afghaanse restaurant.
Stef M.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Zeer prettig restaurant(je) in Tilburg. Supervriendelijke bediening die grapjes uithaalt (ik was een stuk later dan gereserveerd... gaan ze erg goed mee om - zal niet verklappen hoe) zonder dat het vervelend wordt.
Uitleg bij de gerechten door de kok zelf. Bijbestellen wat je lekker vind (!).
Ik vond niet alles even lekker; het is wel een andere keuken dan we gewend zijn, dus met een uitgebreid menu zit er altijd wel iets bij dat minder je smaak is (voor mij: de linzen) maar het vakmanschap straalde van de gerechten af en het overgrote deel van het menu vonden mijn tafelgenoot en ik zeer lekker. Leuke prijsstelling maakt het geheel af. Absolute aanrader!
Sabi75 M.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Een aantal weken geleden zijn wij hier gaan eten op een doordeweekse dag. Ook toen was de tent gewoon vol! Wij hadden het kennismakingsmenu genomen. Wat wij bijzonder vonden, is dat de kok en/of eigenaar persoonlijk komt vertellen wat je geserveerd krijgt. De voorgerechten en de hoofdgerechten waren allemaal heerlijk, alleen de combinatie van nagerechten vonden we helaas niets bijzonders. Gelukkig hadden we al voldoende gegeten.
Paul&Karin .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Stond al Jaren op de lijst om er eens te gaan eten, wonen om de hoek, en afgelopen 3 December was het zo ver. De verwachtingen waren hoog gezien de zeer hoge score op iens, en qua eten klopt dit inderdaad, echt heerlijk eten. We hebben gekozen voor het vaste menu waar in een aantal gangen de lekkerste gerechten uit de Afghaanse keuken voorbijkomen (met uitleg) en dat voor onder de 30 euro pp. waarbij je ook nog gratis mag bijbestellen wat je favorieten zijn, helemaal top. We waren vroeg (18 uur) en na ons bestelden veel mensen het vaste menu waarbij de uitleg door de gastheer steeds korter en wat routineus (zo niet verveeld) werd, men mag hier wel op letten of iets nieuws verzinnen. Maar zeker een aanrader!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Ik ben er 2 november 2016 voor het eerst geweest. Met 7 anderen heb ik genoten van een geweldige proeverij, een aangename sfeer EN top-bediening. Wat een aardige mensen.
Op mijn eind vraag aan mijn tafelgenoten "is er iets dat tegenviel', kon niemand een bevestigend antwoord geven. Kortom 8 enthousiaste mensen die allen zeker terug komen!
ps: tijdens onze aanwezigheid waren er ook mensen uit het zuster-restaurant uit den Bosch, daar ga ik zeker ook een keer heen
Mila F.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Voor het eerst Afghaans gegeten op aanraden van mijn buren, waanzinnig lekker gegeten. De kennismaking menu is echt top,
Ik wist niet wat me overkwam met zoveel lekker smaken en geuren. De kip is een aanrader. De bediening in heel aardig. De chef komt aan tafel je alles vertellen over de bereiding wijze en de kruiden. Echt een top restaurant
EricW1970 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Waanzinnig lekker gegeten op een vrijdagavond! Een feest voor de zintuigen. Heel fijn dat het mogelijk is om van alles van de kaart te proeven. De bediening is zeer attent en hartelijk, klantgericht restaurant. Zeer zeker een aanrader als je een keer iets anders wil dan de gangbare keukens. Oprecht zalig gegeten!
wilmeij .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Evenals vorig bezoek , werd ook deze (VADERDAG ) zondagavond 19 Juni, het Afghaans menu vooraf ingeleid met een persoonlijk kennismakingsgesprek aan tafel. Met een duidelijke uitleg werden door de enthousiaste bediening de vele voor-hoofd-en nagerechtjes , met redelijke tussenpauzes , vlot uitgeserveerd. In deze gastvrije omgeving hebben wij met ons vijven genoten van al die mooie en smaakvolle gerechtjes.
janpiet2012 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
We kwamen hier voor de tweede keer met onze vrienden om weer van de afghaanse kennismakingsmenu te genieten.
Heel lekker gekruid eten, zeer malse vlees en lekkere groente.
Kortom: alles bijlekaar,overheerlijk.
We komen zeker weer terug.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Volgens de recensies op Iens is Sarban een aanrader. En ook vrienden en familie lieten geregeld horen dat het restaurant zeker de moeite van het bezoeken waard is. De Afghaanse keuken kenmerkt zich bovendien door een grote diversiteit aan gerechten, dus zowel de vegetariër als de vleesliefhebber kan er terecht. Goede reden om eens het centrum van Tilburg te verlaten en naar Sarban te gaan, aan de Besterdring in Tilburg Noord.

Service: Vanaf het moment dat je één voet over de drempel van het restaurant zet word je in de watten gelegd. De bediening is vlot en doet er alles aan om het je zoveel mogelijk naar de zin te maken. Ze komen geregeld even langs om te vragen of alles naar wens is, zonder opdringerig te zijn.

Eten: Mijn vriendin en ik hebben allebei voor het kennismakingsmenu gekozen. We kregen veel verschillende gerechtjes om zo een indruk te krijgen van de Afghaanse keuken. Als voorafje enkele ‘snacks’: kleine en smaakrijke hapjes die te lekker zijn om de naam ‘snack’ te mogen dragen. Als hoofdgedeelte natuurlijk gerechten met kikkererwten, munt en koriander. Ook verrukkelijke köfte, gegrilde groenten en smakelijke malse kip. Dit alles begeleid met gekarameliseerde rijst en witte rijst. Als nagerecht presenteerde Sarban zelfgemaakt ijs. Bolletjes met onder andere moerbeibessen, kokos en vijgen. Alles smaakte heerlijk! Ik kreeg na de koffie van het huis een whisky die een tijdje op vijgen heeft gestaan. Heel verrassend!

Decor: Sarban zat goed vol, en daardoor was het soms wat rumoerig. Maar het maakt ook dat het restaurant meer aanvoelt als een gezellige woonkamer. Een schone woonkamer overigens. En in de keuken loopt het personeel met haarnetjes. Je ziet dat het personeel hygiëne belangrijk vindt.

Mijn vriendin en ik zijn door ons bezoekje aan Sarban alleen nog maar nieuwsgieriger geworden naar wat het restaurant nog allemaal te bieden heeft. Wij komen terug!
aboutbloom .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Afgelopen zondag heb ik mogen genieten van een exclusieve avond. Ik heb het echte Afghanistan geproefd en veel geleerd van de Afghaanse cultuur. Ik vind het leuk dat er initiatief wordt genomen om de positieve kant van de Afghaanse cultuur te laten zien. Wat ik ook mooi vind is dat Sarban authentiek wil blijven. Dat is zeker te zien aan het decor en de Afghaanse gastvrijheid!
Carl M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Gisteravond voor het eerst bij Sarban gegeten. Het stond al lang op ons lijstje en dat was niet voor niets! We hadden het kennismakingsmenu met veel kleine hapjes en ze waren allemaal even lekker. Zeker ook de gemarineerde kip! Prijs kwaliteit is helemaal goed.

Daarnaast was de bediening erg vriendelijk en attent. Wij komen er zeker terug.
walter_daniel143 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Sarban blijft toch echt ons lievelingsrestaurant. We komen hier graag eten, omdat wij het gevoel krijgen dat we bij vrienden eten. Al bij de tweede bezoek aan Sarban werden wij herkend door het vriendelijke personeel. Het eten is erg gevareerd, naast de twee rijstgerechten worden er verschillende groente en vleesgerechten geserveerd. De koks (broer en zus) komen zelf aan tafel vertellen hoe ze de gerechten hebben bereid. Het eten is lekker kruidig, maar zeker niet pittig. Voor ons is eten bij Sarban echt een feestje!
Sebastian D.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Sarban is echt een top restaurant! Je komt daar binnen en je voelt meteen een leuke, aangename, verwelkomende gezellige sfeer. Je wordt heel netjes naar de tafel begeleid en vervolgens nemen ze je jas aan wat tegenwoordig in heel veel restaurants niet meer wordt gezien.

Ze vragen ten eerste of je bekend bent met het Afghaanse keuken en ook of je ergens allergisch voor bent. Je krijgt dan te horen waar de menu uit bestaat. Je kan ook onder andere kiezen om de verrassings menu te nemen die uit 70% bestaat van wat er op het menu staat.
Ik heb persoonlijk voor de verrassing gekozen aangezien ik niet bekend was met het Afghaanse keuken. Het was overheerlijk. Je krijgt heel veel lekkere variabele tussendoortjes en gerechten met rijst. Waarvan de zelfgemaakte kip mijn favoriet was. Het dessert is een aanrader.
Één ding is zeker, aan eten kom je daar niks te kort!

De bediening was voortreffelijk! Zodra ze zien dat je iets nodig hebt zijn ze meteen bij je. Ze zorgen er dan ook voor dat de gast niks te kort komt. Ze zijn heel vriendelijk en professioneel. Ze leggen alles goed en rustig uit. Het is heel mooi op de manier hoe ze hun cultuur in het restaurant laten zien.

Het is zeker het waard om hier te komen eten. Ik kom hier maar al te graag weer terug!

TIP: reserveer op tijd!
Tommy L.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Als je opzoek bent naar heel lekker eten en een leuke ervaring, dan raad ik zeker Sarban aan. Het eten is vol van smaak, in balans en niet pittig! De bediening is ontzettend attent en grappig.

Inmiddels ben ik al een aantal keer geweest en het lijkt wel alsof ik het elke keer NOG lekkerder vind!

Alsof dat nog niet genoeg is hebben ze ook nog overheerlijke vijgenwhiskey! Wat wilt een mens nog meer?

Sam .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heerlijk gegeten en erg goed vegetarisch. Lang geleden dat ik in zo'n gastvrij restaurant ben geweest. Het restaurant maakte de avond. Ik zou het iedereen aanraden!
benny21 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Dit restaurant is prima goed bereikbaar lekker voor de deur parkeren netjes verzorgd schoon en leuk personeel. Je kunt zien dat deze mensen hun best hebben gedaan om de Afghaanse keuken te introduceren in de Nederlandse cultuur kwalitatief prima in orde horeca technisch prima voor elkaar mooie gerechten niet alles was naar mijn smaak maar goed smaken verschillen maar dat doet niks af aan de kwaliteit van dit restaurant
Hana H.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Sarban was naar verwachtingen! Heerlijke en bijzondere gerechten werden er gerserveerd. Ik was erg positief verrast door de smaak, variëteit en hoeveelheid van de gerechten die ze daar serveren. Het verassingsmenu is dan ook een aan te bevelen. De bediening was erg aardig, snel, enthousiast en betrokken bij de gasten. Ook vonden ze het leuk om iets over de gerechten te vertellen, zo ver dat ze zelfs bereid zijn om het recept met de gasten te delen. Je kan wel merken dat ze erg trots zijn op wat ze daar serveren. Decor zag er erg 1001-nacht uit. Zeker weten een aanrader!