Meer informatie over restaurant Sarban

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

• Betaalpas
  • Af te huren , Air-conditioning , Catering , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten8,7/10
Service8,8/10
Decor8,2/10
EricW1970 . Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Waanzinnig lekker gegeten op een vrijdagavond! Een feest voor de zintuigen. Heel fijn dat het mogelijk is om van alles van de kaart te proeven. De bediening is zeer attent en hartelijk, klantgericht restaurant. Zeer zeker een aanrader als je een keer iets anders wil dan de gangbare keukens. Oprecht zalig gegeten!
Wilmeij . Fijnproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Evenals vorig bezoek , werd ook deze (VADERDAG ) zondagavond 19 Juni, het Afghaans menu vooraf ingeleid met een persoonlijk kennismakingsgesprek aan tafel. Met een duidelijke uitleg werden door de enthousiaste bediening de vele voor-hoofd-en nagerechtjes , met redelijke tussenpauzes , vlot uitgeserveerd. In deze gastvrije omgeving hebben wij met ons vijven genoten van al die mooie en smaakvolle gerechtjes.
Janpiet2012 . Gastronoom (15 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
We kwamen hier voor de tweede keer met onze vrienden om weer van de afghaanse kennismakingsmenu te genieten.
Heel lekker gekruid eten, zeer malse vlees en lekkere groente.
Kortom: alles bijlekaar,overheerlijk.
We komen zeker weer terug.
Bart V. Fijnproever (6 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Volgens de recensies op Iens is Sarban een aanrader. En ook vrienden en familie lieten geregeld horen dat het restaurant zeker de moeite van het bezoeken waard is. De Afghaanse keuken kenmerkt zich bovendien door een grote diversiteit aan gerechten, dus zowel de vegetariër als de vleesliefhebber kan er terecht. Goede reden om eens het centrum van Tilburg te verlaten en naar Sarban te gaan, aan de Besterdring in Tilburg Noord.

Service: Vanaf het moment dat je één voet over de drempel van het restaurant zet word je in de watten gelegd. De bediening is vlot en doet er alles aan om het je zoveel mogelijk naar de zin te maken. Ze komen geregeld even langs om te vragen of alles naar wens is, zonder opdringerig te zijn.

Eten: Mijn vriendin en ik hebben allebei voor het kennismakingsmenu gekozen. We kregen veel verschillende gerechtjes om zo een indruk te krijgen van de Afghaanse keuken. Als voorafje enkele ‘snacks’: kleine en smaakrijke hapjes die te lekker zijn om de naam ‘snack’ te mogen dragen. Als hoofdgedeelte natuurlijk gerechten met kikkererwten, munt en koriander. Ook verrukkelijke köfte, gegrilde groenten en smakelijke malse kip. Dit alles begeleid met gekarameliseerde rijst en witte rijst. Als nagerecht presenteerde Sarban zelfgemaakt ijs. Bolletjes met onder andere moerbeibessen, kokos en vijgen. Alles smaakte heerlijk! Ik kreeg na de koffie van het huis een whisky die een tijdje op vijgen heeft gestaan. Heel verrassend!

Decor: Sarban zat goed vol, en daardoor was het soms wat rumoerig. Maar het maakt ook dat het restaurant meer aanvoelt als een gezellige woonkamer. Een schone woonkamer overigens. En in de keuken loopt het personeel met haarnetjes. Je ziet dat het personeel hygiëne belangrijk vindt.

Mijn vriendin en ik zijn door ons bezoekje aan Sarban alleen nog maar nieuwsgieriger geworden naar wat het restaurant nog allemaal te bieden heeft. Wij komen terug!
Aboutbloom . Gastronoom (16 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Afgelopen zondag heb ik mogen genieten van een exclusieve avond. Ik heb het echte Afghanistan geproefd en veel geleerd van de Afghaanse cultuur. Ik vind het leuk dat er initiatief wordt genomen om de positieve kant van de Afghaanse cultuur te laten zien. Wat ik ook mooi vind is dat Sarban authentiek wil blijven. Dat is zeker te zien aan het decor en de Afghaanse gastvrijheid!
Carl M. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Gisteravond voor het eerst bij Sarban gegeten. Het stond al lang op ons lijstje en dat was niet voor niets! We hadden het kennismakingsmenu met veel kleine hapjes en ze waren allemaal even lekker. Zeker ook de gemarineerde kip! Prijs kwaliteit is helemaal goed.

Daarnaast was de bediening erg vriendelijk en attent. Wij komen er zeker terug.
Walter_daniel143 . Fijnproever (9 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Sarban blijft toch echt ons lievelingsrestaurant. We komen hier graag eten, omdat wij het gevoel krijgen dat we bij vrienden eten. Al bij de tweede bezoek aan Sarban werden wij herkend door het vriendelijke personeel. Het eten is erg gevareerd, naast de twee rijstgerechten worden er verschillende groente en vleesgerechten geserveerd. De koks (broer en zus) komen zelf aan tafel vertellen hoe ze de gerechten hebben bereid. Het eten is lekker kruidig, maar zeker niet pittig. Voor ons is eten bij Sarban echt een feestje!
Sebastian D. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Sarban is echt een top restaurant! Je komt daar binnen en je voelt meteen een leuke, aangename, verwelkomende gezellige sfeer. Je wordt heel netjes naar de tafel begeleid en vervolgens nemen ze je jas aan wat tegenwoordig in heel veel restaurants niet meer wordt gezien.

Ze vragen ten eerste of je bekend bent met het Afghaanse keuken en ook of je ergens allergisch voor bent. Je krijgt dan te horen waar de menu uit bestaat. Je kan ook onder andere kiezen om de verrassings menu te nemen die uit 70% bestaat van wat er op het menu staat.
Ik heb persoonlijk voor de verrassing gekozen aangezien ik niet bekend was met het Afghaanse keuken. Het was overheerlijk. Je krijgt heel veel lekkere variabele tussendoortjes en gerechten met rijst. Waarvan de zelfgemaakte kip mijn favoriet was. Het dessert is een aanrader.
Één ding is zeker, aan eten kom je daar niks te kort!

De bediening was voortreffelijk! Zodra ze zien dat je iets nodig hebt zijn ze meteen bij je. Ze zorgen er dan ook voor dat de gast niks te kort komt. Ze zijn heel vriendelijk en professioneel. Ze leggen alles goed en rustig uit. Het is heel mooi op de manier hoe ze hun cultuur in het restaurant laten zien.

Het is zeker het waard om hier te komen eten. Ik kom hier maar al te graag weer terug!

TIP: reserveer op tijd!
Tommy L. 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Als je opzoek bent naar heel lekker eten en een leuke ervaring, dan raad ik zeker Sarban aan. Het eten is vol van smaak, in balans en niet pittig! De bediening is ontzettend attent en grappig.

Inmiddels ben ik al een aantal keer geweest en het lijkt wel alsof ik het elke keer NOG lekkerder vind!

Alsof dat nog niet genoeg is hebben ze ook nog overheerlijke vijgenwhiskey! Wat wilt een mens nog meer?

Sam . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heerlijk gegeten en erg goed vegetarisch. Lang geleden dat ik in zo'n gastvrij restaurant ben geweest. Het restaurant maakte de avond. Ik zou het iedereen aanraden!
Benny21 . Gastronoom (21 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Dit restaurant is prima goed bereikbaar lekker voor de deur parkeren netjes verzorgd schoon en leuk personeel. Je kunt zien dat deze mensen hun best hebben gedaan om de Afghaanse keuken te introduceren in de Nederlandse cultuur kwalitatief prima in orde horeca technisch prima voor elkaar mooie gerechten niet alles was naar mijn smaak maar goed smaken verschillen maar dat doet niks af aan de kwaliteit van dit restaurant
Hana H. Gastronoom (27 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Sarban was naar verwachtingen! Heerlijke en bijzondere gerechten werden er gerserveerd. Ik was erg positief verrast door de smaak, variëteit en hoeveelheid van de gerechten die ze daar serveren. Het verassingsmenu is dan ook een aan te bevelen. De bediening was erg aardig, snel, enthousiast en betrokken bij de gasten. Ook vonden ze het leuk om iets over de gerechten te vertellen, zo ver dat ze zelfs bereid zijn om het recept met de gasten te delen. Je kan wel merken dat ze erg trots zijn op wat ze daar serveren. Decor zag er erg 1001-nacht uit. Zeker weten een aanrader!
Jan11651 . 1e beoordeling (1 recensie) 3,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
het eten is niet speciaal. te veel kruiden en toch te weinig smaak. verder is de bediening te opdringerig en overdreven vriendelijk.
Die_Twee . Fijnproever (5 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Afgelopen weekend bij Sarban gegeten. De mensen die er werken zijn erg vriendelijk en dat vinden wij altijd heel belangrijk. Als daarnaast het eten ook nog eens heel erg lekker is, kan je avond eigenlijk niet meer stuk.

Wij hadden gekozen voor het verrassingsmenu. Dan krijg je ongeveer 70% van wat er op de menukaart staat. Een lekker voorafje, overheerlijke kip met verschillen soorten, aparte groenten, zalige rijst en een lekker toetje van verschillende soorten, zelf gemaakt ijs. Onder andere met Moerbei bessen.

Tot slot nog een lekker glaasje, door Sarban met allerlei vruchten en kruiden verrijkte Whiskey, gedronken.

Wij komen zeker nog eens terug.
Patricia V. Gastronoom (34 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Na een lange tijd weer bij Sarban gegeten en heerlijk genoten van de verrassingsmenu! Het was geweldig om te zien dat het eten nog net zo fantastisch was en dat de service ons het gevoel gaven dat we thuis kwamen! Nog steeds de topper van Tilburg!
CornelisMaria . Fijnproever (8 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Gezellig gegeten met de familie. Veel kleine gerechten op de tafel en zeker voor ieder wat wils. Ook voor de vegetariër. We hebben er twee keer gegeten. Afghaanse keuken is echt een keer wat anders. Echter kennen we nu de kaart wel. Uitstekende, attente bediening. Ware aanrader! Laagdrempelig, goede prijskwaliteit.
Ad W. Gastronoom (209 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Na een fijne eerste kennismaking ruim anderhalf jaar geleden nog eens geboekt met zus en partners. Interieur is grotendeels gelijkgebleven evenals het menu.

We starten met een witte wijn die verder niet wordt toegelicht. Het verrassingsmenu is het leukst, zeker daar onze tafelgenoten er voor het eerst waren.

De eerste gang kent vier hapjes, de Mantoe (Gestoomd kussentje van deeg gevuld met licht gekruid gehakt) en de salade zijn het lekkerst. De andere twee lijken iets meer op een snack.

Voor het hoofdgerecht wordt een rode wijn geadviseerd. Deze werd verder niet toegelicht. De tafel werd helemaal volgezet met schalen rijst en kleine bijgerechten. Lekkere originele smaken en bereidingen. De meeste herkenden we nog van de vorige keer. De kip was lekker mals met krokante, aangenaam gekruide korst. Het baghlan gerecht, Qabeli palauw (bruine rijst met een deken van wortel, rozijnen, pistache en amandel waaronder malse stukjes gestoofd lamsvlees) was erg lekker. Er was verder ruim voldoende afwisseling.

Dessertwijn werd gepresenteerd in een klein borrel glaasje, versterkte Moscatel, beetje branderig van de alcohol, jammer. Het dessert van het verrassingsmenu had ik vervangen door gedroogd fruit. Dit waren kleine stukjes in verschillende kleuren. Lekker, maar wel behoorlijk zoet.

Bediening was goed verzorgd door twee dames. Een was de maître en de andere presenteerde de gerechten op een keurige wijze met behoorlijk wat achtergrond informatie, leuk.

Prijs-kwaliteitsverhouding was goed, menu €27,50, wijn €3,95 per glas.

Daar het erg druk was, werd het rumoerig. De tafels naast ons werd alle bezet, waardoor we minder privacy hadden. Naar het toilet gaan werd een hele uitdaging. Niet te min was het een gezellige avond met lekker eten.
Nicole V. Gastronoom (14 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Een fijne plek waar je je altijd welkom voelt. Met broer 1 in de keuken en de ander als gastheer een echt familiebedrijf waar authentieke Afghaanse gerechten worden bereid. Ook met een heel fijne vegetarische kaart. Wij gingen (wederom) voor het verassingsmenu, dan krijg je een drietal voorgerechtjes met brood. Vooral de aardappel met gekarameliseerde ui, tomatensaus en yoghurt met munt is heerlijk. Als hoofdgerecht twee schalen met rijst, waarbij er 1 op smaak is gebracht met gekarameliseerde suiker, amandelen, pistachenoten en rozijnen. Daarbij nog een keur aan schaaltjes met onder andere dhal (linzenstoof), okra in tomatensaus, gestoofde spinazie en heerlijke aubergines. Als afsluiter pistache en kokosijs, een puddinkje van melk en kardemom en verschillende gedroogde vruchten.
Het is allemaal met zorg bereid en goed op smaak. Het enige wat jammer is, is dat we er nu voor de vierde keer zijn gaan eten en alhoewel er wat variatie in bijgerechten zit hebben ze nog steeds dezelfde kaart als de vorige keren. De chef zou, om ervoor te zorgen dat mensen terug blijven komen, meer kunnen wisselen met de kaart.
Verder een prima avondje!
Dstazzone . Fijnproever (6 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Na een lange tijd weer bij Sarban gegeten en heerlijk genoten van de verrassingsmenu! Het was geweldig om te zien dat het eten nog net zo fantastisch was en dat de gastheer en gastvrouwen ons het gevoel gaven dat we thuis kwamen! Nog steeds de topper van Tilbirg!
Zee80 . Bourgondiër (3 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Kort geleden ben ik samen met mijn vrouw wezen eten bij Afghaans restaurant Sarban in Tilburg. Wat een heerlijke avond hebben we gehad! Graag wil ik het personeel van Sarban nogmaals danken hiervoor. Jullie weten je gasten goed te verwennen!
Direct bij binnenkomst werden werden we verrast door het bijzonder gastvrije welkom. Na plaats te hebben genomen kwam de gastvrouw uitgebreid uitleggen wat alle gerechten van de kaart inhouden. Uiteindelijk hadden we er voor gekozen om verschillende gerechten te proberen. De gerechten werden in drie gangen geserveerd. Wat een goede keuze bleek dat te zijn. De diversiteit van de gerechten was bijzonder en ook uitermate goed op elkaar afgestemd. Wat een heerlijkheid. Bij iedere hap worden je smaakpapillen verrast. De gerechten worden tot in perfectie bereid en dat proef je!
Nooit eerder geweten dat kip zo lekker kan smaken. Persoonlijk heb ik een absoluut favoriet gerecht: Mantu. Ik zal niet proberen uit te leggen wat het gerecht is. Het personeel legt je graag uit wat het is en waar het zijn oorsprong heeft gevonden, probeer het vooral zelf.
Conclusie: Het eten, het personeel, de ambiance.. Een perfecte avond.