Saray

Tweebaksmarkt 38-40 8911 KX Leeuwarden Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
    • Saray Speciaal asorti warme- en koude voorgerechten
      Saray Speciaal Vega
      Sicak Speciaal, asorti warme voorgerechten
  • Hoofdgerechten
    • Fantasie van de chef
      Fantasie van de chef vega
      Fantasie van de chef vega/vis
  • Nagerecht
    • Baklava, zoet bladerdeeg gebak met een bolletje vanille ijs.
      Kedi dili, Tiramisu geserveerd met roomijs
      Ilkbahar, een creatie van bosbessen-, mango- en aardbei sorbetijs.

Speciale deals

Exclusief menu's

Available on the booked timeslot.

Exclusief menu's

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Saray

Authentiek Turks in Leeuwarden

Altijd al benieuwd geweest naar de Turkse keuken? Ontdek de echte smaken van Turkije bij Saray! Kenmerkend voor dit restaurant zijn de authentieke specialiteiten, gemaakt met liefde en passie. Gevulde aubergine, rijkelijk gekruid vlees en vis, voor speciale smaken ga je hier heen. Uiteraard worden de hoofdgerechten geserveerd met echt Turks brood, lekker om in de smaakvolle sauzen te dippen!

Meer informatie over restaurant Saray

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren
Eddy B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Heb een heerlijke mixed grill gegeten in een leuke ambiance met vriendelijke bediening.
Is beslist voor herhaling vatbaar.
Linda T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Ik vond het een goed menu. We hebben veel verschillende dingen mogen eten! Wel zou er iets meer Salade bij mogen maar voor de rest prima!
Klaas P.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Héérlijk eten! Zeker mijn favoriete restaurant! Verrukkelijk eten, super service en een gezellige sfeer! Kortom: uitstekend!!
We hebben dit keer gekozen voor de "all you can eat".. Onbeperkt eten voor een betaalbare prijs.. Erg goeie ervaring mee en een echte aanrader!
Akke W.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
De bediening was vlot en het eten was heerlijk, van het voorgerecht tot aan het nagerecht. De hoeveelheden waren prima in verhouding met de opbouw van het menu. Voor herhaling vatbaar!
Wiesje P.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
We hebben een aangepast menu gehad, n.a.v. de A.H. / iens Spaaractie. Zo konden we van alles wat proeven. Ik hou erg van Oosterse gerechten, en de meeste gerechtjes bij Saray waren ok. Met name de grill-gerechten zijn aan te raden. De jongeman van de bediening was wel erg nerveus, misschien werkte hij er nog niet zo lang? Verder was een dameswc kapot, wat ik aangaf bij deze jongen. Niet kunnen doorspoelen is vervelend. Dit wuifde hij weg, want dat was wel vaker zo. Een bordje met 'defect' zou hij misschien wel even ophangen, na aandringen.

Verder ben ik geen fan van plastic bloemen en nepkaarsjes op tafel. Dat was hier wel het geval. Het tapijt is ook aan vervanging toe.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Voor de derde keer in de afgelopen maanden het AH menu genuttigd en iedere keer weer uitstekend! Voor twee senioren toch nog veel, maar dat zegt wat van ons. Compliment.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Lekker gegeten met de driegangenmenu AH-actie. Had nog nooit bij een turk gegeten, maar is zeker voor herhaling vatbaar. We konden het driegangenmenu niet zelf samenstellen, wel konden we aangeven wat we niet lusten zodat ze daar rekening mee konden houden. Er werden grote porties geserveerd, waar je kleine zou verwachten vanwege de aanbieding. Erg lekker gegeten, had niks te klagen. Ik vond het menu wel aan de dure kant, €33 voor 1 driegangenmenu. Je betaalt dus €33 voor 2 driegangenmenu's, terwijl ik een driegangenmenu van €25 al duur vind. Ze hebben naar mijn mening bewust grotere porties geserveerd zodat ze meer geld konden vragen. Achteraf bekeken is de prijs-kwaliteitverhouding prima. Ik zou er alleen niet teruggaan. €66 voor 2 driegangenmenu's is mij dan te duur.
Thalina T.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
We Waren erg te spreken over Saray. Het eten was heerlijk - vooral de voorgerechtjes, het personeel erg vriendelijk en de sfeer was ook goed! We gaan zeker terug!
MaxutSnits T.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Bijzonder vriendelijk en behulpzaam personeel. Gevarieerd eten. Een Turkse proever voor de Iets diner actie AH. Slim en praktisch. Aankleding restaurant karig. Wel gezellig.
Olga E.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
We hadden weer een heerlijk drie gangendiner.
Bij de voorgerechten zat o.a. filodeeg met fetakaas een echte aanrader.
Bij hoofdgerecht zat heerlijke kalfsbiefstuk.
De rode rijst en aardappels waren zoals gewoonlijk ook lekker.
Nagerecht was ook lekker en verassend.
We hadden een actie dus alles was een verassing.
Je kunt hier altijd heerlijk eten.
Echte aanrader.
WvanMarle V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Met de Iens 2e driegangenmenu kortingsactie gegeten. Sfeer was prima, niet erg bijzonder. Bediening was aan tafel professioneel en vriendelijk al werden we bij het verlaten van het restaurant met de rug aangekeken. Eten was aardig niet erg bijzonder en stond niet in verhouding met de prijs. Door de kortingsactie was er geen insprak op het eten en werd een soort proeverij geserveerd. Het voorgerecht bestond uit een aantal smakelijke 'tapas' met Turks brood. Het hoofdgerecht voor de drie vleeseters bestond een een grote schaal Turkse rijst met daarover gebakken aardappeltjes, boontjes, drie soorten vlees en een pittig stoofpotje. Het 'stoofpotje' was lekker, de rest werd ik niet echt warm van. De portie was bovendien érg ruim. (praktisch de helft ging weer terug richting keuken) De vegetariër bestelde een fantasie van de kok en kreeg een bord vol boontjes en champignons met een onduidelijke (kaas?)saus. Het chocoladetoetje was gelukkig weer een prima afsluiting waardoor we uiteindelijk met een tevreden gevoel van tafel gingen.
Elly E.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
We hebben heerlijk gegeten, toen we aangaven niet veel tijd te hebben werden we vlot bediend. De bediening was erg vriendelijk. Het was de eerste keer dat wij dit restaurant bezochten, we kunnen het zeker aanbevelen.
Quiseppo .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Heerlijk eten ,ook voor vegetariërs tegen een zeer betaalbare prijs . De bedienig is zeer vriendelijk en behulpzaam .
Een aanrader !!!
Fer V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Voor de eerste keer bij de Turk gegeten. Met ons vieren, 2e diner gratis. In plaats van te bestellen van de kaart gold er een 3-gangerdiner met allerlei gerechtjes. Voorgerecht was echt voor 4 personen te weinig. Brood moest het compenseren. Zelfde bij hoofdrecht. Veel aardappeltjes en weinig vlees en groenten. We zijn zeker geen grote eters maar dit is weinig. Zeker voor het geld wat ze er voor vragen, € 33 p.p. Met kortingsactie dus € 66 totaal. Nagerecht was redelijk. Niet voor herhaling vatbaar. Groot restaurant, weinig individuele benadering, gedateerde inrichting.
Martine D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Lekker eten tegen een goede prijs. er kan wel wat aandacht aan de inrichting worden gegeven. Of meer Turks of meer Westers. Nu zit het ergens tussenin.
Egbert B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
we hebben er heerlijk gegeten. Jammer dat we bijna een uur op ons dessert moesten wachten. Bleek een misverstand te zijn (bon kwijt).

Bij afrekenen bleek dat we niet het vastgestelde menu voor de bon hadden gegeten, maar van de kaart. We hebben wel gereserveerd met bon en ook bij aankomst gemeld.

Saray heeft het keurig opgelost door van alles de helft te rekenen. Prima dus.
We komen zeker op korte termijn terug om nogmaals te eten.
IJnskje .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
We aten bij Saray met 3 personen, waaronder mijn moeder van 85. I.v.m. de spaaractie kregen we een proeverij van diverse gerechten en gerechtjes van een 3-gangenmenu. Dat was goed en lekker. Maar toch een paar kritische kanttekeningen. Na het voorgerecht hebben we ruim een uur moeten wachten op ons hoofdgerecht. Geen idee waarom maar het was heel vervelend, voor mijn moeder maar ook de betaalde parkeertijd van 2 uur (!) werd overschreden. Communicatie met het restaurant is belabberd. Op zowel een e-mail als een boodschap op het antwoordapparaat heb ik nooit een reactie gekregen.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Met de aanbieding van AH (2e persoon gratis) hebben we gereserveerd bij Saray. Bij aankomst in het restaurant werd ons verteld dat we zelf geen keuze hadden met deze aanbieding maar dat ons een speciaal gerecht zou worden voorgeschoteld. We waren hierdoor wat overdonderd want we hadden thuis de kaart al eens bekeken en iets uitgezocht wat we zelf ook lekker vinden. Gelukkig dat mijn vrouw nog kon zeggen dat ze niet van kaas hield. Hiermee kon rekening worden gehouden. Over wat het zou gaan kosten is niets gezegd. Na enige tijd wachten, terwijl om ons heen mensen hun eten al kregen terwijl ze later waren binnengekomen, werd ons voorgerecht geserveerd. Inderdaad zonder kaas. De hapjes met kaas (zoals ik op andere tafeltjes zag) waren weggelaten en hiervoor was niets in de plaats gekomen. Hierdoor stelde het niet veel voor en ik moest mij dus maar aanpassen aan de smaak van mijn vrouw want het was een gezamenlijk voorgerecht. Toen we het op hadden hebben we tegen de ober gezegd dat we het maar matig vonden en hij vond het eerlijk dat we dat zeiden.
Toen het gezamenlijke hoofdgerecht kwam was men in de keuken kennelijk al vergeten dat er zonder kaas geserveerd zou worden want er was kip overgoten met een kaassaus. Verder een klein stoofpotje van lamsvlees en twee spiesjes met elk twee blokjes vlees. Zeer matig allemaal. Gelukkig waren er ook nog wat aardappeltjes bij.
Bij het uitserveren bedacht de ober nog wel dat de kip met kaassaus niet helemaal de bedoeling was en hij stelde nog voor om een bakje zonder deze saus te brengen maar we hebben het maar zo gelaten. Het nagerecht zag er
mooi uit en smaakte goed. Enigszins teleurgesteld zijn we weer vertrokken en zullen Saray voorlopig wel even voorbijlopen.
Femke J.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Ondanks dat de zaak bomvol zat (en het is echt een grote ruimte!) werden wij niet 'vergeten'. Het eten was prima, vriendelijke bediening en een goeie sfeer.
Gerrit F.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Dankzij Albert Heijn erg gezellig in her restaurant. Door de actie geen keuze, echter de kok had een uitstekend menu samengesteld. M'n complimenten.