Saray

Tweebaksmarkt 38-40 8911 KX Leeuwarden Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Saray Speciaal asorti warme- en koude voorgerechten
      Saray Speciaal Vega
      Sicak Speciaal, asorti warme voorgerechten
  • Hoofdgerechten
    • Fantasie van de chef
      Fantasie van de chef vega
      Fantasie van de chef vega/vis
  • Nagerecht
    • Baklava, zoet bladerdeeg gebak met een bolletje vanille ijs.
      Kedi dili, Tiramisu geserveerd met roomijs
      Ilkbahar, een creatie van bosbessen-, mango- en aardbei sorbetijs.

Speciale deals

Exclusief menu's

Available on the booked timeslot.

Exclusief menu's

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Saray

Authentiek Turks in Leeuwarden

Altijd al benieuwd geweest naar de Turkse keuken? Ontdek de echte smaken van Turkije bij Saray! Kenmerkend voor dit restaurant zijn de authentieke specialiteiten, gemaakt met liefde en passie. Gevulde aubergine, rijkelijk gekruid vlees en vis, voor speciale smaken ga je hier heen. Uiteraard worden de hoofdgerechten geserveerd met echt Turks brood, lekker om in de smaakvolle sauzen te dippen!

Meer informatie over restaurant Saray

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren
IJnskje .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
We aten bij Saray met 3 personen, waaronder mijn moeder van 85. I.v.m. de spaaractie kregen we een proeverij van diverse gerechten en gerechtjes van een 3-gangenmenu. Dat was goed en lekker. Maar toch een paar kritische kanttekeningen. Na het voorgerecht hebben we ruim een uur moeten wachten op ons hoofdgerecht. Geen idee waarom maar het was heel vervelend, voor mijn moeder maar ook de betaalde parkeertijd van 2 uur (!) werd overschreden. Communicatie met het restaurant is belabberd. Op zowel een e-mail als een boodschap op het antwoordapparaat heb ik nooit een reactie gekregen.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Met de aanbieding van AH (2e persoon gratis) hebben we gereserveerd bij Saray. Bij aankomst in het restaurant werd ons verteld dat we zelf geen keuze hadden met deze aanbieding maar dat ons een speciaal gerecht zou worden voorgeschoteld. We waren hierdoor wat overdonderd want we hadden thuis de kaart al eens bekeken en iets uitgezocht wat we zelf ook lekker vinden. Gelukkig dat mijn vrouw nog kon zeggen dat ze niet van kaas hield. Hiermee kon rekening worden gehouden. Over wat het zou gaan kosten is niets gezegd. Na enige tijd wachten, terwijl om ons heen mensen hun eten al kregen terwijl ze later waren binnengekomen, werd ons voorgerecht geserveerd. Inderdaad zonder kaas. De hapjes met kaas (zoals ik op andere tafeltjes zag) waren weggelaten en hiervoor was niets in de plaats gekomen. Hierdoor stelde het niet veel voor en ik moest mij dus maar aanpassen aan de smaak van mijn vrouw want het was een gezamenlijk voorgerecht. Toen we het op hadden hebben we tegen de ober gezegd dat we het maar matig vonden en hij vond het eerlijk dat we dat zeiden.
Toen het gezamenlijke hoofdgerecht kwam was men in de keuken kennelijk al vergeten dat er zonder kaas geserveerd zou worden want er was kip overgoten met een kaassaus. Verder een klein stoofpotje van lamsvlees en twee spiesjes met elk twee blokjes vlees. Zeer matig allemaal. Gelukkig waren er ook nog wat aardappeltjes bij.
Bij het uitserveren bedacht de ober nog wel dat de kip met kaassaus niet helemaal de bedoeling was en hij stelde nog voor om een bakje zonder deze saus te brengen maar we hebben het maar zo gelaten. Het nagerecht zag er
mooi uit en smaakte goed. Enigszins teleurgesteld zijn we weer vertrokken en zullen Saray voorlopig wel even voorbijlopen.
Femke J.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Ondanks dat de zaak bomvol zat (en het is echt een grote ruimte!) werden wij niet 'vergeten'. Het eten was prima, vriendelijke bediening en een goeie sfeer.
Gerrit Jan F.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Dankzij Albert Heijn erg gezellig in her restaurant. Door de actie geen keuze, echter de kok had een uitstekend menu samengesteld. M'n complimenten.
M. A.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Jammer dat er al van te voren door het restaurant is besloten wat wij gingen eten. Toen wij op de kaart iets hadden uitgezocht, werd ons doodleuk verteld dat er voor de AH-actie een speciaal menu was samengesteld van wel 14 gerechten van de kaart. Dit klopte niet tenzij ze de sausjes, brood, aardappels en rijst ook meerekenen....
Natasja B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Uitstekend restaurant. Het eten was heerlijk, alleen jammer van het al samengestelde menu, nog maar een keer heen dus! De bediening was ook helemaal goed.
Mabel V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Heerlijk gegeten. Ook leuk om eens met andere gerechten kennis te maken op deze manier. Miste wel iets van salade of rauwkost, maar dat is persoonlijk.
lekkeritejuh .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Alles geweldig in orde, we konden niet zelf gerechten uitzoeken maar wat we voorgeschoteld kregen was uitstekend en de bediening was klasse. Een aanrader!
Harrie P.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
We hebben met z'n zessen gegeten en we vonden het allemaal heerlijk. Het was allemaal prima geregeld en ook vooraf de herinnering aan je reservering is goed. Wat de gerechten betreft die waren allemaal heerlijk. We weten niet allemaal de namen van de gerechten maar ze waren goed. Wat mezelf betreft vond ik alleen de gehaktballetjes niet echt lekker. Ligt niet aan de bereiding maar aan mijn smaak. Het is echt een aanrader!!Goede sfeer, service en eten.
Lauwe-soep .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Wij waren bij Saray uit eten met de korting van de AH. Na binnenkomst duurde het vrij lang voor dat ons werd verteld dat we bij deze actie niet konden kiezen van de menukaart.
Het 3 gangen menu stond vast. Het voor-, hoofd- en nagerecht bestond uit een proeverij van verschillende gerechten van de kaart. Wij vonden dit een goed idee, hierdoor kregen we ook dingen geserveerd die we anders niet besteld hadden. Het eten was lekker, gevarieerd en genoeg.
Kortom we hebben lekker gegeten in een leuke entourage.
Voor herhaling vatbaar
Marijke K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Het is een aparte sfeer, wat aan de donkere kant maar dat maakt het misschien ook wel weer uniek.
Via de AH actie hier gegeven, het was een vooraf opgesteld menu. Ik had zelf wat meer groente verwacht, helaas zat daar niet veel van bij. Het vlees stokje was lekker, veel aardappels erbij gekregen en rijst. De bediening was vriendelijk, niet uitmuntend, gewoon prima.

Helaas gingen wij uit van de menu prijs van deze site bij de actie. Die blijkt niet te kloppen of niet voor de actie te zijn. We waren veel duurder uit helaas.
Het personeel heeft geprobeerd uit te leggen dat de prijs van deze website niet bedoeld is voor de actie.
Beetje slordig is dat wel.
Ze vond het erg vervelend en heeft ons twee drankjes van het huis aangeboden.

Het vlees was lekker te eten, het toetje een beetje klein.

Zwannie V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Het eten was heerlijk, echter na het voorgerecht hebben we bijna een uur op her hoofdgerecht moeten wachten, beetje jammer. Even lekker relaxed zitten eten is fijn maar dit was toch wel erg lang wachten. Het geeft je een beetje het gevoel van ...ach het is de AH spaaractie maar. Zoals gezegd een beetje jammer aangezien het eten wel heerlijk was.
peterwil .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Bij Saray gegeten met de kortingsbon van de Albert Heijn/Iens actie. reserveren en verschuiven naar later tijdstip geen probleem. Helaas: pas na 1 uur en 15 minuten kregen we ons voorgerecht- en daar moesten we eerst actie voor ondernemen! Was men ons vergeten of was dat vanwege het feit dat we gebruik maakten van de actie?? We hadden de indruk dat de gasten die a la carte kwamen eten vlotter werden bediend , maar misschien is dat een onjuiste inschatting. Toegegeven: het was er druk - maar de "logistiek"moet beter kunnen. Overigens was het eten zelf gewoon goed, bovendien was het speciale actiemenu goed samengesteld en was er genoeg te eten, zeker waar voor je (actie)geld. Maar waarom zo donker in het restaurant ?
Heathguppy .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
We hebben een gezellige avond gehad, het eten was prima vooral de proeverijen van het voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. de bediening was prima snel en zeer oplettend op de drankjes.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Prima verzorgd en heerlijk gegeten.
Lekkere wijn, rood en rosé. Ook lekker biertje.
Gezellig restaurant met voorkomende bediening met verstand van zaken.
Een aanrader, ook zonder de actie
Willy A.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
We hebben heel erg lekker gegeten bij Saray,we hadden een verassingsdiner,van 3 gangen,het voorgerecht was smaakvol opgediend met een duidelijke uitleg van de vriendelijke serveerder.
Heet hoofdgerecht werd opgediend met in het midden een bowltjhet brandend vuur,heel feestelijk.Het grand dessert vond ik wat minder,de Turkse yogurt was klonterig en smaakloos,de baklava mierzoet,het chocoladeijs met cacaopoeder en slagroom zonder suiker vond ik het lekkerst,maar de naam grand dessert was hier niet op zijn plaats.De bediening was TOP!
Alie R.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Ontvangst goed. Bediening ronduit slecht. Na het opnemen van de drankjes duurde het erg lang en hebben we maar een andere ober geroepen. Bij elke gang andere bediening. Zaak was praktisch leeg dus daar lag het niet aan. Eten wel oké. Sfeer matig; vloerkleed met opgekrulde rand waar bediening en gasten over struikelen. Lelijke plastic strik om vaas. Zaak mist een goede gastheer/vrouw. Wij gaan hier niet weer eten.
Nelly K.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
We kregen allemaal verschillende hapjes op te proeven van de menukaart om een idee te krijgen wat er allemaal te krijgen is. Dat was super lekker en het maakte ons wegwijs in de turkse keuken.
Het personeel was heel vriendelijk en we hebben niet lang hoeven wachten
Ik denk dat we het nog wel eens overdoen.
Wilma D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Lekker eten, goede bediening en sfeervol restaurant, zeer tevreden en kom graag terug voor nog meer lekkere specialiteiten
Aukje H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Saray had een speciaal menu samengesteld, met allemaal kleine gerechtjes,, een soort van proeverij!! en voor een goede prijs.
heerlijk gegeten!!! complimenten. Vanwege verbouwing is "het decor" iets minder, maar heeft ons niet gestoord!
service was zeer goed, vriendelijk, uitleg over de gerechten.
EEN AAnRADER!!