Saray

Tweebaksmarkt 38-40 8911 KX Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Saray

Authentiek Turks in Leeuwarden

Altijd al benieuwd geweest naar de Turkse keuken? Ontdek de echte smaken van Turkije bij Saray! Kenmerkend voor dit restaurant zijn de authentieke specialiteiten, gemaakt met liefde en passie. Gevulde aubergine, rijkelijk gekruid vlees en vis, voor speciale smaken ga je hier heen. Uiteraard worden de hoofdgerechten geserveerd met echt Turks brood, lekker om in de smaakvolle sauzen te dippen!

Meer informatie over restaurant Saray

Liesbeth H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
We waren met 16 man en iedereen was zeer tevreden over de service en het bestelde eten.
ma.faber .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
seicento51 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
We waren er met 10 personen. Iedereen was vol lof over het eten, bediening en omgeving. We zullen het een ieder aan bevelen.
seicento51 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
We waren met 10 personen en iedereen was vol lof over het eten, bediening en omgeving.
Dit was een uitstekende keuze van een eetgelegenheid!
Melle M.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Goed gegeten, wat je er van kunt verwachten, wel veel en veel in de zelfde smaak. Kan natuurlijk aan de menu keuze liggen. Bediening deed erg hun best.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Het wachten op het hoofdgerecht duurde even, maar het was het wachten waard. Zeker een aanrader en we komen zeker nog eens terug.
Redmer H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Goed eten maar zeker nog verbeterpunten.
Gisteren uit eten geweest met mijn vrouw. Ontvangst was goed en een mooi plekje toegewezen. In overleg met de bediening het all you can eat menu genomen voor 27,50 pp. Dit is wel zonder dessert. Voor dat geld had dit er wat ons betreft bij gemogen, maar dit konden we bij bestellen voor 2,50 pp.
Dit menu is een proeverij van drie gangen met verschillende koude voorgerechten, dan warme voorgerechten en vervolgens warme hoofdgerechten. De serveerster merkte zelf al op dat alles waarschijnlijk goed doorbakken moest vanwege de zwangerschap van mijn vrouw. Er werd ons beloofd dat er geen vis bij zat, want dat lusten we beide niet.
Koude voorgerechten waren heerlijk. Turks brood met verschillende echte Turkse dingen om het mee te beleggen. De warme voorgerechten waren ook erg lekker, maar hier zaten wel garnalen bij. Garnalen valt in ons optiek ook onder vis en wij eten dat niet. Jammer, maar kan gebeuren. Inmiddels ook weer drinken besteld, maar dit werd helaas vergeten. Nogmaals besteld en al snel gekregen.
Daarna heel lang moeten wachten op ons hoofdgerecht. Toen dit uiteindelijk kwam, bleek dit voor de tweede keer de warme voorgerechten. Dit uitgelegd en met excuses werd snel het hoofdgerecht gemaakt. Inmiddels kwamen ze met drinken aan dat niet voor ons was. Daarna de hoofdgerechten. Helaas zowel het gevulde gehakt als de spiesjes erg rood vlees, dus mocht mijn vrouw niet hebben. Jammer, want hier was nog specifiek naar gevraagd. De hoofdgerechten vielen erg tegen in vergelijking met de rest. Nog een keer drinken besteld en ook dit werd vergeten. Uiteindelijk nog een heerlijk dessert gehad. Bij het afrekenen zagen wij dat er drinken op de rekening stond dat wij niet hadden besteld. Bleek een fout te zijn, dus er werden nogmaals excuses gemaakt.
Het was erg druk maar qua service zijn er nog veel verbeterpunten. Bediening was verder wel kundig en erg vriendelijk en 3 van de 4 gangen waren echt heel lekker! Ook de sfeer is goed en gezellig.
Geluidsniveau heb ik op rumoerig gezet, maar dit was alleen omdat we naast de wc zaten. De deuren van de wc klappen behoorlijk hard dicht en die gaan nogal vaak open en dicht op een avond. Is met een veer al verholpen.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Prima gegeten, goede prijs/kwaliteitsverhouding. Er werd netjes rekening gehouden met onze wensen t.a.v. de gerechten (we konden aangeven wat we niet lusten). Soms wel wat veel dezelfde smaken. Vlotte en vriendelijke bediening. Gezellig druk, maar genoeg ruimte om geen last van elkaar te hebben. We komen graag weer.
Franz W.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Vriendelijke, vlotte en charmante bediening. Gegeten (2e keer) met AH/Iens-actie. Lekker en gevarieerd menu tegen een zeer acceptabele prijs. Gaan hier in de toekomst ook wel zonder kortingsactie eten.
jolle J.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Dit restaurant misbruikt het concept van het AH concept '2de diner gratis' door de korting te 'verpakken' in haar 'speciale prijzen'.
Het riekt naar omgekeerde flessentrekkerij en maakt dit een zeer teleurstellende ervaring. Het restaurant heeft een fraai menu gemaakt voor €37,50. Dit menu is op zich al duurder dan dezelfde gerechten op de 'normale' kaart, maar vervolgens gaat de 'multiplier' aan, want voor een groot aantal 'keuze' gerechten moet een opslag worden betaald!
Een opslag dus op iets dat al duurder wordt aangeboden dan de 'reguliere' verkoopprijs!

Afgezien van het eten, dat is van een middelmatige kwaliteit, laat dit gedrag een erg bittere nasmaak achter. Deze wordt versterkt door slecht gastheerschap, waarbij drankjes worden bijgeschonken in reeds gebruikte glazen. Kom op heren, dat is een zonde in het restaurantwezen....
Het is duidelijk: ik zal hier niet alleen absoluut niet weer eten, maar zal ook met klem afraden om dit restaurant te bezoeken.
Willy R.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Goed eten. De heren van de bediening correct, gastvrij en vriendelijk. De dienstdoende dames kunnen hier nog wat van leren. D.w.z. "Laat je arrogantie thuis, wees minder lomp inzake bediening en wees niet gehaast.
E M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
De stoelen zijn aan vervanging toe
Die zijn erg hard
Voor de rest een dikke tien.
Heerlijk gegeten
Goede bediening
Goede sfeer
kkamperman .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
De ontvangst was erg gastvrije en het personeel erg vriendelijk ! We hadden het menu van de AH actie en dit bleek een 3 gangen verrassingsmenu te zijn en ... we werden aangenaam verrast want het eten was top!
Lambert D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Gezellig restaurant en sfeervol ingericht.
Ruim voldoende keuze. Eten smaakte goed.
Toiletten zouden wat betreft inrichting en afwerking beter kunnen.
Bedienend personeel plezierig.
Hennie B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Het restaurant heeft ons zeker verrast, fijne sfeer en een vlotte en vriendelijke bediening. Heerlijke gerechten en normale prijzen.
We komen zeker nogmaals terug
Gerrit Jan F.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Voor de vierde keer gegeten. Toch weer variaties in het menu (proeverij).
Eten was uitstekend, en meer dan voldoende.
Goede en vlotte bediening
marijke S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Heerlijk gegeten, mooie presentatie van de gerechten, vakkundige en vriendelijke bediening. Zeker een aanrader!
anskemia .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Prima ontvangst, heerlijk gegeten zowel voorrecht , hoofdgerecht als nagerecht. Alles was even lekker en verrassend. We waren via de ah-actie, maar we komen hier zeker een keer terug en sullen dit bij familie en kennissen aanbevelen.