Saray

Tweebaksmarkt 38-40 8911 KX Leeuwarden Nederland Kaart

Over restaurant Saray

Authentiek Turks in Leeuwarden

Altijd al benieuwd geweest naar de Turkse keuken? Ontdek de echte smaken van Turkije bij Saray! Kenmerkend voor dit restaurant zijn de authentieke specialiteiten, gemaakt met liefde en passie. Gevulde aubergine, rijkelijk gekruid vlees en vis, voor speciale smaken ga je hier heen. Uiteraard worden de hoofdgerechten geserveerd met echt Turks brood, lekker om in de smaakvolle sauzen te dippen!

Meer informatie over restaurant Saray

Lea K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Janpeter B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Onlangs gegeten samen met me vriendin, mooie grote restaurant, leek klein van buiten, maar aan de fietsen kon je wel zien dat er veel mensen binnen zaten. Ondanks alle drukte toch rustig kunnen eten zonder enige fouten. Had de Saray kebab gegeten heerlijke malse en lekkere gekruide lamshaasjes. Mijn vriendin had de Pilic talas genomen een gevulde deeg met een mix van groentes en kip en kaas ook een echte aanrader! Verder mooie nette restaurant met vriendelijke bediening.
Emmy P.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Een proeverij van het restaurant, met Turkse gerechtjes! Heerlijk eten! Goede service, je werd vlot bediend. Voor herhaling vatbaar!
Meervdf .
R. O.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
AH 2 voor 1. Uitstekend 3 gangen diner. ( zie ook eerdere recentie.) Verrassing van de keuken.
Voorgercht: diverse haapjes met Turks brood( oa. Humus)
Hoofdgerecht: schaal met diverse vleessoorten, stoofpotjes kip en lam. Gepofte aardappeltjes etc.
Nagerecht: divers. ijs, baklava etc.( 6)
Carlmargareth .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
bijzonder aardige bediening, met ah restaurant bon gegeten. Leuk en smakelijk menu. Gratis water op tafel geen probleem .genoeg eten! Heel goed gekeken wat handig is met de schalen waar het heerlijke eten op geserveerd was omdat wij met 7 personen waren. Aanrader !
Gerrits49 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk eten en vriendelijke bediening. Ook lekkere vegetarische gerechten. We hadden AH bonnen en kregen schalen met verschillende voorgerechten en hoofdgerechten. Zelf eet ik vegetarisch en ik mocht een hoofdgerecht van de kaart kiezen. Echt een aanrader.
Louise T.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Het eten waqs echt boven verwachting. Super lekker. Hoeveelheden ook goed. Niet te weinig omdat het een AH actie is. Bediening verschillend. Van super aardig en goeie interactie tot vriendelijk maar zonder interactie (geen oogcontact puur je werk doen) hhh. Maar zeker allemaal vriendelijk. Prijs kan ik niet beoodelen want ik heb de gewone kaart niet gezien. De actie was een mooie prijs en zeker niet duur. Het was gezellig rumoerig en lekker druk. WC zag er ook netjes uit. Wachttijd prima er werdt zelfs gevraagd of we het desert al wilde of niet. Dus maw. Super bediening. Net als in het land Turkije zelf voel je je hier een warm onthaal en voel je je welkom. Gr. Louise Terlage
B.E. K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Voor een eerste contact met de Turkse keuken waren we zeer aangenaam verrast.
Heerlijke gerechten, gebracht door vlotte bediening die van alles op de hoogte waren.
Zeer zeker een aanrader!!
Kobeflapper .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het was gezellig. Het eten was heel lekker. Alles werd goed uitgelegd. Het was wel een beetje druk. Het is een groot restaurant. Maar alles ging prima. Ook hoefden we niet lang te wachten. Heel tevreden dus!
Pieterpiekstra .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Fijne bediening. Er werd rekening mee gehouden dat we naar het theater moesten. Komen hier zeker een keertje terug. Prima.
Sjoukje D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten, goede bediening
Elsbeth B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten met een AH/Iens bon. Vastgesteld menu, vooraf werd duidelijk gevraagd of er iets was wat wij niet wilden eten. Toetje werd enigszins aangepast, zonder problemen. Vooraf kregen we een schaal met diverse warme en koude mezes (tapas), het hoofdgerecht bestond uit diverse gerechten die op een schaal werden opgediend. Prettig dat je zelf kon opscheppen. De bediening was uitstekend: snel, vriendelijk, gastvrij en efficient. De prijs- kwaliteit verhouding was ook prima. Het is een groot restaurant en ondanks dat het helemaal vol zat (zaterdagavond) was het niet lawaaiig en konden we prima met elkaar praten.Wij bestelden wijn en het was geen probleem om daar water bij te krijgen. Wij zijn in Amsterdam vaak anders gewend en wij komen zeker terug als we weer in Leeuwarden zijn.
Janssenhenkj .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Lekker gegeten, vriendelijke bediening. En nogmaals, omdat mijn recensie anders te kort is. En nog een keer omdat ik kennelijk nog niet aan de 120 vereiste tekens zit.
Geke B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Lekker gegeten. Driegangen menu samengesteld door het bedrijf. Proeverij van de kok. Porties waren ruim voldoende. Verlichting erg vel verder alles prima.
Jelly P.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de ah restaurant actie. De gerechten waren heerlijk ondanks dat we niet wisten wat we kregen. Vriendelijk personeel. Zeker voor herhaling vatbaar
W K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Afgelopen weekend heerlijk bij Saray gegeten. We werden goed ontvangen. Het restaurant ziet er gezellig en mooi uit, met pastelkleurige verlichting van de witte wanden en een mooie inrichting. Er hing een wifi router in het stopcontact, in het oog van iedereen, beetje vreemde plaats. Het eten was zeer goed, als voorgerecht had ik de humus, deze was erg glad en heerlijk gekruid. Misschien wel de lekkerste humus die ik heb gehad de laatste tijd maar ik geef persoonlijk de voorkeur aan een ietsje korreligere humus. De muntthee die ik erbij had besteld was gemaakt van verse munt, zoals het hoort, maar niet zoals je het overal tegenkomt. Ze waren lekker gul met de munt. Het hoofdgerecht was heerlijk, ik koos voor de Saray kebab, heerlijke plakken, perfect gegrilde stukken lamsvlees. Het vlees was nog mooi rood van binnen, supermals en heerlijk gekruid. De porties zijn goed groot, en ik had geen honger meer na het hoofdgerecht (en dat komt niet vaak voor!), maar ik heb toch een nagerecht besteld. De nagerechten waren goed, niet meer en niet minder, iets te zoet naar mijn smaak. Het was uiteindelijk wel druk, en daarom erg rumoerig maar wel op een dynamische en niet-storende manier. De bediening was vriendelijk en liet ons onze gang gaan zonder ons te storen, perfect voor een avond met de familie chillen. Ik zal er zeker weer heen gaan!
Trudy V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Na mijn ervaring met het AH menu, moet ik vertellen dat smaak en presentatie mij erg is tegengevallen. Zowel bij voor-, hoofd- en nagerecht lag het eten op 1 schaal. Het hoofdgerecht zag er rommelig uit en was niet goed warm en mijn espresso was lauw.
Geen aanrader om met de Turkse keuken kennis te maken. Mijn advies: bestel gewoon van de kaart.
Estherenmarcel .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Kwaliteit van het eten was prima, het was erg lekker.
Minpunt was de wachttijd voor wij iets kregen maar ook tussen de gangen. Wij waren 3 uur bezig met een 3 gangen menu. Nogmaals het eten was heerlijk maar trek er wel tijd voor uit.