Saray

-50% op de Rekening

-50% op de Rekening

Over het restaurant Saray

Authentiek Turks

Saray is het oudste Turkse restaurant van Amsterdam. De chef is ongeëvenaard met de houtskoolgrill en houtoven. Vlees, vis en groenten worden op prachtige wijze gegaard en krijgen een intense smaak. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de mooiste ingrediënten en staat duurzaamheid hoog in het vaandel.

Meer informatie over restaurant Saray

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Saray

Bart B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Heerlijk eten en een erg prettige bediening! Zeker een aanrader!
Ozgur G.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Leuke sfeer als je binnenkomt. Was wel een tijdje zoeken naar de parkeermeter die stond een heel stuk verder.

Bij binnenkomst werden we goed geholpen en kregen we een kaart, daarna ging het mis. Het duurde 20 minuten voordat de soep kwam en meer dan een uur voor het hoofdgerecht. De gerechten zijn er heel duur in vergelijking tot wat je krijgt, vandaar de 50% korting..

De soep was ok, niet heel speciaal. Bij mijn vriendin zat er wel een haartje in. De mixgrill en lamskoteletten waren.... Slecht. Klein beetje droge rijst. Smaakloze salade en rood vlees... Ik durfde de kip niet te eten.

Veel Hollandse mensen leken wel volledig te genieten van alles. Wellicht ben ik wat kritisch met mijn Turkse keukenachtergrond, maar zou het niet aanraden.
Rob Z.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Lekker gegeten. Keuze is voldoende, prijs kwaliteit prima. Ook zonder de Iens deal gaan we zeker weer terug.
Pascal K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Goed eten leuke service.
Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Hartelijke ontvangst met Turks brood en gemengde olijven. Overzichtelijke kaart met voldoende keuzes uit de heerlijke Turkse keuken. We hebben genoten van dorade in zoutkorst en prima witte huiswijn. De rijst was helaas tot pap gekookt/ De baklava toe was prima: niet te zoet en met extra noten. Bij de koffie kregen een een glaasje koffielikeur van het huis. Alle gasten werden aan tafels dicht bij elkaar gezet, dat leidde wel tot wat geluidshinder. Later op de avond zachte live muziek door de eigenaar, leuk.
De tafel van Berina J.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Heerlijk gegeten, goede sfeer en prima bediening. Aanrader!
Trisha G.
Sfeervol, vlot restaurantje. Veel keuze en niet al te grote porties voor een goede prijs. Heerlijke lamskoteletjes en lekkere witte wijn!
Han G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Prima gelegenheid met gezellige ambiance en uitstekende gerechten. Relatief onbekende maar verrassend lekkere wijnen.
Daphne O.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Kiezen is moeilijk: alles op de kaart ziet er even lekker uit. We kozen daarom voor een mix van mezze als voorgerecht, de mixed grill en etli guvec (lamsstoofschotel met groente) als hoofdgerecht en de baklava als dessert. Wat een feest! Ook de Turkse huiswijn was heerlijk en paste perfect bij de gerechten. De bediening was altijd met een glimlach en persoonlijke aandacht. We komen graag weer terug!
saskiaverme V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
weinig mis mee. bediening correct echter nauwelijks vriendelijk te noemen
Ties R.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Het eten was erg goed en zeker de moeite waard. Prijs kwaliteit is prima ook. Via de recensies begrepen wij dat de bediening heel goed was en erg vriendelijk maar dat viel wat tegen. Weinig interesse. Misschien kwam dat wel omdat we met de Iens deal hadden geboekt. We hadden wat verschillende voorgerechten en als hoofdgerecht de verrukkelijke dorade vis en een lekker stoofpotje. Komen wel terug.
Baukje R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Afgelopen zondag hier gegeten met een vriendin. We hebben een ontzettend leuke avond gehad, ook dankzij de gastheer. Het eten was heerlijk en de gastvrijheid top. We kregen zelfs nog een dessertwijntje van hem aangeboden bovenop de 50% korting! Als arme student kom ik hier zeker terug, tot de 24e Saray!
De tafel van Maria V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Fantastisch restaurant. Heerlijk gegeten, superprettige sfeer! Kan t iedereen aanraden.
Marianne S.
Heerlijk eten met goede kunst aan de wand!
Sibylle K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
heerlijke mixed grill gehad, lekkere Turkse witte wijn, al met al zeer sfeervol turks restaurant
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Gezellig en leuk restaurant, lekker gegeten
Karin J.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Ik kom al heel lang in dit restaurant. Het eten is altijd prima. Je wordt er gastvrij en op een persoonlijke manier ontvangen.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Het eten was lekker (ljnsensoep, mezes, baklava). De bediening was vriendelijk en zeer behulpzaam. We gaan zeker terug.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Alle gerechten ademen versheid, alsof de groenten en salades zojuist van het veld zijn geplukt. Heerlijk mals vlees en vis. Zeer verfrissende maaltijd.
Frits V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Prima Turks restaurant, gemoedelijke sfeer, lekker eten, niet heel uitzonderlijk, maar gewoon goed. Ontspannen avondje
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
We waren met zijn vieren. Omdat het een warme dag was, hebben wij alleen de meze gegeten.Die waren voortreffelijk. Het was erg rustig in het restaurant, mede vanwege de warmte, denk ik.
Ruby L.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Een heerlijk mediterraans restaurant in de Pijp! Met als hoogtepunt Dorade in het zout uit de oven. En de ballads is echt Turks . Goede prijs- waarde en prettige bedoening.