Saray

Gerard Doustraat 33 1072 VK Amsterdam Nederland Kaart
31-206719216

Over het restaurant Saray

Authentiek Turks

Saray is het oudste Turkse restaurant van Amsterdam. De chef is ongeëvenaard met de houtskoolgrill en houtoven. Vlees, vis en groenten worden op prachtige wijze gegaard en krijgen een intense smaak. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de mooiste ingrediënten en staat duurzaamheid hoog in het vaandel.

Meer informatie over restaurant Saray

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Saray

Karin J.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Ik kom al heel lang in dit restaurant. Het eten is altijd prima. Je wordt er gastvrij en op een persoonlijke manier ontvangen.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Het eten was lekker (ljnsensoep, mezes, baklava). De bediening was vriendelijk en zeer behulpzaam. We gaan zeker terug.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Alle gerechten ademen versheid, alsof de groenten en salades zojuist van het veld zijn geplukt. Heerlijk mals vlees en vis. Zeer verfrissende maaltijd.
Frits V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Prima Turks restaurant, gemoedelijke sfeer, lekker eten, niet heel uitzonderlijk, maar gewoon goed. Ontspannen avondje
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
We waren met zijn vieren. Omdat het een warme dag was, hebben wij alleen de meze gegeten.Die waren voortreffelijk. Het was erg rustig in het restaurant, mede vanwege de warmte, denk ik.
Ruby L.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Een heerlijk mediterraans restaurant in de Pijp! Met als hoogtepunt Dorade in het zout uit de oven. En de ballads is echt Turks . Goede prijs- waarde en prettige bedoening.
M V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Sfeervol, vriendelijk, lekker!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Op 2e kerstdag met vrienden heerlijk gegeten in Saray. Mooie live muziek, zeer vriendelijke bediening, Huseyin is een echte gastheer. Voor herhaling vatbaar.
Carolien O.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Ruime zaak met prima zitruimte. Geen grote kaart maar toch genoeg keuze uit vlees, vis, vegetarisch. Mezes, hoofdgerechten, toetjes. Wij hebben hier met twee personen voor precies 40 euro heerlijk gegeten. Hoofdgerecht, toetje, koffie/thee, drinken. Het was er op vrijdagavond niet erg druk en we konden rustig zitten en praten.
Harold V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Prima plek, heerlijke, eerlijke Turkse gerechten. Bediening soms ietsje stug maar zeker niet onaardig. En een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding! Aanrader.
Arie P.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Na een avond hard werken besloot ik met een collega naar Saray te gaan het is niet je standaard turk maar echt een restaurant met Turks eten. Als voorgerecht namen we Baharatli Yag (Turks brood met kruiden boter), als hoofdgerecht namen we Avci Kebap ( een heerlijke deeg roll met daarin kip, lams, ui, tomaat aan de spies) alles was erg lekker en het personeel was ook erg vriendelijk. En om het af te maken namen we als nagerecht een Grand Dessert dat is een kom ijs met verse vruchten en slagroom, en daar bovenop krijg je ook nog een baklava. Alles was erg lekker en snel klaar gemaakt ik heb niks te klagen.
rick2407 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Erg lekker eten, gewoon goed vriendelijk personeel.
Het was echt Turks. Het lamsvlees was perfect.
Leuk restaurant voor een gezellige avond!
jaronreview .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijk gegeten, stijlvolle inrichting en vriendelijke bediening! We aten vooraf hun zelfgemaakte brood met humus en de sigara boregi (sigaarvormige börek: rolletjes bladerdeeg gevuld met geitenkaas): beide zijn aanraders. Als hoofdgerecht at ik köfte yogurtlu (gekruid lamsgehakt met aubergine en yoghurtsaus) en dit was erg lekker. Een goede portie, extra salade erbij geserveerd en ook aan de rijst en aardappels bij de gerechten was proefbaar aandacht besteed. Bij het afrekenen bleek de betaalautomaat even een storing te hebben, maar we kregen een digestief van het huis en hebben een gezellige en smakelijke avond gehad!
jobdevries90 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Een vriendelijke en behulpzame bediening in een restaurant met een leuke authentieke sfeer. En als het eten een prijs-kwaliteit verhouding heeft waar je U tegen zegt dan is het een avondje genieten.
ersindanis .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
We zijn 9 mensen bij Saray geweest en het eten was echt lekker. Het was een gezellige avond voor ons. Iedeeren was blij zich en wij willen weer in de toekomst bij Saray eten.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Het eten was goed maar de bediening was erg ongeïnteresseerd. Het eten werd op tafel gezet zonder vriendelijk woord en in de loop van de avond was er steeds minder aandacht voor de klant. Nog voor de betaling was afgerond liep de medewerker al weg. Niet voor herhaling vatbaar.
Nienke H.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Leuke goedlachse eigenaar, heerlijk gegeten en zeker een aanrader! Ik had humus, baba ganus en een heerlijke aubergine uit de houtoven. De aardappeltjes als Side dish, fijn Turks wijntje er bij en genieten maar!
Marijn S.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
We konden last minute terecht met een grote groep, erg fijn. Alle gerechten zijn met zorg gemaakt en de bediening is erg persoonlijk. We waren erg tevreden.
mireilleopreis .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Saray is een gezellig en zeer gastvrij restaurant. Lekker eten en een relaxte sfeer. Als je lang blijft natafelen komt zelfs de gitaar op tafel en wordt er sfeervolle muziek gemaakt!
ajhvv .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
nu voor de vierde keer, deze keer met groter gezelschap; altijd uitstekend.
de dorade in zoutkorst is zeer aan te bevelen!