Saray

Gerard Doustraat 33 1072 VK Amsterdam Nederland Kaart
31-206719216

Over restaurant Saray

Authentiek Turks

Saray is het oudste Turkse restaurant van Amsterdam. De chef is ongeëvenaard met de houtskoolgrill en houtoven. Vlees, vis en groenten worden op prachtige wijze gegaard en krijgen een intense smaak. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de mooiste ingrediënten en staat duurzaamheid hoog in het vaandel.

Meer informatie over restaurant Saray

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Voordelig
Harold V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Prima plek, heerlijke, eerlijke Turkse gerechten. Bediening soms ietsje stug maar zeker niet onaardig. En een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding! Aanrader.
Arie P.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Na een avond hard werken besloot ik met een collega naar Saray te gaan het is niet je standaard turk maar echt een restaurant met Turks eten. Als voorgerecht namen we Baharatli Yag (Turks brood met kruiden boter), als hoofdgerecht namen we Avci Kebap ( een heerlijke deeg roll met daarin kip, lams, ui, tomaat aan de spies) alles was erg lekker en het personeel was ook erg vriendelijk. En om het af te maken namen we als nagerecht een Grand Dessert dat is een kom ijs met verse vruchten en slagroom, en daar bovenop krijg je ook nog een baklava. Alles was erg lekker en snel klaar gemaakt ik heb niks te klagen.
Rick2407 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Erg lekker eten, gewoon goed vriendelijk personeel.
Het was echt Turks. Het lamsvlees was perfect.
Leuk restaurant voor een gezellige avond!
Jaronreview .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijk gegeten, stijlvolle inrichting en vriendelijke bediening! We aten vooraf hun zelfgemaakte brood met humus en de sigara boregi (sigaarvormige börek: rolletjes bladerdeeg gevuld met geitenkaas): beide zijn aanraders. Als hoofdgerecht at ik köfte yogurtlu (gekruid lamsgehakt met aubergine en yoghurtsaus) en dit was erg lekker. Een goede portie, extra salade erbij geserveerd en ook aan de rijst en aardappels bij de gerechten was proefbaar aandacht besteed. Bij het afrekenen bleek de betaalautomaat even een storing te hebben, maar we kregen een digestief van het huis en hebben een gezellige en smakelijke avond gehad!
Jobdevries90 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Een vriendelijke en behulpzame bediening in een restaurant met een leuke authentieke sfeer. En als het eten een prijs-kwaliteit verhouding heeft waar je U tegen zegt dan is het een avondje genieten.
Ersindanis .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
We zijn 9 mensen bij Saray geweest en het eten was echt lekker. Het was een gezellige avond voor ons. Iedeeren was blij zich en wij willen weer in de toekomst bij Saray eten.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Het eten was goed maar de bediening was erg ongeïnteresseerd. Het eten werd op tafel gezet zonder vriendelijk woord en in de loop van de avond was er steeds minder aandacht voor de klant. Nog voor de betaling was afgerond liep de medewerker al weg. Niet voor herhaling vatbaar.
Nienke H.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Leuke goedlachse eigenaar, heerlijk gegeten en zeker een aanrader! Ik had humus, baba ganus en een heerlijke aubergine uit de houtoven. De aardappeltjes als Side dish, fijn Turks wijntje er bij en genieten maar!
Marijnsweijs .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
We konden last minute terecht met een grote groep, erg fijn. Alle gerechten zijn met zorg gemaakt en de bediening is erg persoonlijk. We waren erg tevreden.
Mireilleopreis .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Saray is een gezellig en zeer gastvrij restaurant. Lekker eten en een relaxte sfeer. Als je lang blijft natafelen komt zelfs de gitaar op tafel en wordt er sfeervolle muziek gemaakt!
Ajhvv .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
nu voor de vierde keer, deze keer met groter gezelschap; altijd uitstekend.
de dorade in zoutkorst is zeer aan te bevelen!
Steven W.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Oudjaarsavond overheerlijk gedineerd, 2 personen. Service goed, eten fantastisch: de warme mezze en gegrilde vlees hoofdmaaltijden waren top. Leuke ambiance met goede live muziek. We gaan zeker terug.
Mr.c.o .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Saray heeft een hele relaxte sfeer, gezellig en hip.
Het eten is er vers en erg lekker!
zowel vis als vlees gerechten dus voor ieder wat wils, het toetje met engelenhaar is een aanrader! .
De prijzen zijn echt heel schappelijk.
wij komen hier graag terug.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
De Dorade in zoutkorst was top. Erg goed van smaak en vers. Ook de Shish kebab was prima, lekker gekruid mals vlees. Er mocht wel iets meer saus bij, maar dat deed aan de smaak niets af.
De derde persoon had de lamsgehakt. En laten we de Sigara Boregi niet vergeten. Niet vet, en lekker licht krokant. Met de vriendelijke en attente bediening erbij hadden we een geslaagd diner. Voor herhaling vatbaar.
Martin_Westerveld .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Fijne tent met zeer aardige bediening! Lekker gegeten, was niet super veel. Lekker baklava van het huis en een lekkere raki van het huis. Genoten met goed gezelschap.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Het eten was heel lekker! De service in de vorm van een uiterst vriendelijke jongedame was goed. We zaten eerst tegen de rechter muur, maar daar rook het wat naar riool... We zijn ergens anders gaan zitten en hadden toen geen last meer.
Aanrader!
Kolien .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Altijd lekker en zeer vriendelijke sfeer. Heerlijk gekruide gerechten. Zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten zijn heerlijk. Vooral de kip is ook een aanrader.
Turksegastronoom .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Geweldige restaurant voor een romantisch diner voor 2. Het geweldige, rustieke decor en setting werken hieraan zeker mee. Het geeft met alles het gevoel in een toprestaurant te zijn, en de prijzen vallen ook nog mee. Het eten was zeker ook lekker, ik vond vooral de aardappelen heel erg lekker. Als een snackbar mij zulk patat kon aanbieden zou ik het zeker eten! Service was goed, maar kon wel beter. Het was een jonge jongen en het leek elke keer alsof hij de beker zou laten vallen en kwam ook onzeker over. Er viel bij het neerzetten ook druppels cola op tafel. Misschien erg kritisch maar daar kan ie van leren. Al met al een toprestaurant en ik kom er ZEKER nog terug!!
Benno B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Gezellige sfeer, authentiek en Leuke uitstraling. Alle gerechten waren vers en erg lekker. Kan het restaurant aan iedereen aanbevelen.
BerendVos .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
We hebben gisteren met zijn tweeën bij Saray gegeten. Het eten was erg lekker. De dorade in de zoutkorst is echt top! De kip was ook erg lekker. De gastheer was zeer vriendelijk en hielp ons vrij snel. Op de wanden had je mooie foto's met poezie erbij. De avond was zeer gezellig en we komen zeker nog een keer.