Saravanaa Bhavan

Stadhouderskade 123 1074 AV Amsterdam Nederland Kaart
31-200000000

Over restaurant Saravanaa Bhavan

Een perfect samenspel tussen smaak en kwaliteit. Dat is kort samengevat wat je aantreft in Saravana Bhavan. De smaken van India komen in hartje Amsterdam naar je toe. Dat zijn veel smaken, want de Indiase keuken is zo divers als je je maar kunt wensen. En dat alles altijd geserveerd op een bedje van kwaliteit en aandacht, want daar draait het bij Saravana Bhavan óók om.

Meer informatie over restaurant Saravanaa Bhavan

Bram L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Tizzia .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Ik heb hier een hoofdgerecht afgehaald. Het was een klein bakje rijst en twee stukjes kaas in een beetje saus. Het smaakte goed maar de prijs/hoeveelheid verhouding is slecht.
Jo373 H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Vanavond via Deliveroo bij dit restaurant besteld vanwege de goeie recensie in het Parool. Wat een tegenvaller. De saag paneer kwam in een heel klein bakje wat maar voor de helft gevuld was en het was een smakeloos waterig soepje in plaats van een creamy curry. De paneer gobi fry van mijn vriend smaakte niet veel beter. En de onion bhaji waren 2 miezerige kleine stukjes deeg (voor 5 euro!) en smaakte ook naar niks. Nooit meer.
SuPol .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Enthousiast over de recensies die op Iens zijn geplaatst ben ik afgelopen donderdag ook naar Sarvana gegaan. Maar ik was erg teleurgesteld nadat ik de eerste stap zette in het restaurant. Je komt binnen in een soort lokaal dat overbelicht is en erg druk en chaotisch op je over komt. Voor even rustig dineren voel je je vanaf het begin niet welkom. We kregen een plekje om te zitten en hadden wat uitgekozen van de kaart. Het eten was wel oké, maar behoort wat mij betreft zeker niet tot de beste Indiase keukens van de stad en compenseert dus niet voor het gebrek aan decor en goede service. De prijs-kwaliteit verhouding viel me ook heel erg tegen. Ik heb helaas weinig van de positieve recensies hieronder kunnen ervaren.
M S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Traditionele gerechten uit Zuid India! Wel echt the place to be voor dosa's en idli's, hier moet je Noord Indiase gerechten wel overslaan!

Een aantal keer geweest helaas is niveau van kwaliteit en smaak niet altijd op hetzelfde niveau! De keren dat het goed was hebben we ook heerlijk gegeten!
Sam D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Alsof ik weer even in Zuid India was! Typische gerechten uit die kant van India die je niet op veel andere plekken vindt. En dan ook nog eens heerlijk bereid: pittig zoals het hoort, dosas's licht, flinterdun en knapperig. Sambar en kokoschutney waren bijzonder goed. Geen gezellige inrichting, maar dat draagt bij aan het India-gevoel :)
Martine P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Fantastisch, alsof je je in India waant! Het decor is zoals het hoort: kitscherig meubilair en felle tl-verlichting. Het eten is heerlijk, wij hadden nummer 91, een dienblad met ca. 10 verschillende hapjes, rijst, papadums en een soort roti, voldoende om samen te delen. De bediening was soms wat traag maar het was allemaal goed. Heb heerlijk gegeten en ik kreeg er zoete herinneringen aan mijn reizen naar India.
Reena J.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Een vriendin van me was erg enthousiast over dit restaurant en wilde graag dat ik er ook ging eten, dus ze nam me mee. Je kunt niet van te voren reserveren, maar wij waren er best vroeg, dus dat was ook niet nodig. De bediening is vriendelijk, meeste mensen spreken geen Nederlands, maar wel Engels. De tafels staan heel dicht bijelkaar, maar voor mij was dat niet storend. De kaart is heel erg uitgebreid. Als je nog helemaal niet bekend met de keuken bent, kan het verwarrend zijn. Gelukkig wisten we wel een beetje wat wat was. Het is een zuid-Indiaas restaurant met ook authentieke gerechten uit die regio. Echter staan er ook een heleboel Chinese gerechten op de kaart, wat ik een beetje verwarrend vond.
Uiteindelijk hebben we drie gerechten per persoon gegeten en het ene gerecht was nog lekkerder dan het andere. Ik begon met de massala dosa. Een soort van crêpe met aardappelen in massala en wat andere massala sausjes. Heerlijk. Het tweede gerecht was een butter massala (weet even niet meer welke) met een cheese naan. Echt overheerlijk! Als "toetje" hadden we gekozen voor gulab jamun, zoet maar lekker. Ik kan me voorstellen dat dit restaurant niet voor iedereen is. Alle gerechten zijn vegetarisch en je moet zeker wel van gekruid eten houden. Maar mensen die daarvan houden, zitten hier echt op de juiste plek!
Huub K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Fantastisch authentiek Zuid India (inclusief de sobere ambiance) . Het eten is geweldig en het is lekker druk waardoor het erg heet en zwembad-achtig luid wordt. Maar je gaat voor het eten dat authentiek en erg lekker is.

Tip: ga tijdig (vanaf 18:00 uur)
Niki L.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wat een aanwinst voor de stad! Heerlijk eten, altijd snel op tafel en ik heb nog nooit hoeven wachten. De bediening is over het algemeen erg aardig al zijn ze soms inderdaad niet echt op de hoogte van wat ze serveren. Dat vindt ik alleen maar leuk, en na een aantal keer gegeten te hebben weet ik inmiddels wat mijn favorieten zijn: de Dosa Mysore en de Rava Idly. Drankjes zijn aan de dure kant, die nemen wij ook niet want ze schenken gastvrij gratis kraanwater zoveel je wilt, geen overbodige luxe bij de soms pittige gerechten. Kortom, heerlijk eten, absoluut betaalbaar! Alleen jammer dat ze alleen bezorgen via deliveroo, die halen mijn huis helaas niet. Misschien maar beter ook want anders zou ik waarschijnlijk veel te vaak bestellen!
Berdine D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een ongezellige, galmende kantine met - dat wel - prima stoelen. Mijn vriendin en ik hebben hier geluncht. De zeer uitgebreide kaart is in het Engels. Als je niet thuis bent in de gerechten is het een totale doolhof. Wij dachten de twee uitgebreide schotels te bestellen, maar vroegen aan de serveerster of de gerechten erg pittig waren. Nou dat was een van de schotels inderdaad. Ze wees op de kaart een rijstgerecht aan dat niet al te pittig zou zijn en bovendien "met pepers bovenop, die u eraf kunt halen". Dit rijstgerecht bleek een flinke bol lekker gekruide rijst te zijn. Er lagen twee sausjes in de kleine vakjes in het bord, waarvan de een heet en de ander super heet gekruid was. Geen pepers "die ik eraf kon gooien". Mijn vriendin had een groot bord met een anders gekruide rijst, chapati en papadum en meerdere vakjes gevuld met chutneys en bijgerechtjes. Daarvan waren er een paar mild, waarvan ik van haar mocht nemen. Ik had ook naan besteld. Dat hoorde kennelijk niet, want die hoorde bij de curry's, maar na wat geharrewar met de zogenaamd Engels sprekende serveerster mocht ik het toch bestellen. Gelukkig, want mijn lunch viel op deze manier wat mager uit. De prijs was er ook naar, maar je hebt geen idee wat je kunt verwachten en als het bedienend personeel ook niet in staat is iets uit te leggen, dan is het een blinde gok.
Na afloop wilde de serveerster wel weten waarom mijn vriendin een bakje met een zoet gerechtje niet had leeg gegeten. We vroegen wat het dan was, maar dat kreeg ze niet uitgelegd. Het was geen fruit en ook geen vegetables. Tja... Ze had niet de moed mij te vragen waarom mijn bijgerechtjes nauwelijks aangeroerd waren!
Wat we gegeten hebben was wel goed van smaak.

De weg naar de toiletten voert je langs allerlei opgeslagen blikken, zakken en ander afval. Misschien om de echte Indiase sfeer te verhogen.

Een prima restaurant voor een snelle hap voor diegenen die de Indiase keuken al kennen en die van zeer heet gekruid voedsel houden. Beginnelingen en mensen die gezellig uit eten willen, zoeken beter een restaurant met personeel dat weet wat er opgediend wordt.
Martin A.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016

Als je op zoek ben naar een volledig authentieke culinaire ervaring of zelfs gewoon geweldige eten dan kan ik Saravana Bhavan zonder twijfel aanraden.
Ongelooflijk goed Zuid-Indiase gerechten, geserveerd op de standaard aluminium bakjes, waaronder aluminium glazen. Service was echt zeer vriendelijk en snel. Op de tafel staat een kan met water, door hiervan gebruik te maken heb je een hele voordelige maaltijd.
Tara_eet .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Naar aanleiding van de advertentie in het Parool zijn we gister hier gaan eten.

Het eten was heerlijk, we hebben een ronde kleine gerechten besteld, die we gedeeld hebben. Daarna hebben we een Noord-Indiase rijstschotel genomen. Deze werd geserveerd met een paar heerlijke curries en genoeg papadums en een soort pannenkoekjes (ben de naam even vergeten).

De mensen waren hartstikke aardig en we werden gelijk geholpen. In een eerdere recensie schrijft iemand iets over de bushalte waar zij werden gevraagd te wachten op een lege tafel. Dit leek bij juist een prima ruimte om te wachten, beter dan in de rij staan. Ik denk dat we gewoon even moeten wennen aan dit concept.

Interieur was ook prima, leuke afwisseling op de hipsterrestaurants in de buurt. Daar is een biertje overigens ook 4€.
Juul V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Stap hier binnen en je waant je in zuid-India. Het interieur is ronduit lelijk, maar daar kom je hier niet voor, als het goed is. Heerlijke knapperige dosa's, pittige sambar erbij, huisgemaakte chutneys, friszoete mangolassi: deze tent is een aanwinst. Eindelijk echt goed Zuidindiaas eten in Amsterdam. Deze keten is beroemd in India, binnenkort ook hier. Verwacht geen porseleinen servies, het eten wordt traditioneel geserveerd op aluminium borden en de bediening is inderdaad chaotisch, maar zoals ze zeggen: that all adds to the charm :)
Liesbeth K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Een aanwinst voor Amsterdam, dit Zuid-Indiase restaurant met als vanzelfsprekend uitsluitend vegetarische gerechten op de menukaart - heel fijn voor alle veggi's onder ons :) Wat meteen opvalt is de enorme keuze: stuk voor stuk gerechten om je vingers bij af te likken! Dit dankzij de vele ongekende smaken, van de pittige dahl vooraf tot de 'dosa's' - overheerlijke rijstpannenkoeken met verrassende vullingen en dito sausjes om uit te proberen - en niet te vergeten de speciale Indiase thee. De bediening is enthousiast en attent. Minpuntje is toch wel de rumoerigheid. Amsterdam is gezegend is met haar eigen 'Saravanaa Bhavan', onderdeel van een wereldwijde keten. Het is terecht een populaire plek, om nog vaak naar terug te keren en al die andere gerechten te gaan proeven..
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Dikke tegenvaller. Was erheen gegaan naar aanleiding van de Parool-recensie en dus gewaarschuwd voor het schreeuwinterieur. Dat de enorme kaart voor mij volstrekt ondoorgrondelijk is wil ik mezelf nog wel aanrekenen. Heel lang wachten op gaarkeukenvoer, zonder enige aandacht bereid en gepresenteerd. Oh ja, een flesje Heineken kost 4 EUR.
Appleshot .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Sinds een tijd zit dit Indiase restaurant op de hoek van de Van Wou en de Stadhouderskade en mijn nieuwsgierigheid werd direct vanaf het begin af aan gewekt. Veel horecagelegenheden hebben een poging gedaan iets te maken van de locatie maar zelden was het er druk. Nu is het altijd druk, wanneer je er ook langsfietst. Gisteren dan eindelijk hier beland. Wij waren er rond een uur of half 7 en het was nog vrij rustig. Maar liefst drie mensen dachten met ons mee over de beste plaats waar we konden gaan zitten. Vooraan bij de ingang met een klein windje waar het aangenamer was dan achterin. We kozen voor een linzensoep, een dosa en een curry. Eerst maar even afwachten of dit voldoende was. De linzensoep kwam na 2 minuten. De inhoud van een koffiekopje, vrij zout en erg pittig. Voor mij prima, mijn tafelgenoot vond het wat te zout. Snel daarna kwamen de dosa en de curry met bloemkool en witte kaas met rijst. Beiden ook pittig en heerlijk op smaak. Ondertussen stroomde het restaurant vol, met toeristen en Indiërs. Uit recensies maak ik op dat er nogal wat mis gaat met de bestellingen. Naast ons kregen de mensen inderdaad tot twee keer toe hun bestelling door een andere bediening. Het was vast omdat wij net voor alle drukte waren dat alles goed ging, een hartelijk ontvangst en de juiste bestelling 1 keer. We gaan hier zeker vaker komen voor een snelle lekkere hap.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Na de recensie in "Het Parool" gelezen te hebben dachten wij: Daar moeten we heen!!

Na aankomst werden we zonder te vragen of we iets wilde drinken in een soort bushalte gezet in afwachting van een plaatsje (het was druk). Na 10 minuten in dat kakelhok gezeten te hebben werden naar een tafel geloodst (althans, de ober wees ergens halverwege het restaurant en zei dat we daar maar moesten gaan zitten. Wat opviel was dat het er lekker naar eten ruikt en dat het er erg rumoerig is.

Dan het eten: Ik hou van de verfijnde smaak die de Indiase keuken kan bieden en daar kwamen ze hier met het geen we gegeten hebben redelijk in de buurt. We zijn helaas alleen niet verder gekomen dan een Idly en een Milagaipodi Dosa. Waarom? Omdat toen we bestelden het eerst 15 minuten duurde voor we überhaupt (na vragen) ons drinken kregen (2 Kingfisher biertjes dus niet echt ingewikkeld) die, onder toevoeging van een sarcastische opmerking van onze ober, op tafel werden gezet, daarna kwam de Idly... en toen ging het echt mis. In plaats van de Milagaipodi Dosa, kregen we een plain Dosa, na aangegeven te hebben dat dit niet de juiste bestelling is liep de ober weg.... dus wij dachten, hij gaat dit regelen, 5 minuten later niets, 7 minuten later niets, nog een keer geroepen, geen reactie, het was ook druk en zeer lawaaiig dus ik dacht misschien hoort hij mij niet, dus ik heb het bord maar opgepakt en meegenomen naar de meneer die ons bediende met de mededeling dat dit niet was wat we hebben besteld, komt hij terug, met de plain dosa en de opmerking dat we dat WEL hadden besteld, dus ik hem uitgelegd dat dit NIET het geval was, hij zegt van wel, dus ik, inmiddels echt goed geïrriteerd, uitgelegd dat als ik zeg dat ik iets heb besteld ik daar over het algemeen wel gelijk in heb.
Hij boos weg, komt 2 seconde later terug met de dosa die we wel besteld hebben en kwakt die voor ons op tafel (wel fijn daaraan was dat die echt nog goed warm was :)). Vriendin lief wilde nog wel wat bestellen maar de kaart werd weggehaald en ik was inmiddels klaar dus rekening gevraagd (lag binnen 3 tellen op tafel) en tot mijn verbazing stonden daar beide dosa's op. Verhaal klaar? Nee, toen gebeurde het mooiste, mijn vriendin had haar biertje nog niet op, dus we zaten nog even, komt er een andere ober aanlopen, en zet nog een keer onze vollegedige (verkeerde)bestelling op tafel, dus wij aangegeven dat het niet voor ons is, pakt hij het op en zet het zonder te vragen bij onze buren op tafel (die ook de rekening hadden gevraagd maar niet zo vlot als wij kregen), dus ook zij stuurde het terug, waarna hij het meeneemt en echt geen minuut later er weer een andere ober met eten aankomt en het bij ons op tafel probeert te zetten.... Conclusie: Deze mensen hebben echt geen flauw idee wat ze aan het doen zijn!

Gelukkig hoef je hier niet te betalen bij de persoon die je bedient maar bij een meneer bij de deur, die er ook voor zorgt dat je een tafel krijgt, die wel begreep (ik denk dat mijn gezicht boekdelen sprak) dat er iets mis was en na uitleg de duurste Dosa van de rekening haalde.

Al met al een restaurant met potentie maar een flinke hoeveelheid kinderziektes, waarvan slechte bediening voor mij een echte no go is, al denk ik dat we gewoon pech hadden met de meneer die ons bediende en daarom gaan we hier zeker binnenkort nog een keer eten om te kijken of we een beter cijfer kunnen geven.

Mrs-ND .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Gegeten in dit nieuwe restaurant tijdens de lunch omdat ik had gehoord dat het 's avonds zo druk kon zijn dat je een tijd moest wachten op een tafel. Nu viel de drukte erg mee , eenderde van het restaurant was bezet.
Toen ik de kaart kreeg werd ik overweldigd door het aanbod wat ook alleen in het engels geschreven was , aangezien mijn kennis van de Indiase keuken niet verder gaat dan curry, tandoori en samosa wist ik echt niet wat ik moest kiezen. Dan maar hulp aan het bedienend personeel gevraagd wat het meest geserveerd werd. Dit bleek de Dosa te zijn , ik heb gekozen voor de Rava Dosa wat geserveerd werd met 4 sauzen. Ik bestelde ook een gewone thee die later (ik had niet op het menu gekeken wat een thee kost) €4 bleek te kosten, dit vind ik een beetje overdreven prijs voor een kop thee. Het eten was heerlijk, eerst vond ik het wel spicy, maar daar was ik snel aan gewend.
Nogmaals lekker gegeten, maar uit de kaart kiezen vind ik moeilijk hier, ik zag online dat er bij andere restaurants van dit restaurantketen (bv. in Canada) een menukaart met foto's ,zeer aantrekkelijk !!
Remko V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Erg lekker authentiek Zuid-Indiaas vegetarisch eten met intense smaken. Bediening vriendelijk en behulpzaam, maar nog wat onwennig. Eten redelijk geprijsd, drankjes wat duur. Inrichting basic. Erg lawaaierig.