Saravanaa Bhavan

Stadhouderskade 123 1074 AV Amsterdam Nederland Kaart
31-200000000

Over het restaurant Saravanaa Bhavan

Een perfect samenspel tussen smaak en kwaliteit. Dat is kort samengevat wat je aantreft in Saravana Bhavan. De smaken van India komen in hartje Amsterdam naar je toe. Dat zijn veel smaken, want de Indiase keuken is zo divers als je je maar kunt wensen. En dat alles altijd geserveerd op een bedje van kwaliteit en aandacht, want daar draait het bij Saravana Bhavan óók om.

Meer informatie over restaurant Saravanaa Bhavan

6,8

Jouw recensie over het restaurant Saravanaa Bhavan

Anton W.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Prijs hoeveelheid verhouden klopt niet. Curry besteld met rijst voor 11 Euro dan verwacht je dat je toch een redelijke maaltijd krijgt voorgeschoteld. Wat ik kreeg voorgeschoteld was een klijn bakje basmati rijst en een klein bakje curry met aardappelen en diepvries erwten. Smaak was okay maar niet 11 Euro waard. Toen bestelde ik een roti plaat van 3.50 Euro dan verwacht je een roti plaat net als bij een roti winkel rup ram of zo. Nee het was net zo groot als de kleinste ontbijt bordje. Dan hebben we het over een kopje thee met een zakje. 25ml voor 2 Euro. Het is zo jammer van deze zaak dat het misschien alleen voor toeristen is en niet voor locals die daar in de buurt wonen en daar nooit meer iets gaan eten omdat het toeristen prijzen en porties zijn. Ik vind het spijtig weer een trendy tent wat snel geld wilt verdienen over de rug van toeristen.
arne V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Toen we binnenkwamen was het erg rustig en ging alles vlot. Naarmate het later werd werd het drukker en moesten we langer wachten. Het eten was wel helemaal prima.
Annet E.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Lunch.
Gerechtjes leken opgewarmd van de dag ervoor.
Alleen de rijst was lekker.
Drankjes belachelijk duur. (sapjes a 7 euro)
Water gratis. Dat is een pluspunt.

Koffie zo vies en bitter dat we maar gauw zijn weggegaan.
Dhirin B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Op de 1e kerstdag blijkt kok niet aanwezig te zijn voor volledige menu, waardoor beperkt keuze te bestellen.
Heel jammer, eten was aangenaam maar zeker geen pluim verdient.

Blijkbaar in de groeifase. Voorlopig geen 2e keer.
Suzanne W.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Erg lekkere dosas. Het interieur is wat je gewend bent van een keten in India. Lelijke stoelen, felle verlichting en rumoerig. Bovendien staan de tafels dicht op elkaar. Maar de enorme dosa's met lekkere chutneys maken het ruimschoots goed! Leuk dat het personeel bestaat uit oudere mensen (erg vriendelijke gastheer) en mensen uit andere landen (niet perse uit india). Ze doen dus niet mee aan de gebruikelijke leeftijds- en etnische discriminatie. drank is erg duur, maar het water is gratis. En het eten is qua smaak echt zoals in India. Zo goed ben ik in Nederland nog niet tegen gekomen. Ga dus voor het eten, niet voor de romantische sfeer, want dat is er niet.
amrita M.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Vriendelijk personeel,
De tea Masala was slap van smaak en de palak paneer was zonder gember, veel ghee en geen tomaat of garam Masala. Die maken wij thuis beter!
Verder alles naar wens
Els K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
We waren vroeg, het was nog rustig. Plekje bij het raam. Buitengewoon vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten voor een zéér billijke prijs. Helemaal goed en zeker voor herhaling vatbaar.
Angelin P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Was te doen
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Ik kom vaak in India zeker eens per jaar. Daarnaast heb ik veel Indiaase restaurants in Nederland en België bezocht. Saravanaa is het beste restaurant wat de smaken maar zeker ook het uigebreide aantal gerechten weet te serveren. Een minpunt is dat bij het reserveren niet duidelijk wordt vermeld dat niet alles wat op de kaart staat de gehele dag beschikbaar is. Verder is dit een toprestaurant
Marike S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
We dachten even lekker vegetarisch te gaan eten. De ruimte is zeer rumoerig en lelijk. Van de kaart begrepen we weinig en bestelden maar wat. De verse vruchtensappen waren rond de €7,- en € 8,- per glas en smaakten niet echt vers en lekker. Mijn partner kreeg het gerecht dat ik besteld had opgediend en toen hij het al bijna op had, kregen we zijn bestelling. We gaan er nooit meer eten, een flinke tegenvaller.
ananda G.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Een klein stukje India in Amsterdam, wat heerlijk. En anders dan andere Indiaase restaurants in de stad, is het hier Zuid Indiaas, met de beroemde Dosa's. Het decor is niet als gezellig te omschrijven, maar past goed bij het authentieke gevoel bij dit restaurant. De koks doen met een glimlach hun best om te laten zien hoe ze van alles bereiden als je interesse hebt. Tafel naast de keuken dus moeite waard. Alles was heerlijk, avond verliep een beetje chaotisch, maar met een grapje en glimlach vergeet je dat snel plus ook dat klopte bij het plaatje. Al met al dus een aanrader als je met de juiste verwachtingen komt.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Officieel heet de zaak Hotel Saravana Bhavan (dus geen dubbele a), behorende tot een van de grootste vegetarische restaurantketens ter wereld. De keuken is klaarblijkelijk Zuid-Indisch, in het bijzonder Tamil, maar ik ben geen expert. Het eten, de linzensoep, de masala vada en de uthappam met ui, tomaat en groene chili, smaakte uitstekend. De clientèle bestond trouwens voor het grootste deel uit Indiërs en dat zegt natuurlijk al genoeg. Het enige dat tegenviel was het interieur: de tafeltjes staan in rijen opgesteld waardoor het leek alsof je je in de eetzaal van een kazerne bevond. Verder was de bediening prima en waren de prijzen absoluut oké. Voor herhaling vatbaar dus.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Op een donderdagavond konden we zonder reserveren nog net het laatste tafeltje bemachtigen. Het zat helemaal vol, voor minstens de helft met Indiase mensen. Een enorm uitgebreide kaart waar we redelijk willekeurig een keuze uit hebben gemaakt (paratha, curry, dosa). Het smaakte allemaal heerlijk. Prima plek voor een snel hapje eten.
Dewi I.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Wij zijn hier op Tweede Kerstdag met de familie wezen eten en ik was de week ervoor, nadat ik uit mijn omgeving had gehoord dat het eten er superlekker was, er met mijn vriend wezen eten.

Wij zijn dól op Indiaas eten en een geheel vegetarisch, Indiaas restaurant? Daar moesten we meer van weten. Over de sfeer valt niet naar huis te schrijven en de service is wisselend (van een superattente gastheer tot niet al te enthousiaste bediening), maar het eten smaakt authentiek Indiaas, de keuze is reuze en super dat Zuid-Indiase keuken zo goed is vertegenwoordigd en het is echt heel erg lekker!

De hoofdgerechten zijn echt goed betaalbaar; je kan een dosa bestellen van rond de €8,50, een curry incl. basmatirijst al vanaf €10-€11 en een thali (zowel Noord-Indiaas als Zuid-Indiaas) al vanaf €16. Maar alles bijgerechten, het drinken en de desserts zijn vrij prijzig en de porties ook niet heel groot, dus als je op je budget moet letten, hou het lekker bij een hoofdgerecht en een frisdrank :)
Bram L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Zuid Indiaas eten zoals het smaakt in Zuid India. De mensen in de keuken hebben plezier in hun werk en de bediening is snel en vriendelijk.
Goede kwaliteit eten voor een goede prijs.
Titia V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Ik heb hier een hoofdgerecht afgehaald. Het was een klein bakje rijst en twee stukjes kaas in een beetje saus. Het smaakte goed maar de prijs/hoeveelheid verhouding is slecht.
Jo373 H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Vanavond via Deliveroo bij dit restaurant besteld vanwege de goeie recensie in het Parool. Wat een tegenvaller. De saag paneer kwam in een heel klein bakje wat maar voor de helft gevuld was en het was een smakeloos waterig soepje in plaats van een creamy curry. De paneer gobi fry van mijn vriend smaakte niet veel beter. En de onion bhaji waren 2 miezerige kleine stukjes deeg (voor 5 euro!) en smaakte ook naar niks. Nooit meer.
SuPol .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Enthousiast over de recensies die op Iens zijn geplaatst ben ik afgelopen donderdag ook naar Sarvana gegaan. Maar ik was erg teleurgesteld nadat ik de eerste stap zette in het restaurant. Je komt binnen in een soort lokaal dat overbelicht is en erg druk en chaotisch op je over komt. Voor even rustig dineren voel je je vanaf het begin niet welkom. We kregen een plekje om te zitten en hadden wat uitgekozen van de kaart. Het eten was wel oké, maar behoort wat mij betreft zeker niet tot de beste Indiase keukens van de stad en compenseert dus niet voor het gebrek aan decor en goede service. De prijs-kwaliteit verhouding viel me ook heel erg tegen. Ik heb helaas weinig van de positieve recensies hieronder kunnen ervaren.
M S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Traditionele gerechten uit Zuid India! Wel echt the place to be voor dosa's en idli's, hier moet je Noord Indiase gerechten wel overslaan!

Een aantal keer geweest helaas is niveau van kwaliteit en smaak niet altijd op hetzelfde niveau! De keren dat het goed was hebben we ook heerlijk gegeten!
Sam D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Alsof ik weer even in Zuid India was! Typische gerechten uit die kant van India die je niet op veel andere plekken vindt. En dan ook nog eens heerlijk bereid: pittig zoals het hoort, dosas's licht, flinterdun en knapperig. Sambar en kokoschutney waren bijzonder goed. Geen gezellige inrichting, maar dat draagt bij aan het India-gevoel :)