Saravanaa Bhavan

Stadhouderskade 123 1074 AV Amsterdam Nederland Kaart
31-200000000

Over het restaurant Saravanaa Bhavan

Een perfect samenspel tussen smaak en kwaliteit. Dat is kort samengevat wat je aantreft in Saravana Bhavan. De smaken van India komen in hartje Amsterdam naar je toe. Dat zijn veel smaken, want de Indiase keuken is zo divers als je je maar kunt wensen. En dat alles altijd geserveerd op een bedje van kwaliteit en aandacht, want daar draait het bij Saravana Bhavan óók om.

Meer informatie over restaurant Saravanaa Bhavan

Jouw recensie over het restaurant Saravanaa Bhavan

amrita M.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Vriendelijk personeel,
De tea Masala was slap van smaak en de palak paneer was zonder gember, veel ghee en geen tomaat of garam Masala. Die maken wij thuis beter!
Verder alles naar wens
Els K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
We waren vroeg, het was nog rustig. Plekje bij het raam. Buitengewoon vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten voor een zéér billijke prijs. Helemaal goed en zeker voor herhaling vatbaar.
Angelin P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Was te doen
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Ik kom vaak in India zeker eens per jaar. Daarnaast heb ik veel Indiaase restaurants in Nederland en België bezocht. Saravanaa is het beste restaurant wat de smaken maar zeker ook het uigebreide aantal gerechten weet te serveren. Een minpunt is dat bij het reserveren niet duidelijk wordt vermeld dat niet alles wat op de kaart staat de gehele dag beschikbaar is. Verder is dit een toprestaurant
Marike S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
We dachten even lekker vegetarisch te gaan eten. De ruimte is zeer rumoerig en lelijk. Van de kaart begrepen we weinig en bestelden maar wat. De verse vruchtensappen waren rond de €7,- en € 8,- per glas en smaakten niet echt vers en lekker. Mijn partner kreeg het gerecht dat ik besteld had opgediend en toen hij het al bijna op had, kregen we zijn bestelling. We gaan er nooit meer eten, een flinke tegenvaller.
ananda G.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Een klein stukje India in Amsterdam, wat heerlijk. En anders dan andere Indiaase restaurants in de stad, is het hier Zuid Indiaas, met de beroemde Dosa's. Het decor is niet als gezellig te omschrijven, maar past goed bij het authentieke gevoel bij dit restaurant. De koks doen met een glimlach hun best om te laten zien hoe ze van alles bereiden als je interesse hebt. Tafel naast de keuken dus moeite waard. Alles was heerlijk, avond verliep een beetje chaotisch, maar met een grapje en glimlach vergeet je dat snel plus ook dat klopte bij het plaatje. Al met al dus een aanrader als je met de juiste verwachtingen komt.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Officieel heet de zaak Hotel Saravana Bhavan (dus geen dubbele a), behorende tot een van de grootste vegetarische restaurantketens ter wereld. De keuken is klaarblijkelijk Zuid-Indisch, in het bijzonder Tamil, maar ik ben geen expert. Het eten, de linzensoep, de masala vada en de uthappam met ui, tomaat en groene chili, smaakte uitstekend. De clientèle bestond trouwens voor het grootste deel uit Indiërs en dat zegt natuurlijk al genoeg. Het enige dat tegenviel was het interieur: de tafeltjes staan in rijen opgesteld waardoor het leek alsof je je in de eetzaal van een kazerne bevond. Verder was de bediening prima en waren de prijzen absoluut oké. Voor herhaling vatbaar dus.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Op een donderdagavond konden we zonder reserveren nog net het laatste tafeltje bemachtigen. Het zat helemaal vol, voor minstens de helft met Indiase mensen. Een enorm uitgebreide kaart waar we redelijk willekeurig een keuze uit hebben gemaakt (paratha, curry, dosa). Het smaakte allemaal heerlijk. Prima plek voor een snel hapje eten.
Dewi I.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Wij zijn hier op Tweede Kerstdag met de familie wezen eten en ik was de week ervoor, nadat ik uit mijn omgeving had gehoord dat het eten er superlekker was, er met mijn vriend wezen eten.

Wij zijn dól op Indiaas eten en een geheel vegetarisch, Indiaas restaurant? Daar moesten we meer van weten. Over de sfeer valt niet naar huis te schrijven en de service is wisselend (van een superattente gastheer tot niet al te enthousiaste bediening), maar het eten smaakt authentiek Indiaas, de keuze is reuze en super dat Zuid-Indiase keuken zo goed is vertegenwoordigd en het is echt heel erg lekker!

De hoofdgerechten zijn echt goed betaalbaar; je kan een dosa bestellen van rond de €8,50, een curry incl. basmatirijst al vanaf €10-€11 en een thali (zowel Noord-Indiaas als Zuid-Indiaas) al vanaf €16. Maar alles bijgerechten, het drinken en de desserts zijn vrij prijzig en de porties ook niet heel groot, dus als je op je budget moet letten, hou het lekker bij een hoofdgerecht en een frisdrank :)
Bram L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Zuid Indiaas eten zoals het smaakt in Zuid India. De mensen in de keuken hebben plezier in hun werk en de bediening is snel en vriendelijk.
Goede kwaliteit eten voor een goede prijs.
Titia V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Ik heb hier een hoofdgerecht afgehaald. Het was een klein bakje rijst en twee stukjes kaas in een beetje saus. Het smaakte goed maar de prijs/hoeveelheid verhouding is slecht.
Jo373 H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Vanavond via Deliveroo bij dit restaurant besteld vanwege de goeie recensie in het Parool. Wat een tegenvaller. De saag paneer kwam in een heel klein bakje wat maar voor de helft gevuld was en het was een smakeloos waterig soepje in plaats van een creamy curry. De paneer gobi fry van mijn vriend smaakte niet veel beter. En de onion bhaji waren 2 miezerige kleine stukjes deeg (voor 5 euro!) en smaakte ook naar niks. Nooit meer.
SuPol .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Enthousiast over de recensies die op Iens zijn geplaatst ben ik afgelopen donderdag ook naar Sarvana gegaan. Maar ik was erg teleurgesteld nadat ik de eerste stap zette in het restaurant. Je komt binnen in een soort lokaal dat overbelicht is en erg druk en chaotisch op je over komt. Voor even rustig dineren voel je je vanaf het begin niet welkom. We kregen een plekje om te zitten en hadden wat uitgekozen van de kaart. Het eten was wel oké, maar behoort wat mij betreft zeker niet tot de beste Indiase keukens van de stad en compenseert dus niet voor het gebrek aan decor en goede service. De prijs-kwaliteit verhouding viel me ook heel erg tegen. Ik heb helaas weinig van de positieve recensies hieronder kunnen ervaren.
M S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Traditionele gerechten uit Zuid India! Wel echt the place to be voor dosa's en idli's, hier moet je Noord Indiase gerechten wel overslaan!

Een aantal keer geweest helaas is niveau van kwaliteit en smaak niet altijd op hetzelfde niveau! De keren dat het goed was hebben we ook heerlijk gegeten!
Sam D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Alsof ik weer even in Zuid India was! Typische gerechten uit die kant van India die je niet op veel andere plekken vindt. En dan ook nog eens heerlijk bereid: pittig zoals het hoort, dosas's licht, flinterdun en knapperig. Sambar en kokoschutney waren bijzonder goed. Geen gezellige inrichting, maar dat draagt bij aan het India-gevoel :)
Martine P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Fantastisch, alsof je je in India waant! Het decor is zoals het hoort: kitscherig meubilair en felle tl-verlichting. Het eten is heerlijk, wij hadden nummer 91, een dienblad met ca. 10 verschillende hapjes, rijst, papadums en een soort roti, voldoende om samen te delen. De bediening was soms wat traag maar het was allemaal goed. Heb heerlijk gegeten en ik kreeg er zoete herinneringen aan mijn reizen naar India.
Reena J.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Een vriendin van me was erg enthousiast over dit restaurant en wilde graag dat ik er ook ging eten, dus ze nam me mee. Je kunt niet van te voren reserveren, maar wij waren er best vroeg, dus dat was ook niet nodig. De bediening is vriendelijk, meeste mensen spreken geen Nederlands, maar wel Engels. De tafels staan heel dicht bijelkaar, maar voor mij was dat niet storend. De kaart is heel erg uitgebreid. Als je nog helemaal niet bekend met de keuken bent, kan het verwarrend zijn. Gelukkig wisten we wel een beetje wat wat was. Het is een zuid-Indiaas restaurant met ook authentieke gerechten uit die regio. Echter staan er ook een heleboel Chinese gerechten op de kaart, wat ik een beetje verwarrend vond.
Uiteindelijk hebben we drie gerechten per persoon gegeten en het ene gerecht was nog lekkerder dan het andere. Ik begon met de massala dosa. Een soort van crêpe met aardappelen in massala en wat andere massala sausjes. Heerlijk. Het tweede gerecht was een butter massala (weet even niet meer welke) met een cheese naan. Echt overheerlijk! Als "toetje" hadden we gekozen voor gulab jamun, zoet maar lekker. Ik kan me voorstellen dat dit restaurant niet voor iedereen is. Alle gerechten zijn vegetarisch en je moet zeker wel van gekruid eten houden. Maar mensen die daarvan houden, zitten hier echt op de juiste plek!
Huub K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Fantastisch authentiek Zuid India (inclusief de sobere ambiance) . Het eten is geweldig en het is lekker druk waardoor het erg heet en zwembad-achtig luid wordt. Maar je gaat voor het eten dat authentiek en erg lekker is.

Tip: ga tijdig (vanaf 18:00 uur)
Niki L.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wat een aanwinst voor de stad! Heerlijk eten, altijd snel op tafel en ik heb nog nooit hoeven wachten. De bediening is over het algemeen erg aardig al zijn ze soms inderdaad niet echt op de hoogte van wat ze serveren. Dat vindt ik alleen maar leuk, en na een aantal keer gegeten te hebben weet ik inmiddels wat mijn favorieten zijn: de Dosa Mysore en de Rava Idly. Drankjes zijn aan de dure kant, die nemen wij ook niet want ze schenken gastvrij gratis kraanwater zoveel je wilt, geen overbodige luxe bij de soms pittige gerechten. Kortom, heerlijk eten, absoluut betaalbaar! Alleen jammer dat ze alleen bezorgen via deliveroo, die halen mijn huis helaas niet. Misschien maar beter ook want anders zou ik waarschijnlijk veel te vaak bestellen!
L.D.E. D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een ongezellige, galmende kantine met - dat wel - prima stoelen. Mijn vriendin en ik hebben hier geluncht. De zeer uitgebreide kaart is in het Engels. Als je niet thuis bent in de gerechten is het een totale doolhof. Wij dachten de twee uitgebreide schotels te bestellen, maar vroegen aan de serveerster of de gerechten erg pittig waren. Nou dat was een van de schotels inderdaad. Ze wees op de kaart een rijstgerecht aan dat niet al te pittig zou zijn en bovendien "met pepers bovenop, die u eraf kunt halen". Dit rijstgerecht bleek een flinke bol lekker gekruide rijst te zijn. Er lagen twee sausjes in de kleine vakjes in het bord, waarvan de een heet en de ander super heet gekruid was. Geen pepers "die ik eraf kon gooien". Mijn vriendin had een groot bord met een anders gekruide rijst, chapati en papadum en meerdere vakjes gevuld met chutneys en bijgerechtjes. Daarvan waren er een paar mild, waarvan ik van haar mocht nemen. Ik had ook naan besteld. Dat hoorde kennelijk niet, want die hoorde bij de curry's, maar na wat geharrewar met de zogenaamd Engels sprekende serveerster mocht ik het toch bestellen. Gelukkig, want mijn lunch viel op deze manier wat mager uit. De prijs was er ook naar, maar je hebt geen idee wat je kunt verwachten en als het bedienend personeel ook niet in staat is iets uit te leggen, dan is het een blinde gok.
Na afloop wilde de serveerster wel weten waarom mijn vriendin een bakje met een zoet gerechtje niet had leeg gegeten. We vroegen wat het dan was, maar dat kreeg ze niet uitgelegd. Het was geen fruit en ook geen vegetables. Tja... Ze had niet de moed mij te vragen waarom mijn bijgerechtjes nauwelijks aangeroerd waren!
Wat we gegeten hebben was wel goed van smaak.

De weg naar de toiletten voert je langs allerlei opgeslagen blikken, zakken en ander afval. Misschien om de echte Indiase sfeer te verhogen.

Een prima restaurant voor een snelle hap voor diegenen die de Indiase keuken al kennen en die van zeer heet gekruid voedsel houden. Beginnelingen en mensen die gezellig uit eten willen, zoeken beter een restaurant met personeel dat weet wat er opgediend wordt.