Sapori Del Mondo

Maandag 10:00 - 17:00
Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 22:00

Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Weer een mooi moment aan het eind van de dag. Een reeks aan gerechten waarvoor je je vrienden uit Baskenland naar Amsterdam laat overkomen. Eten bij de goden zou een andere omschr
Kees M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Met 3 personen gegeten in dit prettige restaurant vlak bij Artis. De bediening is vriendelijk, vaak Engelstalig of Italiaans, maar niet te snel. Het eten is heel goed, vers en met liefde gemaakt. Wijn goed gekozen. Niet de goedkoopste Italiaan van Amsterdam, wel één van de beste!
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Ik eet hier al een paar jaar als ik Amsterdam ben. Lekker huiskamergevoel en Italiaans eten zoals het bedoeld is. Klassiek Italiaans bijna.
Evabussum .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
op zaterdag met een groep gegeten; super gezellig en heerlijk gegeten, ondanks de grootte van de groep mochten we à la carte eten. Bediening en eigenaar allemaal even aardig en relaxed. Aanrader!
Raymond S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Matig. Weinig aandacht, kleine porties. Smaken prima maar het geheel valt nogal tegen. En dan wringt de prijs-kwaliteit verhouding wel.
Jth .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Wij hebben gisterenavond bij Sapori del Mondo gegeten. Vier gangen, allemaal heerlijk, van de anti pasti tot de tarte limone en de panna cotta. De bediening was uiterst vriendelijk en gaf nuttige suggesties. Mooie wijnen voor een goede prijs. Kortom, een aanrader. Wij komen graag terug.
Rudy H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Alles wat mis kon gaan ging hier mis. Bovendien is het er heel érg duur ( bv € 15 voor 2 stuks ravioli en € 21 voor een kale [geen groente/aardappels] dunne moot vis). De niet Nederlands sprekende bediening is aardig maar amateuristisch en de wijnkaart is heel minimaal.

Na 3 kwartier gevraagd of ze ons vergeten waren: inderdaad! Aan de drukte kan het niet hebben gelegen. De antipasti afbesteld en op naar de ravioli: niet gaar! Gegeven onze inmiddels hoogopgelopen trek toch maar opgegeten, maar wel doorgegeven. Toen kregen we vrijwel rauwe vis. Deze stuurden we uiteraard terug en kregen daarna een lekkere versie. Na alle gemaakte fouten werd ons niets aangeboden en stond bovendien de afbestelde antipasti gewoon op de absurd hoge rekening. Niet best allemaal!
Patty H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Wij, Hilversummers, kwamen hier nav een lovende recensie in de NRC. Niks teveel gezegd: dit is een uitstekend Italiaans restaurant, geen bordjes als plaatjes maar klassieke gerechten in een intieme ambiance die wij heel erg Italiaans vonden: ontspannen, huiskamersfeer en toch mooi gedekt.
We genoten van de homemade ravioli met salvia en botersaus, van prima vitello tonnato en van een taleggiosalade, met als hoofdgerecht heel malse en knapperig geroosterde manzo (biefstuk) met rucola en parmigiano. Ambachtelijke worteltjes in balsamico erbij en heerlijke aardappeltjes uit de oven. Verrukkelijke tiramisu toe. Weinig keus in open wijn (daar is het restaurant niet groot genoeg voor waarschijnlijk, maar de wijnen per glas -belangrijk als je nog moet rijden - waren wel erg eenvoudig, die doen de keuken geen recht). Wij komen hier terug!
Till K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Oeh wat was het lekker.. het is alweer maanden geleden dat ik er heb gegeten, maar sindsdien moet ik er steeds weer aan denken. Het super malse vlees van de Osso Buco in smeuïge saus, voorgerecht een perfecte Insalata di Polpo met een prachtige citroenaroma. Intieme huiskamer atmosfeer waar de tafels dicht an dicht staan zonder dat het stoort. Met kijk in de keuken waar het team kleine wonderen verricht. Verder nog deze verrukkelijke gerechten gegeten: huisgemaakte ravioli carciofi pecorino, patato al forno, tiramisum (perfect!) en koffie. Begeleid van goede huiswijn.

Kortom een echte aanrader, een kleine culinaire oase midden in de Plantage Buurt.
Margreet H.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Wij hebben net met twee personen enorm lekker en gezellig gegeten in Sapori del Mondo.
Heel erg prettige sfeer, fijne bediening en heerlijk eten. Ik had een inktvissalade met aardappel en peterselie, erg lekker. Daarna zwaardvis. Prima gegrild. ik kreeg van beide gerechten een enorm vakantiegevoel. Mijn metgezel had vooraf ravioli met artisjok en pecorino, echt een geweldig gerecht. En daarna een gevogelte met salie, wat ook erg lekker was.
Een portie salade en een portie groente erbij. Prima.
Kortom, een echte aanrader, dit restaurant. Ik ga zeker terugkomen.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Een mooie ruimte met een vide, met aardige maar een beetje onhandige bediening. Het voorgerecht - ravioli met artisjok - is godallemachtig lekker en wekt hoge verwachtingen. Het hoofdgerecht - worstjes van wild zwijn - is enigszins onprettig: zout en heeft verder weinig smaak. De groente - uitstekende boontjes - moet je er apart bij kopen waardoor het geheel onredelijk duur is voor het gebodene. Als het bijgerecht veel lekkerder is dan het hoofdgerecht dan is er iets goed mis. De wijnen per glas zijn best aardig maar niks bijzonders, ook de wijnkaart stelt weinig voor: geen van al die geweldige Italiaanse wijnen staat er op.
Letty R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Heerlijke Italiaanse klassiekers. Goed bereid en vriendelijk geserveerd. De wijnkaart zou nog iets uitgebreider mogen. Een heerlijke avond gehad.
AV-Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Een echte Italiaan, met zowel verfijnde als meer eenvoudige 'boerse' gerechten zoals saucijsjes met linzen. Alles met zorg en vers bereid.
De bediening is vriendelijk en behulpzaam maar wel wat onervaren.
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
We proberen dit restaurant uit na de lovende NRC recensie. Duidelijk niet in staat om de kwaliteit te handhaven. Lang wachten voordat we herkend worden als gasten. Tafel alleen ingedekt met vorken. Kregen rode wijn terwijl we wit hadden besteld. Het water werd niet bezorgd ondanks herhaalde verzoeken. Het eten was matig. De primi's waren prima. De gevulde parelhoen smaakte helemaal niet, alleen gevuld met brood en wat kruiden.
Rhasper .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Charmante en prima bediening. Eten fantastisch! Een van ons had een voorgerecht van ravioli met paddestoelen en truffel en de ander had heerlijke balletjes met een pittige honingsaus. Als hoofdgerecht hadden we allebei de vis van de dag. Daarbij dronken we een heerlijke Picena.
Bas D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Erg gezellig en bovenal erg lekker restaurant. Goede service met uitstekend Italiaans eten! Hele fijne avond gehad met de familie. De inktvis is een aanrader!
Gladpootjes .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij Sapori del Mondo. Een leuk (beetje huiskameridee) restaurant, waar je eten krijgt zoals de Italianen het zelf ook eten. Vriendelijke Italiaanse bediening. Kortom een goed restaurant: prijs-/kwaliteitsverhouding helemaal oké.
Bivlgwvdm .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Heerlijk gegeten, fijne bediening! We zijn zomaar naar binnen gestapt en waren ontzettend verrast. Ook lekkere huiswijn gehad. Echt een aanrader!
Alyt .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Deze week heerlijk gegeten bij Sapori del Mondo. Een heel aangename setting, vriendelijk personeel en het allerbelangrijkste: Geweldig lekker eten! De chef was zo aardig om voor de zwangere in ons midden een speciaal voorgerecht te bereiden. Een aanrader voor iedereen die van heerlijk Italiaans eten houdt!
Keon .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
We vroegen de chef om ons te verassen, en wat een verassing was het. Met name het vlees was uitmuntend. Zelden zo lekker gegeten!