Sapori Del Mondo

7,2

Jouw recensie over het restaurant Sapori Del Mondo

Iro .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Op 29 juli bij Sapori gegeten. Was er al eens eerder geweest toen een overwegend goed oordeel. Nu het gevoel min of meer opgelicht te zijn. De Engels sprekende dame in de bediening informeerde op een bitcherig overkomende wijze of we met of zonder bubbels ons water wensten. Het water bleek later voor € 7,50 op de rekening te staan. Een gedeeld voorgerecht, twee hoofdgerechten en twee desserts besteld. Redelijke kwaliteit maar de porties hadden de omvang van een tussengerecht. Toen we later brood bij bestelden stond dat op de rekening voor € 2,- voor het oorspronkelijk gebrachte brood werd eveneens €2,- in rekening gebracht. Van op het bord vermelde wijnen stond de flesprijs genoteerd. Per glas bestellen was geen probleem. Later lazen we terug dat de vier minimale glaasjes wijn € 7,- hebben gekost. Tijdens het dessert onder andere Panna cotta in een borrelglaasje werd gevraagd of wij Limoncello wilden. Van het huis was ons idee. Niets bleek minder waar, de vingerhoedjes Limoncello stonden voor € 14,50 op de rekening. Een Gotspe. Totale schade € 133,- Dit restaurant is op ons over gekomen als een klassieke "tourist trap". Te mijden zaak wat ons betreft.
R W.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Verrassend lekker gegeten. Klassieke Italiaanse gerechten en wijnen op de kaart. Prima kok en bediening. We waren alleen de enige twee klanten. Dat verdienen ze niet.
Sacha .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Het eten was best aardig, voor een pizzeria... De prijzen waren echter niet die van een pizzeria en de porties waren klein. Het was ooit echt bijzonder, maar het is nu vergane glorie. De kerstlichtjes (in maart) en het bord met dagspecialiteiten versterkten dat beeld. Al met al klopt de prijs-kwaliteit verhouding totaal niet en het is niet echt een aanrader
ZiZou2000 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Gezien een gezonde trek besloot ik onlangs als lunch een broodje van Sapori del Mondo te nuttigen. Een blik op de menukaart deed mij aanvankelijk twijfelen, met name door de hoge prijzen, maar de actie '5 euro bij afhalen' trok mij over de streep. Met de kennis van nu kan ik zeggen dat dit een enorme vergissing is gebleken.

Vijf euro is namelijk vier euro en negentig cent te veel voor het slappe excuus van een belegd broodje wat Sapori mij gegeven heeft. Bij een dure sandwich genaamd 'meatballs with honey mustard' verwacht ik een rijkelijk belegde boterham, maar niets bleek minder waar: In de papieren zak zat een enorm stuk witbrood, belegd met een flinterdun laagje gehakt wat de zo aanlokkelijk klinkende 'meatballs' moesten voorstellen. Dit alles werd bedekt met een ongebruikelijk hoge hoeveelheid rucola waarvan menig konijn zou zeggen "nou zo kan 'ie wel weer". Als ik de verhouding ingredienten in een percentage moet uitdrukken zet ik in op circa 90% brood, 8% rucola en 2% gebraden gehakt uit de voordeelverpakking van de Albert Heijn.

Al met al was deze lunch een bijzonder teleurstellende ervaring en raad ik iedereen van harte af hier een sandwich af te halen. Een sompig kaasbroodje, welk al twaalf uur in de warmhoudbak van de Kiosk op station Muiderpoort ligt, zal u beter smaken.

Weggegooid geld.
Peking E.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Mede namens 6 collega’s willen wij deze Italiaanse broodjeszaak hartelijk bedanken voor deze fantastische lunch.

Vandaag 12 broodjes besteld bij deze zaak vanwege de the fixe korting die er werd gegeven, van 9 euro naar 5 euro per broodje indien je deze zelf komt ophalen. Als er prijzen zouden worden uitgereikt voor het karig belleggen van broodjes wint deze zaak met vlag en wimpel. Het beleg wat er op 12 broodjes zat was waarschijnlijk net genoeg voor het beleggen van 1 broodje.

Ik zelf heb de keuze laten vallen op het broodje Eend met Parmezaanse kaas met cranberry saus echter bleek dit in werkelijkheid een broodje met een flinterdun gesneden plak eend (gok ik) met 1 plak flinterdun Parmezaanse kaas en om precies te zijn 2 rucola blaadjes. Kortom dat enigszins grootte droge stuk brood is verhouding veel te duur.

Mocht je op het punt staan hier een lekker broodje te halen, doe er dan je voordeel mee en koop hier dus niet.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Weer een mooi moment aan het eind van de dag. Een reeks aan gerechten waarvoor je je vrienden uit Baskenland naar Amsterdam laat overkomen. Eten bij de goden zou een andere omschr
Kees M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Met 3 personen gegeten in dit prettige restaurant vlak bij Artis. De bediening is vriendelijk, vaak Engelstalig of Italiaans, maar niet te snel. Het eten is heel goed, vers en met liefde gemaakt. Wijn goed gekozen. Niet de goedkoopste Italiaan van Amsterdam, wel één van de beste!
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Ik eet hier al een paar jaar als ik Amsterdam ben. Lekker huiskamergevoel en Italiaans eten zoals het bedoeld is. Klassiek Italiaans bijna.
Eva P.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
op zaterdag met een groep gegeten; super gezellig en heerlijk gegeten, ondanks de grootte van de groep mochten we à la carte eten. Bediening en eigenaar allemaal even aardig en relaxed. Aanrader!
Raymond S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Matig. Weinig aandacht, kleine porties. Smaken prima maar het geheel valt nogal tegen. En dan wringt de prijs-kwaliteit verhouding wel.
Jth .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Wij hebben gisterenavond bij Sapori del Mondo gegeten. Vier gangen, allemaal heerlijk, van de anti pasti tot de tarte limone en de panna cotta. De bediening was uiterst vriendelijk en gaf nuttige suggesties. Mooie wijnen voor een goede prijs. Kortom, een aanrader. Wij komen graag terug.
Carpedia H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Alles wat mis kon gaan ging hier mis. Bovendien is het er heel érg duur ( bv € 15 voor 2 stuks ravioli en € 21 voor een kale [geen groente/aardappels] dunne moot vis). De niet Nederlands sprekende bediening is aardig maar amateuristisch en de wijnkaart is heel minimaal.

Na 3 kwartier gevraagd of ze ons vergeten waren: inderdaad! Aan de drukte kan het niet hebben gelegen. De antipasti afbesteld en op naar de ravioli: niet gaar! Gegeven onze inmiddels hoogopgelopen trek toch maar opgegeten, maar wel doorgegeven. Toen kregen we vrijwel rauwe vis. Deze stuurden we uiteraard terug en kregen daarna een lekkere versie. Na alle gemaakte fouten werd ons niets aangeboden en stond bovendien de afbestelde antipasti gewoon op de absurd hoge rekening. Niet best allemaal!
Patty H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Wij, Hilversummers, kwamen hier nav een lovende recensie in de NRC. Niks teveel gezegd: dit is een uitstekend Italiaans restaurant, geen bordjes als plaatjes maar klassieke gerechten in een intieme ambiance die wij heel erg Italiaans vonden: ontspannen, huiskamersfeer en toch mooi gedekt.
We genoten van de homemade ravioli met salvia en botersaus, van prima vitello tonnato en van een taleggiosalade, met als hoofdgerecht heel malse en knapperig geroosterde manzo (biefstuk) met rucola en parmigiano. Ambachtelijke worteltjes in balsamico erbij en heerlijke aardappeltjes uit de oven. Verrukkelijke tiramisu toe. Weinig keus in open wijn (daar is het restaurant niet groot genoeg voor waarschijnlijk, maar de wijnen per glas -belangrijk als je nog moet rijden - waren wel erg eenvoudig, die doen de keuken geen recht). Wij komen hier terug!
Till K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Oeh wat was het lekker.. het is alweer maanden geleden dat ik er heb gegeten, maar sindsdien moet ik er steeds weer aan denken. Het super malse vlees van de Osso Buco in smeuïge saus, voorgerecht een perfecte Insalata di Polpo met een prachtige citroenaroma. Intieme huiskamer atmosfeer waar de tafels dicht an dicht staan zonder dat het stoort. Met kijk in de keuken waar het team kleine wonderen verricht. Verder nog deze verrukkelijke gerechten gegeten: huisgemaakte ravioli carciofi pecorino, patato al forno, tiramisum (perfect!) en koffie. Begeleid van goede huiswijn.

Kortom een echte aanrader, een kleine culinaire oase midden in de Plantage Buurt.
Margreet H.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Wij hebben net met twee personen enorm lekker en gezellig gegeten in Sapori del Mondo.
Heel erg prettige sfeer, fijne bediening en heerlijk eten. Ik had een inktvissalade met aardappel en peterselie, erg lekker. Daarna zwaardvis. Prima gegrild. ik kreeg van beide gerechten een enorm vakantiegevoel. Mijn metgezel had vooraf ravioli met artisjok en pecorino, echt een geweldig gerecht. En daarna een gevogelte met salie, wat ook erg lekker was.
Een portie salade en een portie groente erbij. Prima.
Kortom, een echte aanrader, dit restaurant. Ik ga zeker terugkomen.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Een mooie ruimte met een vide, met aardige maar een beetje onhandige bediening. Het voorgerecht - ravioli met artisjok - is godallemachtig lekker en wekt hoge verwachtingen. Het hoofdgerecht - worstjes van wild zwijn - is enigszins onprettig: zout en heeft verder weinig smaak. De groente - uitstekende boontjes - moet je er apart bij kopen waardoor het geheel onredelijk duur is voor het gebodene. Als het bijgerecht veel lekkerder is dan het hoofdgerecht dan is er iets goed mis. De wijnen per glas zijn best aardig maar niks bijzonders, ook de wijnkaart stelt weinig voor: geen van al die geweldige Italiaanse wijnen staat er op.
Letty R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Heerlijke Italiaanse klassiekers. Goed bereid en vriendelijk geserveerd. De wijnkaart zou nog iets uitgebreider mogen. Een heerlijke avond gehad.
Aukje V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Een echte Italiaan, met zowel verfijnde als meer eenvoudige 'boerse' gerechten zoals saucijsjes met linzen. Alles met zorg en vers bereid.
De bediening is vriendelijk en behulpzaam maar wel wat onervaren.
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
We proberen dit restaurant uit na de lovende NRC recensie. Duidelijk niet in staat om de kwaliteit te handhaven. Lang wachten voordat we herkend worden als gasten. Tafel alleen ingedekt met vorken. Kregen rode wijn terwijl we wit hadden besteld. Het water werd niet bezorgd ondanks herhaalde verzoeken. Het eten was matig. De primi's waren prima. De gevulde parelhoen smaakte helemaal niet, alleen gevuld met brood en wat kruiden.
rhasper .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Charmante en prima bediening. Eten fantastisch! Een van ons had een voorgerecht van ravioli met paddestoelen en truffel en de ander had heerlijke balletjes met een pittige honingsaus. Als hoofdgerecht hadden we allebei de vis van de dag. Daarbij dronken we een heerlijke Picena.