Over het restaurant Saporetti

Purmerendse pizza's en pasta

Saporetti is een lekker druk restaurant maar hoe vol ook, altijd de moeite waard! Dit Italiaanse restaurant gaat verder dan een simpele pizzakaart maar serveert de lekkerste Italiaanse specialiteiten. Rafaelle Uva, die niet alleen de eigenaar is maar ook vinder is van hun gerechten en hun wijnen, zorgt voor een unieke Italiaanse keuken, in hartje Purmerend. Hier gegeten? Geniet dan ook vooral van hun speciaal geïmporteerde espresso's, die schijnen volgens kenners heerlijk te zijn!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Saporetti

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m vrijdag 17:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 15:00 - 23:00

Loek W.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Hartelijke ontvangst, ruime tafel met goede stoelen en meer dan voldoende privacy. We genoten met elkaar van een 5 gangen verrassing-menu met bijpassend wijn-arrangement. Na de smakelijke amuse (bloemkoolsoepje) aten wij o.m. voorgerechten met buikspek, ravioli met beenham en asperges en een gerecht met rode mul. Het hoofdgerecht was bereid met o.a. lamsvlees, gevarieerde kaasplank tot slot ! Origineel gerechten, goed van smaak en mooi opgemaakt , begeleid door smaakvolle wijnen. Deskundige en enthousiaste bediening. Goede prijs-kwaliteitsverhouding. We komen graag nog een keer terug !
Leanda J.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Leuk en gezellig restaurant, bediening uitstekend en gastvrij......... eten van kwalitatief hoog niveau.
rikkie_pc .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Geen sterren spul maar gewoon erg goed gegeten en gedronken (5 gangen verassing menu met bijpassende wijn). Prijs/kwaliteit erg goed. Vlotte, leuke bediening. Wat mij betreft het beste restaurant in Purmerend. Alleen de inrichting...tja die is niet best.
Elly03 Z.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Alles smaakte heerlijk. Enige aandachtspunt was de affogato die in onze herinnering een vorige keer bestond uit een glaasje espresso met daarin 1 (!) bolletje vanille ijs. Deze keer waren het 5 (!) bollen vanille ijs met daarover heen een ieniemienie beetje hete koffie. Het smaakte best goed maar was naar ons idee gewoon TE veel en minder verfijnd.
yolandajansen .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Heerlijk gegeten, leuk 4 gangen- verrassingsmenu voor 36,50, krijgt daar nog 2 heerlijke amuses bij en warme broodjes met truffel boter, zeker een aanrader om een keer te gaan eten. Of ze terecht 'n michelin ster hebben? Weet andere restaurants die zeker net zo goed zijn en geen ster hebben.
Erica A.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Gezellig restaurant. Leuke locatie op de Koemarkt. Heerlijk gegeten. De borden waren mooi opgemaakt en de bediening was top! Voor herhaling vatbaar
J N.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Zoals vaker super gegeten,heerlijk restaurant , bediening kon in begin iets beter.Wij hadden naar ons idee nieuwe serveerder /of iemand met nog niet de juiste ervaring.Werd gelukkig door collegas later goed opgepakt,waarna alles wel soepeltjes verliep .Daarvoor onze complimenten .Verder super fijne avond gehad en heerlijk gegeten en gedronken.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, goede bediening!
Sylvia W.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Aardig igericht restaurant , attente bediening en heerlijk eten. We hadden een proeverij voor 2 personen vooraf. Dat was heerlijk ,gevarieerd en uitgebreid. Hoofdgerecht was ossenhaas met heerlijke saus , groente en wat aardappelpuree. En als dessert ik citroentaart en mijn partner Tiramisu , allebei heel lekker. Het kost wel veel maar maar dan heb je wel kwaliteit.
Raoul T.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Al een aantal keren eerder gegeten bij Saporetti. Dit is een van de betere restaurants in Purmerend en omgeving. Lekker gaan eten daar, het is gewoon goed!
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Eten is altijd bij Saporetti en je wordt geholpen door echte horeca-kanjers. Weten snel in te schatten wie ze voor zich hebben en passen daar op aan. Een aanrader!

Kans: zet de verwarming iets hoger. Meerdere keren geweest, op verschillende plekken gezeten en vooral in het gedeelte bij de bar was het alle keren erg koel (bijna onbehagelijk). Of neem als bezoeker nu je het weet een lekker vest mee ;)
arjo2 B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Het 5 gangen verrassings menu was goed gevarieerd , zeer smaakvol , al met al het klopte helemaal .
Het was een fijne sfeervolle avond met goede bijpassende wijn .
Martieno .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Prima sfeer en heerlijk gegeten. We kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Was fantastisch en er werd heel goed rekening gehouden met onze individuele voorkeuren. Een echte aanrader!
Carin D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Tempo serveren lag te hoog. Een paar maal moeten vragen om te verlagen. Daarna oke.
Voorgerechten lekker, lasagne echter te machtig en te groot. Tonijn was zalig, idem voor de zwaardvis: top. Staartstuk goed, krachtige smaak.
Rustiger uitleg geven van de gerechten. Maak het bijzonder, idem voor de wijn. Maak er meer een feest van.
Koffie was helaas te koud. Zorg voor lekkere chocolade of zelfgemaakte koekjes. Bij navraag kwam er een lekker proefje uit de keuken van een dessert. Mooi opgelost.
Tip: De swung die eerder in jullie restaurant zat weer terugbrengen! Mensen willen sfeer en een hele avond lekker tafelen.
Jammer dat een credit card niet meer geaccepteerd wordt.
Kortom: go for it Saporetti!
kim O.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Ik was hier met m'n beste vriendin eten en we kozen voor het vijf gangen menu. Ik vond de sfeer erg goed, de bediening zeer vriendelijk en de gerechten heerlijk. We dachten het dessert al te krijgen, maar kregen nog 1 gang, hierna een pré dessert en als afsluiter een "gewoon" dessert. De porties waren precies goed, we kregen het dessert zelfs niet meer op. Ga hier zeker vaker eten!
Olga S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Genoten van het vijfgangen verrassingsmenu. Heerlijke combinaties waarbij de smaak van de gerechten op natuurlijke wijze bij elkaar pasten. Niets was storend of overheersend. De bediening was vriendelijk en attent. Goed advies over de wijnkeuze bij het volgende gerecht, zonder te verklappen wat dat zou zijn. Het moest natuurlijk wel een verrassing blijven! Top!
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Voor de eerste keer gegeten, erg goed bevallen. De bediening was Top, We hadden een 5 gangen verrassing menu van de chef kok, deze was subliem. We komen zeker terug.
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Gekozen voor het vijfgangenmenu met wijnarregement.
Bijzondere combinaties, prachtig opgemaakt en alles super lekker. Goede service en een vriendelijke bediening . Alles was Top. Genoten
Mettin P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Erg lekker gegeten en de gerechten kwamen op een fijn tempo binnen. Mijn vrouw is zwanger en toen de bediening dat zag werd daar ten eerste leuk op gereageerd en werden de gerechten aangepast aan was zwangere vrouwen wel en niet mogen eten. Erg goed!
Lidwien V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Samen met mijn vriendin het 5-gangen verrassingsmenu genomen en we waren echt verrast over de smaak en kwaliteit van de gerechten. Heerlijk gegeten! We komen zeker terug.