Over het restaurant Saporetti

Purmerendse pizza's en pasta

Saporetti is een lekker druk restaurant maar hoe vol ook, altijd de moeite waard! Dit Italiaanse restaurant gaat verder dan een simpele pizzakaart maar serveert de lekkerste Italiaanse specialiteiten. Rafaelle Uva, die niet alleen de eigenaar is maar ook vinder is van hun gerechten en hun wijnen, zorgt voor een unieke Italiaanse keuken, in hartje Purmerend. Hier gegeten? Geniet dan ook vooral van hun speciaal geïmporteerde espresso's, die schijnen volgens kenners heerlijk te zijn!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Saporetti

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m vrijdag 17:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 15:00 - 23:00

Tamarah V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten en super leuke bediening! Zeker een aanrader! Heerlijk 5-gangen verrassingsmenu gegeten, waarbij ik kon aangeven dat ik deze vega wilde. HEERLIJK!
Raoul T.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Enkele weken geleden voor de eerste keer in dit restaurant gegeten en toen heel tevreden naar huis gegaan. De tweede keer heeft ons bevestigd in de zeer goede kwaliteit van de gerechten en de zeer nette en heel vriendelijke bediening. Kortom dit restaurant is echt een aanrader!!!
Cora K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Op zich heerlijk gegeten met mijn zoon. Het was niet druk. We kozen voor a la carte en niet voor het menu, waardoor we fors duurder uit kwamen. Ruim 75 euro per persoon, inclusief elk een wijn, een fris en een koffie. ik moet zeggen dat het hoofdgerecht heerlijk was, de saltimbuca en mijn zoon had eend. Maar de voorgerechttjes en tussengerechtjes waren relatief klein en duur geprijst. Mijn tussengerecht met een naam lasagnetta met spinazie en een soort finduekaas, was wel heel veel kaas. Daarvoor had ik PARMIGIANA met aubergine. Wat op zich heerlijk was, maar wel ienieminie. En ook met kaas. Dus al met al wel lekker, beetje kaasig, maar ook wel duur!! En het was leuk geweest, als je nog iets van de zaak aangeboden had gekregen, een koffie ofzo, hadden we het verrasingsmenu moeten nemen van 36 euro. Dus als we zuinig hadden gedaan, waren we wel in de prijzen gevallen ????
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Wat moet ik zeggen? Goede wijn behoeft geen krans. Het concept voor de Kerst is het gebruikelijke. Een menu en een wijnarrangement. Wat wel heel prettig was, was dat de wijn was opgenomen in de totaalprijs. Lekker overzichtelijk en je weet waar je aan toe bent. Financieel gezien. Ovr het gebodene kan ik eigenlijk kort zijn. De verschillende gangen waren zeer afwisselend en zonder uitzondering een streling voor de tong. Ook heel aangeneem was de attente bediening. Vriendelijk, behupzaam en doelmatig. De jongeman met de wijnen was een bron van informatie en zijn enthousiasme was aanstekelijk. Die had duidelijk plezier in zijn werk en had een goed verhaal bij elk van de wijnen. En sprekend over de wijnen: het was een heel scala van Italiaanse wijnen, van veel regio's. Van de Veneto tot aan Sicilie. En alles daar tussen. Mijn complimenten aan de chef en zijn brigade.
Patricia L.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Het eten is echt geweldig, we hebben genoten!! De sfeer en bediening vind ik altijd iets minder, maar ze zijn erg vriendelijk (ze vergeten alleen af en toe iets te brengen of te vragen of je nog iets wilt drinken). Toch vind ik het zeker een aanrader voor iedereen die van verfijnde italiaanse keuken houdt!
Raoul T.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Voor het eerst gegeten bij Saporetti, maar zeker niet de laatste keer! Wij vonden het voortreffelijk!
Fenny L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Hete eten was van goede kwaliteit en goed van smaak.
De opmaakt zag er verzorgd uit, voor herhaling vatbaar!
Grace H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Goede prijs kwaliteit verhouding.
Geen standaard gerechten sprak ons erg aan. Wij hadden het 4 gangen verrassings menu. Erg goed.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Leuke locatie, zeer hulpzame bediening, leuke live muziek..... goede kwaliteit gerechten... 4 keuze verrassingsmenu is een aanrader !
Elly03 Z.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Gisteravond lekker en gezellig bij Saporetti gegeten. De bediening was vriendelijk. Een foutje in de rekening werd vlot verholpen. Tot de volgende keer Saporetti!!
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Nadat de kaart uitstekend was toegelicht konden we een keuze maken. Alles zag er top uit en smaakte voortreffelijk. De gerechten in combinatie met heerlijke wijn en top bediening maakte het een feestje. We komen zeker nog eens terug.
h H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
We hebben een gezellige avond gehad met het bestelde verrassing menu. We kregen leuke tussen door gerechtjes er bij geserveerd.
tof. gr, henk
hans.bergfeld .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Ik had gereserveerd via seatme.nl, tafel voor 2 al drie weken van te voren. Toen we gisteren kwamen eten bleek dat de ruimten binnen gereserveerd waren voor twee grote groepen en er binnen nog enkel een 2-persoonstafeltje beschikbaar was op een verhoging vlak bij de deur. Niet de meest ideale plek dus. We konden echter ook buiten eten. Gelukkig was het mooi weer waardoor dat ook makkelijk kon.
Het eten en de bediening was uitstekend. Goede uitleg over de kaart en de specials van de dag. Vlotte bediening, alles mooi opgemaakt. Een aanrader.
Jan1959 B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Weer het verrassingsmenu. Wie denkt er nu aan Ossobucco, Een heerlijk stukje rog, lekkere amuses en eindigen met een heerlijk citroendessert. Kortom weer de vingers net aan overgehouden.....

Beter zo heerlijk eten en even meer betalen dan het standaard Italiaans. We komen zeker nog vaker.
arjo2 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Lekker buiten kunnen dineren , hebben gekozen voor een 4 gangen verrassingsmenu met wijn arrangement. Het was heerlijk smaakvol en uitstekende keuze van de wijnen . Goede sfeer en personeel had kennis van de producten
Angelique1978 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
heerlijk gegeten! Goede smaken en een mooie dinerkaart. De rode wijn van de wijnkaart was ook heel lekker :-)
We komen zeker terug! ( In onze omgeving zijn er weinig restaurants geopend op Dinsdag, dus dit biedt uitkomst voor als wij buiten het weekend om willen dineren ).
kees1505 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heel vriendelijke bediening met goede adviezen. Wij hadden het 4 gangen verrasingsmenu met wijnarrangement. Elk gerecht smaakte voortreffelijk met goede bijpassende wijn. De hoeveelheid was voor ons ruim voldoende, voor grote eters misschien wat krap. Wij gaan hier zeker vaker eten!
corklaver .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Wij hebben gekozen voor het 5-gangen verrassingsdiner. Smaak en afwisseling van de gerechten waren bijzonder goed. Vrij grote porties. Goede prijs/prestatie verhouding, m.u.v. het aperitief Aperol Spritz. Dat vonden we een te groot glas en zeker ook te duur. Vriendelijke en attente bediening. Goed advies mbt wijnkeuze.
sepideh64 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
De viergangen verrrassingsmenu was geweldig. Het restaurant heeft perfect rekening gehouden met mijn lactose allergie.
Wij hebben genoten. Goede service en aandacht voor de klant. Top!.
Fijn om te horen dat alles naar wens is geweest en dat we goed rekening hebben gehouden met uw lactose allergie. Hopelijk tot gauw!

Met vriendelijke groet,
Team Saporetti
paula81 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het eten wat heerlijk. De bediening vergat deze keer soms een drankje te brengen wat besteld was 3 x gebeurd. Is net even teveel. Als je gaat reserveren, reserveer dan tafeltje bij raam achterin.
Wij zaten nu tussen de bar en buiten deur en naar plek voor toiletten. Is dan vrij lawaaiig.
Ook de buitendeur moet minder klapperig gemaakt worden, leidinggevende gaf wel aan dat personeel de deur moesten vasthouden. Maar ja in drukte wordt dat uiteraard weer vergeten.
Maar
Fijn om te horen dat het eten naar wens was. Jammer dat er een aantal drankjes niet gebracht zijn, hier zullen wij in de toekomst meer rekening mee gaan houden en aandacht aan schenken. Betreffende de deur in de hal, deze is afgelopen maandag gelijk nagekeken en klappert nu niet meer. Vriendelijke bedankt dat u dit als opmerking heeft gegeven, wij hebben meteen actie ondernomen om niet nog meer mensen daaraan te storen. Indien u volgende keer aangeeft liever ergens anders te zitten, kunnen we daar uiteraard rekening mee houden.

Hopelijk mogen we u nog een keer verwelkomen en u een prettige avond bezorgen, die op alle vlakken perfect zijn.

Met vriendelijke groet,
Team Saporetti