Over het restaurant Saporetti

Purmerendse pizza's en pasta

Saporetti is een lekker druk restaurant maar hoe vol ook, altijd de moeite waard! Dit Italiaanse restaurant gaat verder dan een simpele pizzakaart maar serveert de lekkerste Italiaanse specialiteiten. Rafaelle Uva, die niet alleen de eigenaar is maar ook vinder is van hun gerechten en hun wijnen, zorgt voor een unieke Italiaanse keuken, in hartje Purmerend. Hier gegeten? Geniet dan ook vooral van hun speciaal geïmporteerde espresso's, die schijnen volgens kenners heerlijk te zijn!

Glas champagne

• MasterCard , Pin , Visa card
9,1
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Op onze trouwdag hier gegeten. Extra speciaal want 14 jaar geleden hadden we hier ons huwelijksfeest. Toen was het nog "Thomson Grand Cafe". Maar over Saporetti... Heerlijk gegeten! Absoluut niet een doorsnee Italiaans restaurant al kan je ook een pizza krijgen. Het voorgerecht (Antipasto misto dell buon gustaio) bestond uit diverse heerlijkheden en was bijna al genoeg ;-) Hoofdgerecht (Saltimbocca alla Romana) ook heerlijk en als toetje een scroppino. We zijn er trouwens één keer eerder geweest met kinderen (8 en 10) en dat vonden we eigenlijk een beetje too much. Je betaalt toch wat meer voor de exclusievere gerechten terwijl een kind bij wijze van spreken tevreden is met een pizza margheritta.
Jodeli .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Wederom heerlijk gegeten; keuze menu van de chef was weer perfect! Prima sfeer en vriendelijke bediening. En als extraatje lekkere live muziek!
Angelien N.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Mooie plek om heerlijk Italiaans te eten. Er wordt heel erg goed rekening gehouden met allergieën. Wij komen zeker terug ????????????
fresco94 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Na lange tijd weer een keer bij Saporetti gegeten. Het weer zat mee en aangezien we gereserveerd hadden, heeft de bediening zowel buiten als binnen een tafel voor ons vrij gehouden. Uiteindelijk zijn wij buiten op het terras beland. Genoten van een heerlijke aperitief en ons daarna laten verrassen door het verrassingsmenu. Verfijnde gerechten die door de chef zelf uitgeserveerd waren. Wederom waren wij zeer tevreden en de bediening was zeer attent. De wijnen die op de wijnkaart staan zijn ook een aanrader. Wij zullen deze keer sneller terugkeren als de vorige keer.
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Vorig jaar geweest, en destijds op dez site een opmerking gemaakt over de toiletten die niet echt fraai/fris zijn en totaal niet aansluiten bij de rest van het netjes verzorgde/ingerichte reataurant.
Als antwoord : "Wat betreft de toiletten heeft u inderdaad gelijk, wij zijn van plan dit in de toekomst ook te van verbeteren. Hopelijk is dit zowel voor de gasten als voor ons, op korte termijn te realiseren. "

Helaas is dit nog niet opgepakt... verder was de bediening vriendelijk, maar beduidend minder dan eedere ervaringen. Maar dat word ook bevestigd in andere recensies, helaas..
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Inmiddels een paar maal geweest. Dus we hoopten uiteraard op weer een heerlijke vertrouwde beleving. Helaas... dat viel wat tegen. We misten de scherpte en warmte bij de ontvangst en bediening ditmaal.

De bediening was vriendelijk, aardig en keurig. Maar je verwacht hier (gezien prijs en vooral voorgaande ervaringen) nét dat beetje meer dan elders, en dat ontbrak er ditmaal aan. Niet die wárme gastvrijheid, het gevoel van 'vertroeteld' te worden en écht een avond uit te zijn. Of de attente blik op het lege wijnglas en de vraag om nog wat te willen drinken, bij het neerzetten van het hoofdgerecht.

Mogelijk kwam het omdat we ditmaal niet de vaste gastvrouw hadden die normaal alles overziet en regelt, en het vak van gastvrouw zijn volgens mij heeft uitgevonden en, daar waar nodig, verbeterd. En dat scheelt dus behoorlijk in de beleving en daarmee kwaliteit van de avond. Je redt het niet alleen met dure en goede gerechten, dat wordt dan ineens helder. Hopenlijk de volgende keer weer beter!
Manon H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Mechteld V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijk gegeten in de zon op het terras. Heel attente bediening, prachtige presentatie van het eten, maar vooral erg lekker. Én de lekkerste scroppino!
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Wat een fijne ambiance. Geen gehaast en toch attent op de voortgang in het tafelen! Uitmuntend in smaak en kwaliteit! De menukaart nodigt uit om hier zeker nog een keer terug te komen!
Elly03 Z.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
We komen best regelmatig bij Saporetti . We vinden de kwaliteit op een constant en vrij hoog peil liggen.
Ook deze keer werden we niet teleurgesteld in onze verwachting.
willem eduard H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Dit is absoluut niet Michelin waardig! Bij binnenkomst wordt dit eigenlijk al
duidelijk; sfeer en ambiance van een kroeg. Ok het eten is smakelijk maar allerminst verfijnd. En dan de bediening, jonge dames die echt wel hun best doen maar totaal niet opgeleid zijn nog parate kennis hebben. Saporetti als je deze benoeming wilt behouden moet je aan de slag!
PatriciaHoogvliet .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Het eten was prima, prijs van de antipasti wat aan de hoge kant voor wat je krijgt.

De bedieng was erg vriendelijk 2 lieve meiden maar niet ervaren en niet profesioneel. ( Verkeerd indekken, geen nieuw drinken vragen, niet onthouden wat je vraagt of zegt).

Voor een restaurant met deze prijzen en een michellin vermelding verwachte wij meer.
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Keuken uitstekend. Bediening was vriendelijk maar ernstig de kluts kwijt. Ruim anderhalf uur gewacht op het voorgerecht. Blijkbaar geen vast personeel beschikbaar op Hemelvaartsdag. Eten maakte gelukkig veel goed.
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Gezellig restaurant de bediening is goed. Als het vol is beter met z'n tweeen bedienen. Heb maar betaald oest te lang wachten om koffie te bestellen
Johan O.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Lekkere Italiaanse gerechten voor wie eens iets speciaals wil (diverse verassings menu's)
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Saporetti is een van de meest luxe restaurants in Purmerend, en dat zie je aan alles. De aankleding is mooi, het personeel is vriendelijk en alert, het eten is uitstekend en ziet er mooi uit. We werden netjes welkom geheten, en we kregen een mooie plek.

We gingen voor het vijfgangenmenu, een aanrader. We kregen er zelfs zeven, de amuses tussendoor meegerekend. Het eten is mooi opgemaakt en smaakte voortreffelijk. Zo nu en dan was de truffelsmaak wel ietwat overheersend. Het eten kwam redelijk snel achter elkaar, wat gezien het aantal gangen fijn is.

We hebben een goede ervaring gehad bij Saporetti, we komen graag nog eens terug.
Karel P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijk gegeten. Bediening zeer vriendelijk, maar liet wel wat te wensen over. Geheel kwam wat rommelig over, wiebelende tafel, beetje slordige placemats, slordige manier van tafelschikking. Eigenlijk allemaal nét niet. Maar eten was prima. Als Saporetti hoger wil scoren op de culinaire ranglijst zal vooral meer aandacht besteed moeten worden aan de entourage.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Wij hebben heerlijk gegeten. We hadden het 5gangen verrassing menu. Nogmaals fantastisch.
De service was zeer vriendelijk. Ondanks dat het erg druk was, bleeft de ober kalm en kregen wij de juiste aandacht. ????????

We komen zeker terug.
Jarno V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Prettige zaak waarbij het verrassingsmenu altijd het proberen waard is. Akoestiek is prettig gezien de tafels niet dicht bij elkaar staan. Service was ook goed. Top!
Wouter K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Een avond uit eten met mijn schoonmoeder.
Enorm genoten van de selectie van voorgerechten, heerlijke wijnen en geweldige pizza's.
Ondanks dat er maar 1 dame in de bediening stond had zij de zaak volledig onder controle.
Voor mij en mijn schoonmoeder, zeker voor herhaling vatbaar.