Over het restaurant Saporetti

Purmerendse pizza's en pasta

Saporetti is een lekker druk restaurant maar hoe vol ook, altijd de moeite waard! Dit Italiaanse restaurant gaat verder dan een simpele pizzakaart maar serveert de lekkerste Italiaanse specialiteiten. Rafaelle Uva, die niet alleen de eigenaar is maar ook vinder is van hun gerechten en hun wijnen, zorgt voor een unieke Italiaanse keuken, in hartje Purmerend. Hier gegeten? Geniet dan ook vooral van hun speciaal geïmporteerde espresso's, die schijnen volgens kenners heerlijk te zijn!

Glas champagne

kim O.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Olga S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Genoten van het vijfgangen verrassingsmenu. Heerlijke combinaties waarbij de smaak van de gerechten op natuurlijke wijze bij elkaar pasten. Niets was storend of overheersend. De bediening was vriendelijk en attent. Goed advies over de wijnkeuze bij het volgende gerecht, zonder te verklappen wat dat zou zijn. Het moest natuurlijk wel een verrassing blijven! Top!
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Voor de eerste keer gegeten, erg goed bevallen. De bediening was Top, We hadden een 5 gangen verrassing menu van de chef kok, deze was subliem. We komen zeker terug.
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Gekozen voor het vijfgangenmenu met wijnarregement.
Bijzondere combinaties, prachtig opgemaakt en alles super lekker. Goede service en een vriendelijke bediening . Alles was Top. Genoten
Mettin P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Erg lekker gegeten en de gerechten kwamen op een fijn tempo binnen. Mijn vrouw is zwanger en toen de bediening dat zag werd daar ten eerste leuk op gereageerd en werden de gerechten aangepast aan was zwangere vrouwen wel en niet mogen eten. Erg goed!
Lidwien V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Samen met mijn vriendin het 5-gangen verrassingsmenu genomen en we waren echt verrast over de smaak en kwaliteit van de gerechten. Heerlijk gegeten! We komen zeker terug.
Tanja Z.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Erg vriendelijke en gezellige bediening, goede uitleg over de wijn, tempo van de gerechten aangepast aan onze wensen. Enige opmerking: de Saltimbocca was voor onze vrouwelijke gast qua hoeveelheid prim, voor een man die een grotere eter is aan de krappe kant.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Een leuk restaurant waar we heerlijk hebben gegeten,het was een beetje aan de prijs maar het eten heeft ons goed gesmaakt.
Maja V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Eten was goed, maar teveel. Ondanks dat we gevraagd hadden om kleine porties, moesten daar door de helft terug sturen, erg jammer.
T B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Voor de 2e maal in 2 maanden gegeten en wederom zeer aangenaam. Chef's menu inclusief wijn arrangement. Van start met tongstrelende venkel tonijn , vervolgens een Ribeye carpaccio toen een risotto met Parmezaans schuim, om vervolgens overweldigd te worden door de lende welke volgens de serveerster 24 uur in de Barolo gemarineerd was , geniaal! (Vergezeld van een prachtige Primitivo). Naast vooraf een amuse kregen we hier ook een pre dessert, beiden erg smakelijk. Dessert van passievruchten taartje met dragon parfait. Speciaal compliment voor de zeer gastvrije bediening! Maken wij (helaas) niet zo vaak meer mee. Wij komen hier zeker weer terug!
Tamarah V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten en super leuke bediening! Zeker een aanrader! Heerlijk 5-gangen verrassingsmenu gegeten, waarbij ik kon aangeven dat ik deze vega wilde. HEERLIJK!
Raoul T.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Enkele weken geleden voor de eerste keer in dit restaurant gegeten en toen heel tevreden naar huis gegaan. De tweede keer heeft ons bevestigd in de zeer goede kwaliteit van de gerechten en de zeer nette en heel vriendelijke bediening. Kortom dit restaurant is echt een aanrader!!!
Cora K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Op zich heerlijk gegeten met mijn zoon. Het was niet druk. We kozen voor a la carte en niet voor het menu, waardoor we fors duurder uit kwamen. Ruim 75 euro per persoon, inclusief elk een wijn, een fris en een koffie. ik moet zeggen dat het hoofdgerecht heerlijk was, de saltimbuca en mijn zoon had eend. Maar de voorgerechttjes en tussengerechtjes waren relatief klein en duur geprijst. Mijn tussengerecht met een naam lasagnetta met spinazie en een soort finduekaas, was wel heel veel kaas. Daarvoor had ik PARMIGIANA met aubergine. Wat op zich heerlijk was, maar wel ienieminie. En ook met kaas. Dus al met al wel lekker, beetje kaasig, maar ook wel duur!! En het was leuk geweest, als je nog iets van de zaak aangeboden had gekregen, een koffie ofzo, hadden we het verrasingsmenu moeten nemen van 36 euro. Dus als we zuinig hadden gedaan, waren we wel in de prijzen gevallen ????
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Wat moet ik zeggen? Goede wijn behoeft geen krans. Het concept voor de Kerst is het gebruikelijke. Een menu en een wijnarrangement. Wat wel heel prettig was, was dat de wijn was opgenomen in de totaalprijs. Lekker overzichtelijk en je weet waar je aan toe bent. Financieel gezien. Ovr het gebodene kan ik eigenlijk kort zijn. De verschillende gangen waren zeer afwisselend en zonder uitzondering een streling voor de tong. Ook heel aangeneem was de attente bediening. Vriendelijk, behupzaam en doelmatig. De jongeman met de wijnen was een bron van informatie en zijn enthousiasme was aanstekelijk. Die had duidelijk plezier in zijn werk en had een goed verhaal bij elk van de wijnen. En sprekend over de wijnen: het was een heel scala van Italiaanse wijnen, van veel regio's. Van de Veneto tot aan Sicilie. En alles daar tussen. Mijn complimenten aan de chef en zijn brigade.
Patricia L.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Het eten is echt geweldig, we hebben genoten!! De sfeer en bediening vind ik altijd iets minder, maar ze zijn erg vriendelijk (ze vergeten alleen af en toe iets te brengen of te vragen of je nog iets wilt drinken). Toch vind ik het zeker een aanrader voor iedereen die van verfijnde italiaanse keuken houdt!
Raoul T.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Voor het eerst gegeten bij Saporetti, maar zeker niet de laatste keer! Wij vonden het voortreffelijk!
Fenny L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Hete eten was van goede kwaliteit en goed van smaak.
De opmaakt zag er verzorgd uit, voor herhaling vatbaar!
Grace H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Goede prijs kwaliteit verhouding.
Geen standaard gerechten sprak ons erg aan. Wij hadden het 4 gangen verrassings menu. Erg goed.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Leuke locatie, zeer hulpzame bediening, leuke live muziek..... goede kwaliteit gerechten... 4 keuze verrassingsmenu is een aanrader !
Elly03 Z.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Gisteravond lekker en gezellig bij Saporetti gegeten. De bediening was vriendelijk. Een foutje in de rekening werd vlot verholpen. Tot de volgende keer Saporetti!!