Over het restaurant Saporetti

Purmerendse pizza's en pasta

Saporetti is een lekker druk restaurant maar hoe vol ook, altijd de moeite waard! Dit Italiaanse restaurant gaat verder dan een simpele pizzakaart maar serveert de lekkerste Italiaanse specialiteiten. Rafaelle Uva, die niet alleen de eigenaar is maar ook vinder is van hun gerechten en hun wijnen, zorgt voor een unieke Italiaanse keuken, in hartje Purmerend. Hier gegeten? Geniet dan ook vooral van hun speciaal geïmporteerde espresso's, die schijnen volgens kenners heerlijk te zijn!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Saporetti

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m vrijdag 17:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 15:00 - 23:00

Floris K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Saporetti is een van de meest luxe restaurants in Purmerend, en dat zie je aan alles. De aankleding is mooi, het personeel is vriendelijk en alert, het eten is uitstekend en ziet er mooi uit. We werden netjes welkom geheten, en we kregen een mooie plek.

We gingen voor het vijfgangenmenu, een aanrader. We kregen er zelfs zeven, de amuses tussendoor meegerekend. Het eten is mooi opgemaakt en smaakte voortreffelijk. Zo nu en dan was de truffelsmaak wel ietwat overheersend. Het eten kwam redelijk snel achter elkaar, wat gezien het aantal gangen fijn is.

We hebben een goede ervaring gehad bij Saporetti, we komen graag nog eens terug.
Karel P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijk gegeten. Bediening zeer vriendelijk, maar liet wel wat te wensen over. Geheel kwam wat rommelig over, wiebelende tafel, beetje slordige placemats, slordige manier van tafelschikking. Eigenlijk allemaal nét niet. Maar eten was prima. Als Saporetti hoger wil scoren op de culinaire ranglijst zal vooral meer aandacht besteed moeten worden aan de entourage.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Wij hebben heerlijk gegeten. We hadden het 5gangen verrassing menu. Nogmaals fantastisch.
De service was zeer vriendelijk. Ondanks dat het erg druk was, bleeft de ober kalm en kregen wij de juiste aandacht. ????????

We komen zeker terug.
WaarIsMijnFastfood .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Prettige zaak waarbij het verrassingsmenu altijd het proberen waard is. Akoestiek is prettig gezien de tafels niet dicht bij elkaar staan. Service was ook goed. Top!
Wouter K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Een avond uit eten met mijn schoonmoeder.
Enorm genoten van de selectie van voorgerechten, heerlijke wijnen en geweldige pizza's.
Ondanks dat er maar 1 dame in de bediening stond had zij de zaak volledig onder controle.
Voor mij en mijn schoonmoeder, zeker voor herhaling vatbaar.
Hewy R.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Goed eten met hier en daar wat verbeterpunten, bediening is aangenaam. Te hoog geprijst.
Patricia L.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Raf had weer heerlijk gekookt. Het eten was heerlijk.
Helaas is een groot deel van de bediening erg jong en onervaren wat jammer is.
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Hartelijke ontvangst, ruime tafel met goede stoelen en meer dan voldoende privacy. We genoten met elkaar van een 5 gangen verrassing-menu met bijpassend wijn-arrangement. Na de smakelijke amuse (bloemkoolsoepje) aten wij o.m. voorgerechten met buikspek, ravioli met beenham en asperges en een gerecht met rode mul. Het hoofdgerecht was bereid met o.a. lamsvlees, gevarieerde kaasplank tot slot ! Origineel gerechten, goed van smaak en mooi opgemaakt , begeleid door smaakvolle wijnen. Deskundige en enthousiaste bediening. Goede prijs-kwaliteitsverhouding. We komen graag nog een keer terug !
Leanda J.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Leuk en gezellig restaurant, bediening uitstekend en gastvrij......... eten van kwalitatief hoog niveau.
rikkie_pc .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Geen sterren spul maar gewoon erg goed gegeten en gedronken (5 gangen verassing menu met bijpassende wijn). Prijs/kwaliteit erg goed. Vlotte, leuke bediening. Wat mij betreft het beste restaurant in Purmerend. Alleen de inrichting...tja die is niet best.
Elly03 Z.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Alles smaakte heerlijk. Enige aandachtspunt was de affogato die in onze herinnering een vorige keer bestond uit een glaasje espresso met daarin 1 (!) bolletje vanille ijs. Deze keer waren het 5 (!) bollen vanille ijs met daarover heen een ieniemienie beetje hete koffie. Het smaakte best goed maar was naar ons idee gewoon TE veel en minder verfijnd.
yolandajansen .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Heerlijk gegeten, leuk 4 gangen- verrassingsmenu voor 36,50, krijgt daar nog 2 heerlijke amuses bij en warme broodjes met truffel boter, zeker een aanrader om een keer te gaan eten. Of ze terecht 'n michelin ster hebben? Weet andere restaurants die zeker net zo goed zijn en geen ster hebben.
J N.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Zoals vaker super gegeten,heerlijk restaurant , bediening kon in begin iets beter.Wij hadden naar ons idee nieuwe serveerder /of iemand met nog niet de juiste ervaring.Werd gelukkig door collegas later goed opgepakt,waarna alles wel soepeltjes verliep .Daarvoor onze complimenten .Verder super fijne avond gehad en heerlijk gegeten en gedronken.
Erica A.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Gezellig restaurant. Leuke locatie op de Koemarkt. Heerlijk gegeten. De borden waren mooi opgemaakt en de bediening was top! Voor herhaling vatbaar
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, goede bediening!
Sylvia W.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Aardig igericht restaurant , attente bediening en heerlijk eten. We hadden een proeverij voor 2 personen vooraf. Dat was heerlijk ,gevarieerd en uitgebreid. Hoofdgerecht was ossenhaas met heerlijke saus , groente en wat aardappelpuree. En als dessert ik citroentaart en mijn partner Tiramisu , allebei heel lekker. Het kost wel veel maar maar dan heb je wel kwaliteit.
Raoul T.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Al een aantal keren eerder gegeten bij Saporetti. Dit is een van de betere restaurants in Purmerend en omgeving. Lekker gaan eten daar, het is gewoon goed!
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Eten is altijd bij Saporetti en je wordt geholpen door echte horeca-kanjers. Weten snel in te schatten wie ze voor zich hebben en passen daar op aan. Een aanrader!

Kans: zet de verwarming iets hoger. Meerdere keren geweest, op verschillende plekken gezeten en vooral in het gedeelte bij de bar was het alle keren erg koel (bijna onbehagelijk). Of neem als bezoeker nu je het weet een lekker vest mee ;)
arjo2 B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Het 5 gangen verrassings menu was goed gevarieerd , zeer smaakvol , al met al het klopte helemaal .
Het was een fijne sfeervolle avond met goede bijpassende wijn .
Martieno .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Prima sfeer en heerlijk gegeten. We kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Was fantastisch en er werd heel goed rekening gehouden met onze individuele voorkeuren. Een echte aanrader!