Over het restaurant Saporetti

Purmerendse pizza's en pasta

Saporetti is een lekker druk restaurant maar hoe vol ook, altijd de moeite waard! Dit Italiaanse restaurant gaat verder dan een simpele pizzakaart maar serveert de lekkerste Italiaanse specialiteiten. Rafaelle Uva, die niet alleen de eigenaar is maar ook vinder is van hun gerechten en hun wijnen, zorgt voor een unieke Italiaanse keuken, in hartje Purmerend. Hier gegeten? Geniet dan ook vooral van hun speciaal geïmporteerde espresso's, die schijnen volgens kenners heerlijk te zijn!

Glas champagne

Elena L.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Prima gegeten, Wel een tikkie prijzig. Maar het was het waard.
e.jochems .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Nieuwe menukaart, prima verandering van kaart. Prima bediening. Echt een vooruitgang. Heerlijke avond gehad bij Saporettie.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Ik heb met mijn vrouw een heerlijke avond gehad bij Saporetti. Het verrassingsmenu is heerlijk en prima aangevuld met de bijpassende wijn. Leuke bediening en een warme sfeer. Mooi opgemaakte gerechten die heerlijk smaken. Een aanrader in Purmerend!
Agnes A.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Qua eten top. Opnieuw genoten van het 5 gangenmenu. Dit is echt een aanrader en laat je adviseren over de bijpassende wijn. Wel behoorlijk afgeleid door het enorme verschil in bejegening door de bediening. De een heeft een gastvrije glimlach en kennis van zaken, de ander (een scholier?) negeert je en heeft geen tekst. Heel jammer, doet afbreuk aan de status van het restaurant en 'bederft' het feest van hier mogen eten.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Gedineerd op het terras. Prima locatie op de kop van de Koemarkt. Kwaliteit van het eten en drinken is 'practically perfect in every way". Service is uitstekend. Heel attent en niet opdringerig. Een kleine proeverij van de diverse grappa's was erg leuk en reden om bij ons volgende bezoek aan Italië op weg naar Toscane Aosta aan te doen. Zo leer je elke keer weer wat bij. Zonder meer een reden om snel weer te komen dineren.
A V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Heerlijk gegeten in een prima sfeer.
Hans N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Na aanvankelijk enthousiasme moet ik na 5 keer constateren, dat eerst de bediening steekjes laat vallen en nu dat ook de keuken minder scherp / uitgesproken is in zijn smaken. Er zijn geen aperte missers, maar het spat er ook niet meer uit. Dat zou jammer zijn; probeer de geest van het begin weer terug te halen.
Abe B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Het was gezellig, er was leuk live muziek, de bediening was erg goed en professioneel en de gerechten waren lekker en het zag er goed verzorgd uit.
ferry K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
uitstekende italiaanse keuken,spaghetti top!!!
Jan1959 B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Na een dag hard in de tuin werken besloten even lekker te gaan eten bij Saporetti. De Sfeer weer als vanouds. Weer eens gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. En ja weer de verrassing op de tong. Bij het hoofdgerecht netjes de vraag of je toevallig een wat robuustere wijn wilt. Natuurlijk, Ook onze gasten waren zeer onder de indruk, kortom weer een dikke 10. Ga zo door
JHM S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Heerlijk gegeten, gezellige bediening. Soms wat langere tijd tussen de gangen maar als je ook eens lekker wilt bijkletsen met een goede vriend is dat juist fijn! Daarna nog lekker Grappa's geproefd, jum jum
Injo .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Voor het eerst dit restaurant geprobeerd. Daarom begonnen met een pizza. We hadden een aantal wensen om de pizza anders te garneren en dit was geen probleem. De pizza was heerlijk, lekkere wijn en goede bediening. Aangezien dit een goede try out was, gaan we de volgende keer uitgebreid eten.
Koos A.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Uitstekende atmosfeer prima lokatie gezellige sfeer, bediening zou wat alerter kunnen zijn het eten was klasse prima porties
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
De ravioli was heerlijk. Ogen dicht en genieten. Gastvrije bediening. Kom hier zeker nog een keer terug.
Anita S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Het eten was goed ,had er wel meer van verwacht .hoor van veel mensesn dat het top super goed was .
Maar ik vond het niet echt super maar meer. Gewoon lekker .
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Dit blijft gewoon het beste restaurant van Purmerend. Nooit een teleurstelling.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Op onze trouwdag hier gegeten. Extra speciaal want 14 jaar geleden hadden we hier ons huwelijksfeest. Toen was het nog "Thomson Grand Cafe". Maar over Saporetti... Heerlijk gegeten! Absoluut niet een doorsnee Italiaans restaurant al kan je ook een pizza krijgen. Het voorgerecht (Antipasto misto dell buon gustaio) bestond uit diverse heerlijkheden en was bijna al genoeg ;-) Hoofdgerecht (Saltimbocca alla Romana) ook heerlijk en als toetje een scroppino. We zijn er trouwens één keer eerder geweest met kinderen (8 en 10) en dat vonden we eigenlijk een beetje too much. Je betaalt toch wat meer voor de exclusievere gerechten terwijl een kind bij wijze van spreken tevreden is met een pizza margheritta.
Jodeli .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Wederom heerlijk gegeten; keuze menu van de chef was weer perfect! Prima sfeer en vriendelijke bediening. En als extraatje lekkere live muziek!
Angelien N.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Mooie plek om heerlijk Italiaans te eten. Er wordt heel erg goed rekening gehouden met allergieën. Wij komen zeker terug ????????????