Sapore di Roma

Dorpstraat 27 5504 HA Veldhoven Nederland Kaart

Over restaurant Sapore di Roma

De smaak van Rome

Met liefde voor de Italiaanse keuken en de stad Rome presenteert Restaurant “Sapore di Roma” al het fijne dat Rome te bieden heeft. In een intieme sfeer proef je de pure smaken van de authentieke pizza, een traditionele pasta of een voortreffelijke vlees- of visgerecht. Maak een smaakvolle en bijzondere reis door Italië, maar dan lekker dichtbij in Veldhoven.

Meer informatie over restaurant Sapore di Roma

6,8
Erg duur
Tiny D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Op zaterdag 10 september buiten op het terras gegeten bij Sapore di Roma in Veldhoven. Alles was oké. Lekker gegeten, een goed glas wijn en een cafeïnevrije cappuccino na. Dat laatste hadden we misschien achterwege moeten laten. Voor 2 cappuccino decaffeinato betaalden we € 9,-. Ja u leest het goed NEGEN euro.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Gisteren met 3 personen gegeten bij Sapore di Roma. we hadden gehoor dat er een nieuwe kok in de keuken staat.
Voorgerecht, een antipasto Italiano was helemaal geweldig, verrassende producten zoals gestoofde groene kool met paddestoelen, heerlijke gegrilde Aubergines en andere groenten.
Natuurlijk ontbrak de heerlijke Vitello Tonnato niet, kortom top.
als wijn hebben we de Numen Chardonnay Barrique gedronken, zelden zo'n lekker witte wijn gedronken, ook heerlijk bij de risotto van schaaldieren die we als hoofdgerecht besteld hebben.
als dessert een heerlijk kaasplankje met een eveneens voortreffelijke rode wijn Settevigne, gemaakt van 7 soorten druiven, fantasticoooo.
Met deze keukenbrigade zal Sapore di Roma weer de Italiaanse top aanvoeren in Veldhoven.
Plienn .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015

Voorgerecht gegrilde groenten was niet bijzonder (schijfjes courgette en enkele stukjes paprika), pasta met verse tomatensaus was lekker. Ook tiramusu was lekker. Bediening : erg gehaast met vrijwel geen aandacht voor de klant.
Tonniewintermans .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Het standaard menu van de AH actie vonden we wat sober (ca €37 voor twee). Daarom hebben we gevraagd om de primo daaruit (pasta-gerecht) voor ons te delen en een secondo met filetto maiale toe te voegen. Overigens uitstekend
De dolce (dessert) was prima. We hebben ieder een aperitief gedronken, twee glazen wijn en een een fles plat water.
Daarna hebben we € 114 afgerekend.
De bediening was lekker vlot en vriendelijk wat we erg op prijs stellen.
De ambiance vinden we nogal sober. Het is geen formicatafeltjes en TL licht maar toch.
De prijs heb ik graag betaald maar vond ik aan de hoge kant.
Bij het kwartaals aanbiedingsarrangement van Sonnewende in Nuenen eet je een zes-gangen arrangement met een half wijn-arrangement met zijn tweeën voor minder dan € 100. Daar zijn we nooit teleurgesteld.
Debbiedeb .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Het AH menu (restaurant week) viel een beetje tegen. Voorgerecht was redelijk goed: mosselen in tomatensaus en verschillende antipasti. Het hoofdgerecht was erg veel pasta en als je goed zocht vond je wat vlees of paddenstoelen ertussen. Eigenlijk was het pasta met veel saus en een heel klein beetje vlees of bos paddenstoelen. Toetje was goed.
Wij en het tafeltje naast ons hadden zo'n AH bon (2de menu gratis), en het was bijna lachwekkend hoe snel de gerechten geserveerd werden. Bord weg halen en meteen het volgende gerecht neerzetten. Wij stonden na 1uur en 5 minuten weer buiten (en dat voor 3gangen!). Ik snap dat het een goedkoper menu moet zijn, maar met drank haal je ook omzet binnen. Nu had ik net tijd genoeg voor 1 wijntje.
Het eten van de andere gasten zag er goed uit en werd rustig uitgeserveerd. Volgende keer niet meer met een bon, maar gewoon een goede pizza of pasta bestellen.
Treakox .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Als je met een actie meedoet moet je je klanten uit de kaart laten kiezen en niet een speciaal menu samenstellen wat per menu € 33,= kost qua prijs te duur voor wat er is geserveerd.
De bediening was op sommige punten slordig en wel op het bestellen van drankjes, vergeetachtig.
Ook waren ze alles al aan het opruimen en poetsen terwijl wij nog rustig zaten aan een drankje en ook niet meer alert waren op een nieuwe bestelling. Het geeft dan een gevoel van "ze kijken ons de deur uit".
Jammer, we zullen daarom ook niet snel meer of helemaal niet terug gaan naar dit restaurant.
Rene02 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Heerlijk gegeten, ruime porties, erg smakelijk en leuk gepresenteerd. Verder vriendelijke en zeer vlotte bediening. Een aanbeveling waard.
133 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Net thuis van een etentje bij Sapo di Roma
We wilde graag gebruik maken van de AH actie,maar de keuze uit het door hun gekozen 3 gangen menu was niet wat we er van verwachten...te weinig keus! Dus zijn we overgegaan op allacart wat moesten we lang wachten op onze gerechten??? en alles was lauw en ijs werd ons gegeven met vorkjes???
Het restaurant zat helemaal vol en er was maar 3 man personeel.
Voor ons was het een grote afknapper kwaliteit- prijsverhouding...eens maar nooit meer...wat een ballentent!
Met vriendelijke groet
Fam. Vd ven
Sopra53 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Nadat men ons een vorige keer 45 minuten van tevoren afbelde omdat men vol zou zijn en er iets mis zou zijn met het doorgeven van de reservering via Iens (hetgeen Iens ontkende in een mail) kregen we nu in elk geval het aperitief van de zaak.
In eerste instantie een tafel waar de koude wind van de buitendeur steeds in de rug van 2 van ons blies.
De planning van de bediening was slecht. Drie maal vragen om de wijnkaart, het voorgerecht was al vrijwel ten einde toen eindelijk de tijdig bestelde fles wijn kwam, de hoofdgerechten kwamen met 2x2 borden met een behoorlijk tijdsverschil.
De rekening was tot 2x toe veel te hoog, pas juist na 2 keer correcties. De prijs voor het 3-gangen menu bij de AH-actie, € 32,50, was gezien het gebodene aan de nogal hoge kant.

Na een eerdere goede ervaring vorig jaar via de AH-actie geen goede beurt.
Gerr1 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Met de AH-restaurantactie met 4 vriendinnen gereserveerd bij Sapore di Roma.
Bij binnenkomst was het ontvangst door de mannelijke bediende vriendelijk.
Door een vrouwelijke bediende werd vriendelijk onze drank opgenomen, welke ook snel geserveerd werd. De kaart werd gegeven, waarbij niet vermeld werd dat er achterin een menu samengesteld was voor de AH-actie. Dit zag 1 van ons zelf, waardoor voor ons duidelijk werd dat wij uit dat menu konden kiezen. Geen probleem, de gerechten zagen er goed uit.
Na het besteld te hebben bij de mannelijke bediende, kwam de vrouwelijke bediende nogmaals vragen wat we te eten wenste te bestellen. Toen wij aangaven al besteld te hebben bij haar collega liep ze weg en had ze met haar collega een discussie. Zo leek het voor ons in ieder geval.
Zij kwam terug aan onze tafel en vroeg, naar onze mening wat gepikeerd, of we geen drank wenste te bestellen.
Na ongeveer een uur wachten werd ons voorgerecht geserveerd door de vrouwelijke bediende. Voor ons kwam het niet meer heel vriendelijk over. De borden werden ook niet op de tafel gezet zoals wij normaal gewend waren. Ze werden namelijk niet echt 'zacht' voor ons neergezet.
Het voorgerecht, gegrilde groenten en onder andere mosselen in een tomatensaus, was qua smaakt goed/ lekker.
Toen de mannelijke bediende vroeg hoe het gesmaakt had gaven we aan dat het lekker was, maar dat het wat koud was.
Zijn reactie daarop vonden wij wat vreemd. Hij had een gezichtsuitdrukking die op ons over kwam alsof hij verontwaardigd was, hij zei niets en liep weg.
De bediening aan onze tafel werd daarop ook slecht. Men kwam niet meer vragen of we nog wat wilde drinken, wat daarvoor wel gewoon enkele keren was gedaan.
Er zat een andere vrouw bij de bar, die ons steeds bekeek en samen met de vrouwelijke bediende dan sprak en lachtte. Wij kregen daardoor het gevoel dat zij het over ons hadden en alsof ze met opzet onze tafel negeerde.
Na nog eens een uur te hebben gewacht, maar nu op ons hoofdgerecht, vonden wij het vervelend worden. De tafel achter ons was inmiddels al klaar met hun hoofdgerecht en werd afgeruimd en het nagerecht werd geserveerd. Het was gezellig druk, zoals al eerder aangegeven. Begrijpelijk dat het dan wel eens wat langer kan duren. Maar als een medewerker uit de keuken dan in een opening naar het restaurant kan gaan staan kijken, voor ons gevoel op zijn gemak met een stokje of iets dergelijks al prikkend in zijn mond, dan is het volgens ons ook niet zo heel druk meer met de bereidingen.
Vervolgens vragen wij dan maar om de rekening, want het is inmiddels, vanaf 20 uur wachten, al 22 uur geworden en hebben ons hoofdgerecht nog niet.
De mannelijke bediende komt aan tafel en vraagt of wij dan wensen te betalen. Geeft ook niet aan dat ons hoofdgerecht al bijna klaar is of iets in die richting. Maakt geen excuses, maar geeft dan de rekening als wij daarom dan nogmaals vragen.
Als hij ons dan de rekening overhandigd, geeft hij daarbij wel aan 1 voorgerecht minder geteld te hebben in verband met de AH-actie waarvoor wij gereserveerd hadden. Hij biedt ons dan ook nog een borrel van het huis aan.
Wij waren verbaasd over het verloop van de avond en vroegen de chef te mogen spreken. Er kwam een man vanuit de keuken. De mannelijke bediende gaf aan dat deze man geen Nederlands sprak en dat hij het dan wel voor ons zou vertalen. Dat leek ons niet echt gepast en wij hebben daarop dan maar aangegeven het zo te willen laten en te willen vertrekken. Waarop hij zich verontschuldigde en ons nogmaals een borrel aanbood, waarvoor wij vriendelijk bedankt hebben, de rekening betaald hebben en zijn gegaan.
Helaas is voor ons deze avond niet gelopen zoals we verwacht hadden, gezellig met vriendinnen in een Italiaans restaurant van een fijne avond met lekker eten te genieten. Het eten van de overige gasten zag er goed en lekker uit, maar daar kunnen wij dus helaas geen oordeel over geven.
Rosamarysanllehy .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
De vis is de risotto was te gaar, inktvis was taai, het dessert had te lang in de magnetron gezeten.
Albert Heijn deal niet geaccepteerd
De tournedo was goed.
Sabrina V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
We konden het eten bestellen à.d.h.v de speciale AH menu. De keuze was dan ook erg beperkt, wat wij al erg jammer vonden. Per gang hadden we maar keus uit drie gerechten. Het eten op zich was lekker, maar erg eenvoudig gezien de rekening die wij uiteindelijk moesten betalen. Het AH menu was namelijk €32 euro!!! Belachelijk!! Vonden wij echt veel te duur voor wat we kregen.
De gerechten die op deze AH lijst stonden, stonden niet eens op de gewone kaart en er stond geen prijs bij vermeld.

Wij zijn laatst bij een ander restaurant geweest. Ook met de AH actie, en dat was vele malen beter. Meer keus, lekkerder eten, voor ongeveer hetzelfde geld. Beetje jammer dat deze verschillen zo groot zijn. Al met al zullen wij, via deze actie, dan ook niet meer terug gaan naar "Sapora di Roma". Wij vinden dat we goed opgelicht zijn!
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Leuk restaurant met een prima sfeer. De ober was zeer vriendelijk en attent. Ik las een aantal negatieve recensies, maar omdat het zo wisselend was, hebben we toch besloten hier te gaan eten. Daar hebben we zeker geen spijt van. Van de chaos die door anderen omschreven wordt, hebben wij niks gemerkt. Wij zijn er op een donderdag geweest, wellicht dat dat ook nog scheelt. Vooral het hoofdgerecht (penne) was erg lekker. Mijn moeder had de zwarte pasta met zalm en deze was ook heel lekker. Al met al hebben wij heerlijk gegeten in een prima ambiance. Vooral ook complimenten voor de vriendelijkheid van het personeel.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Met een grote groep vrienden hadden we gereserveerd bij Sapore di Roma. Een mooie lange tafel stond bij aankomst voor ons klaar. Halverwege die tafel heb je wat last van tocht als de deur open gaat. Het is een modern ingerichte ruimte met een gezellige uitstraling. Na een poosje vragen we of we alvast wat drinken kunnen bestellen. De jonge dame begrijpt het niet helemaal en een vriendelijke jonge man neemt het over. Er is een uitgebreide wijnkaart maar ze kunnen eigenlijk geen zoete witte wijn adviseren, tenminste ik vind een Lambrusco geen echte zoete witte wijn.
Bij de jonge dame bestellen we uiteindelijk onze 3 gangen keuze-menu dat aangeboden wordt voor de supermarkt aktie. Ze schrijft veel, maar vraagt niet systematisch naar voor, hoofd en nagerecht. Een half uurtje later komt de jonge man nogmaals de bestelling controleren. Dit herhaald zich een paar keer en we zijn bang dat het wel eens een lange avond kan worden.
Als we ongeveer 1, 5 uur binnen zijn krijgen we het voorgerecht. Mijn voorgerecht met mosselen en kokkels is echt heel erg lekker! Voor dit voorgerecht beoordeel ik een dikke 8. Het opvolgende uur drinken we nog wat en wachten op het hoofdgerecht.
Als we ondertussen ruim 3 uur binnnen zijn en al een half uur geen drank meer hebben, vragen we voorzichtig of er nog een hoofdgerecht komt. Ook geven we aan dat we nog een drankje willen bestellen. De jonge man excuseerd zich en legt uit dat hij niet gezien had dat onze flessen wijn leeg waren. Over de losse consumpties zegt hij niets. Wat later krijgen we te horen dat onze hoofdgerechten over 5 minuten komen. Na iets minder dan 15 minuutjes (we zijn dan ondertussen ruim 3,5 uur binnen) krijgen we het hoofdgerecht. Helaas valt dit heel erg tegen. De "penne met italiaanse sauzijzen" is niets anders dan penne met een heel waterige botersaus. Die paar kleine stukjes vlees die er bij zitten smaken op zich goed maar bevatten pezen.
Omdat ook andere gerechten tegen vallen, zeker gezien de ruime tijd die ze nodig lijken te hebben, besluiten we om de eigenaar te confronteren met onze ontevredenheid. Helaas praat de eigenaar geen Nederlands maar weten we toch duidelijk te maken dat we hogere verwachtingen had. Heel sportief vraagt hij wat hij voor ons kan doen. We stellen voor om een passende rekening te maken en dat gebeurd.
Helaas een teleurstellende avond. De keuken kan in ruim 2 uur nog niet eens een simpele pasta met saus maken. Diverse kant-en-klaar paketten in de supermarkt kunnen dit wel. De bediening heeft ook duidelijk geen horeca ervaring en probeert hopeloos de fouten van de keuken goed te praten. Jammergenoeg maken ze zelf ook gewoon veel fouten.
Ik wens deze beste mensen alle succes, maar ik zie het somber in voor de toekomst.
Yteunissen1 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Er waren twee medewerkers ziek waardoor het niet goed liep. We hebben veel te lang moeten wachten op ons eten. We hadden voor 8 gereserveerd en er was voor 6 gedekt. Waardoor we heel krap zaten. De tafels stonden in de loop. We hadden een stoel van buiten. Ze waren ons nagerecht vergeten te serveren. De bediening bleef vriendelijk. En probeerde oplossingen te bedenken.
Deana V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Vriendelijke bediening, rustige sfeer
Niet veel keuze met dit menu
Het lekkerste gerecht vond ik de scroppino van het dessert....
Bvdo .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Erg matige service. Jas werd niet aangenomen. Chaotische bediening. Frietjes bij hoofdgerecht vergeten en die kwamen op tafel toen alles op was.
Vlees was lekker maar bordje verder erg karig.
Nagerecht bleek niet op de kaart te staan. Ijs wat vervolgens geserveerd werd, was volledig gekristalliseerd. Leek oud te zijn.
Voor de prijzen die ze rekenen ondermaats. Geen aanrader dus.
Joannestm .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Een beetje beperkt menu, maar wel smakelijk, en een speciale vermelding voor de tomatensaus, die heel goed was, en in precies de juiste hoeveelheid. En de tiramisu, geserveerd in onderdelen ("deconstructed") was een prima afsluiting.
Gaandeweg de avond werd het wel drukker, en de bediening werd trager en gehaast.
Dave_s .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Vriendelijke Italiaanse bediening en gezellige sfeer! 3 gangen menu was OK (AH actie) maar was niet 'rijkelijk gevuld', wel voldoende. Er zat een uur tussen elk gerecht, wat aan de lange kant maar niet storend was.
Annebeco .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
wat ik jammer is dat je bij het hoofdgerecht alleen maar kon kiezen uit pasta verder vond ik de porties wat aan de kleine kant. het eten was wel lekker. we hebben ook niet zo lang op ons eten hoeven wachten.