Saowapa

Woensdag t/m Zondag 16:00 - 16:30

6,9
Johanfijnproever .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Een wat mindere ervaring in Utrecht, van de vele in Nederland bezochte Thaise restaurants is dit bepaald niet de beste, ik heb later op Iens (helaas te laat) de commentaren gelezen en dat klopt allemaal wel, het is echt allemaal te zoet en bevat ingrediënten die wel goedkoop zijn maar niet in het eten thuishoren. Ook is de bediening niet echt vriendelijk en moeilijk te verstaan en dit werkt spraakverwarring in de hand, dat kan gevaarlijk zijn want ondanks duidelijk aangeven zaten er toch pinda's op onze Pad Thai, helaas heeft mijn vrouw een pinda allergie dus dat was heel slordig. Ik heb mijn beklag gedaan maar het personeel was niet te verstaan aan de telefoon en dachten dat ik wilde bestellen. Volgende keer weer naar een andere Thai, dit kan echt veel beter.
Teatske D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Bij toeval ontdekt, restaurant van keuze was dicht. Heerlijk gegeten en vandaag nog nagenoten van de super bapao's. Mij verbazen bovenstaande negatieve reacties. Thais eten is zo divers als het land is! En bij Saowapa koken ze vooral uit het noordelijke deel waarbij dat wat zoete hoort heb ik begrepen. En ze houden met alle plezier rekening met persoonlijke wensen qua prik.
Mirjammerdan .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Ik kom hier graag als ik geen zin heb om te koken en toch lekker wil eten. De kaart heeft veel variatie voor zo'n klein restaurant en de smaken zijn gevarieerd: ieder gerecht is weer anders. De bijgerechten en Thaise thee zijn een aanrader, voor weinig geld heb je een lekker hapje erbij. De eigenaresse, haar man en de bediening zijn erg vriendelijk.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Zaterdag eens een (naar we dachten) Thaise hap besteld in Saowapa. Helaas was er niets Thai aan, het eten was erg zoet van smaak en de pad thai die we hadden proefde als een instant noodle gerecht. Er zijn voor dat geld veel betere Thaise restaurant waar men nog ECHT Thai kookt. Eigenaresse is moeilijk te verstaan en erg onvriendelijk, liep constant te snauwen tegen personeel. Al met al geen vriendelijke sfeer in deze verbouwde oude bakkerswinkel. Het was tevens bloedheet in de zaak en wat ons ook opviel was dat alle ingredienten open en bloot in de kleine keuken staan. Voor ons geen reden hier nog te komen. En als ik een tip mag geven, een vriendelijk woord tegen je klanten kan geen kwaad en wat beleefder tegen het personeel zou een goede stap zijn.
Mila D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Afgelopen week voor het eten gehaald bij Saowapa. Bij binnenkomst kwamen alle herrineringen al boven aan mijn reis door Thailand. Wat een heerlijke geuren. Het eten was erg lekker en vers. Ook de bijgerechten smaakten zoals ik ze uit Thailand ken. En wat een vriendelijke en goede service. Kortom voor herhaling vatbaar!
M B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het decor is prima voor wat het is; een klein -voornamelijk- afhaalrestaurantje. De service vind ik ook prima; geen klachten. Het eten valt toch steeds tegen; ik ben er nu een paar maal geweest en zal er niet snel nog eens heen gaan. Het is allemaal weinig karaktervol van smaak; de curries, de pad thai, alles smaakt eigenlijk hetzelfde. Het verbaast mij dat de kokkin het eten op deze manier bereidt. Jammer. Ik lees het in veel recensies, maar krijg niet de indruk dat er iets aan verandert. Ik zal het misschien in de toekomst nog eens proberen; ik kan nu alleen maar tegen de eigenaresse en haar man zeggen: doe er iets aan. Maak de smaak duidelijker en de gerechten verschillend van elkaar! Het is toch niet zo moeilijk om het beter te doen... Ik vind het echt heel jammer; het zou mijn stam-restaurantje hebben kunnen zijn.
JWCM .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Afgelopen zaterdag afgehaald bij Saowapa, De bediening is persoonlijk en erg vriendelijk. Het is een klein restaurantje en heeft daardoor een bepaald soort charme. We bestelden de pad-thai. We hebben er lekker van gegeten, meer comfort food dan verfijnd. Behoorlijk zoet en niet zo elegant van smaakt als ik van de Thaise keuken gewend ben. Porties zijn wel lekker groot, dus je kan er nog een kliekje aan overhouden.
Johannekevriezeveen .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Naar aanleiding van verhalen van vriedinnen gisteren afgehaald. Het is klein en het eten beviel niet goed. Ik ben net terug uit Thailand waar ik 3 maanden voor studie ben geweest en dus dagelijks heb gegeten. Dit lijkt er on niets op. De Pad Thai, normaal heerlijk in Thailand is hier een zoete bonk noedels die erg vet is en gewoon niet lekker is. Het is raar dat een Thaise kok zoiets maakt. Geen enkele garnering op een schijf verlepte komkommer na. Had ook een vers loempiaatje en die ging wel alhoewel de smaak er niet echt aanzat. Een echte tegenvaller hoor.
Joris W.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Vandaag maar eens afgehaald bij Saowapa. Laap tod en tom yam soep. Helaas viel het allemaal erg tegen. De laap tod waren veel te compacte ballen met een zoete pittige smaak die er gewoon in mijn ogen niet bij past. Het geheel in een kartonnen bak met een klets rijst en wat zure komkommer. De Tom Yam soep was ook al erg zoet en er zaten weinig Thaise ingredienten in helaas. Niet de smaak die je normaal verwacht bij Tom Yam, ik had gevraagd om authentiek maar dat is denk ik niet goed verstaan. Echt een enorm minpunt zijn de kartonnen dozen omdat je eten er naar gaat smaken. Hier gaan we echt niet meer heen.
Marcodehaan .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
We hebben haw mok kai en yam tua poo besteld en het is ons niet goed bevallen. Er was door de ingredienten weinig Thais aan en alles was aan de zoete kant. De Haw mok kai was verpakt in bananenblad en dat blad zat onder de zwarte uitslag. Smaak echt niet lekker. Ook de bediening amper te verstaan en de verpakking waar je de bestelling in mee krijgt geven smaak af aan het gerecht. Voor ons eens maar nooit meer.
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Wij waren erg benieuwd naar de gerechten van Saowapa, mede gezien door de zeer verschillende beoordelingen op Iens. De service was prima. Gebeld voor de bestelling en na 20 minuten stond deze klaar. Wij hadden 3 gerechten genomen: Papayasalade, Pad Thai en de kip met cashewnoten. De papayasalade krijgt van ons een 7, prima salade , maar qua presentatie mag het wat beter. De Pad Thai qua smaak een 7, maar de kip was niet goed bereid (deze was gestoomd, maar zag er niet smaakvol uit door de witte eiwitachtige substantie op de kip). Ook hier kon de presentatie beter; de gedroogde chilipeper wordt er op gedaan ipv in apart bakje ernaast. De Pad Thai krijgt van ons een 6. De kip met cashewnoten en rijst was de grootste domper. Weinig smaakvol en wat doen krenten en rozijnen in dit gerecht? In Thailand niet eerder iets met krenten of rozijnen gegeten. Past ook niet bij dit gerecht. Een 4,5. Eerlijk gezegd hadden wij een wat andere presentatie verwacht(doet een beetje goedkoop aan in deze kartonnen bakjes). Prijs/kwaliteit is een beetje scheef. Had iets goedkoper moeten zijn voor wat je krijgt. Leuk om Saowapa geprobeerd te hebben, maar niet voor herhaling vatbaar.
Nathan B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Tof, leuk, lekker, authenticity, puur en vriendelijk en kwalitatief Thais eten!
Aanrader als in de buurt bent! Tot snel weer!
D & P .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
We halen regelmatig een lekkere Thaise hap bij Saowapa en zo ook gisteravond weer heerlijk gegeten. Dit is verreweg het beste Thaise restaurant in Utrecht en wij worden juist helemaal gelukkig van de kartonnen doosjes. Dit doet onze herinneringen aan Thailand (waar we ook zoveel mogelijk bij de lokale eettentjes -en dus niet bij de typische 'tourist traps'- probeerden te eten) weer herleven. Eten halen bij Saowapa is iedere keer weer genieten!
Hillegondaruwaard .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Gisteren afgehaald kow pad met kip. Dit was zoet en leek veel smaakversterker te bevatten gezien de vele glazen water die we moesten drinken om weer enigzins normaal te voelen. Niet slecht maar ook niet lekker. Kleine porties in slappe smaakafgevende dozen. Echt je rijst smaakt er naar. Hadden ook Laap Tod. Gehaktballetjes. Ook al erg zoetig en kleine portie. Ergste voor ons is dat de Thaise smaak mist. Jammer maar daar valt veel goed te maken. leuk is het eigen merk frisdrank. Al is de verpakking net zo sober als de zaak.
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Er leuk authentiek restaurantje in hartje Utrecht. De sfeer en gezelligheid voelde lekker knus aan. De grappige broodjes Bapao voor een euro zijn erg leuk! Ook bijzonder grappig dat ik een Thais blikje Fanta kreeg, dat maakte mij blij.!

Een pluspunt aan mijn kip cashew was dat de kip behoorlijk mals was en netjes geserveerd. Als ik maatstaven die in Thailand gelden qua prijs/kwaliteit naar dit restaurant uitbreid (met Nederlandse prijzen) dan doen ze het erg goed.

Tip voor de eigenaar: Als jij twee euro meer vraagt en dan 50% meer op een bord kan opscheppen per gerecht (nadat jij uit je vaste kosten ben gekomen) dan zijn Nederlanders blijer. De porties voelen een tikkeltje klein Thais aan.
Mehmedbouali .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Gisteren hier afgehaald en ik had haw mok een soort vis in bananenblad. Helaas erg zoetig van smaak. De gebakken noedels waren ook al zoet en totaal geen Thaise smaak. jammer hoor. Ook was de kok amper te verstaan en dat kan echt niet. neem dan fatsoenlijk sprekend personeel in dienst. Positief is dat het er schoon maar wel erg sober uitziet.
Robertdonkersloot .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Gekozen voor de tom yam kung en masaman curry. Helaas was het allemaal te zoetig en de smaak was vlakjes. Alle eten staat open en bloot op het aanrecht en dat lijkt niet echt fris. Het is jammer dat het niet echt Thais is. Wij zijn 10x in Thailand geweest en daar gebruiken ze echt geen suiker in elk gerecht. Oh jaa het concept van elke dag een andere kleine kaart is wel een leuk idee.. nu nog de goede smaak zien te vinden.
Babe .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Via mijn buren goede verhalen gehoord over Saowapa ,heb ik gisteren voor het eerst eten afgehaald. Pad Thai en een currie gerecht. De smaak was goed, minpunt is dat ze te veel vetsin toevoegd. Mijn vriendin kan daar niet tegen erg dorst en uitslag van kreeg. Het lijkt goedkoop voor 10.00 euro maar portie is erg klein. Erg jammer !!
Milou M.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Wat een heerlijk eten! Waande me weer even in Thailand.
Vriendelijke service en ik vind het niet prijzig (voor 2 pers: 2 loempia's, 1x soep en 2x curry was 30 euro: kregen het niet op, de volgende dag nog van kunnen lunchen)

Kom zeker terug!
Sandrasmits .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Jammer dat het totaal niet authentiek is. De phad thai was veel te zoet en de gebakken rijst kao pad saparot ook. Kleine porties in kartonnen doos waar je eten naar gaat smaken. Alles staat open en bloot naast het fornuis te wachten op bereiding.tip... gebruik echte Thaise kruiden en groenten.