Santorini

Markt 7 5461 JJ Veghel Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Santorini

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Santorini

Eelco H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Prijs kwaliteit is erbarmelijk. Met voorgerecht van €11,00 voor 3 garnalen opdienen met een beetje knoflook en 3 flintertjes paprika uit de oven denk ik dat je de plank volledig mis slaat. Daarna TRUFA MOSXARI € 24.75 Ierse runderhaas geserveerd met een saus van witte truffel en bos paddestoelen. Geen paddenstoel te bekennen en de smaak van een pakje. Een donker bruine drab over heel het bord met in het midden een runderhaas ter grote van een centimeter of 7x5 begeleid met een Griekse salade zonder olijfolie genoeg om een geit te voeren en twee bolletjes rijst en wat kleffe aardappels. Dit is de eerste keer dat ik met een niet gevulde buik een restaurant verlaat. De mousaka (als hoofdgerecht?) van mijn partner kon goed als voorgerecht dienen. Ik benadruk hier het feit dat wij beide 50 plus geen grote eters meer zijn maar als ik iets geserveerd krijg als zijnde de iets voor fijnproevers dan mag ik toch ook verwachten dat het genoeg is. En niet dat ik mijn vulling moet halen uit een onopgemaakte bak sla.
Sergio L.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Lekker gegeten in een fijne atmosfeer, goede kwaliteit & service met aandacht voor de gasten. Wij gaan hier zeker vaker terug!
joopenzo .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Van de havenmeester gehoord dat er een Grieks restaurant op de Markt zit, gebeld en de zelfde avond er na toe, we werden vriendelijk ontvangen door de gastheer, we kregen en heerlijke ouzo van het huis.
Vanavond niet heel veel trek dus alleen het hoofdgerecht besteld, heerlijke lamsrack en voor mijn vrouw een lamsbout, allebei super mals en mooi gekruid, fijne lekkere bijgerechten zoals salade, rijst gebakken aardappelen en groeten, allemaal even lekker,er werd een wijnvoorstel gedaan door de gastheer van een wijn die buiten de kaart stond, ook deze wijn was van een zeer goede kwaliteit.
Als afsluiter nog een lekkere espresso toe.
Wij komen hier graag nog eens terug.
Dank voor de gezellige avond..

lijnn .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Laatst met zn 3e een heerlijke avond gehad. Aangegeven dat we verrast wilde worden met een 4 gangen diner inclusief 1 vegetarier, dit was geen probleem.
Goed in de watten gelegd door de gastheer en heerlijk gegeten.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Santorini is al jaren HET restaurant van Veghel en verre omgeving.
Naast de geweldige kwaliteit van het eten is de inrichting van deze zaak en de bediening van grote klasse.
Veghel mag blij zijn met deze gelegenheid.

Adri T.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Tijdens onze weekeindjes-weg gaan we altijd uit eten. Bijna altijd zit daar een bezoek aan de lokale Griek bij. Zo hebben we in het hele land al tientallen "Grieken" bezocht. En nooit valt het tegen, al zijn er natuurlijk kwalitatieve verschillen.
Omdat het inmiddels onze ervaring is dat een Griek - waar dan ook - op zaterdag goed bezet is, vrijdag even langs gelopen om te reserveren. We werden vriendelijk te woord gestaan. We wilden graag een "nisje", dat was geen probleem.
Veel Griekse restaurants hebben vergelijkbare namen, maar een Santorini waren we nog nooit tegengekomen. Niet belangrijk, maar toch opvallend.
Van buiten lijkt het niet zo'n groot restaurant, maar schijn bedriegt. Het pand is smal, maar loopt diep door.
Verzorgde inrichting, bescheiden Griekse muziek op de achtergrond. Het voelt kleinschalig aan, wat prettig is. Voldoende privacy en goede akoestiek: ook toen de zaak vol zat was er geen lawaai. Bediening loopt gestroomlijnd en is plezierig.

Het motto van het restaurant is: "Bij ons eet je niet, bij ons tafel je". Wij vinden dat altijd belangrijk: op je gemak kunnen zitten.

En dan, last but not least, het eten...
Gelukkige een welkomst-ouzo van het huis (dat vinden we een must bij een Griek, maar niet overal gebeurt het, en dan is het toch een teleurstelling). Een lekker flesje retsina. Karaf water erbij was geen probleem. De schotels werden sfeervol opgediend. Zelf had ik mixed grill: goed bereid en zeer mals vlees: prima.
Ook de nagerechten zagen er leuk uit (het oog wil ook wat) en smaakten uitstekend.
Kortom: een prima Grieks restaurant dat ik van harte aanbeveel.
Patricia L.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Gister gaan eten bij santorini.
Gekozen voor feta met spinazi in bladerdeeg. Waar was de feta? 3 kleine mini stukjes voor € 8,50..
Zelf gekozen voor de zalmfilet met saus van garnalen.. De zalm was lekker maar in de saus zaten 2 scampis en geen garnalen? Mijn vrien had de mixed gril gekozen bijna al zijn vlees was erg rood van binnnen, ober er op aangesproken het hoord zo te zijn.. Hij heeft zijn bord niet leeg gegeten de gyros zelf ook geproeft en mocht na mijn mening wat langer in de pan, de 10 frietjes wat op zijn bord lagen maakte ook niet veel goed, zelf kreeg ik een klein bordje met ook hooguit 10 kleine stukjes aardappel.. Voor wat extra tzatziki berekende ze zich ook €3,50, kwa prijs kwaliteit verhouding viel ons dit restaurant erg tegen. Wij komen niet meer terug.
Yolanda B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Voorgerecht gebakken grote garnalen was echt lekker, als hoofdgerecht hadden we french rack, het vlees was lekker maar de saus eronder met heel veel ongare ui en paprika niet, de bijgerechten kunnen ook beter, gebakken aardappelen wel aardig, de rijst was smakeloos en de salade ook, niet echt lekkere feta, het was het allemaal net niet. Grand dessert was aardig, lekkere yoghurt met noten, ijs matig. Wel erg aardige mensen.
john1965 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
N.a.v. goede beoordelingen op deze website hier gaan eten op zaterdagavond. Niet besproken maar aangezien we vroeg waren geen probleem. Lekkere gebakken mosselen. Volgens de kaart met vissaus maar dit was knoflooksaus. Niet zo erg maar toch. Souvlaki heerlijk mals en niet te kruidig. Gyros erg lekker (wel beetje vet) en ruime porties. Dit alles met de vriendelijke ontvangst verdient een goede score.
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
De mixed grill. Tijd voor een voorgerecht hadden we niet, maar dat van de buren zag er fantastisch uit. Ik ben zuinig met tienen, maar dit restaurant verdient er een. Gewoon perfect! Zelfs de gyros was bijna krokant. De overige grill gerechten waren ook perfect gegrild en werden opgediend op een prima temperatuur.
Darin W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Een echt Grieks restaurant met gevoel voor smaak en service. Waar de eigenaar en eigenaresse de klanten op handen dragen en service zeer hoog in het vaandel staan. Daarnaast authentieke gerechten met de juiste smaak. Zelf gekozen voor mixed grill. Goed gekruid vlees van de grill maar heerlijk zacht. Niet vettig. Vooral gyros is krokant van smaak. Voor de liefhebber van Grieks eten moet hier zeker een keer een bezoek brengen
R. L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Afgelopen vrijdag weer eens met vieren bij Santorini wezen eten, persoonlijk ben ik niet zo’n fan van de Griekse keuken maar voor het specialiteiten restaurant Santorini maak ik graag een uitzondering.
De bediening is wat je van zo’n restaurant mag verwachten en dat is gewoon goed, dit merk je al bij de ontvangst.
Het voorgerecht XTENIA is volgens hun website een “ongeëvenaard ervaring voor de smaakpupillen”, ik kan bevestigen dat dit niet ver bezijden de waarheid is.
Wel ben ik van mening dat de prijs/kwaliteit hier uit balans begint te raken.
Ook het hoofdgerecht TRUFA MOSXARI is een streling voor de tong, als toetje de DRONKEN SULTAN gekozen, lekker maar niet apart.
Hierna nog een Italiaanse en Griekse koffie gedronken, hier mag men scheutiger zijn met de drank want die is bijna niet te proeven. Voor die prijs mag dat zonder meer beter.
Al met al een zeer geslaagde avond, heel erg lekker gegeten maar alles bij elkaar genomen is de prijs/kwaliteit naar mijn mening een beetje zoek.
R. L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2012
Afgelopen weekend weer bij Santorini wezen eten en gekozen voor de menusuggestie. Het eten was voortreffelijk en de wijn heerlijk, de bediening was net als de vorige keer op de achtergrond maar op de juiste momenten aanwezig.
Tot op heden zonder enige twijfel ons favoriete Griekse (specialiteiten) restaurant.
Wij komen hier met plezier weer terug.