Santai Indofood & Take Out

Donderdag 11:00 - 22:00
Vrijdag t/m Zondag 11:00 - 21:00

Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk geluncht en een welkome aanvulling voor de stad. Diverse gerechten gegeten. Heerlijk mals en goed gekruid vlees
Marco K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Al een paar keer eten besteld bij Santai, en iedere keer was het weer een verassing. Heerlijk Indonesisch maar niet oudbollig; vers en authentiek is wat ik proef. De eenvoudige kaart geeft niet heel veel keus, maar dat geeft niet. Beter goede gerechten dan veel keus. Ik kom zeker nog heel vaak terug.
Fjvanhees .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
restaurant in de Biltstraat pas 2 weken geopend
met 4 personen gedineerd
rijsttafel Santai met aanvullingen sateh kambing en (wat niet op de kaart staat) petehbonen en ikan teri met noten
verrrrukkkelijk pluim voor kokkie, maar zoals bij vele goede indo restuarant het geval is. Er wordt met het hart gekookt, dus kan dat weleens veranderen.
Tot dusver TOP
Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Onwijs lekker eten :). Sfeer is top en een super locatie. Personeel is vriendelijk. Echte aanrader voor een lunch of snelle hap.
Ghita S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Ik ben twee keer geweest bij Santai, wat een top tent! Ik raad het iedereen aan! Heerlijk eten, vriendelijke bediening en top locatie.
De eerste keer heb ik afgehaald, leuk en eenvoudig concept: keuze uit twee menu's. Tip: kies voor Menu B, meer variatie en genoeg voor 2!
De tweede keer buiten gezeten met een fantastisch uitzicht op de Oudegracht. Ik werd hartelijk ontvangen door een dame die de tijd nam om de kaart uit te leggen en flexibel was met het maken van een mix van alles wat ik lekker vind!
Kortom geweldig!

Een deze dagen openen ze een restaurant in de Biltstraat, kan niet wachten om daar nog meer van hun smakelijke kwaliteiten te proeven!
HappyCoupleforever .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Het eten is middelmatig. Als je gewend bent om echt Indonesisch te eten dan is dit eten wel heel erg slap. Weinig kruiden en eigenlijk meer afgestemd om de Nederlandse eter.
Elisa V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
We hebben heerlijk gegeten en de service was heel vriendelijk en goed.
We lieten de gerechten bezorgen en dat gaan we zeker vaker doen.
Bennie030 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Vanavond 2 maaltijden afgehaald met een kipsate erbij. Vriendelijk geholpen en qua hoeveelheid was ik aanvankelijk blij verrast. Helaas was geen enkel gerecht goed op smaak. Alle gerechten miste smaak. Het had totaal niets te maken met de Indische keuken. Alles smaakte naar zoute ketjap,en miste de zoete en/of kruidige smaak. Kipsate leek verbrandt, smaakte opzicht niet verbrand, maar ook hierbij een waterige niet-smakelijke pindasaus. Tempe was niet te eten zo zout. Jammer een gemiste kans, want je kunt hier tot redelijk laat afhalen wat bij collega om de hoek niet mogelijk is.
Jobke J.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Van de buitenkant wellicht niet erg uitnodigend vanwege de grote blauwe luifel, maar eenmaal binnen: Erg lekker gegeten en hele vriendelijke bediening! Flexibiliteit in gerechten combineren was ook erg fijn.
IlseF .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Begrijp niet zoveel van de negatieve reviews hier, reeds tweemaal hier heerlijk gegeten. Vind juist de smaken basic en authentiek. Hele vriendelijke bediening en ook voor de kleinsten onder ons wordt veel moeite gedaan. heel scherp geprijst!!
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Ik begrijp de lovende recensies niet helemaal. Bij binnenkomst overheerst de hectiek en is de service traag en weinig attent. Het eten laat vervolgens ook even op zich wachten. De frisdrank is al in glazen uitgeschonken, zonder blikje of flesje erbij. Voor 2,50 bij een afhaalgelegenheid verwacht ik dat wel. De sateh is slecht. Stukjes kip van dichtbij de organen waar de leversmaak nog aan zit. Waterige, flauwe pindasaus. Het andere gerecht met flauwe, doorgekookte groenten waar een vreemde bijsmaak aan zit. Verder geen oog voor of interesse in ons commentaar. Eens, maar niet weer naar deze zaak.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Klein zaakje aan de Oudegracht, ik moest werken en had weinig tijd dus het werd afhalen! Vriendelijke mensen (evenals de vorige keer dat ik een broodje kwam halen). Ik koos voor menu B, betekend een basis, 2 groentes en 2 vleesgerechten. Ik had vrij standaard de Bami, Rendang, Ayam Ricah (pittige kip), sajoer boontjes en gemengde groentes. Het kostte me 11 euro en ik kreeg 3 bakjes vol mee. Genoeg om met 2 mensen van te eten maar ik was in mijn eentje dus net op mijn dagje leren leren leren heerlijk restje gegeten. De gerechten los, Bami goed van smaak! Stevige noodles en mooi gekleurd met gebakken uitjes erbij. De sajoer boontjes vond ik lekker maar niet buitengewoon. De gemengde groentes (geel sausje) waren verrassend lekker, pittig en zuur wisselen elkaar goed af. Rendang was lekker mals en goed van smaak maar de kip was mijn topper (aanrader). Daarnaast wist ik al dat hun sambal erg lekker was, volle smaak niet te scherp en domineert je gerecht ook niet maar vult het echt aan. Ik kom terug, Santai bedankt: Selemat makan!
Ancella M.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Mijn eerste en tevens de laatste ervaring met Santai was ver beneden Indonesische standaard. Niets smaakte authentiek Indonesisch en het huis specialiteit sloeg werkelijk alles. Normaal bestel ik alleen de dingen die ik ken en daar blijf ik bij, want de Santai als ook de Maangroenten moet ook bij de kok hard gelach hebben opgeroepen toen hij onder deze exotisch klinkende namen Hollandse ratjetoe aan evenzo Hollandse culinair verfijnde boeren te verkopen. U herkent inmiddels waarschijnlijk de spreekwoordelijke ' Kat in de zak, maar ik wil u toch ook niet de deceptie van de Bami, papperige rijst, vette smaakloze kip, doorgekookte groenten, ongeïnspireerd smakende soep. Enig positief puntje kan ik vermelden over het broodje ei, en de tempé en het visgerecht. Deze smaakten tussen de verder ongeïnspireerde culinaire inspanningen van chef kok acceptabel. Ik begrijp dat ik mij verhoud tot dit restaurant als hond staat tot vreetschuur, beschamelijk dat de overige recensies mij niet waarschuwen en waarschijnlijk niet zo oprecht zijn als de mijne. Stuur de kok terug naar Bali voor een opfrissingscursus.
Ildi N.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
De gerechten waren voortreffelijk. Je kan kiezen uit de vitrine wat je wilt. Ziet er allemaal smakelijk, met zorg bereid uit.
Het personeel is prettig. Alles kan...
Ik wilde eten zonder koolhydraten en met veel verschillende groenten, geen enkel probleem!
Je zit er wat minder gezellig. Grote vitrine/keuken, dwars in het smalle zaakje.
Maar om even goed en gezond te eten bv met z'n 2-tjes tijdens het shoppen, kan ik het hier echt aanbevelen!
Ook een lekkere lunch om mee te nemen!
Mijn zoon genoot ook van de spekkoek!
Prijs is prima!
EricM2014 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Al een paar keer Indonesisch gehaald bij deze lunchroom. Het is hier gezellig en relatief klein. De saté met nasi is heerlijk en ook de rendang is zeer goed. De gerechten zijn volgens traditioneel recept bereid, goed gekruid en zeker niet flauw. Het personeel is uiterst vriendelijk. Een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en een aangename toevoeging op het aanbod van eten in de Utrechtse binnenstad.
Enhp .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Heerlijk gegeten! Goeie locatie en echte goede Indonesische gerechten, heerlijke home made icetea (alsof je in indonesie ah strand zit) en de zelfgemaakte sambal pittig maar erg goed!
Goede service, ondanks de enorme drukte genoeg aandacht voor de gasten. Kortom: een aanrader!
Ego .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Al meerdere keren lunch en take away gegeten bij deze Indonesisch lunchroom. Meerdere keren omdat het simpelweg erg goed beviel. Erg aardig personeel, open keuken en prima eten.

De Indonesische keuken is puur van smaak dus echte verse kruiden die de gerechten smaak hebben gegeven. Ik zelf vind de rendang erg lekker en authentiek smaken. Hier bestaat de rendang uit flinke stukken vlees in plaats van helemaal fijn gestoofd draadjes vlees. Heel lekker.

De portie's zijn niet te flauw en met name de zelfgemaakte sambal en atjar ketimoen vind ik in alle eenvoud toch super. Het is een kleine moeite om zoiets zelf te maken maar doordat dit vers is en niet uit een potje voel ik me als gast dubbel gewaardeerd.

Wat mij ook opviel was dat de ook het aantal gerechten heeft afgebakend. Wat er staat is gewoon goed. Maar doordat ruimte beperkt is de kok niet gaan stapelen met gerechten om maar meer aan te kunnen bieden ten koste van de kwaliteit.

Voor een lunchroom kun je er prima zitten maar als je uitgebreid wilt tafelen is het helaas minder geschikt. Hopelijk blijven de zaken goed lopen zodat er nog eens meer ruimte beschikbaar komt. En wat zou het mooi zijn als dit de eerste echte aziaat is die iets met durian er doorheen zou gaan aanbieden!!
Nazira M.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Heerlijk eten en fijn om weer een andere keuken te proeven! Vriendelijk personeel en kwaliteits/prijsverhouding is super. Echt een aanrader voor of een broodje of een gerecht!
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Heerlijk Indonesich eten wat ik alleen eerder zo in Indonesie heb gegeten. Fijne sfeer en ziet er verzorgd uit. Het personeel is vriendelijk en spreekt ook nog Indonesich!