Santa Maria

Kasteellaan 37 3401 AE IJsselstein Nederland Kaart

Over restaurant Santa Maria

Voorbij de pizza

Na jaren bezorgen en afhalen is Santa Maria al weer geruime tijd ook een restaurant. Ontdek dat Italie naast krokante rijkbelegde pizza en pasta nog veel meer te bieden heeft. Limonchello is hier een must en krijg je dan ook cadeau van de chef. Decor? Een prachtplek voor een kinderfeestje!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Santa Maria

• Af te huren , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Voor mijn verjaardag werd ik uitgenodigd om weer eens bij Santa Maria te eten. Met zijn vieren. Heerlijk gegeten. Moeilijk kiezen uit al die heerlijke voorgerechten. Genoten van de scampi, als hoofdgerecht kabeljauw. Verrukkelijk. Lekkere ratatouille erbij. De bijgerechten werden leuk opgediend (frites, salades met een heerlijk frisse dressing) . En dan... De Tiramisu van Santa Maria. En een extra groot stuk (gewoon omdat het kan :-)) of omdat ik jarig was.... Goede keus, Gerda!
Ramon .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wij komen regelmatig bij Santa Maria en gaan elke keer weer met een glimlach en een voldaan gevoel naar huis! De hartelijkheid van de eigenaar is ongeëvenaard en het personeel is uiterst vriendelijk en correct. Daarnaast zijn de pizza's grandioos en is de prijs-kwaliteit dik in orde. Al met al een echte aanrader als je van pizza en gastvrijheid houdt.
Simonstertjes .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
De beste pizza in ijsselstein eet je bij Santa Maria. De bodem is dun, de korst is krokant en het puntje hangt naar beneden voor je de eerste hap neemt. De bediening is jeugdig en zeer vriendelijk. De eigenaar uit Sicilie is bijzondr vriendelijk en begroet iedereen persoonlijk. Een glaasje limoncello als degestief ontbreekt niet. Je moet je in eerste instantie even over de locatie en het decor heenzetten. Het restaurant gedeelte is naast het snackbar gedeelte. Als je echter gewend bent in Italie bij pizzeria's te eten, geeft Santa Maria precies dit "vakantie" gevoel.
Wilma N.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Heerlijk gegeten. pizza's waren weer van een top kwaliteit, als altijd. Services was erg vriendelijk en erg persoonlijk. Een goed gesprek met de eigenaar is altijd vaste prik evenals een glas limoncella vaN de zaak. Binnenkort gaan wij weer.
Greetje S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Op een zaterdag avond wilden wij wel eens de beste pizza uit de provincie Utrecht proeven! We kwamen terecht bij Santa Maria, die aan de buitenkant eruit zag als een afhaal pizzeria. Even hadden we hierdoor het idee om rechtsomkeer te maken, maar toch besloten het een kans te geven. Gelukkig dat we dit hebben gedaan! Ondanks het ongezellige, weinig romantische decor, waren de pizza's uitstekend. Lekker vers, groot en rijk belegd! De prijzen waren zeer vriendelijk, en er zat zelfs een drankje bij inbegrepen. Als kers op de taart kregen wij bij de koffie een heerlijke Limoncello van het huis. Deze smaakte ook heerlijk en was goed op temperatuur. We liepen met een glimlach en een volle maag naar buiten. Tot ziens!
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Trouwe klant van dit Italiaanse restaurant. Ontzettend druk vandaag. Daardoor liepen een aantal zaken niet goed. Ondanks het feit dat ik op zijn vraag aangaf dat ik tevreden was, wist/zag de eigenaar dat het dit keer anders was. Op zijn doorvragen mijn punt(je) gemaakt. Bij afrekenen een heerlijke fles Lambrusco mee naar huis. Relatiebeheer: uitstekend!! Was niet nodig. Wel zeer attent.
Tot een volgende keer.
Hammie-G .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Zaterdagavond, afhaalpizza van Santa Maria...?? Nee, we gaan er heen! Zelfde uitstekende kwaliteit pizza's mét gezellige bediening. Geen fancy chic, maar top kwaliteit-prijsverhouding. Prima (rode) huiswijn. Leuk gesprek met de eigenaar (bij een flinke Limoncello) tot besluit. Zeer aan te bevelen!!
JoosD .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Ontzettend lekker Italiaans eten. Zeer vriendelijke eigenaar, die echt passie voor koken heeft. Komt altijd even een praatje maken en informeren of het gesmaakt heeft. De aankleding van het restaurant zou wat knusser kunnen.
Suethatsme .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Heerlijk eten, enthousiaste en aardige eigenaar.
Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Goed menu.
Leuk voor een gezin, of als je niet te veel uit wil geven voor uit eten te gaan. Wij eten hier regelmatig om die reden.
Ambiance zou beter kunnen (beetje kaal) en bediening is jong/onervaren, wel vriendelijk.
Diana H.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Wij hebben hier met 8 dames gegeten, de pizza's en spaghetti a la Carbonara waren verrukkelijk. De desserts waren ruim voldoende en zagen er zeer mooi opgemaakt uit, en waren heerlijk. Nog even een cappuccino om af te sluiten, en toen de rekening gevraagd, dat viel wel heel erg mee, dachten zelfs dat ze een fout hadden gemaakt. Maar neehoor, je kan hier gewoon lekker eten voor een een zachte prijs. De bediening was alleraardigst en zeer attent. We waren het er met z'n 8-en er overeens, We komen zeker terug, bedankt Santa Maria
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
Ontzettend zin in een pizza. Geen zin om buiten de deur te eten. Dus... besteld en in de koelte van ons eigen huis toch de pizza gegeten. Restaurant heeft een nieuwe kok. We hebben beide gekozen voor een calzone al Pozzo en overheeeeeeeeeeeerlijk gegeten. Zeer goed gevuld, bolognesesaus, veel kaas, paprika, ui , fungh, ham, salami, te veel om op te noemen. Als extra kregen wij van de eigenaar Theo (als trouwe afnemers/eters?) een heerlijke fles chianti mee voor thuis. Zowel Gerda als ik zijn zeer tevreden.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
Na een intensieve spelmiddag geen zin om boodschappen te doen en te koken. Snel even op de hoek eten. Bekend met dit restaurant. Er waren nu leuke aanbiedingen. Genoten van een heerlijk 3-gangenmenu. Vooraf Suppo di Pommodoro, Carpaccio, vriendin zalm in knoflooksaus, ik ging voor de scalopino vitello en dan weer die overheerlijke tiramisu. Vriendin is geen grote eter en kreeg zelfs een doggiebag aangeboden, doch vriendelijk bedankt daarvoor. Vooraf overheerlijk vers gebakken brood van het huis. Kortom, zeer tevreden. Porties waren goed. Klein minpuntjes is de inhoud van een wijnglas. Leuke ontvangst. Jongedame in bediening doet zeer haar best om het de klant naar de zin te maken. Tot de volgende keer!
IJansen .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2013
Heerlijk en gezellig uit eten geweest in Santa Maria. Aan het warme onthaal van de vriendelijke, van oorsprong Italiaanse eigenaar, die zijn klanten duidelijk met plezier gastvrij en als het even kan ook echt persoonlijk benadert, kan menige restaurateur een voorbeeld nemen. We hebben er inmiddels 4 keer gegeten, en het 4 keer als erg leuk en zeer smakelijk ervaren. Voorgerechten, hoofdgerechten, nagerechten en drankjes (met name de likeurtjes!) zijn allemaal even lekker, en inderdaad: je proeft de verse ingrediënten, en de zorg die aan de bereiding besteed is. De pizza's hebben een krokante, dunne bodem (precies goed!) en zijn rijkelijk belegd, om maar iets te benoemen. Voor de koffie worden de bonen ter plekke gemalen; normaliter smaakt een espresso mij te bitter, maar bij Santa Maria vind ik hem echt lekker! Wij hebben trouwens nog geen enkele keer te lang op een gerecht hoeven wachten, naar onze ervaring wordt alles keurig op tijd geserveerd. Ook hebben we voor de maaltijd elke keer standaard gratis warme broodjes met heerlijke knoflookboter gekregen. Gezellige Italiaanse muziek. Prima sfeer. En dat voor een relatief vriendelijke prijs, want ze hebben momenteel leuke prijsacties. Dit restaurant is ons zo prima bevallen, dat we er graag terugkomen, terwijl we er toch wel steeds van ver voor moeten komen, want wij wonen niet in IJsselstein. Maar dat hebben we er graag voor over! Kortom, wat ons gezin betreft zéér aanbevelenswaardig, in alle opzichten.
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
pizza is goed, niets op aan te merken. bediening ontbreekt het aan routine. inrichting restaurantdeel nieuw maar wat oubollig.
doggy's bag (doos) goede service