Santa Lucia

6,9
Voordelig
Wouter L.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Bij deze "Heilige Lucia", aan de rand van het mooie Utrechtse Museumkwartier, even buiten die trendy heksenketel die de Oude Gracht op een warme zomeravond is, nam ik vooraf de funghi trifolati. Ach, dat zijn heerlijke pittige paddenstoeltjes, niks mis mee, maar dán komt het pas: ossobucco, die middag gemaakt en aangeraden door de serveerster. Die nadert de perfectie: mooi langzaam gegaard, smelt in de mond, héél fijn van smaak, werkelijk een prachtige (en vooral ook grote) kalfsschenkel. Er worden twee met verschillende pasta's gevulde paprika's bij geserveerd, en hoewel die erg lekker smaken, was eentje ook wel voldoende geweest. Een nagerecht zou te veel van het goede zijn geweest, dus ik liet het bij een loeisterke espresso. Ik word bediend door een leuke meid, wiens smoezelige schort ruimschoots wordt goedgemaakt door haar spontane optreden (aan een naburige tafel: "Wat willen jullie drinken? Goedenavond trouwens!") en haar vlotte en attente bediening. Leuk restaurant met weinig pretenties, maar voor mijn hoofdgerecht ging ik de kok toch maar even bedanken!
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
We hebben de pizza Santa Lucia (met o.a. spinazie) en de pizza Quatro Formaggio gegeten, allebei erg smakelijk. We moesten wel zelf nog een keer vragen waar de wijn bleef en of we nog brood vooraf kregen. Normaal krijgen de dames hier een roos bij het afrekenen en de heren een lolly. Vandaag waren de rozen op.. volgens de jongen die ons bediende, had dat te maken met een of andere feestdag in het buitenland waardoor er geen rozen meer leverbaar waren.. zou het echt?
Gijs P.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Ik bestel al jaren pizza bij Santa lucia, altijd een succes! Service is uitstekend, als ik een pizza bestel en ik wens er een ingrediënt meer of minder op wordt daar altijd keurig rekening mee genomen. Kortom, pizza van Santa Lucia kan ik altijd van genieten.
Yvonne1963 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Twee pizza's laten bezorgen. Erg snel bezorgd. Prima pizza alleen lag er sla op de pizza. Natuurlijk geen goed idee bij een pizza die moet worden bezorgd en een tijdje in een afgesloten doos moet. Dus we hadden warme slappe sla op onze pizza, geen succes.
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Met mijn dochter van 5 een heerlijke pizza gegeten. Lekker knapperige bodem en perfecte smaak. Charmante en goede bediening. Top.
Giny J.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Bijzonder restaurant waar de tijd stil heeft gestaan. Gemoedelijke sfeer, zeer vriendelijk personeel. Heel joviaal, en in mijn ogen soms TE joviaal. Krappe inrichting uit het jaar 0. Maar in tijden niet zo gelachen!
Het eten was prima, maar niet heel bijzonder. De pasta viel wel als een blok op je maag. Mocht ik ooit weer gaan, dan ga ik voor de goede sfeer... niet voor het eten.
T0et .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Een knus Italiaans restaurant met o.a. chianti-flessen als decoratie. Zeer ruime kaart, wat het moeilijk maakt om te kiezen. Gelukkig weten de medewerkers zelf ook goed wat lekker is (en bij twijfel helpt het dus zeker om te vragen wat zij aanraden).
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Met Italiaanse charme ontvangen. Op aanraden van ober een heerlijk voorgerecht met champignons genomen. Daarna tomatensoep: ook heerlijk. Evenals de pizza's! Het lijkt of de tijd er heeft stilgestaan. De vlekken van 35 jaar geleden zitten nog steeds op de muur...pure nostalgie. Nog een roos mee als afscheid: wat een aangename manier om je verjaardag te vieren!
Rolandferwerda .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Heerlijk gegeten! Gamba's al forno en de Escalopina finanziera waren heerlijk. Echt goede koks, die veel meer kunnen dan pizza's maken.
Pizza's waren ook top, erg groot vooral voor de kids.
Decor is zeker 40 jaar oud en veel te krap. Voelt lekker ouderwets maar hoeft toch eigenlijk niet.
YasmineG .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Vanavond met wat mensen pizza gegeten. De pizza's vielen ons tegen. Pizza Caprese bestond bestond bijvoorbeeld uit een simpele droge bodem met wat warme plakjes tomaat, wat kaas en rucola. Pesto zou er ook op zitten, maar die was bijna niet te herkennen. Een smakeloze saaie pizza. Ook op de andere pizza's zaten weinig ingrediënten. Afhaalpizza's of zelfgemaakte pizza's zijn een stuk lekkerder. We gingen er juist eten om de goede beoordelingen, maar voor ons geen snars Lucia meer.
Rhvh .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Eind februari heb ik hier een voortreffelijke combinatie van cannelloni en lasagne gegeten. We werden bediend door bijzonder vriendelijke authentieke Italianen. Ook het interieur deed ons vermoeden een willekeurig pittoresk Italiaans restaurantje binnen te stap a la 1953. Ik ga hier zeker nog vaker naar toe, wat mij betreft een aanrader.
Pieter Laurens B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Aan het begin van de zaterdagavond kregen we een raamtafeltje in een nog grotendeels leeg restaurant maar binnen een half uur was het een bruisende Italiaanse bedoening. De voorgerechten Caprese en Meloen met ham waren ruime porties en uitstekend van smaak. We kregen even de tijd voordat de bediening met rood-wit-groen petje de pizza's kwam brengen. Deze waren prima maar niet bijzonder: dunne bodem rijkelijk gezouten om de ingredienten te verhullen. Middels een uitstekende espresso na, werd dit sfeervolle diner toch nog tot een goed einde gebracht.
Rick L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Santa Lucia is authentiek Italiaans restaurant. Enorm grote pizza's die ook nog eens heel prima smaakte. Het was wel een klein beetje krap maar dat was geen dealbreaker.

Kortom, zeker de moeite waard als je op zoek bent naar een pizzarestaurant in Utrecht!
BE112 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
We kwamen hier niet gepland binnen dus wisten ook niet wat we konden verwachten. Je komt echt in een jaren 70 entourage lijkt het. Aan het interieur lijkt al heel lang niets gedaan, wat het overigens niet ongezellig maakt. Eten verraste ons in positieve zin. Prima pizza en dat geldt ook voor de pasta. Personeel is wat opmerkelijk maar wel vriendelijk. De zelfgemaakte tiramisu is een aanrader, wel even niet aan de calorieën denken.....
TheavoorIens .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Echt een authentiek Italiaans restaurant. Een beetje chaotisch maar dat past bij de Italiaanse sfeer. Super lekker eten!
Ik kom hier al jaren omdat het eten echt fantastisch is. Deze keer hadden ze konijn op het menu staan als dagaanrader. Nu moet ik zeggen dat ik geen wild eter ben, maar ik heb het toch geproefd. Wat een fantastisch gerecht. Super gaar en absoluut niet droog. Of je hier nu pizza eet, vis of vlees, alles is altijd even lekker. Het is er ook avond aan avond super druk. Tafels zijn soms wel tot drie keer toe bezet. Soms moet je hierdoor wel iets langer wachten want alles wordt vers bereid. Dat is het wachten wel waard.
Na afloop krijg je als vrouw altijd een roos mee. Een super leuke traditie.
Echt een aanrader als je authentiek Italiaans wil eten. De enige echt Italiaan in de stad.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Een ouderwetse pizzaria zoals ik hem herinner uit mijn jeugd. Zijn er heen gegegaan omdat we zin hadden in een pizza en die zijn er echt heerlijk. Hele goede bodem en goed belegd. Zagen op andere tafels ook de pasta's voorbij komen en die zagen er ook heerlijk uit dus gaan we ook nog een keer voor terug. Bediening is heel vriendelijk maar wat chaotisch en past wel bij een authentiek Italiaan. En met €35 voor een salade, 2 pizza's en een karaf wijn hoef je het voor de prijs ook zeker niet te laten.
Pietersigman .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Eten is er prima en ruim voldoende. Bediening gaat op italiaanse manier zonder structuur. Als je in italie geweest bent snap je het. Ik kan er wel om lachen maar kan beter. Verder aanrader. Kunt er ook in de buurt parkeren, ook handig ( wel betaald parkeren).
Jehoentje .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
ik heb vaak bij Santa Lucia gegeten en elke keer is het eten weer uitstekend. Ik heb een fantastische pizza (met gegrilde courgette en aubergine) gegeten. Er hangt altijd een goede sfeer, een zeer fijne eigenaar die weet wat ik lekker vind en daar rekening mee houdt. absoluut een aanrader!
Ilona K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Wil je echt Italiaans eten, geen poespas en liflafjes, maar gewoon eerlijk lekker eten.. dan zit je hier goed. Pizza's zijn prima belegd, fijne bodem. Ik had de special van de dag, een overheerlijke versgemaakte ravioli met gorgonzola. Ik kom graag terug om 1 van de andere pasta's te testen. En de roos na afloop maakt het net even anders dan anders.
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
We gingen hier eten voorafgaand aan een theatervoorstelling. We hadden heel graag in het theater willen bijpraten met onze vrienden die niet mee konden eten, maar we moesten bij Santa Lucia 5 kwartier (75 minuten!!!) op onze pizza's wachten, dus het bijpraten schoot er helaas bij in. OK, het was een zaterdagavond, maar als er te weinig personeel is om je gasten te bedienen: zeg het dan eerlijk van tevoren! Op de pizza salmone was nauwelijks zalm te bekennen en het vlees in de cannelloni smaakte taai en niet vers. Met andere woorden: wij raden dit restaurant ten zeerste af en komen er dus ook nooit meer terug!