sansan Sichuan Cuisine

Meer informatie over restaurant sansan Sichuan Cuisine

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Voordelig
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Erg lekker gegeten in leuke zaak met vriendelijk personeel. Hoogtepunt was de gestoomde kabeljauwkop met pepers en zwarte boontjes. Ik kom zeker terug!
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Ondertussen al een paar keer geweest, maar blijf teruggaan. wat een keuken...hoe anders kan een Chinees zijn. Het heeft duidelijk een eigen identiteit. Hoe mals de kip etc.
Ondanks dat ik erg van pittig hou, ga ik toch voor max twee sterren :)
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Geweldig gegeten, een verrassende Chinese keuken. Andere kruiden. De aubergine was geweldig, maar ook de lam in komijn en de beef. En top was de gerookte eendenborst. Een enorm uitgebreide kaart, we komen zeker terug!
De bediening is uitermate vriendelijk en de aankleding is modern en smaakvol.
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het kan langer duren, het kan korter duren, maar naar dit restaurant komen we altijd terug. En nu was het weer eens zo ver. We waren er redelijk vroeg, maar het was er al goed druk. Volgens mij is het er altijd wel druk. De dames in de bediening spreken nog steeds niet goed Nederlands, maar dat geeft niks: ze zijn aardig en behulpzaam, en als je een beetje oplet krijg je precies wat je wil hebben.
En deze keer wilden we nou eens niet voor die ongelofelijk lekkere mapo tofu gaan, of voor dat heerlijke buikspekvoorgerecht, maar kozen we eens wat nieuws. En dat pakte ook weer goed uit.
Vooraf hadden we onder meer een ontzettend lekker gerecht met drooggebakken kip. Het had iets notigs en zoetigs, het was in ieder geval een perfecte smaakcombinatie. De gebakken dumplings en de rundvleeslapjes waren overigens ook om de vingers bij af te likken. Wat we dan ook maar deden.
Vervolgens kwamen op tafel een milde schotel van lamsreepjes met komijn, en een grote schotel ‘sizzling beef’ waarvan de kleur al aangaf dat het hier een zeer pittig hapje betrof (de dame die ons bediende had er nog uitgebreid voor gewaarschuwd). Tja, wat kan ik er anders van zeggen dan dat elk van beide gerechten op zich ontzettend goed smaakte, en dat de combinatie van beide super was.
Sansan behoort naar mijn idee nog steeds tot de absolute top van de Chinese restaurants in Nederland. Die ken ik natuurlijk niet allemaal, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je ergens anders nog lekkerder terecht kunt voor een hap ‘chinees’.
Fatih R.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Sansan is al jaren ons favoriete restaurant. Ooit een keer geprobeerd na er vele malen langs te zijn gelopen en sinds is het elke keer een geweldige ervaring. Inmiddels de meeste gerechten op de kaart wel geprobeerd en alles is even lekker en de verschillende smaken per gerecht goed uitgebalanceerd. Vooral bij d e Gong Bao chicken komt die goed naar voren. Ook de bediening is altijd even netjes en wij kunnen ons dan ook niet vinden in de commentaren dat het kortaf zou zijn. Wij zullen hier nog vaak met veel plezier terugkomen.
TD W.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Tot mijn grote schande al meer dan 1½ jaar niet bij Sansan geweest... dit bezoek was dus hoognodig. Met drie personen gegeten. Chives pork, varkensvlees met knoflook, gember en bosuien; licht pittig. Sichuan eggplant, aubergine in een bijzonder smakelijke milde Yushiang saus gestoofd. Spicy prawns, garnalen met de nadruk op 'spicy': drooggewokt met knoflook, gember, paprika, Sichuan peper en een zee aan gedroogde pepertjes... mijn absolute favoriet bij dit restaurant.
Bediening vriendelijk, prijzen zeer aangenaam en na het eten nog even natafelen met een lekkere pot jasmijnthee.
Sansan hoort bij mijn favorieten - was goed, is goed, blijft goed!
Anneloes R.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk gegeten, goed eten, goed van smaak en lekker opgediend. Ook nette bediening en vriendelijke gastvrouwen. De hele tarbot is echt een aanrader. Helaas kwamen ons voor en hoofdgerecht allemaal tegelijk op tafel. Neemt toch een beetje het tafelen weg. Prima als dat chinese traditie is (zoals die mevrouw zei) maar maak dan geen kopjes voor- en hoofdgerechten op de kaart!
Sander777 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Deze zaak zat voor 80% vol met Aziaten. Dat moest dus wel goed zijn ;-) Dus mijn vrouw en ik (weekendje R'dam) daar naar binnen. Bijna iedereen drinkt daar thee, dus wij ook haha. Pittige keuken, dus wijn proef je toch niet. Heerlijke gestoomde dimsum gegeten. De Golden Duck was voortreffelijk, net als het met koriander gekruide lamsvlees. Naast ons stonden ook heerlijke dingen op tafel, die bestel ik de volgende keer. Bediening lijkt misschien kortaf voor Hollanders, maar is gewoon snel en to the point. Topzaak!
Marianne T.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Donderdagavond bij SanSan met drie vriendinnen gegeten.
Wat een heerlijke keuken! Niet te vergelijken met de 'Chinees om de hoek'.
Vooraf begonnen met overheerlijke dumplings en daarna verschillende gerechten gedeeld.
Vooral de peking eend en de kool waren erg lekker.
Sommige gerechten waren erg pittig maar je kan zelf aangeven om het minder pittig te laten opdienen.
Hier kom ik zeker nog eens terug!
Brian D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wat een geweldig en apart restaurant is dit zeg. Zeker de moeite waard. Je voelt zodra je binnenkomt dat je in een authenthiek restaurant terecht gekomen bent. Om je heen zitten namelijk veel Chinezen met de vreemdste gerechten op hun bord. De naam van het restaurant betekent o.a. dat ze met de bekende chineze kleine pepertjes in hun gerecht werken. Dus als je niet van spicey food houdt dan kan je dit restaurant beter overslaan. Verder is het restaurant leuk en origineel ingerecht. Je waant je echt in een Chinees restaurant in China. Ik had een gerecht besteld van geroosterd Varkensvlees met Sichuan pepertjes. Mijn tip bij de meeste gerechten is dat je meteen een fles water besteld want pfff wat is dat heet zeg. De tranen liepen over mijn wangen op een gegeven moment. De bediening was erg vriendelijk. Zeker een aanrader om nog eens te doen.
Michael1088 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk pittig eten! Hoofdgerechten: Vis met sichuan peperolie boullion (shui zu yu) *Zeer pittig *en kip met cashewnootjes (klinkt niet bijzonder, maar wauw... zo mals, tender en smaakvol) *totaal niet pittig*. Zeker de moeite waard om hier eens te gaan eten
Julien C.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Wat hebben we ontzettend lekker gegeten bij SanSan. Al regelmatig ben ik voorbij gelopen aan SanSan, maar afgelopen zondag heb ik dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een paar vrienden voorgesteld om bij SanSan te gaan eten. Daar hebben we absoluut geen spijt van gekregen. Wat was het ongelofelijk lekker!

Bij binnenkomst waan je je meteen in China. Het menu is erg uitgebreid en het is gewoon lastig om te kiezen, omdat er zo veel lekkere dingen op staan. Alles was ontzettend lekker en de vis was helemaal ontzettend lekker. Verder is de bediening erg vriendelijk en adequaat.

De gemiddelde Nederlander zal het interieur misschien niet direct gezellig vinden, maar juist door de drukte van je welste, en omdat het een echt Chinees restaurant is, klopt het helemaal. We komen hier graag snel weer terug.
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Op zaterdagavond waan je je in China; overal om je heen wordt met stokjes krab of andere lekkere dingen naar binnen gewerkt. Een drukte van belang; regelmatig verhuizen mensen op verzoek naar een andere tafel. Wij ook, maar het deert ons geenszins want het eten is verrassend en echt anders dan bij de "gewone" chinees. Wij hebben gesmuld en komen zeker terug!
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Wow, eindelijk een Chinees zoals het hoort, geen vernederlandst eten maar echte sichuan keuken ( goed pittig). Wij gaan hier absoluut een keer terugkomen!
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Al eerder heb ik lovend over sansan geschreven. En nu dit restaurant alweer bijna 4 jaar in Rotterdam is gevestigd en ik er al diverse malen van de Szechuan-keuken heb geproefd, ben ik nog steeds even positief over het eten. Buikspek in knoflooksaus, 5-kruidenrundvlees en oma's rettich vooraf, lam met komijn en kruidige gefrituurde eend als hoofdgerechten, het combineerde weer wonderlijk goed.
De bediening is op een onbevangen manier vriendelijk en zorgt voor een soepele doorloop.
In het om maandagavond half zeven al volle restaurant zitten de gasten wel erg dicht op elkaar, maar de akoestiek is dusdanig dat je geen last hebt van de gesprekken aan de belendende tafels.
Milly T.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
We komen hier al jaren met mijn ouders eten; ze zijn er gek op. Dit restaurant heeft een hele goede Sichuan keuken.
Je kan er extreem heet eten, maar je kan ook vragen om een minder pittige variant van hun gerechten.

De gerechten zijn speciaal hier, die kan je niet in andere Chinese restaurants kiezen.
Mijn favoriete voorgerecht is de dungesneden buikspek in knoflook-peper saus (koud). Mocht je geen koud vlees willen eten of koeienlong, dan kun je ook de traditionele wantonsoep eten.. Ook zeer lekker.
Aanraders: lam met komijn, de aubergine in Sichuan stijl en de garnalen met macademianoten.

De bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam. Ook het interieur is erg mooi.
John D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Heerlijk gegeten! Hier proef je authentieke, eerlijke smaken en dus niet te veel zout en vetsin zoals je helaas vaak bij Chinese restaurants ziet. De bediening was erg vriendelijk. Onze favoriete Sichuan gerecht is de runderlong (koud gerecht genaamd Fuqi feipian) en die smaakte hier heerlijk, maar het was allemaal echt heel lekker. Wij komen zeker terug.
Cynthia W.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Na veel over dit 'pittige' restaurant te hebben gehoord hebben we hier uiteindelijk gegeten. Het was ons niet tegengevallen! Qua pittigheid kun je bijna bij alle gerechten aangeven hoe pittig je wilt hebben. Erg fijn was dat, zeker als er een van ons niet goed tegen pittig kan. Bij San San staan hele bijzondere gerechten op de menukaart. Zoals beef tongue, couple of lung (heb alleen in China gegeten) en spicy crab! Er worden goede en authentieke ingrediënten gebruikt voor de bereiding van deze gerechten en dat proef je! De suanla soup (zuur en pittig) smaakte voortreffelijk! De Sichuan keuken komt hier echt tot zijn recht. De bediening was prima. Het interieur is apart met die vogelkooitjes. Alleen mag er wat aandacht aan onderhoud en netheid besteed worden.
Jojo P.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Al een lange tijd niet meer gegeten bij SanSan. Het eten is nog steeds erg goed en heeft wederom mijn verwachting waargemaakt. Vooraf twee porties jellyfish besteld. Deze is te lekker om het te delen :) Als hoofdgerecht in hete olie gekookte tarbot en spicy crab. Allebei goed pittig.
De enige minpunten zijn dat de wijnkeuze erg beperkt is en dat je voor de thee moet betalen (€2,50).
Bij alle traditionele Chinese restaurants is de thee gratis. Toch blijf ik terugkomen voor het lekkere eten!!
Renée R.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Leuk ingericht restaurant met echt Sichuan eten! Goed pittig! Er komen vooral Chinese families, de sfeer is gemoedelijk en op tafel komen grote schalen eten. Wij bestellen vooraf de rettich en de tofu met Sichuan ingelegd ei (erg pittig). Als hoofdgerecht bestelden we de Sichuan groenteschotel, de vega kip (recept van 200 jaar oud) en de krab. Allemaal geweldig gekruid en goed op smaak. Het eten zag er ook prachtig uit. Na het lezen van eerdere recensies waren we bang dat het menu vooral uit rund en varkensvlees zou bestaan, maar er is een hele pagina vol met vegetarische gerechten (typisch chinees in de zin van vega kip, vega rund, vega varken enzovoort), wat ons blij verraste. Het vega kipgerecht dat wij kozen (eerste van de vegetarische gerechten) is een absolute aanrader!