Sanders

Raadhuisstraat 6 1012 TJ Amsterdam Nederland Kaart
31-206278500

Over het restaurant Sanders

Ben je in Amsterdam, loop dan zeker binnen bij Sanders Bar & Kitchen. Neem plaats in het sfeervolle restaurant. Je kunt er ’s ochtends al terecht voor een gezond ontbijt, maar op de kaart staan ook lunch- en dinergerechten. Aan de bar geniet je van Gin & Tonics. Wat een gezelligheid, er is ook regelmatig live muziek! Gelukkig is Sanders Bar & Kitchen open tot in de late uurtjes, want je hebt nog lang geen zin om naar huis te gaan.

Meer informatie over restaurant Sanders

Maandag /m donderdag 11.00 - 23.00 uur
Vrijdag t/m zondag 10.00 - 23.00 uur

• Af te huren , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Jim S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Buiten aan de gracht gegeten. Ontzettend lekker en gezellig. Nog een beetje Frans kunnen spreken met de serveerster. Zeer geslaagde avond!
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Zaterdag 11 februari in dit fraai gesitueerde eetcafé gegeten met een Social Deal. We hadden een mooie plek aan het raam met goed uitzicht – althans ik – op de drukke Raadhuisstraat vlakbij de Dam. Wel was onze plek wat tochtig, waar met name mijn partner wat last van had door de korte sokjes die ze droeg. Helaas was het wel een rumoerige plaats, waardoor ik bijzonder veel moeite had om mijn meissie te verstaan.
Voor mij was het weer een uitgelezen moment om een nieuw biertje uit te proberen. Er stonden diverse, voor mij totaal onbekende, bieren op de kaart. Op grond van de naam besloot ik de Howling Wolf te nemen. Dit bleek een heerlijk donker bier te zijn, wat zoetig en tegelijkertijd wat bitter. Mijn lief nam een zoete witte wijn, die haar goed beviel, en een bruiswater.
Onderwijl namen we een blik op de menukaart voor ons 3-gangen à la carte diner.
Voor mij zeer verrassend, nam mijn tafelgenote als voorgerecht de vegetarische Quinoasalade. Die beviel haar wonderwel goed. Als liefhebber van geitenkaas, nam ik de andere vegetarische salade van de kaart: de (lauw)warme geitenkaassalade met walnoten, honing, groene asperges, diverse slasoorten, komkommer en cherrytomaatjes. Deze salade proefde wat mij betreft uit de kunst.
Als hoofdgerecht kozen mijn geliefde en ik hetzelfde: de Black Angus steak. Hierbij werd keurig geïnformeerd hoe we die bereid wilden hebben. Voor ons beiden was dat medium. Deze steak was voorzien van gekruide roseval aardappel wedges uit de oven, drie soorten paprika, lente-ui (vermoed ik) en een moes die ik niet direct thuis kon brengen, maar wel lekker fris smaakte. De steak had naar mijn mening iets roder van binnen (waardoor de smaak voller is) mogen zijn, maar was op zich van een goede kwaliteit. Geen taai stukje te ontdekken. Mijn prinses en ik waren daarom ook zeer tevreden over dit gerecht. Het spreekt bijna voor zich dat ik me nog zo’n biertje liet welgevallen en mijn gezellin nam een Bitter lemon.
Ook het dessert was voor ons beiden hetzelfde: Superflensjes. Deze werden gepresenteerd met een roodfruit compote (aardbei, aalbes, blauwe bes, framboos en braam) en vanille-ijs met chocoladesaus. Een zeer smakelijk geheel.
De avond rondden we af met een verse muntthee voor ons beiden.
Het bedienend personeel was zeer vriendelijk en een meisje was zelfs zo aardig dat ze de uiterst klein gedrukte tekst (zwarte letters op een paarse achtergrond) op het bierflesje voor me voorlas, daar mijn eigen ogen daarvoor te slecht zijn geworden.
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Met een Social deal hier een 3-gangen diner gehad. Bij binnenkomst was het heel erg druk bij de bar en was er heel veel lawaai. Later kwam er ook nog een dj draaien, waardoor de mensen nog harder tegen elkaar moesten schreeuwen om zich verstaanbaar te maken. Bij navraag blijkt dit alleen op vrijdagavond te zijn! Jammer dat we dit niet van te voren wisten. Het is toch wel prettig als je een gesprek met je tafelgenoot kunt voeren. Als voorgerecht hadden we een lauwwarme geitenkaassalade. Het was een prima salade met een groot stuk geitenkaas dat geserveerd werd op een grote snee bruin geroosterd brood bovenop de salade. Ik vond het jammer dat het geheel niet op een groter bord werd geserveerd. Het was nu erg ongemakkelijk om de geitenkaas door de salade te mengen. Er was geen ruimte meer om het geroosterde brood op je bord te leggen. Op tafel leggen is niet hygiënisch omdat het houten tafels zijn.
Het hoofdgerecht was een black Angussteak met Rosevalaardappelen en groenten uit de oven. We hadden een rare en een medium gebakken steak besteld. Beide steaks waren naar onze smaak te lang gebakken. De smaak was prima, maar ze waren wat karig met de pepersaus.
De nagerechten waren een wentelteefje met banaan en ahornsiroop en een bolletje vanilleijs [ik miste de kaneel in het wentelteefje] en appeltaart met veel appel.
De inrichting is van het type café. Houten vloer en houten tafeltjes en stoelen. De bediening was vriendelijk.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Na een grondige verbouwing van café De Raedt hebben we nu Sanders. Ik had al eens gelucht bij De Raedt en dat was een redelijk positieve ervaring. Een minpunt was het interieur: oud en vies. Maar nu ziet alles er spic en span uit: een fraaie vloer, nieuw meubilair, frisse blauwe muren, een aantrekkelijke toog en grote schrijfborden aan de muur met de drank- en eetkaart. De onverstoorbare Majesteit, de kat, is echter nog altijd dezelfde. De dames in de bediening zijn buitengewoon vriendelijk en het eten is gewoon goed. We hadden de tosti met ham en kaas, de hotdog speciaal met merguez, zuurkool, bacon, gruyère en mosterd; de soep van tomaat en paprika; en de clubsandwich met kip, gebakken ei en bacon.
Excuus voor onze late reactie, ons Iens-profiel was tot op heden niet inzichtelijk. Wij danken u hartelijk voor uw recensie en hopen u dan ook weer te mogen verwelkomen! Tot snel. Groet Sanders