San Thomas (Martelaarsgracht)

Martelaarsgracht 7II 1012 TN Amsterdam Nederland Kaart
31-204896262

Over het restaurant San Thomas (Martelaarsgracht)

Argentijnse heerlijkheid

Bij San Thomas eet je gerechten zoals ze deze ook serveren in Argentinië. Wanneer je hier binnen stapt voel je je meteen alsof je op vakantie bent. Zet je tanden in een malse en sappige steak of bestel een smaakvol visgrerecht. Zeker dat je hier een verrukkelijke en gezellige avond gaat beleven!

Meer informatie over restaurant San Thomas (Martelaarsgracht)

• Af te huren
6,7
7,1
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Dit is echt een toeristenrestaurant. Buiten de deur staat een manspersoon die mensen naar binnen lokt onder het mom van : Very Good! Omdat wij aan het raam zaten kwam hij constant vragen of alles ok was en hij gaf daarbij ook steeds een knipoog. Kortom daar ben ik niet van gediend. We namen een bifo de Lomo ofwel een ossenhaas. Ik kreeg de indruk dat dit niet de kwaliteit is die ik in dergelijke restaurants gewend ben. Het leek me meer op een kogelbiefstuk. Ook het gewicht 200 gram leek me niet juist, eerder 150 gram. Wil je patatjes of een gepofte aardappel en saus dan moet je dat allemaal apart bestellen. Een aardappel kost 4,75 euro. Het personeel spreekt geen Nederlands, De wijnen zijn heel erg duur. Een fles Santa Anna van de Sligro kost 45 euro, terwijl ik weet dat de inkoop 4 euro is. En dan heb ik het nog over de voordeligste wijn. Pure afzetterij. We namen een glas Syrah van 5,50 dit was ook goedkope rommel voor een dure prijs. Ik voelde mij afgezet. Op de bon staat een voorstel voor een tip, zowel in 10%, 15% en 20%. Ik heb niets gegeven voor deze onpersoonlijke bediening. Ze zien mij hier nooit meer.
Allard Z.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Personeel achter de bar mag wat minder herrie maken met flessen, borden en bestek. Maar de bediening is vriendelijk en de kwaliteit van wat geboden word is gewoon heel goed!
Gerard A.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Heerlijke ossenhaas met geweldige bijgerechten. Wat een topvlees en een geweldige aardige bediening. Schitterende lampen aan het plafond. En echte blikvanger.
Eduard P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Na een concert in de Westerkerk, tijd om te eten. Planning was de Argentijn. Bij San Thomas binnengelopen, na buiten even de prijzen te hebben bekeken en ja de conclusie was niet goedkoop, maar niet zeuren, je bent tenslotte in Amsterdam en op de "martelaarsgracht" vlakbij CS. Wat wil je? De lamskoteletjes waren van goede kwaliteit volgens mijn vrouw en mijn brochette was ook best lekker- niet veel, maar wel goed. De wijn was goed en de Afligem blond smaakte best, maar waarom zo duur.(5,75 per item). Behoorlijk aan de prijs me dunkt. De inrichting typisch Argentijns, veel foto's met gaucho's en banken en stoelen bekleed met koeienvel. Leuk, maar wel een beetje achterhaald allemaal. En waarom spreekt niemand Nederlands? Vier/vijf man personeel en niemand die NL praat. Persoonlijk ga ik niet terug, maar ik zou het ook niemand afraden. Eet smakelijk.
Rene B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
De service was prima. Het voorgerecht (escargot met knoflook) had een zeer vreemde knoflooksaus, van een soort knoflookolie (i.p.v. boter) vermengd met heet water. Niet lekker! Ook bij de giant shrimps een knoflookmayo die het ook niet helemaal was. Het vlees was zeer mals en goed van smaak, maar jammer genoeg waren beide stukken lauw warm i.p.v. heet. Deserts zijn tamelijk standaard met spuitslagroom.
pmvd .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Met z'n zessen met de 2 voor 1 bonnen van de AH op weg naar het Argentijnse restaurant San Thomas voor een lekkere grote Artentijse steak. Eenmaal binnen gekomen was de aankleding erg leuk en de bediening vriendelijk. Het was er niet heel druk. De kaart zag er goed uit, echter wel prijzig. Je moest voor de AH bonnen een compleet menu bestellen, dus voor, hoofd en nagerecht. Als voorgerecht had ik een garnalencocktail a 10,75, drie stukken verschillend vlees a 34 Euro en als toetje een Tira Misu a ruim 10 Euro. Geen kleine bedragen dus ik verwachte er ook heel veel van.
Na een tijdje wachten kwam het voorgerecht, een glaasje garnalen, redelijke hoeveelheid maar zeker niet al te veel. Tijdens het eten bleek gelukkig niet al te veel want de garnalen smaakten werkelijk waar nergens naar, geen sausje erop en waterig. Wel wat groen blad. Ze smaakten alsof ze slecht ingevroren waren en zo ontdooit in een glaasje gekieperd. Ik eet regelmatig garnalen en weet hoe lekker ze kunnen zijn. Daarna het hoofdgerecht, drie miezerige stukjes vlees. Stukjes waren zo klein dat het na vier keer snijden op was. Het vlees was wel van een redelijk goede kwaliteit en smaakte prima. Als ik er 16 euro voor had moeten betalen was het prima geweest. De Tira Misu uiteindelijk kwam volgens mij net uit de vriezer, hier en daar nog zeer koud. Gewoon een fabriekstoetje met een standaard smaak. Voor ruim 10 Euro had ik veel beter verwacht.
Over de drank kan ik niet veel zeggen, behalve dat de 4 glaasjes bier best smaakten.
Resultaat: ruim 40 euro lichter, zwaar teleurgesteld en zeker geen vervolg, een afrader.
Het is maar goed dat ik hier geen 80 Euro voor had moeten betalen.
Maureen M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2014
Gegeten met AH bon. We vroegen om de huiswijn en kregen een fles Chileense die wij zelf voor 3 euro kunnen kopen, deze werd verkocht voor 24,50 euro. Dat verschil is erg groot! De chorizo worstjes waren van goede kwaliteit. De empanadas goed gevuld. Mijn man had de lamsrack, maar kreeg lamskoteletjes. Aan sommige stukjes zat een vreemde bijsmaak. De sla en gegrilde tomaat was goed, moest wel zelf om olie en azijn vragen. Ik had de tres carnes, vlees was goed gegrild maar zat weinig smaak aan. Eén stuk was erg vet. Een ander stuk was aan één kant heerlijk mals en zacht maar het dunnere gedeelte was gort droog. De frietjes waren super, moesten wel weer zelf om mayo vragen. Toen wij om de rekening vroegen werd ons gezegd dat wij een nagerecht MOESTEN nemen. Wij hadden genoeg gegeten! Toen wij boos keken krabbelde de ober terug. De prijs kwaliteits verhouding is zeer scheef. Dit is een duur restaurant met deels slechte kwaliteit. En als je dan zoveel betaald verwachten we ook dat je gewoon een kan kraanwater krijgt ipv een flesje (3/4 liter) voor 4,50 euro. We waren nu 77 euro kwijt en dat vinden we te veel voor deze kwaliteit. Waren we niet met de AH bon gaan eten dan waren we ongeveer 150 euro kwijt geweest, voor dat geld verwachten we veel meer!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Heerlijk gegeten. Vooraf choriso en grote garnalen. Als hoofdgerecht een heerlijke tournedos en lamsbiefstukjes. Dit alles was erg lekker. Als nagerecht een heerlijke tiramisu en Sinaasappel ijscoupe. Kortom, allemaal erg lekker. Niet goedkoop, maar wel erg lekker. Het enige storende is dan men met een open fles Source aankomt die verdacht veel op leidingwater lijkt, waar je dan toch ongeveer 4 Euro voor betaalt.
iens747 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
we hebben onlangs met de AH spaaractie hier gegeten, het was in 1 woord geweldig. Alles was echt heerlijk. het duurste gerecht betaald en de andere gratis. Het was zo lekker we hebben al geboekt voor een tweede keer.
Arno B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Vanavond heerlijk gegeten bij San Thomas, wij vonden het interieur juist heel gezellig en sfeervol voor een steakhouse. De gerechten waren van zeer goede kwaliteit (wat niet van ieder steakhouse gezegd kan worden). Spareribs heerlijk gemarineerd, heerlijk malse steak met twee uitstekend gegrilde gamba's erbij. echt een aanrader.