San Telmo

Kazernestraat 116A 2514 CW Den Haag Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant San Telmo

Nienke112 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Vorige week hier gegeten, nadat we de hele stad waren afgelopen om een leuk restaurantje te vinden. We hadden geen zin meer om te zoeken en belandden wij San Telmo.
Bij binnenkomst om 20:30 waren we de derde bezette tafel. De andere mensen waren al met hun dessert bezig en gingen al snel weg. Dit waren vooral toeristen.
We bestelden als eerst de gegrilde inktvis en de aubergine met kaas. De inktvis was heel erg lekker, terwijl de aubergine toch echt aan de vettige kant was. Daarna de gegrilde groente. Deze viel ook wat tegen voor de prijs die berekend werd. Ook het spaanse brood met tomaten, was eigenlijk niets meer dan een bruschetta met tapenade. Bij de Italiaan die één deur verder zit krijg je dat als gratis amuze. Bij Sa Telmo vragen ze er €4 voor.... De garnalen (op de kaart staat gamba's, maar het zijn garnalen) waren dan weer wel erg lekker!
De bediening is oke. Niet teveel poespas, maar iets vriendelijker mag wel. Laten we zeggen dat de bediening ook op Argentijnse wijze is. De wijn vonden wij zeker niet naar prijs/kwaliteit verhouding.
Wanneer de prijzen naar beneden gaan en meer in verhouding zijn, komen wij hier terug. Volgens mij teren ze vooral op het feit dat Hotel des Indes om de hoek zit en hier veel toeristen met een dikke beurs komen.
Jaap Z.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Vrijdagavond hebben we het dagmenu gegeten bij San Telmo. Het voorgerecht bestond uit verschillende tapas. Vooral de gehaktballetjes in tomatensalsa en champignonnetjes vielen goed in de smaak. Het hoofdgerecht de entrecote was echt goddelijk. Vooral de combi met de Malbec (la Linda) was echt heerlijk.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Gezellig met z'n zessen de 19e verjaardag gevierd van onze oudste dochter. Het werd een gezellige avond bij San Telmo. Menu van de dag met heerlijke, gevarieerde tapas schaaltjes vooraf en daarna een heerlijk stuk, mals vlees. Ook lekkere drankjes erbij, en dat met een heel gastvrije bediening. Ijs bij het dessert was ook heerlijk. En dat in een passende Argentijnse ambiance. Leuk was dat voor de verjaardag er speciaal muziek werd opgezet en sterretjes aan tafel. Dank aan Ariël en zijn team.
BillyJean G.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Derde keer, en in een grotere groep tapas eten blijkt toch het lekkerst. De volgende keer gaan we echt voor een gerecht van het menu. Vriendelijke bediening, steeds en ook nu weer. Kok babbelt gezellig over wat er geserveerd wordt. Het was tijd voor dessert maar we mochten op verzoek nog een klein rondje tapas, beloofd niks te laten staan. Kwalitatief leek het eten weer beter dan voorheen. Smaakvol vers. Divers. Vlees, vis, kaas, groenten, voor ieder wat wils en alles huisgemaakt. Desserts zijn heftig, mijn chocolade alcohol bom werd voor mij aangepast naar een drankje ipv een hele shake. Typische Spaanse of argentijnse, denk ik, nagerechten lust ik zelf meestal niet, dus daar kan ik niet over oordelen. Echt een fijne tent!
Tuel-Koenders .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wij hebben met 4-man heerlijk gedineerd bij San Telmo, een charmant restaurant in het straatje achter Hotel des Indes. Zin in vlees als hoofdgerecht dan kan je daar uitstekend terecht als kwaliteit en smaak voor jou belangrijk is. Dat is het voor San Telmo namelijk duidelijk ook. En dat voor een fatsoenlijke prijs.
Voor ons voor herhaling vatbaar,
MartinB160 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
In dit achterafstraatje zit een charmant restaurant.
We werden supervriendelijk ontvangen door de eigenaar.
We hebben ons laten verleidene om een menu te nemen. Vooraf een schaal met tapas, lekkere smaken, wel een beetje veel.
Toen een rib-eye steak, wat een lekker vlees! Ook de Malbec die we erbij dronken op aanraden van de bediening was goed. We hebben een heel gezellige avond gehad.

René L.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
We waren wat vroeg binnen om 17:30 uur. Leuke lokatie en zeer schone zaak. Goede bediening en fantastisch vlees. Jammer dat het er erg rustig was voor de vrijdagavond. Wij gingen weg om 19:00 uur en totaal waren er maar 4 gasten in de zaak (incl. ons). Het enige wat we aan te merken hebben is dat je extra moest betalen voor salade en friet/aardappels. Dat kan gezien de prijs van het vlees best wel inclusief. Ondanks dit een goed en gezellig restaurant.
Daan10 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Prima restaurantje. Heerlijk menu genomen. We kregen een heerlijke schaal tapas vooraf: gebakken champignons, albondigas, olijven, rauwe ham, gebakken geitenkaas en gebakken garnalen in knoflook. Daarna als hoofdgerecht een lekker stuk vlees met huisgemaakte frieten. Tot slot een goede cappuccino na. Zeer vriendelijke bediening! De kwaliteit van het eten is echt een stuk beter dan op het Haagse Plein.
Sandervanderstok .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
De persoonlijke service in combinatie met topkwaliteit gerechten maakten deze avond bijzonder. De ober nam uitgebreid de tijd om ons het nodige bij te brengen over de oorsprong, selectie en rijping van de Spaanse ham, die inderdaad verrukkelijk was. Ook de wijn en de ossenhaas werden zorgvuldig geselecteerd en met verve opgediend. Een aanrader voor de vleesliefhebber die het verschil proeft.
Hennyteloo .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Op 3e kerstdag (27-12) hebben we een lomo de san Telmo gegeten. Vlees was heerlijk ! Echter de man van de bediening heeft ons gewoon plat gezegd genaaid !!! Een lomo san Telmo kost 69,-- en dat wisten we van tevoren. 1 persoons Friet voor onze zoon werd op rekening 9,-- ! Een ieniemini klein schaaltje Chimichurri saus 5,50 ! En 2 glazen Malbec 19,-- !!! Bedoel vraag eerst eens welke Malbec ik wil hebben...! Dit is de 2e x dat we daar waren. De 1e x hadden we tapas aan laten smeren die niet te eten waren... Let maar op ! We voelden ons zwaar opgelicht !
Wij gaan er nu definitief hier nooit meer heen !!!
Kwint H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Deel de vorige recensies. Restaurant is nog al aan de prijs en de extra's hopen op. Wij hebben a la carte uitgezocht, de ham was ons inziens geen iberico...de inktvisringetjes leken niet vers,... tapas niet het geld waard volgens de enigszins verwende eters.
De ribeye was daarentegen erg lekker maar friet en groente die je bij moest betalen maakten het wel een erg duur gerecht (daar krijg je 4 gangen voor bij menig goed ander restaurant) Ga hier voor een lekkere steak en een huiswijn en laat de taps staan.
Vriendelijke bediening en leuke inrichting

David E.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Vrij laat hier gegeten, er was een besloten gezelschap maar we mochten toch naar binnen. Erg gastvrij in dit geval, of dat gewenst was is maar de vraag. Kleine tapas vooraf, was goed. Hoofdgerecht Argentijnse vlees, perfect! mijn advies is neem hier hun specialiteit/kunde dat is vlees, vis durfden wij niet aan. Bediening is ok, beetje moeilijk Nederlands soms, wel vriendelijk.
ChefWim .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Met een wat groter gezelschap gegeten bij San Telmo. Leuk restaurant, prima sfeer en gastvrije bediening. Het restaurant zat behoorlijk vol en dat maakt de sfeer ook voor een groot deel. Het eten is gewoon lekker, tapas als voorgerecht en natuurlijk Argentijnse steak als hoofdgerecht. Goed vlees en goed bereid. Als je van grill en steak houdt, kun je gerust hier gaan eten.
Britt20 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
Wij zijn hier vanavond met 5 personen gaan eten. Bij binnenkomst zagen we dat wij enige gasten waren.
Er hing een erg muffe en stoffige geur.
Toch besloten we om dit restaurant een kans te geven.
We hebben o.a. tapas gegeten.
Deze waren alles behalve smakelijk.
Aangezien alles nogal aan de prijzige kant is, willen wij graag waar voor ons geld.
Dit was niet het geval.
Ik heb aangegeven dat de gerechten erg onsmakelijk waren, de gamba's of aangebrand of over de datum leken e.d.
Hier werd erg stug op gereageerd. Het eten zou goed zijn, het was een questi van smaak.
Verder kreeg ik een reactie waar niemand iets mee kan en waar ik uit op maakte dat dit wel vaker gebeurde.
Ik heb dan ook besloten niet geheel te betalen.
Er werd verder geen enkel contact meer met mij gemaakt.
Mijn 4 tafelgenoten kregen een dessert kaart, ik niet.
Dit getuigd van geen goed gastheerschap en geen respect voor je gasten.
jammer! Hier komen wij nooit meer terug!
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Het vlees was super lekker! Wij hadden een rib eye van 250 gram en onze tafelgenoten een ossenhaas van 160 gram. Dat is belangrijk. Maar toch waren wij niet helemaal tevreden over ons avondje uit. Bij binnenkomst kregen wij een glaasje cava aangeboden waarvoor wij achteraf € 6 voor moesten betalen. Dat is wel heel veel geld voor een drankje waarvan je denkt dat het gratis aangeboden wordt. De tapas als voorafje waren redelijk, maar ook aan de prijs. Patat (€ 4,75) en salade of groente moet je apart bij bestellen. Uiteindelijk betaalden wij € 205 met z'n vieren, zonder toetje en dat vonden we toch wel een beetje veel...
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Zeer gastvrije ontvangst, knusse ambiance, zeer uitgebreide kaart, prima wijnen; alle ingrediënten voor een heerlijk avondje uit. De service en het decor voldeden aan onze verwachtingen, maar we hadden simpelweg meer verwacht qua eten. Het was allemaal wel prima, maar met name het hoofdgerecht (Argentijnse steak, uiteraard) scoorde ondermaats. Wat magertjes qua maat, qua smaak, qua presentatie. Toch een zeer stevige rekening. Ik betwijfel of we genoeg overtuigd zijn om terug te komen ... PS Het speciaal voor onze tafel van vier personen geprepareerde Tapas voorgerecht was echt uitstekend! Ben vergeten was het kostte, maar vermoed een negatieve verrassing. De positieve herinnering blijft, echter.
Addie P.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Heel toevallig hier terecht gekomen. We wilden naar Impero Romano maar daar moesten we wachten op een tafeltje en de ober verwees ons naar San Telmo voor een drankje omdat zij zelf geen bar hebben. Daar besloten we om toch maar daar teblijven (in goed overleg met Impero Romano) en dat is prima bevallen. We hebben gekozen voor het aanbevolen menu: vooraf diverse tapas en als hoofdgerecht een entrecote. De tapas waren heerlijk: veel variëteit en allen smakelijk. De entrecote was een feestje: precies zoals entrecote hoort te zijn: licht knapperig aan de buitenkant en supermals van binnen. Gewoon (h)eerlijk eten. Geen liflafjes maar heerlijk vlees. De handgesneden frieten en de beetgare groenten waren ook prima. Wij kozen voor de huiswijn: wit als aperitief en rood bij de entrecote. Ook dit bleek een zeer goede keus. Desset was "gewoon" maar lekker.De bediening was geweldig. Alles uitgebreid toegelicht en zeer prettig gezelschap. We komen zeker terug!!
OdinMol .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Heerlijk tapas gegeten in dit leuke restaurant!
Onbeperkt tapas eten voor 18,50 pp. Alleen als iets niet wordt opgegeten betaal je extra. Vind ik fair anders bestelt iedereen maar raak.
Tapas waren heerlijk, goed gevarieerd en mooi geserveerd. Goede wijn erbij en vriendelijke bediening maken het een geslaagd avondje uit.
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
De bediening was zeer vriendelijk en deed haar uiterste best om het naar je zin te maken. Het restaurant is zeker niet typisch Argentijns ingericht maar wel gezellig, helemaal doordat er door 2 heren live muziek werd gespeeld. Als menu bood de eigenaar ons een combinatie van tapas en entrecote, rib-eye of ossenhaas aan. Na het menu te hebben bekeken leek deze combinatie ons wel erg lekker en zijn we voor de rib-eye en ossenhaas in combinatie met tapas gegaan. De tapas werd erg leuk geserveerd en had een goede balans tussen vlees, vis en groenten en smaakte allemaal erg lekker. Het hoofdgerecht, een maal ossenhaas en een maal rib-eye, was echt subliem! Nimmer zo'n lekker stukje vlees gegeten, het was zeer mals, precies goed gebakken, een klein krokant laagje aan de buitenzijde en om het geheel af te maken licht besprenkeld met zeezout. Ook de groenten die erbij werden geserveerd waren perfect van smaak.

Voor bij het eten hebben wij een rode wijn genomen (Esteban Martin), welke zo lekker vol maar toch zacht van smaak was dat we later op de avond nog een tweede fles hebben besteld.

Wij gaan zeker nog eens terug.
Guillerek .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2013
Heerlijke Steak gegeten, goede sfeer en bediening.
Voor een dinsdag avond was het niet zo heel druk, we konden goed bediend worden.