San Lorenzo

Leidsevaart 338 2014 HK Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant San Lorenzo

Italiaanse avond met een knapperige korst

Zoek je een plek in omgeving Haarlem waar je de beste en meest knapperige pizza kunt eten? Dan ben je waarschijnlijk op zoek naar San Lorenzo. Bij deze Italiaan kun je niet alleen de beste pizza maar ook zelfbedachte Italiaanse gerechten, met vis, vlees maar ook voor de vegetarische gasten! Krijg heimwee naar het vakantieparadijs in Italië en geniet van de heerlijke specialiteiten van Zuid-Europa aan de Leidsevaart in Haarlem.

Meer informatie over restaurant San Lorenzo

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

Duur
Elwine R.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Ik heb San Lorenzo ervaren als een sfeervol restaurant met een erg uitgebreide kaart. De verhouding tussen de prijs en de kwaliteit was ook goed. Het eten is van erg goede kwaliteit, de kok heeft duidelijk goed leren koken. Ook is zowel de kok als bediening erg gastvrij en behulpzaam. Kortom, zeker een aanrader dus!
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Een te bescheiden kaart voor een te hoge prijs, we hadden gehoopt op meer keuze vooral voor de kinderen daar was eigenlijk niets voor
Anja H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Prima gegeten, prettige ambiance, vriendelijke en alerte bediening, geen lange wachttijd, maar ook geen te snelle opeenvolging van gangen, lekkere en niet te dure wijn. Enige kritiekpunt: We hadden een Albert Heijn keuzemenu, de prijs van het eerste menu (het tweede zou dan 'gratis' zijn) was €38,-. Dat vonden we echt te duur. We kregen het gevoel dat de menuprijs was opgehoogd om zo toch nog nog een deel van dat tweede menu betaald te krijgen. Gaf toch een beetje vervelend gevoel.
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
San Lorenzo valt niet op door het fantastische eten, de geweldige service of de bijzondere sfeer, maar de prijs kwaliteit is uitstekend. Je kunt er heerlijk ongedwongen eten, maar ook uitstekend bestellen. De pizza's verslaan zonder problemen de ketens.
D. V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Goede gerechten, waar we wel wat lang op moesten wachten omdat het vrij druk was op het tijdstip dat wij er waren, en iets te weinig personeel. Vriendelijke bediening. Eenvoudig restaurant, maar kwaliteit van het gebodene maakt veel goed.
Kevertjehans .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We hadden sterk de indruk dat het speciale AH menu zwaar overpriced was om uiteindelijk de volle prijs binnen te halen. De keuze was dan ook zeer beperkt. Eten was redelijk maar wel zout.
Amverbeem1 V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Opmerking: Dessert (Dame Blanche) was erg royaal. Beter minder ijs en wat meer groente in hoofdgerecht. Verder geen opmerkingen.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Goed eindelijk eens in dit buurtrestaurant te hebben gegeten. Het eten - vismenu - was verzorgd en lekker, al vonden we soep & saus nogal zout. Attente bediening; zelfs de kok kwam geregeld informeren. Dat brak de toch wat lange wachttijd tussen de gangen.
Devries-peizel .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
De sfeer is wat oubollig. Men had een AH 3 gangen menu gemaakt met vis of vlees dat behoorlijk aan de prijs was. Smaakte wel goed, maar er was absoluut geen prijs/kwaliteit verhouding. Personeel (te weinig ) deed erg zijn best.
Wpm.odijk .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Geen aanrader. Je gaat voor de Italiaanse keuken en gezelligheid, de keuze die je krijgt voorgeschoteld heeft weinig weg van dit Italiaanse gevoel. We hadden niet het idee dat dit een Italiaans restaurant was. We moesten kiezen uit twee menu's, wat voor ons als Hollandse pot eruit zag en te vettig was :(
Geen pasta, geen piza. Jammer!
Roph .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Eten was lekker, maar de vorige keer was nog bijzonderder. Bediening prettig, kok/eigenaar is heel vriendelijk.
Twee minpuntjes: in het restaurant hangt helaas een onaangename grondlucht, dat is niet fijn bij het eten.
De vriendelijke jongen die ons bediende, had kennelijk buiren een sigaretje gerookt. Dat roken we toen hij bij onze tafel stond.
Pascale T.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Top restaurant zonder pretenties! Laat je niet wegjagen door het oubollige interieur. De kok heeft leren koken in Libanon, dus op Franse wijze met een goede mediterrane twist. Dit proef je aan alles! Niveau dus. Neem vooral de aubergines uit de oven met tomaat en mozzarella. De gamba's met knoflook zijn tongstrelend en helemaal á point! Zelfs een simpele spaghetti carbonara is. in al zijn eenvoud, een genot. Tip: In het weekend verse vis voor een fractie van de prijzen in het centrum.
Wij gaan z.s.m. terug!
Winniee .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
We zouden hier eigenlijk veel vaker moeten eten! Het eten is elke keer weer heerlijk, echt verse producten en zonder te veel poespas gewoon lekker eten, flinke porties ook. De bediening is altijd erg attent en vriendelijk, de eigenaar is heel aardig en oprecht geïnteresseerd naar zijn gasten. Ideale plek ook om een verjaardag te vieren of met een grotere groep te gaan eten.
Micheldebruijn .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Twee avonden in maart. Eerste avond een zeer matige bediening maar 2e keer al veel beter. Over het eten: Heel lekker brood, prima wijn. De kaart is niet bijzonder maar het eten (wij aten op de 2 avonden 8 verschillende gerechten) was zonder uitzondering heel erg fijn. Prima salades ook.
Nu wij verhuisd zijn naar deze buurt wordt dit ons nieuwe huisrestaurant! Goed prijsniveau ook dus een aanrader.
Debrouwerkatja .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Was een geslaagde ontspannen avondet heerlijk drie gangen menu met twee vriendinnen na een drukke dag. Goede sfeer en lekkere zoet witte wijn
Koster2 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Het is wat uit de loop, dit restaurant. Het decor is wat ouderwets, maar gezellig.
De sfeer is van een echte ouderwetse Italiaan, met families die tafelen. Levendig maar niet overvol.
Het eten is lekker, er is zorg aan besteed. De kok komt informeren of het lekker is en toont interesse in zijn klanten. Een aanrader!
Heleenwouterse .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Het restaurant zelf ziet er eenvoudig uit. Daar is veel aan te verbeteren. Het eten was goed. Alles met verse producten. Prijs/kwaliteit niets op aan te merken.
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wij konden terecht op de avond van onze keuze en hadden een tafeltje bij het raam. We konden kiezen uit een menu met vlees of vis met als toetje tiramisu. Man koos vis en vrouw vlees. Wij eten normaal met minimaal zout en vonden sommige gerechten nu echt (te) zout. De chef/eigenaar kwam vragen hoe het smaakte en na ons commentaar werd er zonder problemen een nieuw vlees hoofdgerecht geserveerd dat beduidend smaakvoller was. Deze service was perfect, die van de ober echter wat minder: hij vergat nogal eens met de kaart te komen en leek het lastig te vinden om dingen na te vragen bij de keuken. De huisgemaakte tiramisu was helaas niet aan ons besteed maar konden we vervangen door een ander toetje, normaal zou daar toeslag op zitten volgens de ober maar de chef/eigenaar vond van niet. Kortom een wisselend beeld maar wel voldoende voor een tweede kans.
Roph .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wij hadden twee heerlijke voorgerechten (carpaccio en pittige garnalen in olie met warm brood), allebei heerlijk. Ook de hoofdgerechten ( zeebaars en ossenhaas in gorgonzolasaus) waren uitstekend. Vriendelijke en correcte bediening en een heel aardige kok (tevens eigenaar?) die meerdere keren persoonlijk aandacht aan ons besteedde. Dat kwam geweldig over. Wij gaan beslist nog een keer bij San Lorenzo eten!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Met IENS-deal (40% korting op gerechten bij minimale afname van 2 gangen p.p.) hier voor 't eerst gegeten.
De eerste indruk was meteen goed door vriendelijke tewoordstelling aan de telefoon bij 't reserveren.
Uiteindelijk met mijn moeder en dochter hier terecht gekomen.

Restaurant was knus, mooi verlicht en gemoedelijk. Eigenaar/kok ook zeer attent-vriendelijk evenals 't bedienende meisje.
Vooraf kreeftensoep met een echt kreeftje erbij om a la gamba open te breken.
Hoofdgerecht allebei een ossenhaas (goed, zacht mals vlees) met bijbehorende garnituur (groenten: paprika en broccoli; wellicht 3de soort erbij bijv bloemkool ?!).

Rekening duidelijk en prima in orde (inclusief de 40% korting). Bij vertrek zeer beleefd (vooral naar mijn 75-jarige moeder toe) en vriendelijk door de kok/eigenaar uitgeleide gedaan.
Met goed gevoel hier weg gegaan. Ik kom een volgende keer zeker alleen met mijn vrouw.

P.S.: Parkeren kan in de woonwijk erachter, wel even zoeken en daarna maar iets van max 200 meter lopen.