San Giorgio

Service6,6/10
Decor7,3/10
Erik B. Fijnproever (8 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Authentiek italiaanse kaart, waarvan soep vooraf en daarna lasagne en spaghetti met worst werd besteld. Beide waren eenvoudig maar smakelijk.
De bediening was vriendelijk, maar niet bijster deskundig (bij het tafeltje naast ons: "wie had de mosselen?". "Dat zijn oesters." "Oh...nou, weet ik veel."
Entourage/inrichting is stijlvol en gezellig.
Saskia K. Gastronoom (30 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Heerlijk en comfortabel gegeten met twee personen bij San Giogio. Klassiek italiaans. Heerlijke gerechten aten we: meloen/ham, geitenkaas, zeetongfilet en biefstuk. De bediening was niet heel accuraat, maar deed zichtbaar hun best. De eerdere negatieve recencies kunnen wij gelukkig dan ook niet onderschrijven! Ook de karaf water die we bestelden was gewoon gratis. Kortom, een heerlijke avond in een restaurant, die qua entourage wat oubollig overkomt, maar waar de open keuken en de italiaanse sfeer dit volledig compenseren.
Zeger K. Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Prachtig authenthiek decor met een open keuken en Italiaanse koks. Zelf neem ik als vegetarier nooit iets van de kaart maar laat mij verrassen door de chef. In de restaurant zijn de gerechten zonder veel opsmuk en met verse ingredienten: zoals het hoort in de Italiaanse keuken. Afhankelijk van het gerecht en het aantal gangen is het zeker aan te raden om te vragen naar de wijnen buiten de kaart.
J.keesmaat9 . Bourgondiër (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Wij zijn met 8 personen gaan eten afgelopen zaterdag 23 juli. Wij hadden wel onze bedenkingen met alle negatieve recensies, maar de service was dik in orde en natuurlijk een fles water voor € 5,- maar ach dat val toch ook wel weer mee. Het eten was fantastisch hoewel de lasagne wel aardig aan de prijs is € 16.- niet misselijk. het grootste probleem is het terras. Als je met 2 of 4 personen gaat eten en je wil gebruik maken van het terras dan is het geen probleem, maar wij waren met 8 personen en dan kan je niet met goed fatsoen aan tafel zitten. Wij hebben dit ook kenbaar gemaakt aan de eigenaar maar die wuifde dit van tafel, was volgens hem geen probleem. Ondanks dit alles gaan we, als we in de buurt zijn er toch nog een keer eten. Fam. Keesmaat Dordrecht
TNB1980 . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Ik kom regelmatig in dit restaurant en het is altijd een feestje. Vrijwel altijd laat ik mij verrassing door de kok en ben nog nooit teleurgesteld!
Dus wil je iets anders dan de kaart of mag je iets niet hebben, meldt het en je krijgt gegarandeerd iets lekkers voorgeschoteld!
Sarager . Fijnproever (5 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
We hebben hier lekker gegeten, maar de prijs liegt er niet om!!!
Als je dan te horen krijgt dat het Kraanwater hier niet voldoet aan hun eisen en je voor een fles water €5,- moet betalen is voor ons de lol er wel af.Het is toch normaal dat je naast een fles wijn een karaf water krijgt.En dan met de smoes " het kraanwater voldoet niet"..... het Amersfoortse water is bijna het lekkerste van heel Nederland!!
Thomas K. Gastronoom (13 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Prachtige locatie aan het water, jammer van het onpersoonlijke personeel.

We kwamen op een tamelijk rustige dag eten, desondanks was de bediening onpersoonlijk en keken ze liever weg. Jammer.

Het voorgerecht, de carpaccio, was heerlijk echt sumbliem al miste er wel iets van een mayonaise.

Het hoofdgerecht, de pizza diavola, was een pizza zoals je hem van een Italiaan verwacht. Krokante dunne bodum, met een goeie tomatensaus en topping.

Al bij al een aanrader maar niet enorm spectaculair qua smaak.
Jade B. Bourgondiër (2 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Gisteren met een grote groep bij San Giorgio gegeten. Erg teleurgesteld; ik had een wat betere italiaan verwacht dan de standaard pizzaboer, maar vond het erg tegenvallen. De bediening was niet in staat om de kleine keuze van ons afgesproken menu goed vast te leggen, waardoor zowel mijn voor- als hoofdgerecht verkeerd geserveerd werden. Dit kon ook niet gewisseld worden... Voorgerecht was een halve komkommer met tonijn uit blik er op en het hoofdgerecht een chique cordon bleu. Het dessert een halve bol ( wel lekker! ) pistache ijs en slagroom met fruit. Ik had het zelf kunnen maken.. De bediening lette niet op en was weinig persoonlijk. Het hele diner duurde naar mijn smaak ook veel te lang. We zouden bij het hoofdgerecht rode wijn krijgen, wat we niet gekregen hebben. De aankleding van het restaurant was wel mooi en ik was in goed gezelschap, dit heeft de avond gered. Ik ga helaas niet meer terug!
Mosamica . 1e beoordeling (1 recensie) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Tafeltje van te voren gereserveerd op terras
Helaas kun je bijna niet gaan zitten aan het krap bemeten tafeltje , de gene achter moet plaats maken en de stoelen breder zijn dan de tafel.
Twee grote borden moet je beetje diagonaal ten opzichte van elkaar op de tafel zetten anders bestaat de kans dat ze op je schoot belanden.
Het " voetvolk "personeel is aardig en zij verdienen geen drie maar een onderscheiding Echter de maître staat hen continu te commanderen als een Veldmaarschalk.
Ik had met de jongens te doen.
Na beide een mager belegde pizza gegeten te hebben voor de prijs van 13.50 en een drankje gingen we afrekenen Water kost 5 euro
Wij hadden de indruk dat onze omzet voor de commandant niet genoeg was want hij zei niet bedankt of tot ziens maar draaide ons letterlijk de rug toe om een kok weer ervan langs te geven. We hebben daar iets van gezegd.
Zeer onbeschoft we gaan er nooit meer naar toe.
Robert G. 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Net als de voor gaande recensie.betalen voor water gaat veel te ver 5 euro voor water!!
Dan het eten carpaccio lekker maar niet bizonder.kipsalade gamba karig en te koud geseveerd.hooftgerecht pizza okay..pasta okay lasanga gewoon weer te klein voor die prijs nagerecht pana cotta lekker pakje..en nep slagroom. Wij lopen dit restaurant voorlopig ff voorbij..
Jana2949 . Bourgondiër (4 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Eten was prima, maar de service was echt slecht. Personeel was onvriendelijk en ongeduldig. Werd ons gewoon doodleuk verteld dat we moesten opschieten met het eten bestellen. Interieur is wel leuk.
Msteuntje . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Het eten was lekker, de lasagne erg weinig. Wat ik heel jammer vind is dat je er geen kraanwater krijgt. Je besteld wel flessen wijn en dan ook nog betalen voor water gaat me echt te ver.
Steven B. Gastronoom (49 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Dit Italiaanse restaurant is gevestigd in een prachtig oud pand in het hart van Amersfoort. De inrichting ietwat standaard: een grote verzameling 'klassiek' Italiaanse elementen, echter ruimschoots gecompenseerd door het pand zelf. De bediening wat wisselend qua kennis van de kaart en producten. Het eten daarentegen zeer smakelijk en voor herhaling vatbaar.
Maria M. Gastronoom (11 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
We hebben heel lekker gegeten bij San Giorgio (2e keer). De desserten daar vinden we erg goed! De service was ook prima. We hadden een beetje een max programma voor die avond maar zijn uiteindelijk rustig aan alles toe gekomen. Een geslaagde avond.
Embeeee . Gastronoom (44 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Deze Italiaan is op maandag wél open, het was er dan ook gezellig druk. Goed belegde en smakelijke pizza's tonno en capricciosa voor de kinderen, even voorsnijden was net teveel gevraagd, de pizza-snijder konden we wel even gebruiken. Pasta bolognese en spaghetti alla vongole waren bijzonder goed van smaak, verhoudingsgewijs erg weinig saus en veel pasta. Glas Siciliaanse huiswijn paste prima. Een karaf water krijg je hier niet, je betaalt € 5,00 voor een fles, tja... Vanwege de voetbalwedstrijd Napoli - AC Milan, keek de bediening net iets teveel naar het scherm deze avond ;-)
SandorZ . Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
In tijden niet zo lekker gegeten. Het was gezellig druk en de adviezen van de chef waren eerlijk en ik vond beslist niet dat ik te veel betaalde voor wat we gegeten hebben. Eerlijk eten een feestje voor je tong. Heerlijk (zelf) gerookte zalm vooraf en lamskoteletten en entrecote als hoofdgerecht en heerlijke citroentaart toe. Uiterst vriendelijke bediening en een beetje mopperige chef, die voor kwaliteit gaat. Zoals het hoort. zoek je een goedkope pizzeria zoek dan verder. Authentiek Italiaans eten dan ben je hier aan het goede adres. Wij komen terug.
Corinne K. Gastronoom (54 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
We kwamen binnen in een vrijwel leeg restaurant, vreemd voor een zondagavond, maar wellicht ook gevolg van het carnaval. We werden vriendelijk ontvangen door een dame die geen Nederlands spreekt maar met Engels/Italiaans zich redelijk goed verstaanbaar maakt. Als je haast hebt is dit een geweldige tent. Het voorgerecht stond na bestellen binnen 5 minuten op tafel en het hoofdgerecht stond al klaar toen de vuile borden van het voorgerecht nog opgeruimd moesten worden.
Het eten was heerlijk, de wijn was heerlijk, wat dat betreft hebben we echt genoten. Een heerlijk broodje met knoflookboter van het huis, complimenten!
Wat ons echter niet snel doet terugkeren is de sfeer. Een Italiaans restaurant moet leven... daar moet gecommuniceerd worden tussen bediening en keuken, daar voel je temperament, dat uit zich vaak in ogenschijnlijk heerlijke chaos. Dit restaurant is alles behalve sfeer en gezellig. Het is steriel, levenloos, treurig. Door terughoudende, bijna verlegen, bediening aan tafel en de saaie stijve entourage. Steriele witte lakens met witte servetten alsof je een poepsjiek restaurant uit de jaren 80 binnentreedt. Schrootjes aan de muren, ouderwetse stoelen... wat een treurnis.
Om het eten laten we het niet, het is echt prima! Voor de rest? Gooi eens een bezem door de tent... en bedenk dat mensen komen voor een avondje uit. Lachen en praten mag best!
Mmmf . Bourgondiër (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
San Giorgio is een klassiek Italiaans restaurant in het centrum van Amersfoort. Er is voldoende keus voor vegetariërs. De bediening was correct, vriendelijk en snel. Het decor - klassiek, niet opvallend, redelijk ruim - maar het echte tafellinnen heeft toch wel wat. Het eten was goed zonder uitschieters, of het moest de erg lekkere cassata zijn. De portie spighe ripiene was erg mager vergeleken met het enorme bord spaghettini classici.
Een punt aftrek voor de service toen bij nadere bestudering van de rekening bleek dat het glaasje water voor E 2,50 als Spa blauw was opgevoerd - dit soort gekruimel heeft een goed restaurant toch niet nodig?
Marcel C. Gastronoom (14 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
een Geweldige avond gehad met vrienden. een vooraf van AntiPasti met heerlijke smaken. vooral de Vittelo Tonato was zeer verfijnt. Toen even bij Luciano, een echte italiaanse heerschap vol passie, in de keuken voor welk soort vis we zouden willen eten buiten de kaart om. Er lag een heerlijk stuk Blauwin Tonijn. Luciano wilde ons verrassen met een tussendoortje, wat we op tafel kregen was zo delicaat, zo mooi, zo smaak vol... Als hoofdgerecht een Tarbot, ook dit wist de Chef weer op te toveren tot een kunst stukje.
de Bediening was een beetje langs elkaar heen aan het werken en de etiquette van tafelmanieren was hen niet echt bekent, maar het eten maakte dit meer dan goed.
Luciano grazie per una serata molto bella ..
Pira . Bourgondiër (2 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Het eten is prima de prijs is echter belachelijk. Er wordt een antipasto aangeboden en die is opzich prima echter absoluut niet het geld waard. Je betaald nl 43 euro voor een paar plakjes worst, kleine stukjes ham en wat kaas tomaatjes en 4 olijven. De prijs wordt niet vooraf gecommuniceerd en je neemt door de manier waarop dit aangeboden wordt aan dat dit een normale prijs heeft. Helaas niet en je voelt je dan dus ook behoorlijk opgelicht. Geen aanrader!