San George

6,5
Duur
Martine R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Wellicht een teken aan de wand dat het op vrijdagavond half leeg was, maar het was echt niet best. De prijs kwaliteit verhouding is volledig zoek! €12 voor een pizza ter grootte van een schoteltje en de vegetarische versie voor een van mijn tafelgenoten van de antipasti was niet meer dan wat half gegrilde groente in een koolblad. Verder vergat de bediening drankjes, brood en bestek. Jammer, maar geen aanrader dus...
Amirance J.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Al 3 keer gegeten in het restaurant en ik vier er mijn verjaardag (nadien zal ik weer een recensie doen)! Ik vind het personeel top en de manager ook echt super, heel vriendelijk en meelevend (tijdens het plannen van mijn verjaardag). Verliefd op het interieur, echt super. De bediening weet ook veel over het pand en is ook heel informatief!
Ik had de laatste keer de Lobster Linguine besteld, maakte er zelf wel een knoei partij van, schaamde mij wel een beetje hoor. En zij serveren een van mijn lievelings champagne :D
Critica .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Een interieur om door een ringetje te halen en daarbij de flair van de bediening zet een uitgelaten Italiaanse toon. Maar de prijs kwaliteit verhouding bij San George lijkt zoek.

Wij hebben enorm gelachen om het komische Napolitaanse duo. Onderwijl omarmd door het smaragdgroene fluweel van de immense bank en fauteuils, een goede binnenkomer! Maar we vroegen ons wel direct af waarom deze zaak op een vrijdagavond maar voor de helft gevuld was.

De wijnen zijn fors aan de prijs, maar niet slecht.
De antipasti was perfect qua hoeveelheden, divers en smakelijk (pas op voor enkele verborgen rauwe knoflooktenen!).
Het grootste deel van de hoofdgerechten was goed; we kozen de spaghetti vongole, meatball spaghettini en gnocchi formaggi met daarbij gegrilde groenten. Maar de lobster linguine bleek een slechte keuze; overgare kreeft en een waterige saus die echt niet door mag gaan voor bisque.
De huisgemaakte gateaux en tiramisu na waren prima, maar de door de bediening geprezen en nadrukkelijk aangeraden scroppino was ronduit verschrikkelijk!! Zoete, gekoelde aanmaaklimonade was een meer passende omschrijving geweest, voor iets dat eigenlijk een luchtige, schuimige, frisse alcoholtraktatie moet zijn. De toevoeging van extra prosecco door de bediening mocht dan ook niet baten.

De rekening achteraf was de grootste en minst plezierige verrassing. Hoog! Los van de 65€ pp voor een niet onberispelijk diner; waren een aantal van de hoofdgerechten die uitgeserveerd waren als klein, gerekend als groot; stond het door de bediening aangeboden brood op de rekening (x3) en werd er niets ter compensatie geboden voor het scroppino fiasco.

Kortom, voor ons niet voor herhaling vatbaar! Ga je wel? Controleer dan voor het betalen de rekening en bestel de lobster en scroppino vooral niet!
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Voor de 2e keer in korte tijd hier voor het theater gegeten. De eerste keer was het eigenlijk wel redelijk goed, maar gisteravond was echt een ramp. vooraf bruschetta besteld. Houd je vast. Voor 8 euro 4 stukjes zwart geblakerd stokbrood met op de ene gerookte zalmblokjes met een enorme hoeveelheid mierzoete balsamico azijn. op de ander een klein cherry tomaat door midden gesneden en wiebelend op het stukje stokbrood. Schande! De huiswijs is overigens prima. De steak tartaar was net als de vorige keer goed. veel maar ook stevig aan de prijs. Maar de spaghetti a vongole daarna dreef in de olie van het bord en er zat een bijzonder vreemde smaak aan. De tournedos was ok, maar ook niet meer dan dat. ieder 2 glaasjes wijn, geen nagerecht dan is 60 euro per persoon stevig aan de prijs en zeker als het ook nog eens niet in orde is. De bediening is zeer nonchalant maar dat kan ook niet anders want de enorme eetzaal is een groot leeg gapend gat en alleen de paar tafeltjes aan het raam zijn bezet. En dat zal zeker niet stimuleren tot lekker gastvrij bedienen. Nee mij zien ze hier zeker niet terug. heel erg jammer maar er is genoeg keuze. En waarom niets gezegd gisteravond: nou als je een avondje uit bent met je dochter wil je het leuk houden en een dergelijke opmerking draagt niet bij tot een goede start.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Hiervoor heete het restauant Il Sogno en daarvoor Bice. Allemaal Italiaans en dan in de duurdere prijsklasse. Er is iets goed mis met San George. Wij liepen op Koningsdag (dat moet er wel bij) om 1830pm hongerig naar binnen.

Op Koningsdag is alles anders in de stad: veel restaurants zijn dicht, je kan niet reserveren en er is ook vaak een vereenvoudigde kaart. Veel restaurants zijn bomvol en lijker eerder op een dierentuin.

Bij de San George bestelden wij Krabcocktail, Vongole, Ceasars Salad en Ravioli. De eerste twee gerechten deden er 45 minuten over, de tweede gang duurde 90 minuten. Na nog tien minuten wachten zijn we teleurgesteld vertrokken. toen was het 2030 pm.

Glaasje van het huis voor de geleden ontberingen? Vergeet het maar. De bediening is understaffed, de keuken is understaffed en verder zijn de prijzen niet redelijk: 18 voor een voorgerecht ruim 25 voor een hoofdgerecht.

Ik loop er voortaan met een grote boog om heen.
Yasmina_el .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, de pasta was vers en voortreffelijk. Service was top echt huiselijk Italiaans met een vriendelijke gastheer die zonder vervelend te zijn je goed van dienst is. En het interieur is prachtig! Ik heb mijn ogen uitgekeken. Wat mij betreft zeker een restaurant waar ik nog vaker terug zal komen!
Nadia A.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Nu voor de 2de keer geweest en ik werd gewoon weer herkend, terwijl er zeker 9 maanden tussen heeft gezeten dat ik er voor het laatst was. De service was helemaal goed en het eten heerlijk. Als voorgerecht hadden we burrata, waar ik wel een kilo van op kon, bruschetta en oesters. De zeebaars als hoofdgerecht was lekker in combinatie met de linzen en de spinazie als side dish. Heerlijk genoten.
Frenk3 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Met valentijsdag hebben wij gegeten in San Geroge. Bij binnenkomen werden wij welkom geheten door een italiaanse gastheer. Uiterst vriendelijke man! Wij zaten bij het raam met mooi uitzicht naar het Leidseplein. Sfeer was echt meer dan prima, erg gezellig. Heerlijk gegeten, goede pasta's! Ik raad San George zeker aan! Al met al een hele geslaagde avond.
ProeverJef .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
1 keer geweest voor lunch en naar aanleiding daarvan kort geleden wezen dineren. Dat had ik beter niet kunnen doen. De kwaliteit van het diner was niet goed en de service was slecht. Daarentegen was dat tijdens mijn lunch ervaring wel oke. Echter kan er in een lunch minder fout gaan. Enfin het bediend personeel komt onervaren over vergeten de kleine dingetjes waar het omgaat. Het eten was inspiratieloos.
Wellicht nog eens voor een lichte lunch, maar voor het diner zal ik voortaan overslaan.
TJL1986 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wij hebben hier gegeten op tweede kerstdag en wij herkennen ons niet in de bovenstaande verhalen. De service was prima, er werd ons regelmatig gevraagd hoe het eten smaakte en wanneer we een ober nodig hadden was die er ook. De tijd tussen de gangen was ook perfect op elkaar afgesteld. Duur vonden wij het ook niet; 150 Euro voor twee keer een 5-gangen diner plus drankjes. Niks mis mee dus. Wij komen zeker terug.
Sopwa .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
De sfeer bij binnenkomen was prima. De zaal was prachtig gedekt en de gastvrouw was heel vriendelijk.
Daarna kwam de domper! Het eten was heel karig. Alles moest apart worden bijbesteld en uiteraard extra betaald. Het vlees was minimaal en vol met zwoerd. Het gerecht van mijn partner was gratin met veel zeezout en bijna geen vlees. Op de kaart hoofdgerecht genoemd maar feitelijk een kruising tussen amuse en voorgerecht.
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
We gingen naar SAN George voor een brunch.
Hier aangekomen bleek de brunchkaart nog niet beschikbaar te zijn. Wellicht handig om dit dan ook te communiceren op de website.
We konden bestellen van de avond kaart.
Bruscetta's waren goed, net zoals de melanzane en de carpaccio, de salades waren minder. Niet goed gevuld en aan de prijzige kant.
De bediening is vriendelijk maar wel wat traag, het was niet druk dus dan is het niet nodig.
We moesten ook vrij lang wachten op ons eten.
De prijzen zijn aan de hoge kant.
Al met al een leuke aanwinst voor de stad en de locatie is ook goed. Niet alle gerechten zijn van goed niveau maar over het algemeen een goede 8
Joost_A .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Mooie zaak, maar daar is het ook mee gezegd. De porties zijn klein en je moet overal extra voor betalen. De rib eye was prima. De tagliatelle met parmezaan en truffel was slecht. Pasta hoort al dente (=beetgaar) te zijn. Maar deze pasta was hard. De truffel was ver te zoeken, laat staan de smaak. Helaas niet voor herhaling vatbaar.
Josien B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Afgelopen dinsdag hier gegeten met een vriendin. Zij werd welkom geheten door een ober die haar met volle mond te woord stond. We zaten eerst aan het barretje en konden heel moeilijk de aandacht van het personeel krijgen. Dit bleek de hele avond een probleem. Er wordt niet om zich heen gekeken en ook op roepen wordt niet of nauwelijks gereageerd. Erg frusterend. Ook werd er geprutst met de muziek. Van geen muziek naar ineens heel hard en gepiep van boxen die te dicht bij elkaar staan oid? Dit was best storend..
Daarnaast hing er een enorme putlucht die je echt de eetlust ontnam. Bij navraag aan het eind van de avond bleek het aan de airconditioning te liggen. In mijn ogen kan je eigenlijk niet open gaan met zo'n stank maar goed.. Het eten was op zich prima maar de prijs!! 9 euro voor een normaal glas huiswijn. Met 2 personen 134 euro voor alleen wat hapjes (geen voor of nagerecht) vind ik echt te veel. Zeker gezien het verloop van de rest van de avond. Nooit meer in ieder geval
Juliette J.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Heel prijzig voor het eten omdat het helemaal "uitgekleed" is (...je moet overal apart betalen, zelfs het brood….)
Kleine mini pizza vooraf gedeeld. De spaghetti vongole was lekker en de tonijn gremolata (knoflook, citroen en peterselie).
De gegrilde groenten waren droog, weinig smaak, zag er niet smakelijk uit. Frietjes droog.
Het restaurant is een paar keer veranderd. De make-over ziet er heel mooi uit. Goede plek, bij het Leidseplein.
Bediening bijzonder vriendelijk, service gericht en prettig. Service en decor maken een hoop goed.
Patriesie .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
De George keten heeft een naam hoog te houden... Waar de andere restaurants van dit familiebedrijf hierin slaagden, faalde dit restaurant rijkelijk. Wij werden geplaatst om het hoekje bij de wc waar we de gehele avond op een rioollucht werden getrakteerd. Prijs en kwaliteitverhouding is hier helemaal zoek. De risotto krijg je geserveerd op een ontbijtbord. De lobster linguini was wel aardig alleen kregen we de kreeftkraker, die je toch nodig hebt, 10 min. later pas aangereikt. Been there, done that en niet voor herhaling vatbaar!
Anneke .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Nieuwe aanwinst in de Leidsebuurt. Van buiten en binnen ziet het er echt goed uit. De bedeining is nogal traag en rommelig. We hadden een fles wijn besteld maar die was er niet meer. Daarna andere fles maar die was weer niet koud genoeg. Voordat er een koeler met ijs opstapel kwam duurde een kwartier. Het eten was matig. De anti pasti was veels te weinig en kwaliteit leek niet vers. Pasta met parmezaanse kaas werd geserveerd zonder parmezaanse kaas. Meerdere keren ongevraagd maar geen kaas. Tussengerecht steak Tatar was zo grof gesneden dat je moest kauwen om er door heen te komen. Aangegeven bij de ober en die gaf aan dat de chef een foutje had gemaakt. Maar hij nam hem niet mee terug maar zei tegen mij, volgende keer maken we het goed met u. Toen was ik er klaar mee en heb betaald en ben weggegaan.
Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Helaas een hele slechte ervaring gehad bij SanGeorge. Ben heel enthousiast over de andere George restaurants dus had gehoopt dat deze ook zo zou zijn.

De bediening is heel slecht. We hebben iedere keer moeten vragen om iets te bestellen (na continue te worden genegeerd), niet één keer zijn ze uit zichzelf naar ons toegekomen. Vervolgens werd de bestelling vergeten en dan na nogmaals vragen werd de bestelling weer vergeten.

De vongole waren goed. De melanzane alla parmigiana niet; de aubergine was niet gaar. Laten terugsturen maar ook daarna was deze niet gaar.

De inrichting van het restaurant, lijkt op een hotel lobby op de jaren 70.