Samiramis

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen
7,2
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Onze reservering ging niet door omdat het binnen vrij warm was, op een drukke zaterdag. Ipv dat namen we eten mee. Kip en rundvlees tajine, kregen voor het wachten gratis een nagerechtje mee. Het smaakte goed. Jammer dat resto ' s in deze streken altijd kiezen voor buffet, ze zullen wel moeten, maar toch. Volgens mij kunnen ze hier makkelijk iets heel lekkers maken. We komen nog eens weer en zijn benieuwd.
Anke G.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijke mediterrane gerechten in een sfeervolle ambiance.
Een zeer gezellige avond met de lekkerste schotels en zeer fijne smaken.
Als afsluiter een proeverij van nagerechten, echt heel lekker !
Een aanrader voor iedereen.....
Mariska P.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Verrukkelijk gegeten! Het buffet in het weekend is een goede aanwinst voor wie graag van al het lekkers dat proeft. Fijne frisse voorgerechten, lekker gekruide schotels, supermals ter plekke bereid gegrild vlees en het toetjesbuffet...top! Sinds februari al een paar keer met verschillende familie en vrienden er geweest en steeds een geslaagde avond!!
Jan_01 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Restaurant waar de kok wel zijn best wil doen, maar waar het niveau van een gemiddelde shoarmazaak niet overtroffen wordt. Pasta leek meer op een Oosters noedelgerecht en was ver doorgekookt en slap en er zaten veel groenten en dergelijke in waardoor het meer op wokgerecht leek. Verder was de frites slap. Er zitten weinig mensen in de zaak en een dorpsbewoner buiten gaf aan dat deze er nooit ging eten. De aankleding lijkt een beetje doe-het-zelf.
ToverNaaR .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
We hebben hier met vier personen heerlijk gegeten. 3-gangenmenu, met nog twee amuses erbij welke niet op de kaart vermeld stonden. De Mezze waren heerlijk. Normaal ben ik geen fan van gerechten met olijven erin verwerkt, maar voor deze kok maak ik graag een uitzondering.

Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Een wat erg late recensie over Samiramis, waar wij in oktober 2014 hebben gegeten. Een fraaie zaal met mediterrane tent-achtige bekleding, erg sfeervol. De bediening was goed. Deze keer alleen een hoofdgerecht gehad. De Rode Poon viel erg in de smaak, lekker gekruid, maar niet te. De Nijlbaarsfilet was inderdaad erg romig, maar had voor mij veel te weinig smaak, was erg flauw helaas. Mede hierdoor overheerste de droge witte wijn de smaak van het eten.
Joostvannoord S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Ik kan de voorgaande recensie vrijwel geheel onderschrijven. Gastvrije ontvangst met een fijne amuse en een licht zoete prosecco. De broodjes met bijgerechten waren heerlijk. Vooral de regionale buffelmozzarella smaakte goed. Het hoofdgerecht zorgde vooral voor een prima vegetarisch gerecht en een verfijnde moussaka. De visstoof was wat vlakjes en klein van portie. Het dubbele nagerecht was goed (eerst een dessertamuse), maar vrij eenvoudig met een bolletje roomijs, een mousse en een passievruchtentiramisu. De laatste was erg lekker.

Bediening en ontvangst: nuchter en gastvrij. Kortom: ben je in Grootegast rond etenstijd: geef Samiramis een kans. Er zijn echt wel dorpen in Groningen met meer dan alleen een afhaalchinees en een dorpskroeg met schnitzels.
Lebron .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
beetje rustige zondagavond getroffen. Vriendelijke ontvangst. Formidabele avond gehad met een heel scala van overheerlijke gerechtjes. De chef in de keuken maakt indruk met zijn verschijning maar zeker door zijn eten. Jammer dat hij niet voor een groter publiek mag koken. Het wijntje teveel op de rekening heb ik graag betaald. Ik kom zeker terug.
John V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
"Goede wijn behoeft geen krans", maar dan toch...
Met een van vrienden uit Zeijen gekregen "groepsbon", zijn wij gisteren, enigszins gereserveerd, de bedoeïenentent van dit restaurant binnengestapt. Deze gereserveerdheid maakte al snel plaats voor een warm gevoel door de uiterst correcte ontvangst ( met een goed glas Asti Spumante ) van Maître Mark.
Wat er vervolgens aan een scala van gerechten ( van amuse tot en met het dessert ) werd opgediend was door Chef Samir Salim met veel kennis, kunde, liefde en verse ingrediënten bereid.
Van de gewaagde, doch zalige combinaties van Mediterrane kruiden en salade, groenten, vlees, vis, kip, kaas, hebben wij intens genoten onder het genot van een zalige witte wijn, Pinot Grigio.
WIJ hadden nog nooit van het dorp Grootegast gehoord, laat staan van Samiramis.
Onbegrijpelijk dat een "tent" als deze op een vrijdagavond zo matig wordt bezocht. Maître Mark en Chef Samir verdienen beter en meer, zeker gezien de ambiance, service, liefde voor hun vak en last but not least de kwaliteit van hun spijzen en drank. En dat wilde ik toch even aan U kwijt.
Groet,
John en Marianne, Rotterdam.
Herdy_en_Heleen .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Afgelopen vrijdag met een Groupon-voucher gegeten bij SamirAmis. Speciaal voor Groupon-gasten was er een menu-van-de-chef. Dit gebeurt wel vaker en soms is dat erg jammer, omdat de keuze beperkt is en dat wat je wel krijgt soms niet heel bijzonder. Zo niet bij SamirAmis. We werden in het restaurant, dat deels is ingericht als een luxe bedoeïnentent, verwelkomd met een glaasje lekkere prosecco en een amuse. Wat volgde was een proeverij van meerdere gerechten. De eerste gang bestond uit huisgemaakte minibroodjes en meerdere smakelijke koude mezze, waaronder een gerookte-kipsalade, een buffelmozzarellasalade (mooi scrabblewoord) en een chorizosalade. De tweede gang bestond opnieuw uit meerdere lekkere gerechtjes, waaronder een visstoofpotje, gegratineerde courgette en moussaka. Tussen de tweede gang en het nagerecht kregen we nog een lekkere amuse om vervolgens het etentje af te sluiten met een proeverijtje van drie nagerechten (ijs, mousse en tiramisu). Al met al hebben we zeer lekker gegeten in een restaurant waar de chefkok – die bij het verlaten van het restaurant heel attent nog even kwam vragen hoe het eten was bevallen – duidelijk de moeite neemt om zijn gasten lekkere gerechten voor te zetten. Hoewel voor velen wellicht iets uit de richting is SamirAmis een restaurant dat een bezoek zeer zeker waard is.
InVe .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Eergisterenavond bij Samiramis gegeten in de bedoeïentent, erg sfeervol!
De bediening was zeer vriendelijk. Als amuse een paté van parelhoen, erg lekker. Daarna linzensoep, als hoofdgerecht ossenhaas met allerlei bijgerechten. Heel mooi gepresenteerd en ook alles erg smaakvol! Als verrassing ook nog een dessert-amuse. En daarna nog het echte dessert, echt met plezier gemaakt, zo zag het eruit. Heel mooi en wederom ook heel lekker! Zeker een aanrader! Wij waren hier jaren geleden al eens geweest, vergeten hoe lekker het was! Bij het verlaten van het restaurant stond de kok ons ook nog even te woord, heel leuk.
Renejonkman .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Wat een geweldig eten serveren ze hier. Op vrijdagavond vlak na de kerst gegeten met vrouw en dochter van 8. Daarom misschien aan de rustige kant, maar dit restaurant verdient zeker een veel groter publiek. Als amuse een plake eendenpaté met kalkoenmoes, prachtige combi. Vervolgens de proeverij voor 2; een heerlijk reis langs de Middenlandse Zee. Gegrilde aubergine salade, zelfgemaakte pesto, een overheerlijke makreelsalade, verse olijven met plakjes worst, gerookte kipfiletsalade, knoflookboter en een schaaltje hummus. Samen met de zelfgemaakte zoete broodjes een ware tractatie. Er zijn niet echt kindergerechten op de kaart, maar met de bediening werd dit prima opgelost. Een extra bord en dochter kon gewoon meesmullen met al het lekkers. De Perzische kip en de tournedos smaakten als hoofdgerecht uitstekend. Zeer smaakvolle, bijzondere salade en met (veel) kruiden verse gebakken aardappelschijfjes.
Ook bij het dessert weer gekozen voor de proeverij en weer een schot in de roos. Eerst nog een amuse (waar zie je dat??); kokosmousse in een borrelglaasje. Daarna een zestal lekkernijen; zelfgemaakte bosvruchtenijs, een creme brulee van yoghurt (fris en apart), een perfecte nougatparfait, een stukje baklava, zalige lepel tiramisu en een abrikozenmousse. Voor dochter 2 bolletjes zelfgemaakt ijs met gesneden verse vruchten en slagroom. Wij komen zeker weer!!
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Op basis van ervaringen van andere gasten veel van verwacht, maar blijkbaar troffen we een mindere avond. De wijn was prima, maar het eten bleef onder de maat. Voorgerecht ging nog, maar met name het hoofdgerecht was niet goed; ossenhaas en rib-eye medium-rood besteld, maar nagenoeg doorbakken opgediend. Zonde! De bijlagen voegden niks toe en waren vlak van smaak, met als dieptepunt stoofperen die er qua kleur chemisch uitzagen en helaas ook zo smaakten. De bediening was niet onaardig, maar onervaren en daardoor wat knullig. Het is overigens wel een nette en gezellig ingerichte zaak, wellicht dat we het nog eens een tweede kans moeten geven.
Gerrit G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Met veel genoegen in restaurant "Samiramis" gedineerd. Gekozen voor het menu Amis, zeer gevarieerd en bijzonder verrassend van smaak! Personeel uitermate vriendelijk en attent met correcte uitleg over de gerechten. Kortom, volop genoten van amuse tot espresso!
Ad1976 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2012
Een zeer gevarieerde kaart van rond de Middellandse zee van Frankrijk tot Marokko. De smaak was zeer goed en de bediening uitstekend. Het gemengde dessert is een echte aanrader.
InVe .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Onlangs hier gegeten, erg leuk. We konden dineren in de bedoeinentent, een deel van het restaurant dat helemaal aangekleed is met oosterse kleden en lampen. Heel sfeervol. Zeer vriendelijke bediening. En erg lekker eten. Niet goedkoop maar de prijs wel waard. Echt wel even anders dan de hollandse pot. Zeker voor herhaling vatbaar.