&samhoud places

Oosterdokskade 5 1011AD Amsterdam Nederland Kaart
31-202602094

Over het restaurant &samhoud places

Toveren met smaken

Geef je over aan de waanzinnige visie van chef-kok Moshik Roth, trotse bezitter van twee Michelinsterren. Zelfs over de allerkleinste details is nagedacht. Je wordt weggeblazen door de bijzondere smaakcombinaties. De hartelijke, informele bediening zorgt dat je je helemaal ontspannen voelt en met een gelukzalig gevoel huiswaarts keert. Overdag geniet je van een prachtig uitzicht over bruisend Amsterdam, tijdens het diner fonkelen de vele lichtjes van onze hoofdstad je tegemoet.

Meer informatie over restaurant &samhoud places

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

VRIJDAG | 12.00 - 14.00 | 19.00 - 21.30
ZATERDAG | 19.00 - 21.30
ZONDAG | 12.00 - 14.00 | 19.00 - 20.30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Frans gesproken , Invalidentoilet , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Martin L.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Samen met mijn tafelgenote gekozen voor het vijf gangen menu. Plaatjes van gerechten met mooie balans en afwisseling van smaken. Attente bediening welke telkens op het juiste moment onopvallend onze tafel verzorgde. Een klein minpuntje: bij binnenkomst liet de telefonerende gastheer ons naar mijn beleving enkele minuten wachten voor hij ons te woord kon staan. Al met al hebben we een bijzonder fijne avond gehad.
Sarit S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Excellent!
karin V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Net zo fijn, subtiel, mooi en lekker als de eerste keer - 5 jaar geleden. Interieur (stoelen) is wel toe aan een update. De sommelier (dame!) maakte de avond met de mooie verhalen en kundige kennis van zowel wijnen als spijzen.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Kost wat, maar dan heb je ook wat. Meer dan 4 uur zitten genieten van een heerlijk (en mooi!), uitgebreid diner. Dat lijkt lang, maar was het helemaal niet. De timing was wat mij betreft precies goed, niet zo lang dat je het idee had op je eten te wachten, maar ook niet zo snel dat je je gehaast voelde.
Het eten was zoals gezegd heerlijk, en ook bijzonder. Een van de voorgerechten was bijvoorbeeld bietentartaar. Nu zou ik niet zo ver willen gaan om (zoals ze zelf deden) te zeggen dat het als vlees smaakte, maar het was zonder meer erg smakelijk en 'mals'. Het hoofdgerecht van eend was misschien nog wel het meest 'gewoon' van alle gerechten.
Het personeel was uiterst attent, geen moment met lege glazen gezeten en zodra je richting het toilet liep, liep er iemand mee om de deur voor je open te doen.
De centrale keuken met glazen wand is een leuk detail, wij hebben ons laatste nagerecht aan de hoge tafel hiervoor genuttigd. Erg leuk om te zien hoe men daar aan het werk is (alles loopt als een goed geoliede machine).
Suidgeest .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
De inrichting is sober en gericht op de koks in de keuken. Als je in de hoek met je rug naar het restaurant zit, mis je alle bewegingen in het restaurant.
Stanley O.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
4 gangen inspiratie menu met halve glazen wijnarrangement als lunch gehad op zondagmiddag. Restaurant redelijk leeg, wat voor de sfeer jammer is. Bediening daardoor misschien wat relaxter en daardoor wat minder proactief, maar deed wat het moest doen.
Eten was best goed, maar voor de prijs en 2 sterren niveau wel duidelijk minder 'wow' effect dan bij andere vergelijkbare zaken (Librije's zusje, Beluga, Pure C, Fred of FG). Of niet beter dan het iets goedkopere Joelia met 1 ster. Hoofdgerecht was bijvoorbeeld kalfszwezerik dat aan tafel werd geserveerd. Hierdoor krijg je een bord met een stuk zwezerik, saus erover gedrapeerd en wat geschaafde champignon. Wel lekker, maar als hoofdgerecht van een 4 gangen menu beetje karig. Ook het nagerecht was relatief eenvoudig.
Redelijke lunch gehad, maar qua sfeer en bijzonderheid van de gerechten niet onder de indruk en daardoor geen aanrader gezien de vele andere opties in de buurt.
אסף מ.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
מסעדה מגניבה ביותר ושל מישהו משלנו, הלכנו בעיקר כדי לפרגן.
השירות נהדר, המקום יפה מאוד ונראה שהושקע בו מחשבה רבה.
המחיר יקר לדעתי אבל זאת דעתי
Robin P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Mooie gerechten, fijn van smaak en verrassende combinaties. De nagerechtjes vielen ietsje tegen alsook de wat bittere koffie maar we hebben erg genoten van het 8 gangen menu. Een tip voor de lokatie: de airco mag wel wat minder aanwezig zijn, het was vrij fris binnen.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Mooie uitgekiende gerechten met vaak net even een verrassing ingebouwd. Combinatie met het wijnarrangement meestal subliem. De rode Mul was echt een topper! We hebben genoten van begin tot eind. Oplettendheid van de bediening kan nog beter, al leidde dat niet tot irritaties. Al met al een hele mooie ervaring!
Eline M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Eten bij &samhoud Places was voor ons een unieke en onvergetelijke ervaring! Van begin tot het eind genoten, prachtig uitzicht over Amsterdam en fantastisch om te zien hoe de staff in de keuken bestaande gerechten perfectioneert en met nieuwe gerechten experimenteert. Het restaurant heeft een aangename sfeer wat mede te danken is aan het vriendelijke personeel. Wijnen waren erg bijzonder en perfect afgestemd op het eten. Bovendien nam de sommelier bij elk gerecht uitgebreid de tijd om haar passie & kennis met ons te delen, waardoor de smaakbeleving nog meer tot haar recht kwam.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Fijne atmosfeer, prachtig uitzicht op centrum Amsterdam, erg prettig personeel en bovendien fenomenaal eten! Op mijn eerste keer in een top-niveau restaurant na, nog niet zo'n intense smaakbelevenis gehad. Meerdere gerechten brachten gevoelens en herinneringen op naar goede tijden die ik heb gehad in o.a. Thailand en Japan. Een van de beste (al dan niet het allerbeste) diners die ik heb gegeten. Van het decor moet je houden (ik wel!), maar het uitzicht is hoe dan ook fantastisch. Mijn favoriete gerechten waren denk ik de Thaise amuse, de rode mul en boven alles het stoofpotje van duif: de smaak van rust en zalig genieten.
Marenne H.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Na een bijzonder vriendelijk ontvangst genoten van een smaaksensatie van begin tot eind. Mijn eerste ervaring in een sterrenrestaurant, en het was fantastisch. De bediening was heel kundig, maar ook ontzettend vriendelijk en liet je heel erg op je gemak voelen. Iedere hap was een palet aan smaken en alles even heerlijk. Al met al, een geweldige ervaring.
Leon 2.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Op een zaterdagavond met vrienden bij &Samhoud gaan eten. Personeel is niets over te aanmerken, snel, behulpzaam en vriendelijk. Mooie ruime tafels. Leuk is ook het zicht op de open keuken. We kregen een vooraf gereserveerd 5-gangen menu (met korting, dat dan wel). Heerlijke gerechten en zeer bijzonder opgemaakt. Steeds ook met een toelichting over de inspiratie van de Chef. Vooraf aantal verrassende amuses. Vooraf de door Damien Hirst geïnspireerde groenten en fruit. Verder gerechten met o.a. rode mul en Texels lam. Allemaal even smakelijk en mooi gepresenteerd. Fijne bijpassende wijnen, halve glazen arrangement. Prima avond.
Charlotte J.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Bottom line: prijs kwaliteit niet ok. Veel te duur. 4 personen ( 4gangen) 1000 euro!!!
Het probleem met deze zaak is dat personeel hetzelfde denkt, staan niet achter het te dure concept.
mirjam R.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Personeel super goed, gastvrij en aardig. Geen sterwaardigrestaurant. Het amuse-eitje was echt fantastisch en doet heel beloven. Maar de andere gerechten waren prima, maar saai. Dit verwacht je niet bij een sterrenrestaurant. Wat ook tegenviel waren de wijnen in het wijnarrangement. Per glas €12,50. Er zaterdag wijnen van €7,50 per fles bij. Dit kan natuurlijk echt niet. Heel wat van verwacht, maar erg telleurstellend en duur!
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Wat kun je verwachten van een 2 sterren restaurant wat zich profileert met termen als “gastronomisch avontuur”, “smaakexplosies” en de “chef’s reis om de wereld”? Het is niet zo dat we met zo´n instelling binnenkomen, maar het is wel iets wat je gaande de avond gaat afvragen. Een koude donderdagavond in januari nodigt niet uit tot een volle zaak en zelfs de chef heeft besloten deze avond aan zich voorbij te laten gaan.
De ontvangst was uiterst vriendelijk als ook het bedienend personeel. Gekozen voor het 8 gangen menu maar voordat we hier aan begonnen eerst nog een aantal smakelijke amuses (heerlijk eitje). De langoustine met kaviaar was een goed begin, gevolgd door de voor ons de topper in het menu `Damian HIrst` gemengde groente met ganzenlever. Daarna de zwarte truffel explosie die helaas zonder truffel was. De herinnering aan Napels was niet goed bereid, de kool was te lang gekookt waardoor we een taaie hap met overheersende Parmezaan kregen. Ondertussen viel het niet mee om ons glas gevuld te houden, mede door de populaire en luidruchtige tafel verderop was het personeel regelmatig “overbezet”. Het hoofdgerecht van ree was zeer mooi, hoewel wij de tosti met lever niet onder onze favorieten zullen toevoegen. Als pre-dessert een verzameling paddenstoelen met een zeer sterke kaas. Bijna een herhaling van een eerder gerecht. Daarna nog 2 desserts. We hebben onze grieven kenbaar gemaakt aan het personeel en ik kan niet anders zeggen dat zij erg hun best hebben gedaan om ons te compenseren. Maar dat wil echter niet zeggen dat het restaurant voldeed aan onze verwachtingen. Een 8 gangen menu van € 196 mag best een gerechtje hebben dat niet helemaal je smaak is, maar als er ook nog fouten worden gemaakt in de bereiding ga je je toch achter de oren krabben. We hebben beter gegeten in restaurants met 1 en zelfs zonder sterren, en dan ook nog een stuk goedkoper.
Moeten we zeggen; Als de chef van huis is, dansen de muizen?
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Een prima eetervaring met verrassende smaken en structuren. De kwaliteit is fantastisch, de wijnen passend en bijzonder. Sfeer is zeer informeel wat ons zeer goed past, er is voldoende kennis van gerechten en wijnen. Kleine details als bijvoorbeeld voldoende broodjes is goed verzorgd. Binnenkomst is wat vreemd door de virtual reality cinema maar niet storend. Hoort bij de vernieuwende filosofie van Salem Samhoud. Uitzicht is geweldig en ook de open keuken is entertainment op zich. Duidelijk is dat chef Moshik alle details onder controle heeft. Kortom, top avond gehad en zeer genoten.
Pieter R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Fantastisch gegeten prachtige gerechten, leuke niet te formele sfeer (niet alles loopt helemaal soepel maar dat was juist prettig) met enthousiaste medewerkers. Bijzondere combinaties en prachtige wijnen. Mooie belevenis!
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Prachtig restaurant, uitmuntende service, heerlijke, verassende gerechten, mooie sfeer. Wij keken uit op de bedrijvige Ruiterkade; leuk uitzicht.
Jakob T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
* Kwaliteit gerechten was over het algemeen indrukwekkend - uitmuntende wijnen ook. Wel was het allemaal erg royale porties, dat had iets verfijnder gemogen. Wel een paar rare missers, bijv. het brood dat me deed denken aan broodjes geserveerd in een vliegtuig...
* Ontvangst is ieder restaurant onwaardig, en al helemaal een sterrenrestaurant - geen mensen om je op te vangen, barpersoneel laat je vervolgens ruim 5 minuten in oncomfortabele stoel in sfeerloze omgeving zitten. Echt onbegrijpelijk. Personeel in de zaak is over algemeen vriendelijk, maar echt te jong en onervaren: kwaliteit van service (snelheid, alertheid, inspelen om vragen / opmerkingen) blijft mijlen achter bij zaken als Ciel Bleu, La Rive, en eigenlijk ook zelfs restaurants met een (Sinne) of geen sterren.
* Inrichting niet helemaal mijn stijl (beetje sfeerloos / te zakelijk), maar niet slecht.

Over het algemeen een voldoende ervaring dus, maar er zijn heel veel zaken in Amsterdam waar je je tijd en geld beter aan kunt besteden