&samhoud places

Oosterdokskade 5 1011AD Amsterdam Nederland Kaart
31-202602094

Over het restaurant &samhoud places

Toveren met smaken

Geef je over aan de waanzinnige visie van chef-kok Moshik Roth, trotse bezitter van twee Michelinsterren. Zelfs over de allerkleinste details is nagedacht. Je wordt weggeblazen door de bijzondere smaakcombinaties. De hartelijke, informele bediening zorgt dat je je helemaal ontspannen voelt en met een gelukzalig gevoel huiswaarts keert. Overdag geniet je van een prachtig uitzicht over bruisend Amsterdam, tijdens het diner fonkelen de vele lichtjes van onze hoofdstad je tegemoet.

Meer informatie over restaurant &samhoud places

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 19:00 - 21:30
Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag 19:00 - 21:30
- Lunch 12:00 - 14:

Charlotte J.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Bottom line: prijs kwaliteit niet ok. Veel te duur. 4 personen ( 4gangen) 1000 euro!!!
Het probleem met deze zaak is dat personeel hetzelfde denkt, staan niet achter het te dure concept.
mirjam R.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Personeel super goed, gastvrij en aardig. Geen sterwaardigrestaurant. Het amuse-eitje was echt fantastisch en doet heel beloven. Maar de andere gerechten waren prima, maar saai. Dit verwacht je niet bij een sterrenrestaurant. Wat ook tegenviel waren de wijnen in het wijnarrangement. Per glas €12,50. Er zaterdag wijnen van €7,50 per fles bij. Dit kan natuurlijk echt niet. Heel wat van verwacht, maar erg telleurstellend en duur!
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Wat kun je verwachten van een 2 sterren restaurant wat zich profileert met termen als “gastronomisch avontuur”, “smaakexplosies” en de “chef’s reis om de wereld”? Het is niet zo dat we met zo´n instelling binnenkomen, maar het is wel iets wat je gaande de avond gaat afvragen. Een koude donderdagavond in januari nodigt niet uit tot een volle zaak en zelfs de chef heeft besloten deze avond aan zich voorbij te laten gaan.
De ontvangst was uiterst vriendelijk als ook het bedienend personeel. Gekozen voor het 8 gangen menu maar voordat we hier aan begonnen eerst nog een aantal smakelijke amuses (heerlijk eitje). De langoustine met kaviaar was een goed begin, gevolgd door de voor ons de topper in het menu `Damian HIrst` gemengde groente met ganzenlever. Daarna de zwarte truffel explosie die helaas zonder truffel was. De herinnering aan Napels was niet goed bereid, de kool was te lang gekookt waardoor we een taaie hap met overheersende Parmezaan kregen. Ondertussen viel het niet mee om ons glas gevuld te houden, mede door de populaire en luidruchtige tafel verderop was het personeel regelmatig “overbezet”. Het hoofdgerecht van ree was zeer mooi, hoewel wij de tosti met lever niet onder onze favorieten zullen toevoegen. Als pre-dessert een verzameling paddenstoelen met een zeer sterke kaas. Bijna een herhaling van een eerder gerecht. Daarna nog 2 desserts. We hebben onze grieven kenbaar gemaakt aan het personeel en ik kan niet anders zeggen dat zij erg hun best hebben gedaan om ons te compenseren. Maar dat wil echter niet zeggen dat het restaurant voldeed aan onze verwachtingen. Een 8 gangen menu van € 196 mag best een gerechtje hebben dat niet helemaal je smaak is, maar als er ook nog fouten worden gemaakt in de bereiding ga je je toch achter de oren krabben. We hebben beter gegeten in restaurants met 1 en zelfs zonder sterren, en dan ook nog een stuk goedkoper.
Moeten we zeggen; Als de chef van huis is, dansen de muizen?
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Een prima eetervaring met verrassende smaken en structuren. De kwaliteit is fantastisch, de wijnen passend en bijzonder. Sfeer is zeer informeel wat ons zeer goed past, er is voldoende kennis van gerechten en wijnen. Kleine details als bijvoorbeeld voldoende broodjes is goed verzorgd. Binnenkomst is wat vreemd door de virtual reality cinema maar niet storend. Hoort bij de vernieuwende filosofie van Salem Samhoud. Uitzicht is geweldig en ook de open keuken is entertainment op zich. Duidelijk is dat chef Moshik alle details onder controle heeft. Kortom, top avond gehad en zeer genoten.
Pieter R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Fantastisch gegeten prachtige gerechten, leuke niet te formele sfeer (niet alles loopt helemaal soepel maar dat was juist prettig) met enthousiaste medewerkers. Bijzondere combinaties en prachtige wijnen. Mooie belevenis!
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Prachtig restaurant, uitmuntende service, heerlijke, verassende gerechten, mooie sfeer. Wij keken uit op de bedrijvige Ruiterkade; leuk uitzicht.
Jakob T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
* Kwaliteit gerechten was over het algemeen indrukwekkend - uitmuntende wijnen ook. Wel was het allemaal erg royale porties, dat had iets verfijnder gemogen. Wel een paar rare missers, bijv. het brood dat me deed denken aan broodjes geserveerd in een vliegtuig...
* Ontvangst is ieder restaurant onwaardig, en al helemaal een sterrenrestaurant - geen mensen om je op te vangen, barpersoneel laat je vervolgens ruim 5 minuten in oncomfortabele stoel in sfeerloze omgeving zitten. Echt onbegrijpelijk. Personeel in de zaak is over algemeen vriendelijk, maar echt te jong en onervaren: kwaliteit van service (snelheid, alertheid, inspelen om vragen / opmerkingen) blijft mijlen achter bij zaken als Ciel Bleu, La Rive, en eigenlijk ook zelfs restaurants met een (Sinne) of geen sterren.
* Inrichting niet helemaal mijn stijl (beetje sfeerloos / te zakelijk), maar niet slecht.

Over het algemeen een voldoende ervaring dus, maar er zijn heel veel zaken in Amsterdam waar je je tijd en geld beter aan kunt besteden
Ann G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Zeer comfortabele ruimte met prachtig uitzicht over Oosterdok, ontspannen sfeer, rustige ambiance. Het enorme raam reflecteerde de open keuken, we zagen de keukenbrigade aan het werk. Vriendelijke, vlotte bediening. De gerechten zijn echte kunstwerkjes, de smaken combineren harmonieus. Het wijnarrangement was goed afgewogen, de rode wijn viel bij ons minder in de smaak, daar werd rekening mee gehouden. Een prachtig verjaardagsdiner!
janhaije .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Alleen betaalbaar met kortongbonnen van het Parool. Geen extra'tjes want te duur. Een glas wijn.
Beknopt Herfstmenu wel.internationdnaal en spannend. Prima uitleg.
Sannecim .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
De gerechten waren allen van hoge kwaliteit, maar het extra supplement voor de ganzenlever dumplings werd niet helemaal waargemaakt. De duif had een perfecte cuisson, de wijnen waren goed. Het dessert viel tegen. De milllefeuille was absoluut niet van sterrenkwaliteit. En het dessert met frambozen en gorgonzolaijs was apart. Maar apart is nog niet hetzelfde als lekker. Het interieur voelt kil en onpersoonlijk aan. Alsof je in een gepimpte hotelbrasserie zit. Samenvattend een combi van excuise overheerlijke gerechtjes qua amuses en voorgerechten en hoofdgerechten en af en toe een simpeler gerecht dat wat gewoontjes was qua smaak in een interieur en op een locatie waarvan wij denken dat het geen lang leven meer beschoren is om op dit prijsniveau de tent draaiende te houden.
r L.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het begon goed, de amuse was heerlijk en ook het voorgerecht was perfect. Helaas werd het daarna wat minder goed en vond het ik gerecht met de zomertruffel minimaal. Ik kan niet goed omschrijven wat maakt dat ik het niet lekker vond terwijl ik gek ben op truffel, het was droog en smaakloos. Het gerecht met de verschillende soorten tomaat vond ik niet lekker, dit kan aan mij gelegen hebben, maar het werd opgelost door ons aan het eind koffie te geven. helaas werden de acht gangen er door heen geramd en was het ene gerecht nog niet op of het andere stond op tafel. We hebben dan ook in dik anderhalf uur zes gangen gehad en daarna heb ik er wat van gezegd. Al met al vond ik het leuk om een keer hier gegeten te hebben, maar ben ik niet zo enthousiast dat ik nog een keer terug zal komen.
Monique G.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wat een beleving! Ik heb een heerlijke avond gehad. Het eten was heerlijk (hadden het verrassingsmenu), De sfeer was fijn, bediening was goed (niet zo stijf, wat ik erg prettig vond), de wijnen waren erg goed uitgekozen. Kortom een mooie avond gehad! Zeker een aanrader!
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
In één woord wow! Een ervaring op zich. Zoveel smaaksensaties op je tong. Bediening is geweldig, wij zijn goed verzorgd. Met een blik op de keuken waar we zagen dat de gerechten met zorg werden bereidt. We hebben een geweldige avond gehad, met dank aan team &Samhoud places en Libelle zomerweek!
Kimm S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Wij hebben hier een fijne avond gehad. Het eten en de wijnen waren voortreffelijk!

Het bedienend personeel vond ik erg losjes en niet zo stijf, zoals in andere sterren restaurants, wat ik heel fijn vond. Ook leuk detail was hun nette pak met sneakers, hierdoor en door de houding van het personeel, voel je je snel op je gemak.

De sfeer van het restaurant kan iets warmer, Wel een leuk uitzicht over de stad! Maar goed, wij kwamen in de eerste plaats voor het eten en de wijnen natuurlijk!
michaelleussink1 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wij hadden een vijf gangen Menu waarbij vooral het voorgerecht een mooie presentatie had. Een schilderij van o.a tomaat, radijs, perzik en meiknolletje met een smaak combi van zoet, zuur, bitter en zoet. Erg goed gelukt. Visgerecht met combu, palmhart was wat zout. paprika saus was jammer genoeg wat vlak. De Risotto met dragon, Citroen en geraspte rauwe broccoli was de ster van de avond. Een paar serieuze aandachtspunten voor een twee sterren zaak: champagne glas rook naar afwasmachine, wat wel weer netjes opgelost wordt, maar toch...... Een extra gerechtje werd aangeboden door de bediening....... Een millefeuille van chocolade, en dat nadat het verzoek was gedaan om geen chocolade in het dessert te gebruiken...... De chefs tafel voelt erg afstandelijk door glaswand. Na het dinner heerlijk na staan praten met het keuken team in de keuken. Complimenten voor de cannalee bij de koffie.
alex G.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Het eten was voortreffelijk kan niets anders zeggen Maar dat kan je wel aan Moshik en zijn keukenbrigade overlaten.Zou zeker de koffie na het eten nemen wat een keuze aan zoetigheid..Een vriendelijke bediening met een goede uitleg van de gerechten. De kleding van de serverend personeel was wat eigentijds en had ik ook anders verwacht maar anno 2016 zou dat moeten kunnen. De ingang was wel apart en geeft wat te twijfelen...maar als de gerechten geserveerd worden dan vergeet je het allemaal en heb wij heerlijk genoten van de diversiteit aan ingredienten en smaken.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een beetje rare entree voor een restaurant. In het begin was ik wat gepikeerd dat ik niet aan een tafel, maar aan een soort bar moest zitten. Als lichtgehandicapte valt dat ook nog eens niet mee. Uiteindelijk had ik daar vrede mee, want je had een prima kijkje in de keuken. De bereidende kok deed prima werk en bakte een mooi stukje kabeljauw en gevogelte (volgens het menu duif, maar volgens mij eend). De chef-kok Moshik presenteerde zich als filosoof - d.m.v. een welkomstbriefje - maar is gewoon de zakenman van een goedlopend bedrijf. Zijn winst haalt hij voornamelijk uit de te dure wijnen. Het eten was in ieder geval prima!
margrietkrijgsman .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Bij Samhoud word je verrast door smaken die je nog niet kende. Simpele ingrediënten van de beste kwaliteit worden verrassend gecombineerd tot altijd iets bijzonders en soms tot een ongelooflijk lekker hoogstandje.
Je zit er comfortabel met prachtig uitzicht.
Wel vinden wij het prettig om niet voortdurend, zo ongeveer na iedere twee slokjes, gestoord te worden door een medewerker die ongevraagd je glas wijn bijvult. Dat is onrustig en onprettig, steeds iemand aan je tafel terwijl dat nog lang niet nodig is. Wij vinden het vervelend om dit te moeten melden aan de medewerkers. Bijschenken moet gepast verlopen zonder dat de gast dit moet afdwingen.
Al met al hebben we een heel fijne en levendige avond gehad in een mooie omgeving, en komen we zeker (weer) terug.
Margriet Scholten-Krijgsman
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Het eten krijgt een 9, tja, hier hoef je niets over te zeggen, geweldig, ook al is het een deal via de rentepuntenwinkel. Dat maakt echt geen verschil.
De service een 6? Ja, elke gang een ander van het behoorlijk grote team bediening aan tafel! De verhaaltjes erbij zijn tegenwoordig overal, maar de gastvrijheid had beter 'gevoeld' moeten worden.
Bij binnenkomst blijkt beneden een virtual reality bioscoop te zijn, waar we in het Engels worden aangesproken en ons niet echt welkom voelen. 2* beginnen bij de deur! en niet boven in het restaurant...
Het decor een 8: mooie grote ramen en de tafels er tactisch voor gezet, op de 1ste verdieping, maar het uitzicht op Amsterdam hebben ze niet zelf gemaakt ;-) dat is werkelijk geweldig.
Marlies M.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Het eten was fantastisch. Heerlijke smaaksensaties en een lust voor het oog.
De personeel is kundig, maar ik voelde me er niet welkom. Het totaal plaatje klopt niet. Meiden met verwassen ogende kleding. Gympen er onder. Leuk voor de kroeg maar niet voor een 2* tent.
Het enthousiasme leek bij het team te ontbreken. Erg jammer!