&samhoud places

Oosterdokskade 5 1011AD Amsterdam Nederland Kaart
31-202602094

Over het restaurant &samhoud places

Toveren met smaken

Geef je over aan de waanzinnige visie van chef-kok Moshik Roth, trotse bezitter van twee Michelinsterren. Zelfs over de allerkleinste details is nagedacht. Je wordt weggeblazen door de bijzondere smaakcombinaties. De hartelijke, informele bediening zorgt dat je je helemaal ontspannen voelt en met een gelukzalig gevoel huiswaarts keert. Overdag geniet je van een prachtig uitzicht over bruisend Amsterdam, tijdens het diner fonkelen de vele lichtjes van onze hoofdstad je tegemoet.

Meer informatie over restaurant &samhoud places

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

VRIJDAG | 12.00 - 14.00 | 19.00 - 21.30
ZATERDAG | 19.00 - 21.30
ZONDAG | 12.00 - 14.00 | 19.00 - 20.30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Frans gesproken , Invalidentoilet , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
9,1

Jouw recensie over het restaurant &samhoud places

marjo37 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Het eten was bijzonder verrukkelijk en de bedieniening uitzonderlijk leuk, lief en zorgzaam. Mn vader is heel erg slecht ter been en bij aankomst kwamen we er achter dat er geen lift was. Om dit op te lossen hebben de koks mijn vader op een stoel de trap af getild. Echt hartverwarmend. Zeer voor herhaling vatbaar.
Carla N.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Wij hebben ons heerlijk laten verwennen door Samhoud&places.
Prachtige creaties op ons bord en voortreffelijke bijpassende wijnen.
Mooie smaaksensaties en een fijne tafel.
Alles met aandacht en liefde geserveerd.
Trouwdag 39 jaar samen en een heerlijk taartje kado voor de volgende ochtend. Chapeau!
Een fijne ontdekking.
Met dank Carla en Martien
Edouard V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Normaal ben ik niet van kleine hapjes. Maar hier was het echt heerlijk!
Van begin tot het toetje een smaaksensatie!
Heerlijk!
Rob-Jacques .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Wonend vlak bij het Brouwerskolk een kans voorbij laten gaan om dichtbij te eten. Nu 36 jaar samen zijn gevierd bij Samhoud Places. Al tijdens eten klacht laten horen dat dit diner te overtreffen valt.
Wat een smaaksensaties. Bediening erg goed. Uitzicht prachtig. Keuken dicht, zodat het goed vertoeven is zonder al te veel herrie. Enige minpunt dat we aangekondigd hadden dat één van ons slecht ter been is. Gelukkig niet zodanig dat hij niet de trap op kon. Anders een probleem. ergens toch vermelden dat er geen lift is en dat restaurant op eerste etage is.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Dit restaurant stond al helemaal sinds 't Brouwerskolkje op onze verlanglijst. Eindelijk er geweest. Blijken we onszelf jaren tekort te hebben gedaan, door hier niet veel eerder heen te gaan. Een krankzinnig creatieve cuisine met invloeden van over de hele wereld, gecombineerd met een prachtige opmaak van de gerechten. Maar nog veel belangrijker: 8 goed doordachte gangen vol met perfecte, sensationele smaken die je echt bijblijven. De uitstekende vrouwelijke sommelier straalt zelfvertrouwen uit en geeft goede adviezen zonder in de peperdure wijnen te vluchten. De bediening is professioneel en informeel tegelijk. De luxe inrichting heeft iets semi-transcendents, en het mooie uitzicht over Amsterdam doet ook geen pijn. Natuurlijk, je betaalt hier zonder meer de hoofdprijs. Maar voor zo'n spectaculair, avondvullend programma dat je niet snel meer vergeet, is elke Euro gerechtvaardigd.
Marion T.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
De entree doet geen recht aan het restaurant, maar de meer dan voortreffelijke gerechten maken dit meer dan goed. Genoten van een heerlijke lunch. Bediening vriendelijk en professioneel. Voor herhaling vatbaar
Alona Z.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Amaizing !!!
M. P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Fantastisch gegeten en top service. Akoestiek kan iets beter, soms lastig elkaar en de bediening te verstaan. Enorme aanrader
Pien D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Prijs/kwaliteit buitenproportioneel. Wij zijn bereid veel te betalen voor topservice, liefdevol gemaakt eten, goede wijn en plezierige ambiance. Dit was allemaal onvoldoende.

Het feit dat het personeel steeds in de verkoopmodus zat (nog voordat we ons aperitief op hadden werd ons een menukaart onder de neus gedrukt om extra gangen bij te kopen. Let wel: wij hadden reeds een 5 gangen menu besteld. Dat was zeker niet chic.

De ontvangst was rommelig en ongastvrij. Men had er verder voor gekozen een zeer grote groep luidruchtige mannen te ontvangen die met hun lawaai niet bijdroegen aan de verwachte ambiance voor een ontspannen 2 sterrendiner. Nog een tip: verzoek de gasten alleen in noodzaak hun smartphone te gebruiken. Het was vervelend dat twee gasten naast ons verveeld met hun vork in het eten prikten terwijl ze tv keken of facebook tijdens het gehele diner.

Het eten was aardig maar niet delicaat en bijzonder genoeg voor een 2sterren tent.
Kortom het was uiterst teleurstellend.

Jammer.
Martin L.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Samen met mijn tafelgenote gekozen voor het vijf gangen menu. Plaatjes van gerechten met mooie balans en afwisseling van smaken. Attente bediening welke telkens op het juiste moment onopvallend onze tafel verzorgde. Een klein minpuntje: bij binnenkomst liet de telefonerende gastheer ons naar mijn beleving enkele minuten wachten voor hij ons te woord kon staan. Al met al hebben we een bijzonder fijne avond gehad.
Sarit S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Excellent!
karin V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Net zo fijn, subtiel, mooi en lekker als de eerste keer - 5 jaar geleden. Interieur (stoelen) is wel toe aan een update. De sommelier (dame!) maakte de avond met de mooie verhalen en kundige kennis van zowel wijnen als spijzen.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Kost wat, maar dan heb je ook wat. Meer dan 4 uur zitten genieten van een heerlijk (en mooi!), uitgebreid diner. Dat lijkt lang, maar was het helemaal niet. De timing was wat mij betreft precies goed, niet zo lang dat je het idee had op je eten te wachten, maar ook niet zo snel dat je je gehaast voelde.
Het eten was zoals gezegd heerlijk, en ook bijzonder. Een van de voorgerechten was bijvoorbeeld bietentartaar. Nu zou ik niet zo ver willen gaan om (zoals ze zelf deden) te zeggen dat het als vlees smaakte, maar het was zonder meer erg smakelijk en 'mals'. Het hoofdgerecht van eend was misschien nog wel het meest 'gewoon' van alle gerechten.
Het personeel was uiterst attent, geen moment met lege glazen gezeten en zodra je richting het toilet liep, liep er iemand mee om de deur voor je open te doen.
De centrale keuken met glazen wand is een leuk detail, wij hebben ons laatste nagerecht aan de hoge tafel hiervoor genuttigd. Erg leuk om te zien hoe men daar aan het werk is (alles loopt als een goed geoliede machine).
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
De inrichting is sober en gericht op de koks in de keuken. Als je in de hoek met je rug naar het restaurant zit, mis je alle bewegingen in het restaurant.
Stanley O.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
4 gangen inspiratie menu met halve glazen wijnarrangement als lunch gehad op zondagmiddag. Restaurant redelijk leeg, wat voor de sfeer jammer is. Bediening daardoor misschien wat relaxter en daardoor wat minder proactief, maar deed wat het moest doen.
Eten was best goed, maar voor de prijs en 2 sterren niveau wel duidelijk minder 'wow' effect dan bij andere vergelijkbare zaken (Librije's zusje, Beluga, Pure C, Fred of FG). Of niet beter dan het iets goedkopere Joelia met 1 ster. Hoofdgerecht was bijvoorbeeld kalfszwezerik dat aan tafel werd geserveerd. Hierdoor krijg je een bord met een stuk zwezerik, saus erover gedrapeerd en wat geschaafde champignon. Wel lekker, maar als hoofdgerecht van een 4 gangen menu beetje karig. Ook het nagerecht was relatief eenvoudig.
Redelijke lunch gehad, maar qua sfeer en bijzonderheid van de gerechten niet onder de indruk en daardoor geen aanrader gezien de vele andere opties in de buurt.
Robin P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Mooie gerechten, fijn van smaak en verrassende combinaties. De nagerechtjes vielen ietsje tegen alsook de wat bittere koffie maar we hebben erg genoten van het 8 gangen menu. Een tip voor de lokatie: de airco mag wel wat minder aanwezig zijn, het was vrij fris binnen.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Mooie uitgekiende gerechten met vaak net even een verrassing ingebouwd. Combinatie met het wijnarrangement meestal subliem. De rode Mul was echt een topper! We hebben genoten van begin tot eind. Oplettendheid van de bediening kan nog beter, al leidde dat niet tot irritaties. Al met al een hele mooie ervaring!
Eline M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Eten bij &samhoud Places was voor ons een unieke en onvergetelijke ervaring! Van begin tot het eind genoten, prachtig uitzicht over Amsterdam en fantastisch om te zien hoe de staff in de keuken bestaande gerechten perfectioneert en met nieuwe gerechten experimenteert. Het restaurant heeft een aangename sfeer wat mede te danken is aan het vriendelijke personeel. Wijnen waren erg bijzonder en perfect afgestemd op het eten. Bovendien nam de sommelier bij elk gerecht uitgebreid de tijd om haar passie & kennis met ons te delen, waardoor de smaakbeleving nog meer tot haar recht kwam.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Fijne atmosfeer, prachtig uitzicht op centrum Amsterdam, erg prettig personeel en bovendien fenomenaal eten! Op mijn eerste keer in een top-niveau restaurant na, nog niet zo'n intense smaakbelevenis gehad. Meerdere gerechten brachten gevoelens en herinneringen op naar goede tijden die ik heb gehad in o.a. Thailand en Japan. Een van de beste (al dan niet het allerbeste) diners die ik heb gegeten. Van het decor moet je houden (ik wel!), maar het uitzicht is hoe dan ook fantastisch. Mijn favoriete gerechten waren denk ik de Thaise amuse, de rode mul en boven alles het stoofpotje van duif: de smaak van rust en zalig genieten.
Marenne H.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Na een bijzonder vriendelijk ontvangst genoten van een smaaksensatie van begin tot eind. Mijn eerste ervaring in een sterrenrestaurant, en het was fantastisch. De bediening was heel kundig, maar ook ontzettend vriendelijk en liet je heel erg op je gemak voelen. Iedere hap was een palet aan smaken en alles even heerlijk. Al met al, een geweldige ervaring.