&samhoud places

Oosterdokskade 5 1011AD Amsterdam Nederland Kaart
31-202602094

Over restaurant &samhoud places

Toveren met smaken

Geef je over aan de waanzinnige visie van chef-kok Moshik Roth, trotse bezitter van twee Michelinsterren. Zelfs over de allerkleinste details is nagedacht. Je wordt weggeblazen door de bijzondere smaakcombinaties. De hartelijke, informele bediening zorgt dat je je helemaal ontspannen voelt en met een gelukzalig gevoel huiswaarts keert. Overdag geniet je van een prachtig uitzicht over bruisend Amsterdam, tijdens het diner fonkelen de vele lichtjes van onze hoofdstad je tegemoet.

Meer informatie over restaurant &samhoud places

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jakob T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ann G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Zeer comfortabele ruimte met prachtig uitzicht over Oosterdok, ontspannen sfeer, rustige ambiance. Het enorme raam reflecteerde de open keuken, we zagen de keukenbrigade aan het werk. Vriendelijke, vlotte bediening. De gerechten zijn echte kunstwerkjes, de smaken combineren harmonieus. Het wijnarrangement was goed afgewogen, de rode wijn viel bij ons minder in de smaak, daar werd rekening mee gehouden. Een prachtig verjaardagsdiner!
Janhaije .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Alleen betaalbaar met kortongbonnen van het Parool. Geen extra'tjes want te duur. Een glas wijn.
Beknopt Herfstmenu wel.internationdnaal en spannend. Prima uitleg.
Sannecim .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
De gerechten waren allen van hoge kwaliteit, maar het extra supplement voor de ganzenlever dumplings werd niet helemaal waargemaakt. De duif had een perfecte cuisson, de wijnen waren goed. Het dessert viel tegen. De milllefeuille was absoluut niet van sterrenkwaliteit. En het dessert met frambozen en gorgonzolaijs was apart. Maar apart is nog niet hetzelfde als lekker. Het interieur voelt kil en onpersoonlijk aan. Alsof je in een gepimpte hotelbrasserie zit. Samenvattend een combi van excuise overheerlijke gerechtjes qua amuses en voorgerechten en hoofdgerechten en af en toe een simpeler gerecht dat wat gewoontjes was qua smaak in een interieur en op een locatie waarvan wij denken dat het geen lang leven meer beschoren is om op dit prijsniveau de tent draaiende te houden.
R L.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het begon goed, de amuse was heerlijk en ook het voorgerecht was perfect. Helaas werd het daarna wat minder goed en vond het ik gerecht met de zomertruffel minimaal. Ik kan niet goed omschrijven wat maakt dat ik het niet lekker vond terwijl ik gek ben op truffel, het was droog en smaakloos. Het gerecht met de verschillende soorten tomaat vond ik niet lekker, dit kan aan mij gelegen hebben, maar het werd opgelost door ons aan het eind koffie te geven. helaas werden de acht gangen er door heen geramd en was het ene gerecht nog niet op of het andere stond op tafel. We hebben dan ook in dik anderhalf uur zes gangen gehad en daarna heb ik er wat van gezegd. Al met al vond ik het leuk om een keer hier gegeten te hebben, maar ben ik niet zo enthousiast dat ik nog een keer terug zal komen.
Monique G.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wat een beleving! Ik heb een heerlijke avond gehad. Het eten was heerlijk (hadden het verrassingsmenu), De sfeer was fijn, bediening was goed (niet zo stijf, wat ik erg prettig vond), de wijnen waren erg goed uitgekozen. Kortom een mooie avond gehad! Zeker een aanrader!
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
In één woord wow! Een ervaring op zich. Zoveel smaaksensaties op je tong. Bediening is geweldig, wij zijn goed verzorgd. Met een blik op de keuken waar we zagen dat de gerechten met zorg werden bereidt. We hebben een geweldige avond gehad, met dank aan team &Samhoud places en Libelle zomerweek!
Kimm S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Wij hebben hier een fijne avond gehad. Het eten en de wijnen waren voortreffelijk!

Het bedienend personeel vond ik erg losjes en niet zo stijf, zoals in andere sterren restaurants, wat ik heel fijn vond. Ook leuk detail was hun nette pak met sneakers, hierdoor en door de houding van het personeel, voel je je snel op je gemak.

De sfeer van het restaurant kan iets warmer, Wel een leuk uitzicht over de stad! Maar goed, wij kwamen in de eerste plaats voor het eten en de wijnen natuurlijk!
Michaelleussink1 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wij hadden een vijf gangen Menu waarbij vooral het voorgerecht een mooie presentatie had. Een schilderij van o.a tomaat, radijs, perzik en meiknolletje met een smaak combi van zoet, zuur, bitter en zoet. Erg goed gelukt. Visgerecht met combu, palmhart was wat zout. paprika saus was jammer genoeg wat vlak. De Risotto met dragon, Citroen en geraspte rauwe broccoli was de ster van de avond. Een paar serieuze aandachtspunten voor een twee sterren zaak: champagne glas rook naar afwasmachine, wat wel weer netjes opgelost wordt, maar toch...... Een extra gerechtje werd aangeboden door de bediening....... Een millefeuille van chocolade, en dat nadat het verzoek was gedaan om geen chocolade in het dessert te gebruiken...... De chefs tafel voelt erg afstandelijk door glaswand. Na het dinner heerlijk na staan praten met het keuken team in de keuken. Complimenten voor de cannalee bij de koffie.
Alex G.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Het eten was voortreffelijk kan niets anders zeggen Maar dat kan je wel aan Moshik en zijn keukenbrigade overlaten.Zou zeker de koffie na het eten nemen wat een keuze aan zoetigheid..Een vriendelijke bediening met een goede uitleg van de gerechten. De kleding van de serverend personeel was wat eigentijds en had ik ook anders verwacht maar anno 2016 zou dat moeten kunnen. De ingang was wel apart en geeft wat te twijfelen...maar als de gerechten geserveerd worden dan vergeet je het allemaal en heb wij heerlijk genoten van de diversiteit aan ingredienten en smaken.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een beetje rare entree voor een restaurant. In het begin was ik wat gepikeerd dat ik niet aan een tafel, maar aan een soort bar moest zitten. Als lichtgehandicapte valt dat ook nog eens niet mee. Uiteindelijk had ik daar vrede mee, want je had een prima kijkje in de keuken. De bereidende kok deed prima werk en bakte een mooi stukje kabeljauw en gevogelte (volgens het menu duif, maar volgens mij eend). De chef-kok Moshik presenteerde zich als filosoof - d.m.v. een welkomstbriefje - maar is gewoon de zakenman van een goedlopend bedrijf. Zijn winst haalt hij voornamelijk uit de te dure wijnen. Het eten was in ieder geval prima!
Margrietkrijgsman .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Bij Samhoud word je verrast door smaken die je nog niet kende. Simpele ingrediënten van de beste kwaliteit worden verrassend gecombineerd tot altijd iets bijzonders en soms tot een ongelooflijk lekker hoogstandje.
Je zit er comfortabel met prachtig uitzicht.
Wel vinden wij het prettig om niet voortdurend, zo ongeveer na iedere twee slokjes, gestoord te worden door een medewerker die ongevraagd je glas wijn bijvult. Dat is onrustig en onprettig, steeds iemand aan je tafel terwijl dat nog lang niet nodig is. Wij vinden het vervelend om dit te moeten melden aan de medewerkers. Bijschenken moet gepast verlopen zonder dat de gast dit moet afdwingen.
Al met al hebben we een heel fijne en levendige avond gehad in een mooie omgeving, en komen we zeker (weer) terug.
Margriet Scholten-Krijgsman
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Het eten krijgt een 9, tja, hier hoef je niets over te zeggen, geweldig, ook al is het een deal via de rentepuntenwinkel. Dat maakt echt geen verschil.
De service een 6? Ja, elke gang een ander van het behoorlijk grote team bediening aan tafel! De verhaaltjes erbij zijn tegenwoordig overal, maar de gastvrijheid had beter 'gevoeld' moeten worden.
Bij binnenkomst blijkt beneden een virtual reality bioscoop te zijn, waar we in het Engels worden aangesproken en ons niet echt welkom voelen. 2* beginnen bij de deur! en niet boven in het restaurant...
Het decor een 8: mooie grote ramen en de tafels er tactisch voor gezet, op de 1ste verdieping, maar het uitzicht op Amsterdam hebben ze niet zelf gemaakt ;-) dat is werkelijk geweldig.
Marlies M.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Het eten was fantastisch. Heerlijke smaaksensaties en een lust voor het oog.
De personeel is kundig, maar ik voelde me er niet welkom. Het totaal plaatje klopt niet. Meiden met verwassen ogende kleding. Gympen er onder. Leuk voor de kroeg maar niet voor een 2* tent.
Het enthousiasme leek bij het team te ontbreken. Erg jammer!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Absoluut een feest(je), eten bij &Samhoud. De correcte en vlotte (jongste) bediende droeg vanaf het eerste begin bij aan een comfortabele sfeer. Het uitzicht (recht op het Scheepvaartshuis en het water ervoor) draagt ook bij aan het fantastische decor.

Ook wij waren bij &Samhoud met een restaurantactie, die hieronder ook al meermaals genoemd en beschreven is. Dus ook met hetzelfde menu met mooie, gebalanceerde gerechten. Zelfs mijn vis-wantrouwende vriendin vond de kabeljauw met verveine olie en rabarber niet te versmaden. Toch bleef bij ons de indruk achter dat het allemaal wat uitbundiger, heftiger en explosiever mag, de balans is zo mooi, dat het ergens ook wat aan spanning ontbeert. Het dessert (een kleine explosie van citrus) maakte dat nog deels goed.

Overigens een plus voor de wijnen; goed gekozen bij de gerechten en zeer smakelijk. Wel vrij kostbaar (40 euro voor een BOB-menu van 4 wijnen vind ik stevig), maar een verrijking van de maaltijd.

Hoe dan ook, het eten is uitstekend, het decor fraai, het personeel vriendelijk en wij hebben genoten.
Frederieke V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Vandaag hier geluncht met het Dining with the Stars-arrangement. Net als vorige keer was het genieten. De smaken en bereidingen zijn gewoon hartstikke goed bij & Samhoud. Voor mij is het één van de weinige plaatsen in Amsterdam waar je on-Amsterdams smaakvol kunt eten. Het is ook een fijn restaurant met een leuk uitzicht, prima inrichting, prettig servies en glaswerk en geen hinderlijke muziek. De wijnen zijn goed en de aanbevolen wijnen passen goed bij de gerechten. Behalve de Barbera d’Asti die ik wat te veel tannine vond hebben bij de eend, maar dat kan een kwestie van persoonlijke smaak zijn. De wijn en het gerecht zelf waren ieder erg goed. Het bedienend personeel is correct en vriendelijk, maar wel wat minder gastheer/-vrouw dan bij een sterrenrestaurant gebruikelijk. Ik vind dat verder geen probleem, maar het viel me op.
Anabel B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Het eten was echt heerlijk! We hebben 8 verschillende gerechtjes gegeten met bijpassende wijnen. Champagne, witte wijn, rode wijn en dessertwijn. De sommelier wist van alle wijnen veel af. De sfeer was fijn en &samhoud Places is goed te bereiken; het is op loopafstand van A'dam centraal station.
Een onvergetelijke belevenis!!
Qruun S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wij hadden exact hetzelfde menu als XMichelin hier vlak onder met een recensie en herkennen veel van de aandachtspuntjes. Ik voeg er toch enkele aan toe, want dat gevoel van niet helemaal welkom zijn: dat zat ons niet lekker. Niemand was echt 'eigenaar' van onze tafel, we misten een goede gerant of gastvrouw. Of kwam het wellicht doordat we een dinner-deal hadden? Want we zaten met een groep dinner-dealers in de zijtak van het restaurant, terwijl de hippe a la carters in het hoofdgedeelte zaten. Wij in de zijtak hadden allen een identiek menu zo viel mijn vrouw en mij direct op. Alleen had bij ons de kabeljauw eigenlijk mul moeten zijn, maar die was naar de andere dinner-dealers gegaan. De chef was er, maar kwam niet aan onze kant van het restaurant. En het wijnarrangement was geweldig van smaak, maar nooit eerder kreeg ik zo weinig wijn... en dan had ik toch echt niet het BOB arrangement, volgens de rekening. Inderdaad: amuses en desserts waren geweldig. De risotto zou ik thuis niet maken: rauwe champignonplakjes vind ik meer voor tom ka kai, niet voor risotto. Over de andere gerechten is genoeg gezegd door anderen. Ze kunnen er zeker koken, ze weten van smaken en ik twijfel niet aan de 2 sterren voor de a la carters. Maar als dinner deal was het te duur, te weinig, te teleurstellend.
MSVeld .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Het was geweldig bij &samhoud. Veel kleine hapjes waardoor je heel veel verschillende smaaksensaties te proeven kreeg. Lievelingsgerechten had ik niet omdat alles even briljant en lekker was. Bediening heel aardig en vriendelijk, totaal niet stijfjes of zoiets, alleen maar beleefd. Ze waren heel aardig. Service was heel goed, wel lang wachten tijdens de gerechten, maar dat vond ik totaal niet erg! Het design zag er heel stijlvol uit. Ik vond het er heel goed bijpassen. Je kon hier ook tenminste pràten, in plaats van dat het heel stil was. De prijs zou misschien nog wel een issue zijn maar ik werd gratis uitgenodigd door Salem Samhoud zelf dus voor mij was dat geen probleem.